جاباما
۱۱۷۵۲۰۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نقشه‌های ناتمام، تعویض‌های دیرهنگام

خوشحال‌ترین افراد بعد از دربی ۹۷ احتمالاً هوادارانی هستند که می‌خواستند به ورزشگاه بروند، ولی با دستور وزارت بهداشت اجازه‌اش را پیدا نکردند. تقابل دو مدعی سنتی ملال‌آور بود و بدون صحنه‌های خطرناک زیادی با تساوی بدون گل به پایان رسید؛ سناریویی که بعد از نمایش پرنوسان دو تیم از شروع فصل خیلی عجیب نبود.

روزنامه ایران ورزشی: خوشحال‌ترین افراد بعد از دربی ۹۷ احتمالاً هوادارانی هستند که می‌خواستند به ورزشگاه بروند، ولی با دستور وزارت بهداشت اجازه‌اش را پیدا نکردند. تقابل دو مدعی سنتی ملال‌آور بود و بدون صحنه‌های خطرناک زیادی با تساوی بدون گل به پایان رسید؛ سناریویی که بعد از نمایش پرنوسان دو تیم از شروع فصل خیلی عجیب نبود.

این پنجمین تساوی متوالی استقلال است و این تیم توانست همچنان بدون شکست باقی بماند. پرسپولیس هم نباید از این نتیجه ناراضی باشد، چرا که سپاهان در سیرجان شکست خورد و نتوانست فاصله‌اش را زیاد کند.

قبل از بازی تصور می‌شد که امیری در دفاع چپ بازی کند، ولی کادر فنی پرسپولیس از این ملی‌پوش در هافبک راست استفاده کرد. برنامه پرسپولیس نفوذ ترابی و شیری از چپ و راست بود و آنها مأموریت داشتند با دور زدن مدافعان کناری استقلال و فرستادن توپ‌های تیز برای هافبک‌هایی که به محوطه جریمه اضافه می‌شدند، موقعیت بسازند. پرسپولیس با این روش توانست چند بار خطرساز شود، ولی ضربات بازیکنان این تیم با تکل مهره‌های دفاعی استقلال مثل مرادمند و چشمی بلوکه شد.

پرسپولیس در دقایقی از نیمه دوم توانست فشار بیشتری به دروازه حریف وارد کند و کادر فنی استقلال در جواب تصمیم گرفت خط میانی‌اش را تقویت کند که تصمیم درستی بود. با ورود نیک‌نفس و رضاوند به جای آذری و چشمی بازی متعادل شد و موج حملات پرسپولیس فروکش کرد.

استقلال با ترکیبی شروع کرد که تقریباً قابل حدس بود. دانشگر به جای وریا غفوری مصدوم و رضا آذری به جای رضاوند به ترکیب اضافه شده بودند، ولی مجیدی به مثلث هجومی‌اش شامل ژستد، یامگا و حسین‌زاده دست نزده بود.

مدافعان پرسپولیس راه پاس‌های عمقی را به خوبی بسته بودند و به جز موقعیتی که فرار حسین‌زاده آفساید اعلام شد و فرار نیمه دوم یامگا که بی‌نتیجه ماند، بازیکنان سرعتی به ندرت توانستند در موقعیت یک برابر یک قرار بگیرند. در عوض ژستد در نبردهای هوایی نسبت به مدافعان میانی پرسپولیس برتری داشت و بارها توانست با ضربه سر بازیکنان کناری‌اش را راه بیندازد. او چند بار هم روی سانترها توانست دروازه لک را تهدید کند، ولی استقلال اصرار زیادی روی این نقشه نداشت و نتوانست او را از راه هوا به خوبی تغذیه کند.

مربیان دو تیم که از عواقب باخت در این بازی آگاهی دارند، کمتر ریسک کردند و مهاجمان ذخیره‌شان را در دقایق پایانی به زمین فرستادند. شاید اگر مهدی عبدی برای پرسپولیس و ارسلان مطهری برای استقلال زودتر به میدان می‌رفتند، می‌توانستند نتیجه بازی را تغییر بدهند.

این بازی از اشتباهات مهم داوری هم در امان نبود و بنیادی‌فر که توانسته بود قضاوت قابل قبولی داشته باشد، در دقایق پایانی خطای پنالتی روی ژستد را تشخیص نداد. این اتفاق تقریباً مشابه صحنه‌ای بود که خطای دروازه‌بان مس رفسنجان روی آل‌کثیر پنالتی تشخیص داده شد، ولی داور دربی هم مثل سرمربیان تصمیم محتاطانه‌ای گرفت و از کنار این صحنه گذشت.

تساوی این بازی و شکست سپاهان رقابت در بالای جدول لیگ برتر را فشرده‌تر کرد و مربیان استقلال و پرسپولیس خوشحالند که با وجود دو امتیاز از دست رفته چندان از کورس عقب نماندند. شکست می‌توانست هرکدام از آنها را با بحران بزرگی روبه‌رو کند، ولی با این تساوی آنها شب گذشته راحت‌تر خوابیدند و با آرامش برای بازی‌های پنجشنبه آماده می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج