فروشنده خوب چه كسي است؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ریزخور_1
کلاسینو_1
سفیر بار ساقدوش_1
زمردی_داخلی1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
ریزخور_3
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
کلاسینو_3
سفیر بار ساقدوش_3
زمردی_داخلی3
کلاسینو_4
ریزخور_4
لاله زار مال_4
زمردی_داخلی4
اپیلاسیون نانا 4
سفیر بار ساقدوش_4
سفیر بار ساقدوش_2
ریزخور_2
اپیلاسیون نانا 2
لاله زار مال_2
زمردی_داخلی2
کلاسینو_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۰۲۶۸۲
۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
۱۸۹۷۴
نباید پاسخگویی به مشتری را با كلمه «نداريم» يا «تمام شد» آغاز کرد. در صورت موجود نبودن كالاي مورد نظر، بايد مدل مشابه را عرضه كرد و توضيحات لازم را درخصوص مدل، كيفيت و استقبال عمومي آن ارائه داد.
پول نیوز: برخي از مشتري‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها كالاي مورد نياز خود را از كالاهاي به نمايش گذاشته شده در ويترين فروشگاه‌ها انتخاب كرده و پس از ورود به فروشگاه با ذکر نام یا کد كالا، آن را تقاضا مي‌کنند.

در اين صورت فروشندگان با آرامش به مشتري‌ها سرويس‌ می‌دهند، اما گروه دومي هم هستند كه بدون توقف پشت ويترين و بدون انتخاب مدل دلخواه وارد مغازه مي‌شوند و مثلا کفش یا پیراهن  مورد نظر را بدون ذكر نام یا کد از فروشنده طلب مي‌كنند. فروشنده در قبال این گروه چه واکنشی می‌تواند از خود نشان دهد؟



یکم: ارائه - در برابر تقاضاي مشتري اولين اقدام فروشنده بايد ارائه كالاي مورد تقاضاي مشتري باشد.

دوم: پيشنهاد - علاوه بر ارائه كالا، پيشنهاد کالاهای مشابه و حتی متفاوت به مشتري نیز از اهم امور فروشندگي است. به‌ویژه این‌كه فروشنده می‌تواند در این فرصت، كالاهاي كم‌فروش‌تر خود را نیز پيشنهاد دهد.

سوم: عرضه -
فروشنده کسی است كه بتواند كالايي را با بهره‌گیری از هنر فروشندگي بفروشد و توانايي فروش كالاهاي كم‌فروش را نیز داشته باشد و فقط به عرضه كالا بر اساس تقاضاي مشتري بسنده نكند.

چهارم: پرهيز از كلمه «نداريم» - براي اكثر مشتریان پاسخ منفي در برابر تقاضا خوشايند نيست. بنابراین نباید پاسخگویی به مشتری را با كلمه «نداريم» يا «تمام شد» آغاز کرد. در صورت موجود نبودن كالاي مورد نظر مشتري، بايد مدل مشابه را عرضه كرد و ضمن آن توضيحات لازم را درخصوص مواردی همچون مدل، كيفيت، ظرافت و استقبال عمومي ارائه داد و با جلب نظر و رضايت مشتري اقدام به فروش كالاي مورد نظر كرد.

نحوه ارائه كالا


آنچه كه بيش از هرچيز بايد مورد توجه فروشندگان باشد، پاسخ مناسب به توقع مشتري است؛ يعني آنچه كه او حق خود مي‌پندارد.

- مشتري در بدو ورود به فروشگاه چند توقع و انتظار دارد:

- مشتري انتظار دارد كه فروشنده در بدو ورود از او به گرمي و با احترام استقبال كند.

- مشتري توقع دارد فروشنده بدون تامل از كار قبلي خود – به هر كاري كه مشغول باشد ــ دست بكشد.

- مشتري انتظار دارد كه فروشنده به او به ديده يك فرد مطلع و آگاه نگاه كند.

آری؛ مشتري توقع دارد كه فروشنده باید با خوش‌رويي و تبسم و توام با ادب اجتماعي با او برخورد كند و از سوي ديگر فروشنده نیز بايد ضمن استفاده از مهارت و تجربه خويش در امر فروش كالا به موارد زير توجه داشته باشد و با عمل به آن در مشتري انگيزه خريد ايجاد كند.

ايجاد انگيزه در مشتري


- فروشنده بايد به صورتي با مشتري برخورد کند و به نوعي به او سرويس دهد كه مشتري احساس بيگانگي نكرده و خود را در محيطي آشنا و گرم احساس كند.

- فروشنده بايد به مشتري فرصت انتخاب و اظهار نظر را بدهد.

- فروشنده بايد در انتخاب كالا با مشتري همکاری کند.

اما مواردی كه فروشندگان بايد از آن پرهيز کنند:


- تحت هيچ شرايطي نبايد در حضور مشتري غذا يا ميوه خورد.

- هرگز در محيط فروشگاه و در حضور مشتري نبايد آدامس جويد.

- به هیچ عنوان در حضور مشتري نباید دخانيات استعمال کرد.

- هیچ‌گاه نباید در حضور مشتری با همکاران شوخي یا رفتار ناپسندی انجام داد.

- هرگز در حضور مشتري عليه شركت‌هاي مشابه بدگويي نكنيد.
برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
خرید باکس 1
ادیب_1
سوییچ ایران_1
شیرآلات زمانی_1
دکتر نائبی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
عارفی_1
سوییچ ایران_3
عارفی_3
دکتر نائبی_3
خرید باکس 3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
شیرآلات زمانی_3
ادیب_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
ادیب_4
عارفی_4
سوییچ ایران_4
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 4
دکتر نائبی_4
دکتر نائبی_2
ادیب_2
عارفی_2
شیرآلات زمانی_2
خرید باکس 2
سوییچ ایران_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
تنورستان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
زمردی_فوتر موبایل اصلی
شفا_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
آیلین_تزریق چربی موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران باغ بهشت _فوتر
آیلین_تزریق چربی
تنورستان_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شفا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
فنی آتل_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
شاخه نبات_ فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
کلینیک النا_فوتر