۱۰۱۳۲۷۴
۳۰ نظر
۵۰۰۷
۳۰ نظر
۵۰۰۷
پ

استاد حوزه: مجلس همان کار احمدی‌نژاد را می‌کند!

محمدتقی فاضل‌میبدی محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم در روزنامه آرمان ملی نوشت: حرکتي که مجلس شروع کرد و در مواجهه با وزير خارجه بيشتر خود را نشان داد، حرکت بسيار خطرناکي براي کشور است. اينکه مجلس از ابتداي کار حالت هجومي در برابر دولت و ديگر نيروها بگيرد، به معناي تسويه‌حساب‌هاي سياسي است نه اينکه بخواهند براي ملت قدمي بردارد.

محمدتقی فاضل‌میبدی محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم در روزنامه آرمان ملی نوشت: حرکتي که مجلس شروع کرد و در مواجهه با وزير خارجه بيشتر خود را نشان داد، حرکت بسيار خطرناکي براي کشور است. اينکه مجلس از ابتداي کار حالت هجومي در برابر دولت و ديگر نيروها بگيرد، به معناي تسويه‌حساب‌هاي سياسي است نه اينکه بخواهند براي ملت قدمي بردارد.

از باب نمونه رئيس مجلس در سخنراني خود از دکتر ظريف مي‌خواهد کاري کند که پول‌ها از کشورهاي خارجي به ايران برگردد! آيا رئيس مجلس نمي‌داند چرا پول از خارج به داخل کشور بازنمي‌گردد؟ وقتي مجمع تشخيص مصلحت نظام FATF را تصويب نکرد و در برابر دولت ايستادگي کرد، درحالي که همه کارشناسان عدم‌تصويب اين لوايح را به نفع کشور نمي‌دانستند در نتيجه امکان بازگشت پول از طريق بانک به کشور وجود ندارد.

پول‌هايي که در عراق، هندوستان و کره و ساير کشورها داريم، اگر خورده نشود، ممکن است در مقابلش غذا و دارو دريافت کنيم. سوال اين است چه کسي باعث شده پول‌ها به کشور بازنگردد و چه کسي مانع شده است؟ وزير خارجه يا دولت که خواستار تصويب لوايح مربوطه بوده‌اند؟ بنابراين اگر بخواهيم مشکلات را بر سر وزير خارجه، وزير نفت و دولت آوار کنيم، فرار به جلوست. يعني مي‌خواهيم در آينده رئيس‌جمهوري درست کنيم که همه مشکلات کشور را حل کند. اگر اين مجلس دلش به حال ملت مي‌سوخت در کنار دولت قرار مي‌گرفت، همگام و همگون مي‌شد و با هم تبادل نظر و براي مشکلات برنامه‌ريزي مي‌کردند.

مساله گراني ارز و سکه تنها متوجه وزير اقتصاد و رئيس بانک مرکزي نيست. ممکن است بتوانند اوضاع را کمي بهتر کنند و نکرده باشند ولي کشوري که اساسش بر تحريم خارجي است و از طريق مبادلات بانکي تحريم است، نفتش خريدار ندارد، بنابراين پيداست که ارزش پول ملي سقوط مي‌کند و تورم بالا مي‌رود. وقتي چهار ديوار کشور روي ارزهاي خارجي بسته است و تبادل کالا و صادرات به سختي انجام مي‌شود و اگر هم انجام شود، پول به سختي برمي‌گردد، طبيعي است که کشور با مشکلات مواجه مي‌شود.

اينکه مجلس اخطار خروج از NPT را مي‌دهد و مي‌خواهد در برابر دنيا بايستد، پيداست که راه به جاي بدتري خواهد برد و از الان که اينطور در تقابل با دولت قرار گرفته تا آخر سال زيان‌هاي بزرگي بر کشور وارد خواهد کرد. غافل از اينکه تا سياست‌هاي کلان و رويکردهاي سياسي کلان را عوض نکنيم، همين‌طور درگير تورم و گراني ارز و مسابقه در بازار سکه و خودرو هستيم که اختلاس و رانت‌خواري و سوءاستفاده‌هاي مالي ديگري را به دنبال دارد. بنابراين بايد رويکردهاي ديپلماتيک کلان را عوض کنيم و با دنيا وارد گفت‌وگو شويم تا بتوانيم مسائل اقتصادي‌مان را حل کنيم.

مشکلات کنوني اقتصادي کشور ناشي از مشکلات سياسي ماست و مشکلات سياسي هم تنها دست دولت نيست. ممکن است دولت در برخي مواقع قصوري کرده باشد ولي دولتي است که در مجلس و مجمع تشخيص مصلحت نظام و قواي انتخابي يا انتصابي ديگر هستند، چندان موفق نمي‌شود. سکان اجرايي کشور هشت سال دست احمدي‌نژاد، منتخب همين آقايان بود. اکثر مصيبت‌هايي که الان گريبان‌مان را گرفته و تحريم‌هاي شوراي امنيت و قطعنامه‌هايي که صادر شده از جانب همان کسي است که قطعنامه‌ها را کاغذپاره مي‌خواند.

فراموش نکنيم مملکت از دست چه کسي به دست دکتر روحاني رسيده والا در زمان دولت اصلاحات قيمت‌ها کنترل شده بود و با دنيا تعامل و گفت‌وگو داشتيم. با روي کار آمدن احمدي‌نژاد مثل مجلس الان شاهد خيز افراط‌گونه‌اي بوديم که به عنوان سرباز انقلابي مي‌خواست ادبيات انقلاب را زنده کند، ولي مملکت را به سمت و سويي برد که به اين سادگي‌ها ديگر برنمي‌گردد. به نظر مي‌رسد مجلس الان همان کاري را مي‌کند که دولت احمدي‌نژاد کرد. البته پشت پرده کساني هستند که منافع‌شان در همين است و اگر به‌سامان و قانون درست برگرديم و مبادلات بانکي داشته باشيم، ممکن است نتوانند سوءاستفاده کنند.

به‌رغم بالا رفتن نرخ ارز و سکه و سقوط ارزش پول ملي عده خاصي پشت پرده منافع خود را مي‌برند و مافياي اقتصادي و سياسي کار خودش را مي‌کند، درحالي که نه دلش براي کشور و منافع ملي سوخته و نه براي تاريخ و فرهنگ اين مملکت. در روزهايي که دنيا درگير بيماري کروناست، روزگار بسيار بدي در کوچه و بازار داريم.

مردم توامان درگير مصيبت تورم و کرونا هستند. تورمي که مقصرش تنها دولت و وزير خارجه و وزير نفت نيست، بلکه بيشتر متوجه ديپلماسي کلاني است که توسط گروه تندرو دنبال مي‌شود. سقوط دولت روحاني و روي کار آوردن دولتي شبيه‌احمدي‌نژاد کشور را نجات نمي‌دهد. تنها توهماتي است که آقايان را گرفته است والا بايد ادبيات و برخورد بهتري با دولت داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک کلمه حرف حساب

      پاسخ ها

      • .

        احسنت ولی کو گوش شنوا

      • بدون نام

        کاملا درسته.کشور شده جنگ احزاب هر کدوم که قدرت بگیرن دیگری رو میکوبند زندگی و معیشت مردم هم هیچ

      • ح

        اینا ازحرف حساب فاصله زیادی دارند

      • محمدی

        جناب محققِ اصلاح طلب، از برجامِ بی فرجام چه خیری دیدیم جز بد عهدی و تحریم بیشتر و...تا اینکه دل خوش کنیم به لوایح دیگر تنبلی و تجمل‌گرایی دولت پیر و خسته رو چه جوری توجیه می‌کنید دیوار حاشا بلنده،نمی‌گذارن کار کنیم زبان دنیا رو بلد نیستید و...
        هشتاد درصد عمر این انقلاب با هم فکران شما سپری شده وضع فعلی معلول آنست نه دولت احمدی نژاد که خدماتش پیش چشم مستضعفان و با انصافان است

    • بدون نام

      مجلس فرمایشی یعنی این هیچکی جرأت نداره روحرف تصمیم سازان حرف بزنه

    • امید

      بله متاسفانه . ۳۰ درصد امورات مملکت دست دولته . باندهای قدرت بر اساس منافع خودشون یکه تازی میکنن و هر چند مملکت به پرتگاه سقوط نزدیک بشه برا اونا اهنیتی نداره .

    • خداداد مرادی

      کاملاً اصل مطلب را بیان فرموده. اگر کار مجلس همین صورت پیش رود آش همین آش و کاسه همین کاسه است خدا خودش بداد مردم‌ برسد...

    • بدون نام

      چه باید کرد

    • بدون نام

      صحیح است

    • عاشق ایران و ایرانی

      درود بی پایان بر شرف استاد میبدی بزرگوار

    • عاشق ایران و ایرانی

      جناب فاضل تمام مشکلات کلی کشور را خلاصه وار فرمودن ولی گوش شنوایی وجود نداره

    • ۱۰ ستاره

      درود به شرفت شیخ
      حرف دل خیلی ها رو زدی

    • بدون نام

      دقیقا.ولی با تغییر عنوان.مانند.مسکن اجتماعی=مسکن مهر

    • بدون نام

      افرین دقیقا لجبازی و حکم حکم من است و بس بدتر هم میشود

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      همتون جمع کنید دکان هایتان

    • بدون نام

      کاملا درسته حاج آقا

    • بدون نام

      احمد نژاد از امثال تو و روحانی خیلی بهتر بود

      پاسخ ها

      • ش ج

        تو فعلا بخواب

    • مختار م

      سلام مجلس درکنار دولت ومردم باشد باجهان باید درست رفتار کرد نه اینکه سردعوا داشته باشیم این تورم وگرانی تااخرت الزمان ادامه دارد هر روزی یک چیزی

    • بدون نام

      همه ی مردم کوچه و بازار این دلایل رو می دونن.
      اونایی که نمی دونن مشکل از کجاس همون سیاسیون هستند که خود رو به ندانم زده اند

    • بدون نام

      بیشتر شبیه کینه جویی وانتقام بود تا دغدغه ملت

    • بدون نام

      این اصلاح طلبان خیلی ترسیدند این یعنی موفقیت برای مجلس جدید.

    • بدون نام

      باز احمدي نژاد منفعل نبود ومنطقی بود اینها دهاتین وطلبکار از ملت !!!!!!!!

    • حسن

      این نظرات مردم است

    • بدون نام

      من تاحالا اسم شما نشنیدم.ولی اولین بارم هستش توی این چند سال میبینم یه آخوند با منطق وبا ادب و عقل حرف میزند. درود برشما

    • بدون نام

      کی بود موقع انتخابات ریاست جمهوری؛ شعار صد روزه میداد؟ کشور را به لبه ی پرتگاه بردین؛ ....

    • بدون نام

      تادویست سال دیگه هم کسی مثل دکتراحمدی نژادظهورنخواهدکردکه فکرش مردم ذهنش مردرم دردش مردم همه چیزش مردم بباشدامثال شماها هیچ وقت نخواهیدتوانست ذره ای ازاحساسات وعقلانیت احمدی نژادرادرموردمردم داشته باشید

    • بدون نام

      شما که زبان دنیا روبلدی برجام برای چه بود این همه امتیاز دادید برای چی جز لغو تحریمها اقای همه چی دان قرارنبود تحریم بانکها برداشته بشه فاته مملکتو خواندید هنوزم طلبکارید درطول این هفت سال کوچکترین کاری برای مردم نکردید
      به جز خسارت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج