۱۰۳۰۵۶۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فرهاد در نقش یحیی، یحیی در قالب فرهاد!

بازی امشب، خیلی دیدنیتر از این حرف‌هاست! خوبترین‌ها در فکر فوتبالی بهتر! و یک نکته دیگر! گاهی به نظر میرسد جای مربیان در تیم عوض شده است! استقلال خونسردتر بازی می‌کند و پرسپولیس پرهیجانتر!

خبرورزشی: بازی امشب، خیلی دیدنیتر از این حرف‌هاست! خوبترین‌ها در فکر فوتبالی بهتر! و یک نکته دیگر! گاهی به نظر میرسد جای مربیان در تیم عوض شده است! استقلال خونسردتر بازی می‌کند و پرسپولیس پرهیجانتر!

از بازی امروز که برخورد خاصش میدانیم، چه انتظاری باید داشت؟ نتیجه مهم‌تر است یا شکل بازی؟ در پی نتیجه باید بود یا چند و، چون گردش نفرات و گرداندن توپ را باید در اولویت قرار داد؟

مأموریت خاص روز‌های ویژه!

دو تیم که بهترین تیم‌های امروزی فوتبال ایرانند، با هم در جام‌حذفی نبردی دارند که سخت است و شدید است! کدام تیم برنده خواهد شد؟ کدام تیم به حذف شدن تن خواهد داد؟

این بازی به پرسش‌های مهم بسیاری پاسخ میدهد! این بازی کمک میکند که فوتبال موفق شود تا از مرحله‌ای به شدت برزخی شده، با نشاط و با بشاشیت خارج شود! گذر از آتش! آتش همکاری با کسانی که نه باهمند و نه دلشان میسوزد یا میتپد برای فوتبال بر‌عهده دارند! هم مبارزه علیه «کرونا»، هم خارج شدن و فائق آمدن بر بلای ویلموتس که این دومی، بدتر از اولی و تمام حوادث دیگر است!

حرف‌های حین بازی

حرف‌های «هانسی فلیک» سرمربی بایرن‌مونیخ که بارآمده در همین باشگاه است، در گوشم زنگ میزند: ... میدانم که باید برابر بارسلونا کاری بکنم، اما نمیدانم چه کاری و چگونه؟ در بازی، راهکار مناسب را پیدا خواهم کرد! و پیدا هم کرد!

فلیک، هم بارسلونا را به لطف یافته‌های حین بازی، هم لیون و هم در فینال پاریسنژرمن را با تحلیل آموزه‌های زمان مسابقه، مغلوب کرد! آیا شیوه «فلیک» برای شناختن قوت و ضعف حریفان، خاص خود اوست یا همه تیم‌ها قادرند از این راه بروند تا به منزل مقصود برسند؟ اگر نه؛ پس فرهاد و یحیی، برای سختترین و حساسترین پیکارشان در انتهای سال فوتبال، چه تدابیری به کار میبرند؟ دفاع یا حمله؟ از کار انداختن مهره‌های مؤثر حریف یا روغن‌کاری چرخدنده‌های ماشین آتش یاران خود؟

استقلال لیگ برتر را با زدن ۵۵ گل تمام کرد! پرسپولیس هم به ۴۶ گل خودی مینازد! امشب در نیمه‌نهایی جام حذفی، این کارنامه به کمک کدام تیم خواهد آمد؟ آبی‌ها یا قرمزها؟ بازی کدام‌یک پُردلانه خواهد بود؟ استقلال یا پرسپولیس؟ فرهاد یا یحیی؟ یا هر دو؟

بهترین گل استقلال، بهترین گل لیگ!

گل سوم تیم پرسپولیس به تیم سایپا را در یاد خود دارید؟ هجوم علیپور به توپ، حمایت سه‌جانبه قرمز‌ها از او، یک گل گیج‌کننده در صحن‌های مثل سایر صحنهها! یک گل آسان مثل گل‌هایی که پرسپولیس با خلق لحظه‌ها به حریفان میزد! یعنی امشب هم آن صحنه تکرار میشود؟ که اگر شود، چه‌ها که نخواهد شد!

گل دوم استقلال را در بازی سپاهان که به حذف موقت یک جریان سلیقگی منجر شد، دوباره مرور میکنیم! مهدی قایدی توپ را مال خود کرده و به عملیات تأخیری در حمله برای رسیدن یاران کمکی پرداخت! از چپ میلیچ و از راست علی کریمی، خود را به قایدی نشان دادند، حمایت در عرض! پاس مهدی به میلیچ و پاس میلیچ-یک ضرب و بدون فوت وقت- به علی کریمی، هیچ راهی نداشت جز گل زدن! این لحظه که از آن یاد کردیم، شاید همان «آنی» است که هر تیمی داشته باشد، به همه چیز دست خواهد یافت! «آنی» که همه چیز از آن است!
سؤال: ... تیم فرهاد، فوتبال مطلوب او را چگونه بازی خواهد کرد؟ یاران یحیی، برای امشب چه در چنته خود دارند؟

انگار فرهاد و یحیی، جا عوض کردهاند!

دیاباته که معلوم است کیست و چیست! دفاعی که هم‌عرض او باشد، کدامین مرد موجه است؟ در این‌صورت، قایدی را و اسماعیلی را و غفوری را و کریمی را چگونه به بند خواهند کشید؟

از گلر‌ها حرف نمیزنیم، چرا که خوب میدانند در این بازی، از چه اهمیتی برخوردارند! دیاباته به دست چه کسی سپرده خواهد شد؟ شجاع و یا کنعانی زادگان؟ شاید هم «سید» با بازوبند کاپیتانیاش! بشار رسن در خدمت ترابی خواهد بود و یا مأمور راهاندازی علیپور می‌شود؟ امیری که نجابت از سر و رویش میبارد، به کدام قسمت دیواره دفاعی استقلال حمله میبرد؟ نوراللهی چطور؟ شوتهایش آیا بلایجان حسین حسینی می‌شود یا نه، امشب هم عقب مینشیند؟ و استقلال که دیاباته را دارد، چگونه او را در ۱۸ قدم پرسپولیس به تاخت و تاز وامیدارد؟

هرجور که بالا و پایین میکنیم، میبینیم با بودن دیاباته، به لطف پاس‌های نفوذی و نفوذی‌های پا به توپ اسماعیلی میتوان از قایدی هم یک تمام‌کننده و یک گلزن خواست!

***

بازی امشب، خیلی دیدنیتر از این حرف‌هاست! خوبترین‌ها در فکر فوتبالی بهتر!

و یک نکته دیگر! گاهی به نظر میرسد جای مربیان در تیم عوض شده است! استقلال خونسردتر بازی می‌کند و پرسپولیس پرهیجانتر!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج