۱۰۲۲۸۶۷
۵۱۲۲
۵۱۲۲
پ

کلاس بازیگری خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

بازیگری یکی از آن دسته هنر‌هایی است که افراد بسیاری از همان دوران کودکی و نوجوانی به آن علاقه‌مند می‌شوند و تصمیم دارند که به هر قیمتی که شده به آن برسند. در این میان مسئله‌ای که برای غالب افراد پیش می‌آید آن است که چگونه می‌توان کلاس بازیگری خوب را انتخاب کرد؟ در این مطلب با شما هستیم تا در همین رابطه برایتان بگوییم.

برترین‌ها: بازیگری یکی از آن دسته هنر‌هایی است که افراد بسیاری از همان دوران کودکی و نوجوانی به آن علاقه‌مند می‌شوند و تصمیم دارند که به هر قیمتی که شده به آن برسند. بسیاری از این افراد بر آن باور هستند که همین که به بازیگری علاقه دارند کافی است و یا اینکه به دلیل استعداد بازیگری که در درون خود می‌بینند می‌توانند به راحتی وارد این حرفه شوند. اما شاید واقعیت با چنین باور‌هایی همسو و همراه نباشد. باید این واقعیت را پذیرفت که بازیگری نیز مانند هر هنر و حرفه دیگری جدا از استعداد و علاقه نیازمند کسب مهارت و آموزش نیز هست. به همین دلیل هم هست که یادگیری آکادمیک این حرفه می‌تواند استعداد فرد را پرورش داده و به آن جهت درستی بدهد.

همین موضوع سبب شده است که شرکت در کلاس‌های بازیگری اصلی‌ترین و مهم‌ترین توصیه‌ای است که به علاقه‌مندان بازیگری می‌شود. امروزه کلاس‌های بازیگری بسیاری در سطح کشور مشغول فعالیت هستند که با انتخاب درست و هوشمندانه آن‌ها می‌توان بازیگری را به شکلی هدایت یافته و حرفه‌ای آموزش دید. در این میان مسئله‌ای که برای غالب افراد پیش می‌آید آن است که چگونه می‌توان کلاس بازیگری خوب را انتخاب کرد؟ در این مطلب با شما هستیم تا در همین رابطه برایتان بگوییم.

کلاس بازیگری خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

ویژگی‌های شرکت در کلاس بازیگری

همان‌طور که اشاره شد مراجعه به کلاس‌های بازیگری می‌تواند در یادگیری اصولی و درست بازیگری تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. طبیعی است که علاوه بر این می‌توان ویژگی‌های مثبت دیگری را نیز در رابطه با مراجعه به کلاس‌های بازیگری اضافه کرد. برای مثال وقتی شما به کلاس بازیگری مراجعه می‌کنید با افرادی بر می‌خورید که همه آن‌ها مثل شما به بازیگری علاقه‌مند هستند. این علاقه مشترک به بازیگری موجب می‌شود که شما به عنوان جامعه کوچکی بتوانید بعد از به اتمام رسیده دوره و کلاس‌ها، کار‌هایی گروهی از جمله ساخت فیلم کوتاه، اجرای تئاتر و... را به انجام برسانید.

این فضای تعاملی موجب می‌شود که فرصت آزمون‌وخطا‌های بسیاری پیدا کنید. شما می‌توانید با قرارگیری در جمع افرادی فعال در حوزه بازیگری مهارت‌ها و استعداد خود را محک بزنید. تمرینات تئاتر، فیلم‌سازی، تست بازیگری و... همه و همه به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید شرکت در کار‌های گروهی این حوزه را بیشتر بشناسید و با آن آشنا شوید.

مسئله دیگری که باید به آن اشاره کنیم افزایش دایره ارتباطات شماست. باید این را بدانید که در عرصه بازیگری هرچه دایره ارتباطات و روابط اجتماعی خود را وسیع‌تر کنید می‌توانید با شانس بیشتری برای پیشرفت در این حیطه مواجه شوید. این را بدانید که ارتباطات و روابط اجتماعی شما در حوزه سینما اهمیت به مراتب بیشتری نیز پیدا می‌کند. به همین دلیل هم نیازمند صبر و حوصله بسیاری خواهد بود؛ بنابراین اگر فرد عجولی هستید و می‌خواهید که یک شبه راه صد ساله را طی کنید بهتر است که از همین حالا بی‌خیال آموزش بازیگری شوید.

انتخاب کلاس بازیگری خوب

حالا اگر تصمیمتان برای شرکت در کلاس‌های بازیگری جدی است باید آستین‌هایتان را بالا بزنید. به طور کلی باید بگوییم که انتخاب یک کلاس بازیگری خوب نیازمند دقت و بررسی بالایی است، چراکه امروزه تعداد کلاس‌های بازیگری که مشغول به فعالیت هستند آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان به راحتی به هر کدام از آن‌ها اعتماد کرد.

کلاس بازیگری خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

توجه به سابقه و پیشینه کاری کلاس بازیگری یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که می‌توانید برای انتخاب کلاس بازیگری خوب انجام دهید. طبیعی است که تعداد بی‌شماری از بازیگران مشهور و حرفه‌ای این روزها، خود، روزی تحت تعلیم بودند و بعد از گذراندن دوره‌هایی آموزشی به چنین جایگاهی دست یافته‌اند. انتخاب کلاس‌هایی که پیشینه و سابقه کاری خوبی دارند می‌تواند کار هوشمندانه‌ای به حساب آید و خیال شما را از بابت کیفیت‌های آموزشی و یا سایر موارد به مراتب راحت‌تر کند.

نکته دیگری که می‌توانید در رابطه با انتخاب کلاس بازیگری خوب در نظر داشته باشید دوره‌های آموزشی آن است. امروزه بسیاری از کلاس‌های بازیگری خوب دوره‌ها و کارگاه‌های فیلم‌سازی، فیلم‌نامه‌نویسی و... را نیز برگزار می‌کنند. در این میان برگزاری کلاس‌های فن بیان، حرکت و بدن، بازیگری و... نیز از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار خواهند بود. به همین دلیل هم هست که لازم است قبل از انتخاب کلاس بازیگری خود باید تمامی جزئیات برگزاری انواع دوره‌ها و کارگاه‌ها را بررسی کنید.

مسئله دیگری که می‌تواند در انتخاب یک کلاس بازیگری خوب به کمک شما بیاید نحوه برخورد و رویکرد آموزشگاه به کلاس‌هاست. به طور کلی شما باید در آموزشگاهی ثبت‌نام کنید که تمامی جوانب بازیگری در آن سنجیده شده و اهمیت داده شود. برای مثال شما با شرکت در کلاس‌ها باید بدانید که جدی گرفتن تمرین‌ها تا چه حد مهم و تأثیرگذار است. این در صورتی است که بسیاری از آموزشگاه اهمیت چندانی به این موضوع نمی‌دهند و صرفاً به دنبال به پایان رساندن دوره‌های بازیگری هستند.

علاوه بر این یک کلاس بازیگری خوب باید شما را برای قرارگیری در موقعیت‌های سخت و استرس‌زا نیز آماده کند. طبیعی است که بازیگری شما صرفاً در همین کلاس‌ها و یا صحنه‌های جمع‌وجور تئاتر خلاصه نمی‌شود، بلکه شما باید این را بدانید که مواقع استرس‌زا و مهم‌تر بسیاری نیز در عرصه بازیگری حضور خواهد داشت. کلاس بازیگری موردنظر شما باید شما را برای شرکت و اجرا در صحنه‌های سخت آماده کند. به همین دلیل هم هست که در این میان مهارت‌های اجرایی اولیه در این کلاس‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کنند.

کلاس بازیگری خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

بعد از شرکت در کلاس‌های بازیگری، رفته‌رفته مهارت بیشتری پیدا خواهید کرد و به پیشرفت بالاتری دست خواهید یافت. به همین دلیل هم کم‌کم می‌توانید در تک پلان‌ها، صحنه‌های کوتاه و یا حتی اجرا‌های کامل آمادگی پیدا کنید. به همین دلیل هم توصیه ما آن است که کلاس بازیگری خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که بتوانید به عنوان یک پل ارتباطی از آن بهره بگیرید. با این حال حتماً باید این را نیز در نظر داشته باشید که بازیگری و شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های بازیگری اصلاً به معنی یک شبه موفق شدن نیست! شما به هیچ عنوان نمی‌توانید یک شبه راه صد ساله را در این حوزه طی کنید. اگر هم‌چنین موقعیتی برایتان پیش آمد، باید آن را بسان حبابی بدانید که ماندگاری چندانی نخواهد داشت. شما باید با تلاش و تمرین‌های پی در پی، بازیگری را در خود نهادینه کرده و آن را به یک مهارت بی‌بدیل تبدیل نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج