۱۰۵۳۷۷۹
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

نه دوم یحیی به انصاری

باورش برای پرسپولیسی‌ها سخت است، اما محمد انصاری که در سال‌های اخیر نماد اخلاق مداری و تعصب به پیراهن قلمداد می‌شد مورد بی‌مهری و نامش در لیست مازاد قرار گرفته است.

روزنامه فرهیختگان: باورش برای پرسپولیسی‌ها سخت است اما محمد انصاری که در سال‌های اخیر نماد اخلاق مداری و تعصب به پیراهن قلمداد می‌شد مورد بی‌مهری و نامش در لیست مازاد قرار گرفته است. خیلی‌ها فکر می‌کردند بعد از رفتن شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری، قرمزها مجبور می‌شوند دوباره سراغ انصاری بروند ولی عجیب اینکه یحیی همچنان اعتقادی به این بازیکن ندارد و فعلا با اضافه شدن نام او به لیست تیم موافقت نکرده است. یحیی تیمش را قهرمان لیگ کرد و به فینال آسیا رساند و عجیب نیست که هوادار هم او را مورد نقد قرار ندهد اما آیا واقعا این رفتار حق انصاری بوده؟

حاجی انصاری کی می‌رسد؟

اصلی‌ترین بهانه گل‌محمدی برای حذف محمد انصاری ناآماده بودن و زمان بازگشت وی به میادین است. او عقیده دارد که این مدافع تا فروردین آماده حضور در میادین نخواهد شد و به‌همین دلیل رد شدن نامش در لیست تیم حداقل تا نیم فصل عقلانی نیست. با این‌حال پزشک معالج انصاری نظر دیگری دارد. سهراب کیهانی در این خصوص اعلام کرده که این بازیکن درحال‌حاضر وضعیت خیلی خوبی دارد و اوایل دی با گذشت ۶ ماه از انجام عمل جراحی مشکل خاصی برای بازی ندارد. این مساله نشان می‌دهد که گل‌محمدی می‌توانست نام انصاری را در فهرست تیمش رد کند، خصوصا آنکه بحث جدایی خلیل‌زاده و نادری نیز از مدتی قبل مطرح بود و او می‌دانست که ممکن است درطول فصل به بازیکنی مثل انصاری که توان بازی در دو پست مدافع میانی و مدافع چپ را دارد، نیاز پیدا کند با این‌حال سرمربی موفق قرمزها انصاری را هم مثل ربیع‌خواه در لیست مازاد قرار داد.

تاوان تعصب!

درسال‌های اخیر بازیکنان زیادی بودند که داعیه تعصب به پیراهن داشتند اما درنهایت به‌خاطر موقعیت‌های بهتر از جمله سود مالی تیم‌شان را ترک کردند. آخرین‌شان شجاع خلیل‌زاده است که محبوبیت فراوانی در پرسپولیس داشت اما نتوانست از پیشنهاد خوب الریان قطر بگذرد و ترجیح داد بوسه زدن به لوگو را در قطر ادامه دهد! بسیاری از بازیکنان هم به این دلیل متعصب ماندند که پیشنهاد مالی بهتری نداشتند، با این‌حال تا مدت‌ها می‌توان از محمد انصاری به‌عنوان نماد تعصب به تیم یاد کرد. او جزء معدود بازیکنانی بود که به پیشنهادی‌های قابل‌توجه تیم‌های عربی و چینی پشت کرد تا پرسپولیس را در روزهایی که به او نیاز داشت، تنها نگذارد. نمی‌دانیم اگر می‌توانست به عقب برگردد باز هم چنین تصمیمی می‌گرفت یا نه، اما امروز کاملا حق دارد که از بی‌وفایی مدیران و مربیان و حتی هواداران پرسپولیس دلخور باشد.

چرا انصاری رضایتنامه نگرفت؟

گل‌محمدی همان‌طور که اشاره شد، اعلام کرد انصاری و ربیع‌خواه می‌توانند از باشگاه رضایتنامه بگیرند که این اتفاق تنها درباره ربیع‌خواه رخ داد و انصاری همچنان بازیکن پرسپولیس محسوب می‌شود. البته اگر فکر می‌کنید یحیی برای نیم‌فصل دوم روی این بازیکن نظر مثبت داشته در اشتباهید، چراکه مدیران باشگاه به سرمربی تیم اعلام کردند که فعلا پرداخت مبلغ قرارداد انصاری در توان باشگاه نیست و بهتر است وی بازیکن تیم بماند. جالب اینجاست که انصاری هم بعد از برخورد بدی که ازسوی کادر فنی با وی صورت گرفت با حضور در باشگاه خواستار دریافت رضایتنامه شد اما مدیران وقت موافقت نکردند.

تمرین هم ممنوع!

نکته عجیب ماجرا اصرار گل‌محمدی بر جدا ماندن انصاری از پرسپولیس است. این بازیکن که دوره فیزیوتراپی را به‌اتمام رسانده به‌عنوان بازیکن پرسپولیس خواستار حضور در تمرینات شد اما حتی این اجازه را هم به حاجی‌ قرمزها ندادند تا عصبانیتش تشدید شود. نزدیکانش می‌گویند به‌شدت از گل‌محمدی بابت رفتارهایش ناراحت است، با این‌حال‌ حاضر نمی‌شود علیه او مصاحبه کند و این چیزی است که در فوتبال ما کم‌سابقه است!

دومین ضربه یحیی

جالب است بدانید که این نخستین چالش گل‌محمدی و انصاری نیست! طبق اخباری که «فرهیختگان» کسب کرده، سال‌ها قبل که انصاری بازیکن فجرشهیدسپاسی شیراز بود، مدنظر ذوب‌آهن قرار گرفت و در تمرینات این تیم حاضر شد، تیمی که سرمربی‌اش گل‌محمدی بود اما یحیی بعد از حضور انصاری در تمرینات و در فاصله‌ای کم تا پایان نقل‌و‌انتقلات اعلام کرد به او نیازی ندارد! این بازیکن جوان هم که فجر لیگ برتری را ترک کرده بود، مجبور شد به شهرداری تبریز در لیگ دسته اول برود و البته یک فصل بعد به‌طور آزمایشی در تمرینات پرسپولیس شرکت کرد و توانست نظر مساعد برانکو را جلب کند و رسما قرمزپوش شود.

تکرار ماجرای مهدوی‌کیا

گل‌محمدی البته سابقه کنار گذاشتن بازیکن محبوب هواداران را هم دارد. هنوز پرسپولیسی‌ها فراموش نکرده‌اند که مهدی مهدوی‌کیا چگونه و در چه شرایطی از فوتبال خداحافظی کرد. کسی فکرش را هم نمی‌کرد که گل‌محمدی در قامت یک سرمربی جوان اشک همبازی و دوست قدیمی‌اش را در بیاورد و تا سال‌ها از این اتفاق به‌عنوان یک اشتباه بزرگ یحیی یاد شد. حالا نوبت به انصاری رسیده با این تفاوت که گل‌محمدی این‌بار توانسته در بعد فنی نتیجه بهتری بگیرد و به‌همین‌دلیل میزان انتقادها از او برای کنار گذاشتن انصاری به‌مراتب کمتر از ماجرای مهدوی‌کیاست.

رفتاری به‌نفع بی‌معرفت‌ها!

امروز خیلی از هواداران پرسپولیس درقبال نفراتی مثل ترابی، علیپور، خلیل‌زاده، نادری و... موضع منفی دارند و آنها را متهم به بی‌تعصبی می‌کنند. می‌گویند به‌خاطر پول و با شکلی نه‌چندان دوستانه تیم‌شان را ترک کرده‌اند، با این‌حال اتفاقی که برای انصاری رخ داده تبدیل به برگ برنده برای این نفرات شده است. آنها در صحبت با نزدیکان‌شان تاکید کرده‌اند که تصمیم درستی گرفته‌اند، چراکه ممکن بود به درآمد چشمگیر حاصل از پیشنهاد تیم‌های خارجی پشت کنند و در پرسپولیس بمانند و مدتی بعد به سرنوشت انصاری دچار شوند؛ البته که پربیراه هم نمی‌گویند. حالا دیگر خبری از پیشنهادی قابل‌توجه عربی و چینی برای انصاری نیست، تیمی که در آن مصدوم شد هم او را نمی‌خواهد و نامش را در لیست مازاد قرار داده‌اند.

کدام فوتبال حرفه‌ای؟

سال‌هاست که لیگ ما عنوان حرفه‌ای را یدک می‌کشد اما اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد که با معیارهای فوتبال حرفه‌ای جهان همخوانی ندارد. گل‌محمدی حتما خوب به‌یاد دارد که همبازی‌اش در تیم ملی یعنی جواد نکونام در اوساسونا مصدوم شد، تحت عمل جراحی قرار گرفت و مدیران تیم اسپانیایی همان زمان اقدام به تمدید قراداد بازیکن ایرانی‌شان کردند. اتفاقی که درباره مسعود شجاعی نیز در همین تیم رخ داد و روی تخت بیمارستان قراردادش تمدید شد، چراکه مدیران و مربیان تیم معتقد بودند این بازیکنان در همین تیم مصدوم شده‌اند و نباید دور انداخته شوند! کاری که البته یحیی درباره انصاری برعکسش را انجام داد تا سندی باشد برای آنهایی که می‌گویند فوتبال ایران فقط نامش حرفه‌ای است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهردادآبادانی۴فقط پوکر

      هرچی یحیی بگه اما انصاری هم حیفه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعدمیگین شجاع چرا از پرسپولیس رفت اینم رفتارتان با حاجی محمد انصاری

    • پرسپولیس

      یحیی با محمد انصاری مشکل داره برای همین میخواهد بندازش بیرون کنه بره خجالت هم خوب چیزی به خدا چرا تیم به گند می کشید یحیی سرمربی پرسپولیس نیست بلکه واسطه تیم دیگه در پرسپولیس خجالت بکش رفتن تمام بازیکنان کار خودش بود بازیکنان خوبی مثل مصلح و یادش چرا اول فصل انداخت بیرون خدا لعنتت کنه یحیی یحیی بی حیا استعفاء استعفاء

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه‌ کش‌ توحرف‌ نزن‌

      • بدون نام

        من خودم پرسپولیسی هستم ..اون سری هم مهدوی کیا را انداخت بیرون.انصاری مرد بزرگی هست نگاه به قرارداهایش بکنید.واقعا جای تاسف برای این مربی هست

    • بدون نام

      آه ممد انصاری دامن یحیی رو میگیره

    • جاسم غوابش

      یحیی چوبش رو میخوره با نادری لجبازی کرد آخر فصل بازیش نمیداد آخرش رفت استقلال آخه آقای لج باز تو فقط آقایی رو در سمت چپ داری

    • فرید

      هنوز هوادارا دلشون با یحیی صاف نشده سر مهدوی کیا حالا نوبت انصاریه.

    • ایرانیم.ایرانی.

      تابوده وهست گفتن ازان نترس که های وهوی دارد. ازان بترس که سربه تودارد.(سربه تو یعنی ادمای موذی واب زیرکاه وزیرابزن دقیقامثل گلمحمدی).

    • بدون نام

      یحیی باید تو تصمیمش تجدید نظر کنه...انصاف نیست.

    • علی خیری

      هرچی یحیی بگه

    • بدون نام

      آقایه گل محمدی هنوزرفتارت بامهدوی کیا یادمون نرفته وای به حالت حاجی جداشه جام آسیا رونگیری قسم میخورم خودم دخلتو میارم خجالت بکش ازتعصب محمد انصاری وای به حالت بعدمثه علی دایی هرگزجایی توپرسپولیس نداری داش مهدی تارتار که خیلیم بالاترازتوهست ازهرلحاظ میشه سرمربی پرسپولیس کبیر توهم میری هالی دی

    • بدون نام

      این یحیی ثابت کرده آدم نمک نشناسیه
      چوبش رو میخوره
      حیف انصاری بااین حجب وحیا

    • شیش درچار

      حاجی انصاری بازیکن بزرگی است ولی مابایدبه سرمربی موفقمون اعتمادکنیم.کاری که بابرانکوکردیم ونتیجه اعتمادمون راگرفتیم.

    • امین خرمشهر

      نظر من اینه که خود یحیی باید از تیم بره بخدا در حد پرسپولیس نیس فقط برانکو در حد پرسپولیسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج