جاباما
۱۰۷۳۶۱۶
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

تشویق به فرزندآوری؛ برنامه پارلمان برای زنان

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که روی کار آمد، بسیاری از ناظران باتوجه به پیشینه سیاسی نمایندگانش، از بی‌توجهی آنان به مسائل حوزه زنان و مشکلات حقیقی زنان ایرانی ابراز نگرانی کردند.

روزنامه اعتماد: يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كه روي كار آمد، بسياري از ناظران باتوجه به پيشينه سياسي نمايندگانش، از بي‌توجهي آنان به مسائل حوزه زنان و مشكلات حقيقي زنان ايراني ابراز نگراني كردند. همزمان درحالي كه نمايندگان حداقل در ظاهر تلاش كردند با بررسي طرح‌هايي چون «تعالي خانواده» خود را حامي اين گروه بزرگ جامعه نشان دهند، فعالان اين عرصه همين طرح‌ها را عاملي براي تضعيف زنان و نقش آنان در جامعه ايران تحليل مي‌كردند.

سوي ديگر ميدان محمدباقر قاليباف در قامت رييس مجلس كه اين روزها احتمال حضورش در انتخابات رياست‌جمهوري يا خروجش از بهارستان براي پذيرش مقامي خاص در دولت آينده پررنگ‌تر از هميشه شده نيز تلاش كرده ديدارهايي را با زنان برگزار كند تا مجلس را حامي آنان به عنوان نيمي از جامعه ايران معرفي كند.

يكي از اين ديدارها عصر روز پنجشنبه برگزار شد و رييس مجلس با فعالان اصولگراي حوزه زنان و فراكسيون زنان مجلس ديدار كرد اما مطابق معمول از دغدغه‌هاي زنان در زمينه‌هايي نظير حجاب و كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري سخن نگفت و در عوض خواستار كاهش «دخالت دولتي» و «حل مشكلات» از طريق «مشاركت مردم و ارتباط با سمن‌ها، محلات، دانشگاه‌ها، مساجد و خانواده‌ها» شد.

قاليباف در بخش ديگري از اظهاراتش از ايجاد دوگانگي ميان زنان انتقاد كرد و با بيان اينكه «نبايد با كاركرد خود باعث ايجاد دوگانگي ميان زنان شويم»، گفت: «نبايد كاري كنيم كه زن ناچار به انتخاب ميان ارزش‌هاي اجتماعي يا خانواده شود كه اين اتفاق نيز ناشي از ضعف ما در حوزه قانونگذاري، اجرا و نظارت بوده است.

تا پيش از اين، دغدغه خانواده‌ها صرفا تعليم و تربيت بود كه امروز دغدغه معيشت نيز به آن اضافه شده و به خانواده‌هاي متوسط نيز سرايت كرده است؛ اين درحالي است كه پس از ورود به مجلس متوجه ظرفيت‌هاي بسياري در اين حوزه شديم كه مي‌توان از آن بهره برد.» او به جزييات دغدغه‌هاي شناسايي شده توسط مردم اشاره نكرد ولي فاطمه قاسم‌پور، رييس فراكسيون زنان مجلس يازدهم در اظهاراتي كه خبرگزاري خانه ملت آن را منتشر كرد، در شرايطي گفت «مساله زنان و خانواده نيز مورد اهميت فراكسيون زنان مجلس بوده و در اين راستا طرح جواني جمعيت به‌صورت اصل ۸۵ در كميسيون مربوطه در حال بررسي است» كه بسياري از فعالان حوزه زنان ازقضا همين طرح را عاملي براي تضييع نقش زنان در جامعه معرفي مي‌كنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مواظب باشید. طعنه گرگهارانخورید

    • محمد

      پوشک بچه ۱۴۰هزارتومان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج