۱۱۸۵۶۵۸
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

استقلال در یک قدمی قهرمانی نیم‌فصل

مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر در حالی امروز برگزار می‌شود که استقلال در یک قدمی رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل است و پرسپولیس دچار زلزله مدیریتی شده است.

روزنامه وطن امروز: مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر در حالی امروز برگزار می‌شود که استقلال در یک قدمی رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل است و پرسپولیس دچار زلزله مدیریتی شده است. امروز مسابقات نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال به پایان می‌رسد و عنوان تشریفاتی قهرمانی نیم‌فصل به یک تیم خواهد رسید؛ تیمی که به احتمال زیاد استقلال خواهد بود. آبی‌پوشان پایتخت تنها تیم بدون شکست رقابت‌ها هستند و بعید است در هفته آخر نتایجی رقم بخورد که استقلال صدر را از دست بدهد.

البته اگر رای کمیته استیناف تا پیش از شروع مسابقات نیم‌فصل صادر شود و به سود استقلال نباشد، ممکن است قهرمانی تشریفاتی نیم‌فصل به تیم دیگری برسد. در شرایط عادی فقط در صورتی که استقلال بازنده شود و پرسپولیس هم با اختلاف بیش از ۵ گل به پیروزی برسد، می‌تواند جانشین استقلال شود؛ امری که خیلی بعید است و به نظر استقلال بعد از ۱۰ سال این عنوان را کسب خواهد کرد.

* قهرمانی نیم‌فصل در شهر اولین‌ها؟

استقلال برای رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل فقط به یک تساوی نیاز دارد اما هدف آبی‌پوشان تهرانی قهرمانی آخر فصل و قرار گرفتن جام قهرمانی در دستان کاپیتان‌شان است، بنابراین شاگردان فرهاد مجیدی برای برد به شهر اولین‌ها سفر خواهند کرد؛ شهری که نفسش به نفس تیم نفت بند است و مردمش این تیم را عاشقانه دوست دارند اما نتایج این فصلش بسیار ناامید‌کننده بوده به طوری که زردپوشان نفت در حال حاضر با ۱۱ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار گرفته‌اند. در این میان برخی لیدرهای باشگاه نیز بعد از شکست مقابل نفت آبادان در رختکن جنجال‌ساز شدند و بازیکنان تیم را به دلیل نتایج ضعیف کتک زدند! اتفاقی که باعث شد فراز کمالوند اعلام کند در آستانه جدایی از نفت است و بازیکنانش امنیت جانی ندارند.

نفت مسجدسلیمان با ۶ گل‌ زده دومین خط دفاع ضعیف لیگ را در اختیار دارد و بعید است این خط حمله ناتوان بتواند به استقلال گل بزند. با این حال استقلالی‌ها نباید مغرورانه وارد زمین شوند. آنها برای حفظ رکوردهای بی‌نظیر فصل خود نیاز به یک برد دیگر دارند و قطعا می‌خواهند بعد از ۱۰ سال قهرمانی نیم‌فصل را در شهر اولین‌ها با یک برد خوب جشن بگیرند.

* زلزله قبل از نیم‌فصل!

پرسپولیس قهرمان ۵ دوره لیگ برتر برای حفظ رتبه دوم خود در نیم‌فصل باید حتما از تیم جنگنده و دونده فجر شهید سپاسی ۳ امتیاز بگیرد. نمایش ناامید‌کننده سرخپوشان در هفته گذشته مقابل پدیده باعث شد آنها از رقیب دیرینه خود عقب بیفتند و اگر امروز هم مقابل فجر به همان اندازه بی‌انگیزه باشند، شاید نتیجه‌ای بدتر از مساوی هم نصیب‌شان شود، بویژه اینکه حالا عیسی آل‌کثیر هم به دلیل پارگی رباط صلیبی فصل را از دست داده و از قدرت تهاجمی سرخپوشان کم شده است.

در این بین برخی پیشکسوتان مدعی‌اند تعدادی از بازیکنان پرسپولیس به نوعی کم‌کاری می‌کنند و در جریان مسابقه با پدیده انگار داشتند در پارک قدم می‌زدند و باید با آنها برخورد شود. اگر این ادعا درست باشد، کادر فنی پرسپولیس روز سختی را مقابل تیم جوان و دونده فجر خواهد داشت؛ تیمی که برای بقا تلاش می‌کند و اکنون با 12 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد. فجر از هفته پنجم دیگر بردی در لیگ نداشته و مقابل پرسپولیس هم بعید است برای گرفتن ۳ امتیاز بازی کند.

سرخپوشان می‌خواهند نیم‌فصل را با یک برد و باقی ماندن در رده دوم پشت سر استقلال به پایان برسانند، هر چند استعفای ناگهانی سرپرست پرسپولیس، این تیم و باشگاه را دچار زلزله کرد. از سویی گل‌محمدی با لشکری از مصدومان به این بازی حساس رسیده است؛ جز آل‌کثیر که فصل را از دست داده، پاکدل، عالیشاه و شجاعی هم از جمله مصدومان پرسپولیس هستند. فجرسپاسی هم سیروان قربانی، حمید نعمتی و رضا آقابابایی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

* برنامه مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر

پنجشنبه ۲۳ دی

مس رفسنجان- پیکان تهران؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان
ذوب‌آهن اصفهان- گل‌گهر سیرجان؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه فولادشهر فولادشهر
نفت مسجدسلیمان- استقلال تهران؛ ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان
آلومینیوم اراک- فولاد مبارکه سپاهان؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
تراکتور تبریز- نساجی مازندران؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز
هوادار تهران- صنعت‌نفت آبادان؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه انقلاب کرج
پرسپولیس- فجرسپاسی شیراز؛ ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی
فولاد خوزستان- پدیده مشهد؛ ساعت ۱۷ ، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

مجیدی درآستانه تاریخ‌سازی با استقلال

تیم فوتبال استقلال درحالی در آستانه قهرمانی نیم‌فصل قرار دارد که فرهاد مجیدی، سرمربی این تیم نیز در آستانه تاریخ‌سازی با این تیم قرار گرفته است. تیم فوتبال استقلال در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر میهمان نفت مسجدسلیمان است. آبی‌پوشان در حالی پا به میدان می‌گذارند که با ۳ اختلاف امتیاز نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود در صدر جدول قرار دارند و در آستانه قهرمانی نیم‌فصل هستند. استقلالی‌ها که می‌روند با صدرنشینی نیم‌فصل نخست را به اتمام برسانند، تنها تیم بدون شکست لیگ هستند و در صورتی که در مسجدسلیمان هم شکست نخورند، برای نخستین‌بار در همه ادوار لیگ برتر یک نیم‌فصل را بدون پذیرفتن شکست به انتها رسانده‌اند که این رکورد به نام فرهاد مجیدی برای آنها ثبت خواهد شد.

با وجود انتقاداتی که از نحوه بازی‌های استقلال می‌شود و اینکه اغلب پیروزی‌های این تیم با حداقل تفاضل گل و بردهای اقتصادی بوده است اما آبی‌پوشان با بهترین آمارها در تمام آیتم‌های جدولی در آستانه رسیدن به پایان نیم‌فصل هستند و می‌توانند برای نخستین‌بار ۱۵ بازی نخست خود در لیگ برتر را بدون شکست پشت سر بگذارند. آبی‌پوشان در ۱۴ بازی قبلی خود ۹ پیروزی و ۵ تساوی را تجربه کرده‌اند که در صورت پیروزی در مسجدسلیمان تعداد بردهای خود در این فصل را ۲ رقمی کرده و با روحیه‌ای مضاعف نیم‌فصل دوم را آغاز می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کیسه قهرمان نمیشه

      پاسخ ها

      • بابک نیک قامت

        لنگ بی بابا مسعودش هیچی نیست، باید دوباره بره توی غار!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج