جاباما
۱۱۴۴۶۸۸
۲ نظر
۵۰۳۹
۲ نظر
۵۰۳۹
پ

سلکشن (۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

برترین‌ها: داغدار غمی هستیم که تمام نمی‌شود؛ با احترام، سلکشن این هفته تقدیم به مبارزان عرصه سلامت می‌شود. به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

احتمال لغو طرح جنجالی مجلس قوت گرفت

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس از تدوین طرح لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح فضای مجازی توسط تعدادی از نمایندگان و تقدیم آن به هیئت رئیسه خبرداد.

سلکشن (۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

مجتبی توانگر با اشاره به درخواست تعدادی از نمایندگان برای لغو اصل هشتاد و پنجی شدن طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی از تقدیم این طرح به هیئت رئیسه مجلس خبرداد و گفت: با توجه به این که رای گیری برای بررسی طرح مذکور ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی زمانی انجام شد که پس از وقت استراحت مجلس بود و از آنجایی که معمولا بلافاصله پس از وقت استراحت طرحی برای رای گیری مطرح نمی‌شود، لذا تعدادی از نمایندگان در صحن علنی حضور نداشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: بنابراین به دلیل حضور نداشتن تعدادی از نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و نیز با توجه به این که اصل هشتاد و پنجی شدن آن فقط ۱۲۱ رای آورده است که به نظر می رسد نظر اکثریت مجلس نیست، تعدادی از نمایندگان درخواست لغو این مسئله و بررسی آن به صورت عادی را دارند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: این درخواست که به امضای بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان رسیده است تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و امیدواریم با رای آوردن این طرح، بررسی طرح فضای مجازی ذیل اصل ۸۵ لغو و این طرح به صورت عادی بررسی شود.

قرصی که ۵ روزه کرونا را از بین می‌برد به بازار آمد

به نقل از رویترز، مولنوپیراویر نخستین بار برای مقابله با آنفلوانزا تولید شد. تغییراتی در این دارو داده شده است که می‌توان آن را به شکل قرص مصرف کرد. این دارو باید دو بار در روز و به مدت پنج روز مصرف شود.

سلکشن (۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

این درمان در چند صد نفری که آن را دریافت کرده‌اند نتیجه خوبی داشته است. تجزیه و تحلیل درمان ده‌ها نفر با این دارو نشان داد که ویروس پس از پنج روز قابل تشخیص نیست اما در ۲۶ درصد افرادی که دارونما دریافت کرده‌ بودند، ویروس کرونا قابل تشخیص بود. پیش بینی می‌شود که آزمایش‌ها در ۱۴۵۰ بزرگسال تا پاییز امسال انجام شود.

شرکت مرک، با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا در هند اعلام کرد که با پنج شرکت هندی به توافق رسیده‌ است تا مجوزهای این دارو را به‌طور داوطلبانه در اختیار آن‌ها بگذارد. بنابراین یک شرکت هندی اعلام کرد که آزمایش بالینی مرحله سوم این دارو را روی ۲۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا از نوع خفیف تا متوسط امتحان خواهد کرد.

شرکت مرک پیش از این روی تولید دو واکسن کووید-۱۹ تحقیق می‌کرد اما این تحقیقات را در ماه ژانویه متوقف کرد و در پژوهش روی داروی کرونا متمرکز شد.

مرسدس بنزی که بمب تکانش نمی‌دهد!

مرسدس بنز نمونه ضدگلوله‌ای از کلاس S، لوکس‌ترین مدل خود رونمایی کرد. به گفته کارخانه این ماشین بالاترین استاندارد محافظت از سرنشینان را دارد و می‌تواند در برابر نارنجک و گلوله مسلسل‌های جنگی مقاومت کند.

قطر شیشه‌های ضدگلوله ماشین ده سانتی‌متر است و بنز می‌گوید از مواد شفافی در ساخت آن استفاده کرده که تاثیری بر دید راننده و سرنشینان ندارد. لاستیک‌های ماشین هم ساخت کارخانه میشلن است و بعد از پنچر شدن می‌توان تا ۳۰ کیلومتر با آن رانندگی کرد. در اتاق علاوه بر امکانات لوکس همیشگی کلاس S، سیستم خاموش کردن آتش و سیستم تصفیه هوا نصب شده تا سرنشینان را در برابر آتش‌سوزی و حملات شیمیایی محافظت کند. اضافه شدن این امکانات باعث شده تا وزن ماشین به پنج تن افزایش یابد. بنز برای نیرو دادن به ماشین از موتوری دوازده سیلندر استفاده کرده، اما می‌گوید به خاطر وزن بالا سرعت ماشین به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

قیمت پایه بنز ضد گلوله ۵۴۷ هزار یورو (حدود ۶۵۰ هزار دلار) است. با این رقم می‌توان شش مدل معمولی از کلاس S خرید. بنز ۹۰ سال در ساخت ماشین‌های ضدگلوله سابقه دارد، اما استقبال از ماشین‌های این کارخانه در سی سال گذشته افزایش چشم‌گیری یافته است.

سلکشن (۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

هواپیمایی که می‌تواند ۹۰روز در آسمان پرواز کند!

به نقل از دیلی میل، نیروی دریایی ایالات متحده در حال توسعه یک هواپیمای بدون خلبان خورشیدی است که می‌تواند ۹۰ روز در آسمان پرواز کند تا به نظارت کشتی‌های نیروی دریایی بپردازد یا به عنوان پلتفرمی برای بازپخش ارتباطات عمل کند.

سلکشن (۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

این هواپیما که "Skydweller" نام دارد توسط "Skydweller Aero" توسعه یافته است. طراحی این هواپیما بر اساس هواپیمای سرنشین‌دار Solar Impulse 2 انجام شده است.این هواپیما در ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ دور دنیا سفر کرد. البته این هواپیما هر ۵ روز یکبار مجبور به توقف بود.اما در این هواپیمای جدید اتاقک خلبان حذف خواهد شد که این کار فضا را برای تعبیه سخت افزارهایی که توانایی‌های حرکت خودکار هواپیما را فراهم می‌کند، آزاد می‌کند.

"رابرت میلر" (Robert Miller)، مدیرعامل Skydweller Aero در گفتگو با New Scientist گفت: وقتی اتاقک خلبان را برداریم، استقامت هواپیما را بالا برده و فرصت نصب حداکثر ۴۰۰ کیلوگرم بار را فراهم می‌کنیم. این هواپیمای بدون خلبان دارای بال‌هایی به طول ۲۳۶ فوت است که روی آنها با سلول‌های خورشیدی پوشیده شده است، اما سازندگان آن ممکن است سلول‌های سوختی هیدروژنی را نیز برای تقویت عملکردش به آن اضافه کنند.

"میلر" افزود: ما در حال حاضر برنامه خود را برای آزمایش پرواز خودکار، سپس بلند شدن خودکار، سپس فرود خودکار و در نهایت اولین پرواز خودکار خود دنبال می‌کنیم. پس از آزمایش همه این موارد، ما به برنامه و آزمایش طولانی مدتمان و هدفمان که کارکردن هواپیما برای ۹۰ روز است، خواهیم پرداخت.

سلکشن (۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

این بال‌ها با ۲۹۰۰ فوت مربع سلول فتوولتاییک که ۲ کیلووات انرژی تأمین می‌کنند، پوشانده خواهند شد، اما افزودن سلول‌های سوختی هیدروژنی باعث عملکرد بهتر این هواپیما می‌شود. فتوولتاییک (Photovoltaics) یا به اختصار PV، فناوری تبدیل (انرژی) نور به الکتریسیته از راه استفاده از نیم‌رساناهایی است که ویژگی اثر فوتوولتاییک پدیده‌ای را که در زمینه‌های فوتوشیمی، فیزیک و الکتروشیمی مورد استفاده و بررسی است، دارند. این هواپیمای خودران با سرعت ۱۰۰ گره حرکت خواهد کرد و در ارتفاع ۴۵ هزار و ۹۳۱ فوت از سطح زمین پرواز خواهد کرد و قادر به حمل ۸۰۰ پوند بار نیز خواهد بود.

رونمایی از نسخه‌ گرانقیمت Z Flip۳ و Z Fold۳

برند لاکچری کاویار از نسخه‌هایی لاکچری گوشی‌های Z Flip۳ و ZFold۳ رونمایی کرده که با طرح جمجمه طراحی شده است.

گوشی‌های تاشوی گلکسی سامسونگ در هفته‌ای که گذشت معرفی شدند ، اما حتی قبل از معرفی رسمی تلفن‌ها، فروشنده گوشی‌های لوکس کاویار از برنامه‌های خود برای گلکسی Z Fold۳ و Z Flip۳ رونمایی کرد.

سلکشن (۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

گوشی Z Flip۳ در مجموع دارای ۴۱۹ سنگ گرانقیمت با رنگ‌های متنوع است. این جمجمه بر اساس آثار هنری دیگو ریورا، همسر فریدا کالو ساخته شده است. گوشی‌های مذکور شامل الماس، یاقوت کبود، یاقوت سبز، زمرد و طلای سفید ۱۸ عیار است و دارای یکی از دو طرح نمادین جمجمه هستند.

سلکشن (۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

گوشی Z Fold۳ کاویار ظاهری تیره خواهد داشت و جمجمه آتشین آن نماد پادشاه اسکاندیناوی آتش، غول Surt است. بدنه گوشی از تیتانیوم سیاه ساخته شده است در حالی که جمجمه از تیتانیوم صیقلی با یاقوت برای چشم‌ها ساخته شده است.

کاویار تنها ۹۹ دستگاه از Z Fold ۳ را با قیمت ۱۰۷۷۰ دلار به فروش می‌رساند. در همین حال، Z Flip۳ با روکش طلا قیمت سرسام آور ۴۶۴۶۰ دلار دارد و تنها ۲۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

سلکشن (۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

سامسونگ نسخه‌های معمولی و غیر لوکس خود از Z Flip۳ و Z Fold۳ را در جریان رویداد ۲۱ مرداد خود رونمایی کرد.

رونمایی از اولین ربات نمونه‌گیری کرونا در چین

ربات به کمک یک بازوی رباتیک، نمونه‌گیری را انجام می‌دهد و ظرف مدت ۴۵ دقیقه نتیجه تست را مشخص می‌کند.

سلکشن (۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

از هیولای بالیوودیِ صنعت خودرو رونمایی شد

زمانی که در رابطه با صنعت خودروی هند صحبت می شود اولین گزینه هایی که وارد ذهن مخاطب می شوند؛ تاتا و ماهیندرا هستند که البته باید ماروتی سوزوکی را هم به لیست اضافه کنیم.

سلکشن (۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

اما اخیرا یک بازیگر جدید نیز در هند وارد میدان شده که با نام مین متال موتورز شناسایی می شود. اولین اخبار در رابطه با با این کمپانی در سال 2015 و همزمان با معرفی ام-زرو به عنوان اولین ابرخودروی هندی مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفت.

اکنون نیز کمپانی هندی مذکور ازانی(Azani) را به عنوان ابرخودروی الکتریکی با 1000 اسب بخار خروجی معرفی کرده است. در رابطه با ویژگی های این خودرو باید به 1000 نیوتن متر گشتاور، 322 کیلومتر برساعت بیشینه سرعت، شاخص صفر تا 96 کیلومتر برساعت برابر با 2.1 ثانیه، باتری 120 کیلووات ساعت، برد حرکتی 523 کیلومتر و ... اشاره کنیم.

سلکشن (۶)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

علاوه بر اینها، مین متال موتورز به استفاده از شاسی ماژولار آلومینیومی اشاره کرده که می توان از ویژگی ماژولار آن برای ارائه مدل های مختلف بهره برداری کرد. هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با زمان یک نمونه واقعی از این خودرو یا قیمت دقیق توسط کمپانی ارائه نشده اما ثبت سفارش برای آن در وب سایت مین متال موتورز باز شده است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خبري درباره تكنولوژي خودروهاي ايران خودرو و سايپا هم بذاريد
      دنيا متحير بشه

    • علیرضا

      هعی ما کجاییم اونا کجا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج