فروشنده خوب چه كسي است؟
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
دکتر ولدخانی_1
دکتر استرکی_1
دکتر استرکی_3
دکتر ولدخانی_3
اپیلاسیون نانا 3
اپیلاسیون نانا 4
دکتر ولدخانی_4
دکتر استرکی_4
اپیلاسیون نانا 2
دکتر ولدخانی_2
دکتر استرکی_2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۰۲۶۸۲
۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
۱۸۹۱۶
نباید پاسخگویی به مشتری را با كلمه «نداريم» يا «تمام شد» آغاز کرد. در صورت موجود نبودن كالاي مورد نظر، بايد مدل مشابه را عرضه كرد و توضيحات لازم را درخصوص مدل، كيفيت و استقبال عمومي آن ارائه داد.
پول نیوز: برخي از مشتري‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها كالاي مورد نياز خود را از كالاهاي به نمايش گذاشته شده در ويترين فروشگاه‌ها انتخاب كرده و پس از ورود به فروشگاه با ذکر نام یا کد كالا، آن را تقاضا مي‌کنند.

در اين صورت فروشندگان با آرامش به مشتري‌ها سرويس‌ می‌دهند، اما گروه دومي هم هستند كه بدون توقف پشت ويترين و بدون انتخاب مدل دلخواه وارد مغازه مي‌شوند و مثلا کفش یا پیراهن  مورد نظر را بدون ذكر نام یا کد از فروشنده طلب مي‌كنند. فروشنده در قبال این گروه چه واکنشی می‌تواند از خود نشان دهد؟



یکم: ارائه - در برابر تقاضاي مشتري اولين اقدام فروشنده بايد ارائه كالاي مورد تقاضاي مشتري باشد.

دوم: پيشنهاد - علاوه بر ارائه كالا، پيشنهاد کالاهای مشابه و حتی متفاوت به مشتري نیز از اهم امور فروشندگي است. به‌ویژه این‌كه فروشنده می‌تواند در این فرصت، كالاهاي كم‌فروش‌تر خود را نیز پيشنهاد دهد.

سوم: عرضه -
فروشنده کسی است كه بتواند كالايي را با بهره‌گیری از هنر فروشندگي بفروشد و توانايي فروش كالاهاي كم‌فروش را نیز داشته باشد و فقط به عرضه كالا بر اساس تقاضاي مشتري بسنده نكند.

چهارم: پرهيز از كلمه «نداريم» - براي اكثر مشتریان پاسخ منفي در برابر تقاضا خوشايند نيست. بنابراین نباید پاسخگویی به مشتری را با كلمه «نداريم» يا «تمام شد» آغاز کرد. در صورت موجود نبودن كالاي مورد نظر مشتري، بايد مدل مشابه را عرضه كرد و ضمن آن توضيحات لازم را درخصوص مواردی همچون مدل، كيفيت، ظرافت و استقبال عمومي ارائه داد و با جلب نظر و رضايت مشتري اقدام به فروش كالاي مورد نظر كرد.

نحوه ارائه كالا


آنچه كه بيش از هرچيز بايد مورد توجه فروشندگان باشد، پاسخ مناسب به توقع مشتري است؛ يعني آنچه كه او حق خود مي‌پندارد.

- مشتري در بدو ورود به فروشگاه چند توقع و انتظار دارد:

- مشتري انتظار دارد كه فروشنده در بدو ورود از او به گرمي و با احترام استقبال كند.

- مشتري توقع دارد فروشنده بدون تامل از كار قبلي خود – به هر كاري كه مشغول باشد ــ دست بكشد.

- مشتري انتظار دارد كه فروشنده به او به ديده يك فرد مطلع و آگاه نگاه كند.

آری؛ مشتري توقع دارد كه فروشنده باید با خوش‌رويي و تبسم و توام با ادب اجتماعي با او برخورد كند و از سوي ديگر فروشنده نیز بايد ضمن استفاده از مهارت و تجربه خويش در امر فروش كالا به موارد زير توجه داشته باشد و با عمل به آن در مشتري انگيزه خريد ايجاد كند.

ايجاد انگيزه در مشتري


- فروشنده بايد به صورتي با مشتري برخورد کند و به نوعي به او سرويس دهد كه مشتري احساس بيگانگي نكرده و خود را در محيطي آشنا و گرم احساس كند.

- فروشنده بايد به مشتري فرصت انتخاب و اظهار نظر را بدهد.

- فروشنده بايد در انتخاب كالا با مشتري همکاری کند.

اما مواردی كه فروشندگان بايد از آن پرهيز کنند:


- تحت هيچ شرايطي نبايد در حضور مشتري غذا يا ميوه خورد.

- هرگز در محيط فروشگاه و در حضور مشتري نبايد آدامس جويد.

- به هیچ عنوان در حضور مشتري نباید دخانيات استعمال کرد.

- هیچ‌گاه نباید در حضور مشتری با همکاران شوخي یا رفتار ناپسندی انجام داد.

- هرگز در حضور مشتري عليه شركت‌هاي مشابه بدگويي نكنيد.
برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
سفیر بار ساقدوش_1
استخدام_3
شیرآلات زمانی_3
سفیر بار ساقدوش_3
سفیر بار ساقدوش_4
استخدام_4
شیرآلات زمانی_4
استخدام_2
سفیر بار ساقدوش_2
شیرآلات زمانی_2
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
کلینیک النا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
فنی آتل_فوتر موبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
دکتر عارفی - فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
شاخه نبات_ فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
پارسیس_فوتر ساختمان
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی ادیب_فوتر
فنی آتل_فوتر
شفا_فوتر
کیان برنا_فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو