۱۱۱۹۳۴۸
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

طاهری: ستاره سوم استقلال را ربودند

پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه حمایت کورکورانه از مدیران استقلال خیانت است، گفت: کارشکنی‌هایی مدیران باشگاه باعث ربوده شدن ستاره سوم آسیایی این تیم شد.

خبرگزاری مهر: بیژن طاهری پیشکسوت و مربی سابق استقلال در خصوص آخرین وضعیت این تیم بعد از دو شکست در لیگ برتر و در آستانه دیدار مقابل ذوب آهن در جام حذفی توضیحاتی ارائه داد که شرح آن را در قالب یک گفتگو در زیر می‌خوانید.

* با توجه به دو شکست پیاپی در لیگ مقابل ذوب آهن و پرسپولیس و افزایش فاصله با صدر جدول به ۱۴ امتیاز، آیا هنوز می‌توان برای قهرمانی استقلال در لیگ برتر شانسی قائل بود؟

- با اینکه هنوز روی کاغذ شانس داریم، اما باید واقع‌بینانه قضاوت کرد و واقعیت این است که میزان این شانس به حدی کم است باید گفت ما در این فصل قهرمانی را از دست دادیم.

ستاره سوم مرهمی بر زخم دل استقلالی‌هاست

* استقلال روز چهارشنبه در چارچوب جام حذفی باید با ذوب آهنی دیدار کند که چند روز پیش مقابل آن شکست خورد. آیا استقلال باز هم مقابل ذوب آهن شکست می‌خورد و سومین شکست متوالی‌اش را متحمل می شود؟

- به نظر من اصلاً این‌طور نیست. قطعاً استقلالی که در جام حذفی با ذوب آهن دیدار می‌کند با آن تیمی که در لیگ برتر به مصاف ذوب رفت تفاوت دارد. فرهاد مجیدی و بازیکنانش درک خوبی از شرایط این بازی دارند و با تمرکز کافی وارد آن می‌شوند. جام حذفی جام تک بازی‌هاست و استقلال حالا که لیگ را از دست داده، باید با تمرکز کافی در جام حذفی به میدان برود. استقلال این شانس را دارد که با ۴ بازی قهرمان حذفی شده و حداقل در این فصل یک جام بگیرد. نباید از این فرصت به راحتی عبور کرد.

* هواداران استقلال از شرایط موجود ناراضی و کلافه هستند و با این توضیحی هم که شما دادید و کاملاً هم منطقی است، نباید امید زیادی به قهرمانی در این فصل داشت.

- بله، نباید به قهرمانی امیدوار بود. امید دادن به قهرمانی در این فصل مصداق «رویا فروشی» است و ما نباید این کار را بکنیم. به نظر من تنها راهی که استقلال پیش رو دارد تا جبران همه این ناکامی‌ها با بکند، قهرمانی در آسیا است. کسب ستاره سوم تنها مرهمی بر زخم هواداران و پیشکسوتان استقلال است. قهرمانی آسیا بسیار با ارزش تر از قهرمانی لیگ، حذفی و همه جام‌های داخلی است.

استقلال تنها تیم ایرانی است که توان قهرمانی در آسیا را دارد

* آیا به نظر شما تیم می‌تواند به موفقیت در آسیا امیدوار باشد؟ با توجه به اینکه الهلال برای این بازی تقویت می‌شود؟

- الهلال و همه تیم‌های منطقه غرب از استقلال در آسیا هراس دارند و روحی از این تیم عقب هستند. ما نه تنها ظرفیت غلبه بر الهلال، بلکه ظرفیت پیروز بر هر تیمی را در منطقه غرب آسیا داریم و باید بتوانیم به فینال برسیم. ضمن اینکه به نظر من این‌طور هم نیست حریف شرقی‌ها نباشیم، ما حتی شرقی‌ها را می‌توانیم ببریم. با قاطعیت می‌گویم اگر فقط یک تیم از ایران توان قهرمانی آسیا را داشته باشد، آن تیم استقلال است.

* کدام نقطه ضعف استقلال مقابل پرسپولیس منجر به شکست این تیم شد؟

- قبل از اشاره به نقطه ضعف به این نکته اشاره کنم که استقلال به مراتب نسبت به پرسپولیس در این بازی برتر بود و اگر قرار بود تیمی در آن دربی پیروز شود، این حق بیشتر به استقلال می‌رسید. اما در یک صحنه تمرکز خط دفاعی ما بر هم خورد که این اتفاق برای هر تیم و هر خط دفاعی می‌تواند بیفتد.

اما حالا که اشاره به نقطه ضعف شد خواستم یک انتقادی از مسعود ریگی بکنم. من به عنوان فردی که همیشه از ریگی حمایت کردم و حتی زمان فکری از او انتقاد می‌کردم که چرا از ریگی کمتر استفاده می‌کند، این را می‌گویم که تعلل ریگی اصلی ترین عامل گلی بود که پرسپولیس زد. درست مثل اتفاقی که در بازی با سایپا افتاد و آنجا هم ریگی تعلل کرد و اجازه شوت زنی را از مقابل خط دفاعی داد. ریگی بدون تردید یکی از بهترین هافبک‌های میانی لیگ است، اما در شان او و تیم استقلال نیست که چنین اشتباهات کمرشکنی از او سر بزند. ما ۶ امتیاز مهم مقابل سایپا و پرسپولیس از دست دادیم که مقصر هر دو گلی که منجر به شکست ما شد ریگی بود.

* با توجه به نتایج و اتفاقات اخیر، به نظر شما باشگاه و هواداران باید از مجیدی حمایت کنند؟

- قطعاً به نظر من باید از مجیدی حمایت شود. تا کی باید این باشگاه ثبات نداشته باشد و با هر باخت دست به تغییر مربی بزنیم؟ تا زمانی که این بی ثباتی در تیم باشد قطعاً نتیجه نخواهیم گرفت. الان هم اتفاقی نیفتاده و باید باشگاه، هواداران و پیش کسوتان از مجیدی حمایت کنند تا او فصل بعد تیمی را که خودش می‌خواهد ببندد. به هر حال این را به یاد داشته باشیم که حضور او در استقلال هنوز به نیم فصل نرسیده و نباید به خاطر دو تا شکست او را سوزاند.

مدیران استقلال پول و تخصص کافی ندارند

* شما صحبت از قهرمانی آسیا کردید در حالی که لازمه اصلی موفقیت و قهرمانی در آسیا تدارکات و استراتژی مناسب است. ۱۰ بازیکن استقلال در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد. آیا مجموعه کنونی مدیریتی استقلال این توان را دارند که علاوه بر تمدید با این ۱۰ بازیکن یا هر تعداد از این ۱۰ بازیکن که مد نظر مجیدی هستند، بتوانند مهره‌های مورد نیاز را هم به تیم اضافه کنند تا ظرفیت قهرمانی در آسیا تولید شود؟ یا قرار است با همین پنجره‌های بسته و بدون بازیکن و پول به جنگ الهلال و سایر تیم‌های آسیایی برویم.

- این نکته بسیار مهمی است و اگر ما قهرمانی آسیا می‌خواهیم، باید ابتدا شرایط و زمینه آن را فراهم کنیم که این هم دست مدیریت را می‌بوسد. اولین لازمه آن این است که باشگاه با همه طلبکارانش تسویه کند که البته باشگاه استقلال اهل تسویه حساب نیست و بعد از آن بتواند با پنجره‌های باز، جیبی پر و تخصصی بزرگ دست به تقویت تیم در نقل و انتقالات بزند. که البته من اینها را نمی بینم. متاسفانه پکیج مدیریت در استقلال نه به اندازه کافی پول دارد و نه تخصص.

شفر فریب خورد

* شما خودتان همچنان از باشگاه طلبکار هستید؟

- بله من از همچنان از سالی که با شفر در استقلال کار می‌کردم طلبکار هستم و همچنان هیج امیدی به تسویه حساب ندارم. چون من خودم را از خانواده استقلال می‌دانم، تصورم این است که در این باشگاه بزرگ شدم، حجب و حیا دارم و اهل شکایت نیستم، پولم را نمی‌دهند. یک زمانی هم که شفر پنجره نقل و انتقالاتی را بسته بود به مدیران باشگاه تاکید می‌کرد اول باید پول دستیاران ایرانی‌ام را بدهید بعد من پول می‌گیرم تا پنجره باز شود. شفر که خارجی بود بیشتر از هموطنان ما احساس مسئولیت می‌کرد.

مدیران استقلال کمبود علم و تخصص دارند/ستاره سوم استقلال را ربودند

* با این توصیف چطور شفر قبول کرد قبل از دستیاران ایرانی‌اش پول بگیرد؟

- او قبول نکرد بلکه فریب خورد. متاسفانه برخی از مدیران استقلال که هنوز در این باشگاه سمت دارند به دستیاران ایرانی گفتند الکی (به دروغ) به شفر بگویید پول گرفتید تا او راضی شود پنجره را باز کند و بعد ما به شما پول می‌دهیم. متاسفانه «خرشان که از پل گذشت» باز هم پولی به ما ندادند.

چطور ستاره سوم استقلال ربوده شد

* با توجه به گفته‌های شما، این نگرانی پیش می‌آید که باز هم مدیریت استقلال نتواند با تدابیر لازم تیم را برای موفقیت در آسیا روانه دیدار با الهلال کند و باز هم برخی اتفاقات گذشته تکرار شود و یک ناکامی دیگر به نام تیم ثبت شود.

- متاسفانه این نگرانی وجود دارد و ترس من از همین است که بلایی که زمان شفر سر تیم آوردند تا قهرمانی آسیا به دست نیاید، بار دیگر تکرار شود.

* در این زمینه قدری شفاف سازی کرده و بگویید زمان شفر دقیقاً چه اتفاقاتی افتاد.

- شاید نتوانم جزییات را بیان کنم چون مستندات کافی ندارم، اما آنچه را که به چشم خودم دیدم، تار و مار شدن تیمی بود که بعد از شکست دادن ذوب آهن در آسیا، به راحتی می‌توانست به فینال آسیا راه یابد. اما از آن تیم تمام بازیکنان تاثیرگذار را هر کدام را با طرحی فراری دادند، امکان موفقیت را گرفتند. ما به چشم خود دیدیم که چطور هیچکس با امید ابراهیمی برای تمدید تماس نگرفت، چطور سرور جباروف و تیام را فراری دادند، مجید حسینی را فرستادند و الی آخر. در واقع با شیطنت‌هایی که از داخل باشگاه انجام شد، ستاره سوم استقلال را ربودند.

* بیشتر شفاف سازی کنید. این اراده چه شخص، اشخاص یا جریانی بود که با تار و مار کردن استقلال این تیم را در آسیا ناکام کنند.

- حتماً جریانی بوده و شاید هنوز هم باشد که تمایلی به موفقیت استقلال ندارد و هر زمان احساس شود این تیم در مسیر موفقیت قرار گرفته، این جریان دست به کار شده و مانع تراشی‌ها شروع می‌شود. این فکر، جریان، سازمان یا هر چیز دیگری که اسمش را بگذارید در این چند سال تغییر نکرده و تنها مهره‌هایی که برای این منظور انتخاب می‌کند تغییر کرده‌اند که این مهره‌ها در بدنه مدیریت استقلال به کار گرفته می‌شوند. این جریان است که یک روز باعث می‌شود شفر در آستانه قهرمان کردن استقلال در لیگ اخراج شود، یک بار استراماچونی را شبانه فراری می‌دهد، یک جا دست به کار می‌شود بازیکنانی مثل امید ابراهیمی، سرور جباروف، تیام، مجید حسینی و چند نفر دیگر را از تیم کنار می‌گذارد و… نگرانی من هم این است که این جریان امروز هم دست به کار شده و اجازه تقویت تیم برای رفتن به آسیا را ندهد.

* شما همیشه از استقلال حمایت کرده‌اید اما امروز انتقادات تندی را بیان می‌کنید.

- من همیشه از استقلال حمایت کرده و باز هم می‌کنم، اما حمایت من از نام استقلال، تیم، هواداران و پیشکسوتان است. نه از مدیرانی که شرایط لازم را برای مدیریت در این مجموعه ندارند. حمایت کورکورانه چیزی از خیانت کم ندارد و من هرگز نسبت به تیمی که آن را خانواده خودم می‌دانم خیانت نمی‌کنم.

* تمام انتقادات شما متوجه مدیران باشگاه در سالهای اخیر است؟

- اغلب افرادی که در سالهای اخیر به مدیریت باشگاه ما ورود کرده‌اند فاقد تجربه کافی بودند. هیچیک از آنها خاک استقلال را نخورده بودند که با پوست و گوشت و استخوان این باشگاه را حس کنند. بسیاری از آنها ذاتاً استقلالی نبودند و صرفاً مدیر بودند. حالا یک روز مدیر استقلال هستند و یک روز هم مدیر جای دیگر و این نشان می‌دهد خیلی هم برای آنها استقلال دغدغه مهمی نیست. آنها بیشتر دنبال جلب رضایت مدیران بالادستی شان هستند تا آینده مدیریت شان به خطر نیفتد و جلب رضایت هواداران و منافع باشگاه در اولویت های بعدی شان است. ما در این چهار پنج سال اخیر چند مدیرعامل داشتیم؟ چرا نتوانستند دو تا مربی را حفظ کنند؟

شفر و استراماچونی را فراری دادند تا استقلال موفق نشود

* معتقدید اگر در این سال‌ها همه چیز در باشگاه سر جای خودش بود ستاره سوم کسب شده بود؟

- در این سالهای اخیر نه در داخل و نه خارج از کشور هیچ وقت نگاه حمایتی از استقلال صورت نگرفت و حتی کارشکنی‌های زیادی شد. اگر این اتفاقات نمی‌افتاد و همه چیز سر جای خودش بود الان حداقل ما یک بار دیگر قهرمان آسیا شده بودیم، حداقل یکی دو بار قهرمان لیگ شده بودیم، یا شفر هنوز سرمربی تیم بود و یا استراماچونی.

* در رفتن استراماچونی هم حرف و حدیث‌های زیادی بود و خیلی‌ها مستقیم و غیر مستقیم مطالبی عنوان می‌کردند که به شباهت به مطالب شما نیست.

- من که زمان استراماچونی به تیم نزدیک نبودم، اما دیدید که مردم چقدر او را دوست داشتند و دارند. در باشگاه استقلال بی سابقه بوده هواداران تا این حد یک مربی را دوست داشته باشند. حتی وقتی در ابتدای فصل ۴ هفته نتیجه نمی‌گرفت و حتی در دربی هم شکست خورد باز هم حمایت شد. چون مردم می‌فهمیدند که تیم در حال تحول است و این تحول را خیلی زود دیدند. بله من آن زمان به تیم نزدیک نبودم، اما با مواردی که در زمان شفر از نزدیک دیده و آن را حس کرده بودم، یقین داشتم که اراده‌ای هم برای ادامه کار استراماچونی وجود نداشت و دست‌هایی در کار بود که او هم به سرنوشت شفر در استقلال دچار شود. چون هستند کسانی که خواهان عدم موفقیت استقلال هستند و متاسفانه در تصمیم‌های کلان ورزشی هم نقش تعیین کننده‌ای دارند.

* با صحبت‌هایی که انجام دادید، چقدر امیدوارید این تیم در آینده نزدیک دستخوش تحولات مثبت شود.

- امید که داریم چون انسان به امید زنده است. فقط امیدوارم حداقل با تغییر دولت، نوع نگاه به استقلال هم تغییر پیدا کند. ما دنبال نگاه حمایتی نیستیم و نگاه عدالت محور هم ما را راضی می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      خیلی خوش باوری اگه اینطور بود میگفتن این پیرمرد هم چون 50 سال پیش قهرمان وزنه برداری بوده حالا هم میتونه وزنه بزنه.تازه اوون وقتا 4 تیم بوده حالا 40 تا تیم

      پاسخ ها

      • ابوالفضل

        بله فرق چهارتیم پیزوری باچهل تیم الان که همه مدعی هستند خیلی هست یعنی دوستاره شما باید بشه نصف سناره

      • سیاوش

        کاملا درسته آقا امیر
        اگه مردند الان قهرمان بشند

      • تاج کبیر

        خدا رو شکر نه اون موقع که۴تیم بودند شما جام آوردید نه الان که۴۰تا تیم هست.کاش تیم پاس بود,ما با اونها کل کل میکردیم.

      • پرافتخارترین تیم ایران استقلال

        پیروزی چرا جز اون چهار تیم نبود؟؟؟؟

    • mk

      بعدازآن دوستاره زمان شاه که ایران نه تحریم بودوخیلی هم برش ونفوذداشت .ستاره چهارجانبه بودنه چهل جانبه.الان جرآت دارندبرندفینال راببینند

    • بدون نام

      نمی دونم چرا کاسه کوزه شکست رو سر ریگی خورد کرد ؟؟؟
      مقصر صد در صد ردی گل جناب چگوارا بود

    • پرسپولیسی

      پس منتظر ستاره چهارم باشید

    • دخترک استقلالی

      استقلال را زمین زدند بله اما ما هواداران آن را باز مثل قبل میکنیم

    • حسن62

      لنگی هاک حرف مفت میزنید زمین وزمان میدونن اگه استراماچونی روفراری نمیدادن استقلال قهرمان اسیامیشد.. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرسپولیس لوک خوش شانس اون از گروه راحت لیگ آسیا اونم از جام حذفی

    • بدون نام

      حتمابهشون میگم .قهرمان بشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج