واکنش تهیه‌کننده «احضار» به حواشی اخیر
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
شیرآلات زمانی_1
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_3
ادیب_3
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_4
شیرآلات زمانی_4
ادیب_4
ادیب_2
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
لاله زار مال_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۱۱۱۰۷۳۴
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
۲۳۷۱
محمودرضا تخشید در واکنش به هجمه‌ها تأکید کرد اگر می‌خواستیم سریال "احضار" ژانر وحشت باشد روح محسن را طوری نشان می‌دادیم که بزرگترها هم قالب تهی کنند.

تسنیم نوشت: محمودرضا تخشید در واکنش به هجمه‌ها تأکید کرد اگر می‌خواستیم سریال "احضار" ژانر وحشت باشد روح محسن را طوری نشان می‌دادیم که بزرگترها هم قالب تهی کنند.

واکنش تهیه‌کننده «احضار» به حواشی اخیر

بخش‌هایی از صحبت‌های محمودرضا تخشید تهیه‌کننده «احضار» را بخوانید.

بگذارید از سر و صدا و هیاهوی انتشار لوگو و تیزر سریال "احضار" شروع کنیم. آیا این هجمه‌ها هدفمند بود؟

به نظرمن ناشی از عجله‌ای بود که قبل از اینکه کار را ببینند قضاوت و ارزیابی را شروع کردند. حتی کار به جایی رسیده بود، ذهن‌خوانی می‌کردند، این‌ها می‌خواهند جنّ و ارواح خبیثه نشان دهند. تا اینجای کار که به نمایش درآمد بحثی به نام جنّ مطرح شد! این قضاوت‌هایی بود که صورت می‌گرفت. یا می‌نوشتند که این چشمِ درون لوگو، چشم شیطان و فراماسونری است و این‌ها می‌خواهند این نشانه‌ها را در سریال‌شان ترویج بدهند و حتی عوارض دارد. با خودشان فکر نمی‌کردند سازمان صداوسیما که کلی ممیزی دارد و آدم‌های مختلفی متن را می‌خوانند چطور اجازه می‌دهند چنین اتفاقی رخ بدهد؟ یک مقدار هیاهوهای اولیه ناشی از عجله و قضاوت زودهنگام بود.

* یک نکته درباره درجه‌بندی سنی وجود دارد که با زیرنویس شبکه یک هنگام پخش سریال هم بر این نکته تأکید می‌شود در زمان پخش سکانس‌های حساس و اصطلاحاً دلهره‌آور و ترسناک از درجه‌بندی (+۱۴) استفاده خواهد شد. حاشیه‌ها آن‌جایی بیشتر شکل گرفت که در آن قسمت مربوط به احضار روح از این درجه‌بندی خبری نشد. چرا این اتفاق افتاد و اصلاً چه زمان‌هایی باید درنظر گرفته شود؟

در واقع ما از ابتدا قرارمان این بود در تمام صحنه‌ها مثل آن صحنه قسمت ششم (همان قسمت مربوط به احضار روح) این درجه‌بندی سنی را بگذاریم در قسمت اول این درجه‌بندی را داشتیم و در قسمت چهارم هم به هنگام رویا و کابوسی که مائده می‌بیند هم این +۱۴ درج شد. اما بعد از این موارد، بازخوردی داشتیم که می‌گفتند وقتی این درجه‌بندی سنی را می‌گذارید آن‌قدری که هشدار می‌دهید این سکانس دلهره‌آور و ترسناک نیست.

چرا صحنه احضار روح، +۱۴ نشد؟

در مورد آن صحنه خاص که شما اشاره کردید باید بگویم، واقعاً احساس می‌کردیم این صحنه احضار روح، مثل فیلم‌هایی که میز تکان می‌خورد، پرده می‌افتد و یا موسیقی رعب‌برانگیزی دارد، نیست. یعنی خود سکانس طوری طراحی نشده بود بیننده را بخواهد بترساند. در صورتیکه آن فیلم‌ها که اصطلاحاً نام‌شان را فیلم ترسناک و ژانر وحشت می‌گذارند، هدف این است که بیننده بترسد اما ما چنین طراحی نداشتیم و برای احضار، طراحی ساده‌ای داشتیم.

پیش از این صحنه گفتیم که پشتِ این اتفاق شیادی در میان است و اصلاً احضار روحی در کار نیست. گوشی طرف را هک می‌کنند و اطلاعاتش را می‌گیرند در نتیجه طرف را شوکه می‌کنند روح این اطلاعات را می‌رساند. بنابراین از ابتدا گفته بودیم که آن‌جا فضای کلاهبرداری است و هیچ فضاسازی ترسناکی نکرده بودیم و همه‌چیز رئال بود؛ وقتی روح "محسن کامرانی" ظاهر می‌شد یک ظهور خیلی عادی بود. یک صداگذاری عجیب و غریب و ترسناکی استفاده باشد، خیلی ساده بود حتی مائده می‌ترسید و او را آرام می‌کردند.

به جای اینکه تمهیداتی را درنظر بگیریم بیننده به سمت ترس برود اتفاقاً سعی کردیم بیننده را به سمت قصه ببریم. با بازخوردی که گرفته بودیم از درجه‌بندی که برای دو صحنه قبلی زده بودیم، برخی معترض این درجه بندی بودند به نظرمان می‌آمد که اینجا دیگر به این درجه‌بندی سنی نیاز ندارد. ظاهراً بعد از پخش، عده‌ای گفتند این تمهیدات را داشتید که این کلاهبرداری است اما ممکن است برخی از کودکان بترسند که باز به نظرمن این امکانی است که برخی به ذهن‌شان می‌آورند و معلوم نیست چقدر در واقعیت این اتفاق ترسناک رخ داده باشد.

* در ادامه سریال باز هم از این صحنه‌های ترسناک و اتفاقات عجیب و غریب داریم؟

یکی از مشکلاتی که ما داریم با برخی از مخاطبین خاص‌مان پیدا می‌کنیم اصلا هدف این سریال، ژانر ترسناک نیست. همان‌طور که اول سریال می‌نویسد "احضار" ژانر معرفتی و ماورایی است. وقتی "اغما" و "۵ کیلومتر تا بهشت" پخش می‌شد مخاطب با همین روح و شیطان و ماجراهایی از این دست روبرو می‌شد اما آنجا +۱۴ درج نمی‌شد. به نظرمان می‌آید اینجا بیشتر هدف بحث ماورایی و معرفتی است تا بحث دلهره ایجاد کردن و بیننده را ترساندن!

در نتیجه صحنه‌های این شکلی تا آخر کار در جای جای سریال خواهد بود. اماتصور نمی‌کنم این صحنه‌ها برای ژانر وحشت است اگر این ژانر وحشت باشد و می‌خواستیم چنین طراحی داشتیم همان وجود روح محسن به گونه‌ای در داستان قرار می‌گرفت، آنقدر وحشتناک و ترسناک باشد که بزرگترها هم قالب تهی کنند. اما سعی کردیم همه‌چیز را معمولی و به شکلی اجرا کنیم که بیننده ما از هر قشر و گروه سنی است زیاد دستخوش ترس و لرز نشود.

بیشتر نگاه‌ و توجه‌مان به درام و قصه و حرف مان است تا اینکه بخواهیم بترسانیم. در نتیجه به نظرمان می‌رسد مثل بقیه سریال‌هایی که در این ژانر ساخته و پخش شد مثل اغما و بقیه سریال‌ها +۱۴ نداشتند این سکانس‌هایی هم که تا آخر سریال خواهیم داشت خیلی ضرورتی نمی‌بینیم و حالا اگر دوستان شبکه به این جمع‌بندی برسند که باید این درجه‌بندی سنی درج شود، +۱۴ دوباره گوشه تصویر دیده می‌شود. باید ببینیم چه تصمیمی گرفته می‌شود و به ما چه ابلاغ می‌شود.

* کرونا را در سریال دارید؛ کاراکترهایتان ماسک می‌زنند. حتی در قسمتی پدر یکی از این دختران، به علت ابتلای به کرونا قرنطینه شده است. از شرایط کرونایی بگویید و اینکه شما هم عوامل و یا بازیگران‌تان مبتلا شدند و تصویربرداری تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

خواستیم ما هم هشدار داده باشیم و به وظیفه اجتماعی‌مان عمل کرده باشیم. دکتر و پرستار مخصوص سرِ پروژه داریم که روزانه چک می‌کنند. این بیماری به گونه‌ای شده سر پروژه هم نمی‌گیرند آثاری می‌بینیم از فرد می‌خواهیم به قرنطینه برود. بازیگران و عواملی داشتیم که به کرونا مبتلا شدند اما ما یک روز پروژه را تعطیل نکردیم.

لوکیشن‌های مربوط به آن بازیگر را تغییر دادیم و صحنه‌های دیگر را گرفتیم تا قرنطینه آن فرد تمام شود. از بازیگرهایمان آرش مجیدی و آدرینا صادقی (نقش مائده) مبتلا شدند.

فیلمبرداری ادامه دارد، امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم کار را به پایان برسانیم. قسمت‌های پایانی تصویربرداری می‌شوند و ما تا ایام بعد از شب‌های قدر را هم دست‌مان داریم و امیدوارم با سلامتی همه بچه‌های گروه کار به زودی تمام شود.

برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
گروه تولیدی نیلوفر_1
دکتر نائبی_1
سفیر بار ساقدوش_1
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
دکتر نائبی_3
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
دکتر نائبی_4
دکتر نائبی_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
دکتر صالحی_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
قالیشویی بانو_فوترموبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
تنورستان_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
پارسیان طب - فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران باغ بهشت _فوتر
کلینیک النا_فوتر
اورانوس_فوتر2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر