جاباما
۱۰۶۲۵۸۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آسمان برفی و بارانیِ کشور در ۵ روز آینده

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اغلب استان های کشور در ۵ روز آینده خبر داد و گفت: توصیه می شود لغو سفرهای غیر ضروری درون شهری و برون شهری در دستور کار باشد.

خبرگزاری فارس: مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اغلب استان های کشور در ۵ روز آینده خبر داد و گفت: توصیه می شود لغو سفرهای غیر ضروری درون شهری و برون شهری در دستور کار باشد.

صادق ضیائیان اظهار داشت: از امروز تا یکشنبه ۹ آذر با گذر متناوب امواج کم دامنه از تراز میانی جو همراه با هوای سرد، در نیمه غربی کشور و استان‌های واقع در سواحل خزر بارش نسبتاً شدیدی خواهیم داشت که در اغلب مناطق، بارش به شکل برف است.

وی ادامه داد: امروز بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گیلان، زنجان، قزوین، البرز، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، شمال و شرق تهران، شرق مازندران داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز همچنین در غرب تهران، استان های مرکزی، قم، خوزستان و شمال بوشهر، رگبار و رعد و برقداریم.

ضیائیان افزود: روز آینده هفتم آذر بارش برف و باران در استان‌های لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، اردبیل و جنوب آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود، همچنین این شرایط در شمال استان تهران و خراسان شمالی و سمنان نیز خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: روز آینده رگبار باران گاهی با رعد و برق در استان های خوزستان، بوشهر، فارس، ایلام، یزد، کرمان و اصفهان پیش‌بینی می‌شود و در استان های همدان، خراسان رضوی، استان مرکزی، قم و تهران نیز بارش پراکنده داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه هشتم آذر بارش برف و باران در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، چهارمحال و بختیاری، البرز، جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در شمال و غرب تهران نیز حاکم خواهد شد.

ضیائیان افزود: روز شنبه همچنین رگبار باران در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، فارس، اصفهان و غرب یزد خواهیم داشت و در مازندران، سمنان، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز یک شنبه نهم آذر باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، سمنان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و غرب سمنان پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز یکشنبه همچنین در خوزستان، ایلام بوشهر، شمال غرب فارس و اصفهان رگبار شدید باران خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه ۱۰ آذر بارش برف و باران در استان های قزوین، زنجان، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، گلستان و شمال سمنان پیش‌بینی می‌شود و بارش پراکنده در استان‌های خوزستان، بوشهر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان مرکزی، همدان، کردستان، کرمانشاه، فارس و خراسان شمالی خواهیم داشت.

* هشدار قرمز سازمان هواشناسی برای 3 استان

وی با اشاره به ادامه و تشدید بارز فعالیت سامانه بارشی از صبح شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ تا پیش از ظهر دوشنبه ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، به بارش باران، برف و تگرگ، رعدوبرق و وزش باد شدید
در این مناطق اشاره کرد و گفت: در این راستا کولاک برف در جاده های کوهستانی، طغیان رودخانه ها در اثر بالا آمدن ناگهانی سطح آب، جاری شدن سیلاب، آب گرفتگی گسترده معابر و کاهش دید و لغو پروازها پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: توصیه می شود در این مناطق لغو سفرهای غیر ضروری درون شهری و برون شهری در دستور کار باشد، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب، اجتناب از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و مسیل ها، کنترل آب بندها، مدیریت سدها و استفاده از سیل بندها در کنار رودخانه ها، نیز حتما مورد توجه قرار گیرد.

* آسمان تهران ۴ روز آینده برفی و بارانی است

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز جمعه ۷ آذر ابری همراه با مه صبحگاهی و بارش برف و باران و به‌تدریج وزش باد و نیمه ابری خواهد بود، امشب در تهران در برخی ساعات برف و باران خواهیم داشت، همچنین در سه روز آینده در تهران بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت یازده و پنج درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا رو شکر
      ان شاء الله که در تهران 2 متر برف بیاید
      خدا یا به خاطر نعمت هایت شکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج