۱۰۵۳۰۷۴
۱۲ نظر
۵۶۸۴
۱۲ نظر
۵۶۸۴
پ

وقتی «راک» از حجامت برای دوپینگ استفاده می‌کند!

راک، در یک عکس اینستاگرامی که اخیرا منتشر شده توجه بسیاری را به خود جلب کرده است؛ چرا که روی بدن خود علائمی از کبودی‌های مدور دایره‌ای قرمز رنگ داشت. این عکس خبر از حجامت کردن راک می‌داد. به‌همین دلیل در این مطلب، قصد داریم به موضوع حجامت و بادکش بپردازیم و فواید آن را بررسی کنیم.

برترین‌ها: دوئین جانسون، ملقب به راک، به‌طور مرتب برنامه‌های تمرینات و تغذیه خود را به اشتراک می‌گذارد و اخیراً نیز شدت تمرین و رژیم غذایی خود را بیشتر کرده است. راک، در یک عکس اینستاگرامی که اخیرا منتشر شده توجه بسیاری را به خود جلب کرده است؛ چرا که روی بدن خود علائمی از کبودی‌های مدور دایره‌ای قرمز رنگ داشت. این عکس خبر از حجامت کردن راک می‌داد. به‌همین دلیل در این مطلب، قصد داریم به موضوع حجامت و بادکش بپردازیم و فواید آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

وقتی «راک» از حجامت برای دوپینگ استفاده می‌کند!

حجامت چیست و چند نوع دارد؟

حجامت به دو دسته‌ی تر و خشک تقسیم می‌شود. بادکش درمانی یا حجامت خشک روشی است که در آن تعدادی فنجان یا لیوان برای ایجاد مکش روی پوست بیمار گذاشته می‌شود. این روش درمانی با جمع کردن خون در ناحیه‌ای که فنجان‌ها روی پوست قرار داده می‌شوند، تنش عضلانی را کاهش داده، جریان خون کل بدن را بهبود می‌بخشد و به ترمیم سلول‌ها در بدن کمک می‌کند.

این امر به شکل‌گیری بافت‌های اتصال‌دهنده و ایجاد عروق خونی تازه هم کمک می‌کند؛ بنابراین افراد زیادی از این نوع روش درمانی به‌عنوان طب مکمل بهره می‌برند. در بعضی موارد زمانی که پوست کاملا کشیده و خون زیر پوست جمع شده، با تیغ‌های استریل شده، برش‌های بسیار سطحی و نازکی روی پوست ایجاد می‌کنند که باعث خارج شدن خون کثیف بدن می‌شود. به این روش حجامت‌تر می‌گویند.

آثار و فواید حجامت

۱. جلوگیری از سکته‌های قلبی و مغزی

سکته‌های قلبی و مغزی که از لخته شدن خون و انسداد عروق در مویرگ‌های مغز و یا عروق کرونر قلبی و رگ‌های منتهی به قلب ایجاد می‌شود، با حجامت پیشگیری می‌شود. حتی بعد از این که شما به این بیماری‌ها دچار شدید، می‌توانید با حجامت کردن آن را علاج کنید.

۲. جلوگیری از مشکلات و ناراحتی‌های کبدی

شما می‌توانید با حجامت کردن از ده‌ها بیماری کبدی مثل انسداد عروق کبدی، تشمع کبد، سنگ کیسه صفرا، یرقان، یبوست و ورم‌های کبدی و … جلوگیری کرده و یا اگر به آن‌ها دچار هستند، درمانش کنید.

وقتی «راک» از حجامت برای دوپینگ استفاده می‌کند!

۳. بیماری‌های کلیوی

یکی دیگر از آثار و فواید حجامت، پیشگیری از بیماری‌های کلیوی است. حجامت به دلیل تصفیه خون، عامل‌های سنگ ساز در بدن را حذف کرده و از سنگ کلیه باز می‌دارد. حتی کسانی که به سنگ کلیه دچار هستند، بیماری شان معالجه شده و از ایجاد سنگ‌های بعدی جلوگیری می‌کند.

۴. بیماری‌های طحال، معده و گوارش

حجامت در بیماری‌های طحال اثر قطعی و شفا بخشی دارد. چه در پیشگیری و چه در علاج به خصوص بیماری‌هایی که با غلبه خون و مزاج دموی همراه باشند. حجامت از سوء هاضمه، درد معده، نفخ و ترش کردن و کولیت‌های روده جلوگیری کرده و بیماری‌هایی مثل بواسیر را با استفاده از خون گیری دفع می‌کند.

۵. آرتروز، سیاتیک، نقرس، کانگرن، درد زانو و آرنج

حجامت در درمان بیماری‌های گفته شده، تاثیر بسزایی دارد. از به وجود آمدن آن جلوگیری و در صورت ایجاد آن، درمان می‌کند. البته منظور از حجامت، همان حجامت بین دو کتف است. اما مثلا برای درمان درد سیاتیک و بیماری نقرس، بر روی قوزک پا حجامت می‌کنند. یا برای درمان آرتروز و درد زانو بر روی ساق پا این عمل را انجام می‌دهند.

۶. فواید زیاد برای بیماری‌های پوستی

مریضی‌های پوستی ایجاد شده بر صورت و پوست (بنا به هر دلیلی) درمان می‌شود. این بیماری‌ها جوش‌های صورت، تیرگی و چروک و ضخامت پوست، پوسته پوسته شدن بدن و شیار‌های شکننده پوست را شامل می‌شود. البته برای درمان این گونه بیماری‌ها باید علاوه بر حجامت، دارو‌های گیاهی مصرف کرد؛ اما برای درمان بیماری‌هایی مثل جرب، اگزما، کورک و لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست، کدر بودن پوست و کهیر همان حجامت کافی است.

وقتی «راک» از حجامت برای دوپینگ استفاده می‌کند!

۷. تیروئید

اگر به بیماری تیروئید دچار هستید، می‌توانید با حجامت آن را رفع کنید. بیماری‌های تیروئیدی که با تپش قلب همراه بوده، توسط حجامت به طرز چشمگیری رو به بهبود می‌رود.

۸. بیماری‌های سردرد

سردرد ها، تاریکی چشم، پیر چشمی، آب مروارید، ضعف بینایی و بیماری‌های دیگر سر به کمک حجامت قابل درمان است. حتی می‌توان ریزش مو و ابرو، خارش سر و شوره مو را با استفاده از این روش درمان کرد. در این گونه موارد حجامت درست زیر چانه و در قسمت نخدان انجام می‌پذیرد.

۹. بیماری‌های روحی

با استفاده از آثار و فواید حجامت، بیماری‌های روحی مثل افسردگی، تنش‌های عصبی و مالیخولیا، جنون‌ها آنی و طویل المدت علاج می‌گیرد.

۱۰. حجامت و احتباس حیض

بانوانی که دچار قطعی عادت ماهانه و بی‌نظمی پریود هستند، می‌توانند با استفاده از حجامت بر روی کتف این مشکل را حل کنند. حجامت بر روی قوزک و ساق پا نیز بسیار مفید بوده و موجب ریزش خون حیض می‌شود.

۱۱. سرطان

یکی از مهم‌ترین آثار و فواید حجامت جلوگیری از بروز یا گسترش سرطان است. دلایل اصلی بروز سرطان، سوختن سودا و صفرای غلیظ در خون است. با استفاده از خون درمانی می‌توان باعث باز شدن خلط‌های غلیط خون شده و از بروز یا گسترش سرطان جلوگیری کرد. با استفاده از حجامت می‌توان لخته‌های خون که پشت مغز، قلب، کبد، طحال، معده و اطراف ستون فقرات قرار دارند را خارج کرد.

وقتی «راک» از حجامت برای دوپینگ استفاده می‌کند!

و اما فواید بادکش در بدن‌سازی

حجامت به عنوان یکی از روش‌ها طب سنتی با وجود تمام حرف و حدیث‌هایی که پیرامون آن مطرح می‌شود، می‌تواند به عنوان ابزاری برای کاهش درد و خستگی عضلانی ورزشکاران مورد استفاده قرار گیرد.

با پیشرفت تکنولوژی و علوم پزشکی مربوط به آن، مسائل پزشکی بیش از گذشته در دنیای ورزش رخنه کرده و با استفاده از ماساژورها، فیزیوتراپ‌ها و پزشکان راهکار‌های نوینی برای رفه خستگی، مصدومیت، کوفتگی و سایر معظات احتمالی ناشی از ورزش به وجود آمده، اما در میان تمام راهکار‌های نوین برخی ابزار‌های سنتی هنوز هم نقش مهمی در کاهش مشکلات ورزشکاران دارد. یکی از این راه‌ها حجامت است. هرچند برخی از کارشناسان و متخصصان به دلیل مشکلات بهداشتی آن را تایید نمی‌کنند. بسیاری از ورزشکاران خارجی قبل از مسابقات از این طب استفاده می‌کنند گویا آن‌ها نیز به فواید آن پی برده‌اند. از فواید بادکش برای بدنسازان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع خستگی و اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن و ازبین رفتن خستگی و درد.
  • عفونت‌های موضعی از بین می‌رود و آسیب‌دیدگی‌های بافت عضلات به سرعت ترمیم می‌گردد.
  • اسپاسم عضلانی را برطرف می‌کند. (اسپاسم به گرفتگی متداوم یک عضله گفته می‌شود که در گاهی اوقات حتی اگر از عضله کار هم کشیده نشود، دچار گرفتگی می‌شود).
  • رفع خواب‌رفتگی‌ها و گزگز اندام‌ها و پمپاژ و خون‌رسانی بیشتر.
  • به ریکاوری بهتر عضلات کمک می‌کند و سرعت عضله‌سازی را تا حدودی بالا می‌برد.

وقتی «راک» از حجامت برای دوپینگ استفاده می‌کند!

حجامت؛ قوی‌ترین نوع دوپینگ

اگر به دنبال راه‌هایی هستید که بتوانید شادابی، استقامت، قدرت و… را به ماهیچه‌های خود برگردانید قوی‌ترین روش دوپینگ؛ حجامت است. افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب و فشار‌های خشنی که هنگام بلند کردن وزنه‌های سنگین به عضلات وارد می‌شود گاهی باعث عبور خون از دیواره‌ی رگ‌ها به بیرون می‌شود و این خون دیگر هیچ گاه اجازه ورود به سیستم گردش خون را پیدا نمی‌کند و سال‌ها این ماده در بدن می‌ماند تا زمانی که حجامت شود، لذا بدنسازان باید بیشتر به این موضوع واقف باشند. افزایش این خون‌های فاسد در اطراف رگ‌ها و ماهیچه‌های بدن اختلالات زیادی از جمله فشار خون، گرفتگی عضلات، افسردگی ماهیچه‌ها را به دنبال دارد و جابه جایی این خون‌های زاید به محل مفصل‌ها می‌تواند باعث اختلالات مفصلی شود.

حجامت و بدنسازی

بدنساز‌ها از کورتیزول متنفرند! چون کورتیزول دشمن ماهیچه است و درمان کورتیزول حجامت است. کورتیزول ماهیچه‌ای را که بدنساز‌ها روز‌ها و سال‌ها برای بدست آوردن آن زحمت می‌کشند آب می‌کند، کورتیزول‌ها معمولا هنگام کسالت‌های ناشی از کم خوابی، فشار خون و یا بالا بودن غلظت خون ترشح می‌شود از آنجایی که حجامت از جمله درمان‌های اصلی افسردگی و کسالت، اختلالات هورمونی، ضعف و ناتوانی جنسی، اسپاسم و گرفتگی عضلات، اختلالات خواب، و از همه مهمتر باعث افزایش اشتها و تغذیه بهتر می‌شود می‌توان گفت حجامت برای بدنسازان معجزه است.

حجامت و استقامت

پیروزی در بسیاری از میادین ورزشی از جمله بوکس، کشتی، شنا و… نیاز به استقامت ورزشکار دارد و این استقامت در صورتی حاصل می‌شود که خون به بهترین شکل عضلات را تغذیه کند؛ وجود خون‌های فاسد در اطراف مویرگ‌های ماهیچه‌ها انعطاف رگ‌ها را کاهش می‌دهد؛ در ساختمان بافتی تارچه‌های ماهیچه‌ای در هر سارکومر دو نوع میوفیلامان (میوفیلامنت) قطور و نازک وجود دارد.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی حجامت

به گفته مرکز ملی برای سلامت مکمل و یکپارچه آمریکا، از عوارض جانبی حجامت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر رنگ ماندگار پوست
  • جای زخم
  • عفونت
  • سوختگی

اگر فردی به بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا سوریازیس مبتلا باشد، حجامت ممکن است شرایط این بیماری‌ها را در بخش‌هایی که فنجان‌های حجامت قرار گرفته اند، تشدید کند.

در موارد نادر، اگر مسئول انجام حجامت مرطوب بیش از حد خون بگیرد، فرد ممکن است خونریزی چشمگیر داخلی یا کم خونی را تجربه کند.

اگر فردی هر یک از این عوارض جانبی را پس از حجامت تجربه می‌کند باید با یک متخصص پزشکی صحبت کند. برخی افراد ممکن است به شرایطی مانند مشکلات لخته شدن خون مبتلا باشند که حجامت را به گزینه‌ای کمتر ایده‌آل برای آن‌ها تبدیل می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تشکر بابت اخبار سلامت
      واقعا مفید

    • ferishon

      حجامت نکرده
      بادکش گرم کرده
      حجامت اینه که خون الوده و کثیف جدا میکنه از بدن

      پاسخ ها

      • مات

        یساعت چی داشت میگفت این خبر!جناب دکتر گیاهی !!گفت دو نوع حجامت هست تر و خشک که نو فقط تر رو میشناسی ،همه تو هرزمینه کارشناس هستند براخودشون مملکت ب باددادین بسه

    • بدون نام

      بخدا اين بادكشه:)

    • بدون نام

      بنازم پیامبر اسلام رو که 1400 سال پیش این حجامت وباکش رو به انسان یاد داد

      پاسخ ها

      • محمد

        عزیزم قبل از اسلام هم بوده

      • بدون نام

        خخخخخ

      • امیر

        واقعا ازتون ممنونم بابت اینهمه اطلاعاتیکه بهمون دادید!!!!!!

    • @

      این بادکشیه

    • خداروشکر

      بچه من همیشه سرما میخورددکترازیادبردم دائم تب میکرد سرفه میکردمیگفتندآسم یکی میگفت بدنش ضعیفه بردم حجامت خوب شدتوبهار۲ ساله بود۵ساله است الان

    • امیر

      ضد سرطان؟!!!!!
      چه عرض کنم!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      ۱۲ پیشگیری از ایدز
      ۱۳ درمان کرونا
      ۱۴ از بین بردن مشکلات خانوادگی
      ۱۵ جاودانگی
      چایی نباتیه برای خودش :))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج