جاباما
۱۰۰۱۳۳۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ژاوی: در این شرایط واقعا نمی‌شود نفس کشید

ژاوی، ستاره سال‌های نه‌چندان دور بارسلونا و فوتبال اسپانیا در گفت‌وگو با ایونینگ استاندارد، ضمن اشاره به اتفاق تلخ پیش‌آمده درآمریکا تصریح کرد: «نژادپرستی در هر شاخه‌ای و از هر نوعی در هر جای جهان زشت و تلخ و غیرانسانی است، در چنین شرایطی واقعا نمی‌شود نفس کشید.»

فرهیختگان: ژاوی، ستاره سال‌های نه‌چندان دور بارسلونا و فوتبال اسپانیا در گفت‌وگو با ایونینگ استاندارد، ضمن اشاره به اتفاق تلخ پیش‌آمده درآمریکا تصریح کرد: «نژادپرستی در هر شاخه‌ای و از هر نوعی در هر جای جهان زشت و تلخ و غیرانسانی است، در چنین شرایطی واقعا نمی‌شود نفس کشید.» متن این گفت‌وگو را بخوانید.

پیش از آنکه به سراغ فوتبال برویم نظر شما را درمورد اتفاق پیش‌آمده در آمریکا می‌پرسم و اینکه در جهان ورزش نیز تبعاتی داشته است.

بله، همین‌طور است، بسیاری از بازیکنان چه سیاه‌پوست و چه سفیدپوست در دنیای فوتبال نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و من نیز به نوبه خود با ارسال یک پست ابراز ناراحتی کردم. امیدوارم این شرایط دیگر به وجود نیاید و تکرار نشود. نژادپرستی در دنیای فوتبال نیز بسیار آزار‌دهنده است و باید برای از بین بردن این اتفاق شوم یک فکر جدی شود. در فوتبال اسپانیا نیز این مساله وجود دارد و البته با رشد فرهنگ مردم این موضوع از بین خواهد رفت.

لالیگا قرار است از سر گرفته شود، چه حسی دارید؟

بسیار هیجان‌انگیز است، همه دوستداران فوتبال خسته شده‌اند و می‌خواهند دوباره فوتبال تماشا کنند. استادیوم‌های بدون‌تماشاگر چنگی به دل نمی‌زنند اما همین هم غنیمت است، امیدوارم زندگی دوباره به شرایط عادی خود برگردد. لالیگا پدیده مهمی در اسپانیاست و دولت اسپانیا خوب می‌داند که اگر فوتبال تعطیل شود، زندگی تعطیل خواهد شد.

چقدر این شایعه صحت دارد که شما قرار است سرمربی بارسلونا باشید؟

من بارها اعلام کرده‌ام که قصد مربیگری در بارسلونا را لااقل فعلا ندارم و برنامه در این خصوص در زندگی حرفه‌ای من وجود ندارد. برای مربیگری زحمات زیادی کشیده و کلاس‌های زیادی رفته‌ام اما نقطه شروع کار من از قله مربیگری یعنی بارسلونا نخواهد بود و تجربه خود را در فوتبال آسیا یا تیم‌های دسته‌دوم اسپانیا کلید خواهم زد.

اگر خیال مربیگری در بارسلونا را ندارید چرا درخصوص تغییرات مربی با شما مشورت می‌کنند؟

این دو موضوع ارتباطی با هم ندارند. من به‌عنوان مشاور در خدمت باشگاه هستم و پیش از این در امر استعدادیابی و خرید و فروش چند بازیکن به باشگاه خود یعنی بارسلونا کمک کرده‌ام، مثل یک هوادار رسمی که می‌تواند برای باشگاه خود قدمی بردارد، درخصوص والورده نیز با من صحبت شده و با آبیدال و چند نیروی کادر فنی و اداری باشگاه چندین و چند ساعت جلسه مشترک داشته‌ایم.

اگر کاسیاس به ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا برسد، با او همکاری خواهید کرد؟

هرکسی به ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا برسد با او همکاری خواهم کرد، چراکه این وظیفه من است در خدمت فوتبال اسپانیا و کاتالونیا باشم. کاسیاس دوست صمیمی من است و برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. در انتخابات فدراسیون فوتبال اسپانیا حق رای دارم اما الزاما رای من ایکر نیست. من همیشه دوست دارم اتفاق‌های خوبی برای فوتبال اسپانیا رخ بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ژاوی چرا در مورد اتفاقات آبان 98 چیزی نگفت ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج