جاباما
۱۰۰۲۳۲۶
۲۱ نظر
۵۰۱۲
۲۱ نظر
۵۰۱۲
پ

افزایش بی‌سروصدا قیمت بلیت‌های قطار

شورای عالی ترابری با افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری و ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه ای موافقت کرد.

خبرگزاری مهر: شورای عالی ترابری با افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری و ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه ای موافقت کرد.

بر اساس آئین نامه جدید ماده ۹ قانون دسترسی آزاد به شبکه‌های ریلی، انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی قیمت پیشنهادی بلیت قطارهای مسافری را به شرکت راه آهن ارائه داده و پس از تصویب در هیئت مدیره راه آهن، به شورای عالی ترابری اعلام می‌شود؛ در صورت تصویب این پیشنهاد در شورای عالی ترابری، نرخ‌های جدید به شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری ابلاغ می‌شود.

افزایش بی‌سروصدا قیمت بلیت‌های قطار

در ماده ۹ قانون دسترسی آزاد به شبکه‌های ریلی آمده است: «بهای بلیط مسافرین توسط شرکت‌های حمل و نقل ریلی در هر مسیر و بر حسب نوع و درجه واگن، قطار و خدماتی که ارائه می‌شود تعیین و پس از تأیید هیأت مدیره راه آهن به مرحله اجرا در می‌آید.»

رئیس انجمن شرکت‌های ریلی: هزینه‌هایمان ۱۳۰ درصد رشد داشت؛ تقاضای افزایش ۴۰ درصدی کردیم، وزارت راه با ۲۰ درصد موافقت کرد

محمد رجبی رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار اظهار داشت: شرکت‌های حمل و نقل ریلی در ابتدا افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری را به هیئت مدیره راه آهن پیشنهاد دادند که نهایتاً در شورای عالی ترابری با افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها موافقت شد.

افزایش قیمت بلیت به خاطر کرونا نیست؛ به خاطر تورم و ارز است

وی در پاسخ به این پرسش آیا افزایش قیمت بلیت قطار به دلیل کاهش ظرفیت قطارهای مسافری به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کوپه‌ها رخ داده یا به خاطر تورم سالانه، از سوی شرکت‌های حمل و نقل ریلی، این تقاضا مطرح شده است؟ گفت: این افزایش نرخ بلیت، به دلیل تورم و افزایش نرخ ارز بوده است؛ چون ۴۵ تا ۶۵ درصد هزینه‌های تعمیر و نگهداری قطارها، ارزی است؛ همچنین شورای عالی کار افزایش ۳۵ درصدی دستمزدها را تصویب کرد ما معمولاً ابتدا هزینه می‌کنیم بعد از راه آهن می‌خواهیم تا هزینه‌ها را با افزایش نرخ بلیت قطار جبران کنند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا یادآور شد: مجموع هزینه‌های شرکت‌های ریلی بیش از ۱۳۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است؛ اما با توجه به اینکه کشش بازار نهایتاً ۴۰ درصد بود، این درخواست را از راه آهن داشتیم که با ۲۰ درصد آن موافقت شد.

درآمدمان یک هشتم شده است

رجبی افزود: افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت، قطعاً نمی‌تواند هزینه شرکت‌های ریلی را جبران کند؛ بلکه تنها می‌تواند به ادامه حیات آنها کمک کند؛ امسال شرکت‌های ریلی تنها یک هشتم سال گذشته درآمد از محل فروش بلیت کسب می‌کنند. از سوی دیگر امکان تعدیل نیرو هم نداریم که سبب شده شرایط سختی بر شرکت‌ها حاکم باشد.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی درباره میزان طلب شرکت‌های مسافری از دولت بابت یارانه قیمت بلیت اجرای طرح قطارهای حومه‌ای، تصریح کرد: سال‌های گذشته این یارانه به صورت نقدی پرداخت نمی‌شد؛ بلکه قسمتی از آن را شرکت راه آهن بابت بدهی‌های شرکت‌های ریلی به شرکت راه آهن برای اجاره لوکوموتیو تهاتر می‌کند؛ بخش دیگر هم در حساب مطالبات ما از دولت در طول این سال‌ها باقی مانده است و دیگر برای ما عادی شده است.

قیمت جدید بلیت‌ها از اول تیر ماه اعمال می‌شود

وی نرخ بلیت‌ها را بسیار پایین دانست و زمان اعمال نرخ‌های جدید را اول تیر ماه عنوان و اظهار کرد: مردم چندان متوجه افزایش قیمت‌ها نمی‌شوند؛ چون اینگونه نیست که همه قطارها به یک باره گران شود؛ بلکه این مصوبه، صرفاً مجوز افزایش قیمت است؛ اما اینکه شرکت‌های ریلی، آن را اعمال کنند یا خیر، بستگی به کشش بازار دارد معمولاً ما حدود ۳۰ درصد هم در ایامی که میزان مسافرت‌ها کم است، تخفیف می‌دهیم که به معنی فروش بلیت حتی کمتر از کف قیمت است؛ این مجوز افزایش قیمت بلیت نیز تنها برای زمانی است که پیک تقاضای سفر داریم.

مدیرعامل رجا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تنوع قطار داریم که مسافران می‌توانند از قطارهای مختلف استفاده کنند؛ مثلاً قطار تهران-مشهد با سرعت ۱۶۰ کیلومتر داریم اما قیمت بلیت آن ۵۵ هزار تومان است که بسیار مناسب است؛ قطارهای دیگر هم هستند که نرخ بلیت آنها بسته به نوع قطار، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۲۰۰ و ۲۲۰ هزار تومان است.

وی تأکید کرد: قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره هم آزاد شده است و کشش بازار و عرضه و تقاضا نرخ آن را تعیین می‌کند؛ نرخ گذاری این قطارها در اختیار شورای عالی ترابری نیست.

جدول قیمت‌های جدید قطارهای حومه‌ای به شرح زیر است:

افزایش بی‌سروصدا قیمت بلیت‌های قطار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      و حقوق بازنشسته ها زیر خط فقرررررررررر.....

    • بدون نام

      تنها چیزی که گران نمیشه جان انسان هاست نابودکردید مردم الهی نابود شوید

    • هموطن

      خب امروز هم صبح جمعه است وآقای روحانی از خواب پا شده یهویی دیده قیمت بلیط قطار بدون سروصدا افزایش یافته .یارالعجب چه مملکت گل و بلبلی داریم

    • بدون نام

      الان همه دنیا دنبال آسایش و راحتی شهروندانشان هستن اینجا داریم بر می گردیم به دوره رضا شاه ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عقل خوب چیزیه هر رفاهی الان داری از بانک و بیمه و همین قطار و راه آهن صدقه سر همون رضا شاهه

      • سعید الله داد از محلات

        مخصوصا آمریکا مردم شان را دست می زارن تاازروش ردبشن آنجا مملکت گل بلبل است بهشت اصلی امریکاهست ودولتش هم خدمت گزارمردمش هست

    • راجوخان هندی

      شماها جایی نمیخوابید که زیرتون آب بره،بخاطر کرونا بهونه ای جور کردین که پول ضرر و زبانتان و از جیب مردم جبران کنین،واقعا برای این دولت متاسفم،واقعا این اسلامی هم فقط یاد داره دروغ بگه......!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای بابا با این بهانه همه کار میکنند مردم فقط باور

    • بدون نام

      با اینکه زوره.ولی بازم از اتوبوس و مخصوصا هواپیما بهتره.حداقل میخوابی و کمد درد نمیگیری و سقوط نمیکنی.بازم مردم قطارو ترجیح میدن

    • بدون نام

      خوب همه چیز گرون شده قطار هم مطمئنا تو این مملکت با تورم مواجه میشه از دستمزد کارگر بگیر تا قیمت قطعات واگنها حتی نون گرون شده مگه میشه راهن با قیمت قبلی کار کنه

    • سعید الله داد از محلات

      همه چیزشون بی سروصداانجام میدن مثل بنزین یا خیلی موردهای دیگر قرار نیست که دولت به مردم بگه فقط از مردم رای می خوان وبس جیب شونم خالی کنند ................؟

    • بدون نام

      اینا میگن ضرر میکنیم درآمدمون کم شده خوب در امد مردمم تو این چند سال خیلی کمتر شده مگه فقط مردم باید ضرر کنن

    • بدون نام

      دوست عزیز برو یکم مطالعه کن.قطار و راه آهن که رضا خان زد یه خط از جنوب به شمال به دستور انگلیس و شوروی بود و اصلا ایرانیا استفاده نمیکردن.بانک هم که خودت میدونی چه بدبختیایی داریم.فقط پولو میدی به دولت .شاید اگه سیستم دیجیتالی ارزی داشتیم لانک نداشتیم تورم نصف الان نبود.درمورد مدرسه و دانشگاه هم مربوط به امیر کبیر هست و قبل رضاخان

    • بدون نام

      خیلی چیزها تازگیها بی سر و صدا گران شده مسئولین خودشان را بخواب زدند و این اصلا برای کشور خوب نیست

    • بدون نام

      سلام حقوق کارمندان ۱۵ درصد اضافه میشه قطار ۵۰درصد واقعا عدالته

    • بدون نام

      چرا دروغ می گویید ...

    • بدون نام

      بعد از کرونا و کم شدن مسافران میبایستی خسارتها را از جیب ملت مستضعف و مظلوم این مملکت تامین کنند آیا اجرای عدالت است یا ظلم مضاعف . خدا از شما نمیگذرد. بایستی روز قیامت پاسخ بدهید.

    • بدون نام

      اول هم صدا نداشت بابا جانوم

    • بدون نام

      باسلام کدامیک از قطارهای ایران شرایط استاندارد رو دارند فقط پول زور از مردم می گیرند

    • بدون نام

      دیگه مسخرشو دراوردن یه قطار 500نفر جا میشه یه مسیر میرن میلن خداتومن در میارن بازم کمشونه .... اینحوری جیب مردمو خالی میکنن ک خودشون در رفا باشن.....

    • محمد1200

      دیر گران شد تو امریکا حدود یک سال پیش گران شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج