۱۰۱۷۳۵۶
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

راهنمای خرید گوشی دست دوم؛ بهترین انتخاب کدام است؟

اغلب افراد وقتی تصمیم به خرید گوشی دست دوم می‌گیرند دیگر بی‌خیال آن انرژی و زمان لازمی که برای خرید گوشی نو صرف می‌کنند می‌شوند، چراکه شاید به نظرشان می‌آید که همه‌چیز از قبل مشخص‌شده و نیازی به تحقیقات بیشتر نیست. به همین دلیل نیز در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید گوشی دست دوم بپردازیم.

برترین‌ها: اغلب افراد وقتی تصمیم به خرید گوشی دست دوم می‌گیرند دیگر بی‌خیال آن انرژی و زمان لازمی که برای خرید گوشی نو صرف می‌کنند می‌شوند، چراکه شاید به نظرشان می‌آید که همه‌چیز از قبل مشخص‌شده و نیازی به تحقیقات بیشتر نیست. این در صورتی است که شاید برای خرید گوشی دست دوم باید دقت به مراتب بیشتری را به کار برد تا در نهایت بتوان به محصولی سالم و مناسب دست پیدا کرد.

صادقانه بگوییم که خرید گوشی دسته دوم، آن هم در صورتی که در زمان انتخاب و خرید نکات بسیار را مدنظر قرار ندهید می‌تواند دردسر سار شده و یا حتی باعث شود که پول خود را هدر دهید! به همین دلیل نیز در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید گوشی دست دوم بپردازیم و شما را با نکات خرید گوشی دست دوم آشنا کنیم.

راهنمای خرید گوشی دست دوم؛ بهترین انتخاب کدام است؟

اطمینان از اصل بودن گوشی

اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که در زمان خرید گوشی دست دوم باید به آن توجه کنید اصل بودن گوشی است. قطعاً احتمال آن وجود دارد که اسم گوشی اصل، گوشی تقلبی را به شما بفروشند! به طور کلی بسیاری از افراد، به خصوص کسانی که اطلاعات کافی در زمینه تلفن همراه ندارند نمی‌توانند اصلی یا فیک بودن گوشی را از هم تشخیص دهند. به همین دلیل نیز برای تشخیص اصل بودن تلفن همراه بهتر است که از کسانی که متخصص این امر هستند کمک بخواهید. امروزه گوشی‌های اصل و تقلبی به حدی به هم شبیه هستند که تشخیص آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

اطمینان از دزدی نبودن گوشی

همه ما می‌دانیم که متأسفانه در طی روز دزدی‌های بسیاری صورت می‌گیرد و تلفن همراه نیز یکی از بیشترین لوازمی است که مورد سرقت واقع می‌شود. طبیعی است که بعد از دزدیدن گوشی، آن را به فروش می‌رسانند؛ بنابراین شما باید اطمینان خاطر حاصل کنید ا گوشی خریداری نمایید که دزدی نباشد! به همین دلیل هم بهتر است که در زمان خرید از فروشنده بخواهید که فاکتور فروش، جعبه گوشی و همین‌طور سایر اقلام این چنینی را به شما ارائه دهند. در این صورت خیالتان راحت می‌شود که محصول به احتمال زیاد دزدی نیست و می‌تواند فیک و غیر اصل هم نباشد.

بررسی سلامت و ظاهر گوشی

یکی از مهم‌ترین معیار‌های خرید گوشی دست دوم آن است که محصول موردنظر شما سلامت تلفن همراه و ظاهر آن است. به طور کلی پیشنهاد ما این است که ابتدا ظاهر گوشی را بررسی کرده و از سلامت آن مطمئن شوید. بعد از آن هم کمی با خود گوشی کار کنید تا ببینید که آیا از نظر نرم‌افزاری و کارکرد خود گوشی نیز شرایط مناسبی دارد یا خیر. برای این کار به منوی کاربری وارد شوید و سرعت باز شدن هر کدام از برنامه‌ها را امتحان کنید. در صورتی که هیچ مشکلی پیدا نکردید می‌توانید اطمینان خاطر حاصل کنید که محصول موردنظر شما سالم است.

راهنمای خرید گوشی دست دوم؛ بهترین انتخاب کدام است؟

بررسی اثر انگشت گوشی

امروزه بسیاری از گوشی‌ها از ویژگی‌های اثر انگشت و همین‌طور Face ID برخوردار هستند. با کمک این روش‌ها، کاربر می‌تواند امنیت گوشی خود را دوچندان کند. به همین دلیل نیز اگر شما به دنبال خرید گوشی دست دومی با این ویژگی‌ها هستید حتماً باید از سلامت این آپشن‌ها اطمینان خاطر حاصل کنید؛ بنابراین قبل از خرید گوشی همراه خود، اثر انگشت و Face ID آن را جلوی چشم خود فروشنده چک کنید. اگر این آپشن‌ها به خوبی صورت گرفتند سلامت و اصل بودن گوشی شما نشان داده خواهد شد، در غیر این صورت یا گوشی سالم نیست و یا تقلبی محسوب می‌شود.

نحوه انتقال مالیک گوشی دست دوم

باید به این موضوع اشاره کنیم که طرح رجیستری به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین طرح‌هایی است که امروزه برای مقابله با قاچاق و واردات غیرقانونی صورت می‌گیرد. به همین دلیل هم اگر شما قصد خرید گوشی دست دون دارید باید مراحل انتقال مالکیت را به خوبی طی کنید تا در نهایت بتوانید مالک اصلی گوشی شده و سیم‌کارت خود را درون‌گوشی قرار دهید. با این کار دیگر می‌توانید با خیال راحت با گوشی خود کار کنید و از آن استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که عدم پشت سر گذاشتن این مراحل به معنی آن است که گوشی شما شامل هیچ ارزش و اهمیتی نخواهد بود!

برای انجام این فرآیند، پیش از هر چیز باید وارد قسمت شماره‌گیری تلفن شده و کد #۷۷۷۷* را وارد نمایید. بعد از باز شدن پنجره‌ای جدید از گزینه انتقال مالکیت استفاده نمایید. سپس شناسه IMEI برای شما به نمایش در خواهد آمد. شما باید شناسه مخصوص گوشی خود را انتخاب کرده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

بعد از این کار‌ها باید شماره سیم‌کارت فرد خریدار وارد شده و انتقال مالکیت صورت پذیرد. حالا تمامی مشخصات برای شما به نمایش درمی‌آیند و شما باید برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی، آن‌ها را مجدداً امتحان کنید. در نهایت نیز باید منتظر پیغامی مبنی بر موفقیت شما در انجام فرآیند بمانید و کد فعال‌سازی سیم‌کارت را دریافت کنید. حالا فرد خریدار می‌تواند پیام HAMTA را دریافت کرده و سایر مراحل فعال‌سازی سیم‌کارت و انتقال مالکیت را طی کند.

راهنمای خرید گوشی دست دوم؛ بهترین انتخاب کدام است؟

وارد کردن سیم‌کارت و تست گوشی

بهتر است که قبل از خرید گوشی دست دوم خود، سیم‌کارت را وارد گوشی کرده و آنتن آن را بررسی کنید، چراکه ممکن است به دلیل هر نوع نقص فنی و یا مشکلاتی در تلفن همراه، میزان آنتن دهی گوشی مشکل داشته باشد. در نتیجه دیگر چنین محصولی به درد شما نخواهد خود. به همین دلیل هم با بررسی میزان آنتن دهی گوشی خیالتان راحت می‌شود که گوشی موبایل دست دوم شما مشکلی در این زمینه نخواهد داشت.

بررسی قیمت گوشی

اگر تصمیم به خرید گوشی دست دوم گرفته‌اید بهتر است که قیمت نوی همان گوشی را نیز بررسی کنید تا خیالتان راحت شود که قیمت نمونه دست دوم آن معقول است، چراکه در برخی از شرایط تفاوت چندانی میان نمونه دست دوم و نوی گوشی‌ها وجود ندارد و در نتیجه شما می‌توانید با صرف هزینه کمی، مدل نو و صفر گوشی را خریداری نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج