جاباما
۱۱۸۹۹۲۸
۳۴ نظر
۵۱۰۵
۳۴ نظر
۵۱۰۵
پ

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

در این مقاله عکس‌های زیادی هست که شما را به فکر کردن واخواهد داشت. بسیاری از این عکس‌ها انگار جمله "تاریخ تکرار می‌شود" را زمزمه می‌کنند و تماشای برخی از آن‌ها هم برای شما جالب و مفرح خواهد بود. امیدوارم از تماشای این عکس‌ها و خواندن توضیح مربوط لذت ببرید.

برترین‌ها - آرمان رمضانی : در این مقاله عکس‌های زیادی هست که شما را به فکر کردن واخواهد داشت. بسیاری از این عکس‌ها انگار جمله "تاریخ تکرار می‌شود" را زمزمه می‌کنند و تماشای برخی از آن‌ها هم برای شما جالب و مفرح خواهد بود. امیدوارم از تماشای این عکس‌ها و خواندن توضیح مربوط لذت ببرید.

۱. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما این عکس بامزه در سال ۱۹۲۵ گرفته شده است. همان‌گونه که از مشاهده عکس هم می‌توان فهمید مامور پلیس جلوی حرکت اتومبیل‌ها را گرفته است تا یک گربه مادر همراه بچه گربه‌ای که به دندان گرفته است بتواند از خیابان رد شود. این عکس در نیویورک گرفته شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۲. این عکس شاید برای بسیاری جمله تاریخ تکرار می‌شود را به یاد بیاورد. این عکس در سال ۱۹۱۸ و در اوج شیوع آنفولانزا در کالیفرنیا گرفته شده است. افرادی که با صورت‌های پوشیده از ماسک و آشنا برای ما در تصویر دیده می‌شوند عمدتا کارکنان راه‌آهن هستند. روی سینه یکی از آن‌ها این پیغام دیده می‌شود:"یا ماسک بزن یا به زندان برو".

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۳. حتما بیشتر شما آن عکس معروف ناهار خوردن کارگران روی سازه آهنی ساختمان در حال ساخت امپایر استیت را دیده‌اید. آن عکس توسط عکاسی به نام چارلز اِبِتز گرفته شده است و در این تصویر شرایط این عکاس در زمان گرفتن آن عکس معروف را مشاهده می‌کنید. این عکس در تاریخ ۲۰/۹/۱۹۳۲ در نیویورک گرفته شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۴. این عکس در سال ۱۹۹۳ و در پایتخت پر جمعیت کشور سومالی یعنی موگادیشو گرفته شده است. همان‌گونه که در تصویر مشخص است عکاس صحنه غذا دادن سرباز ایتالیایی به یک کودک یتیمِ محلی را ثبت کرده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۵. این عکس در سال ۱۹۷۲ و در خیابان‌های شهری گرفته شد که در بیش از ۵۰ سال گذشته کمتر روی آرامش و صلح را به خود دیده است. عکاس عکسی از سطح شهر کابل گرفته است که حالا برای ما عجیب است. یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۳، محمد داوود خان با حمایت شوروی و طی یک کودتا قدرت را به دست گرفت.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۶. در این عکس یک پدر بیکار، اما خوش ذوق را در انگلستان مشاهده می‌کنید. این فرد در زمان بیکاری و فقر، با خلاقیت رزومه‌اش را حمل می‌کند. به نظر می‌رسد این عکس در حوالی سال ۱۹۳۰ گرفته شده باشد. متن نوشته شده در تصویر چنین است:" من سه شغل بلد هستم. من به سه زبان مسلط هستم. من سه سال برای کشورم جنگیدم. من سه فرزند دارم، اما برای سه ماه است که هیچ شغلی ندارم. من فقط و فقط یک شغل می‌خواهم. "

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۷. شما در این عکس عجیب که شاید مدرسه جادوگری هاگوارتز را به یادتان بیاورد، کتابخوانه قدیمی سینسیناتی را مشاهده می‌کنید. این بنا بعد‌ها و در سل ۱۹۵۵ ویران شد و جایش را به ساختمان‌های دیگری داد.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۸. این عکس سحرآمیز در فضای داخلی گرند سنترال در نیویورک در سال ۱۹۲۹ و توسط لوئیس فاورِر گرفته شده است. جالب است بدانید تنها چند سال پس از این عکس و به سبب وفور ساخت ساختمان‌های بلند در نیویورک و سد کردن راه نور خورشید، در این محل دیگر چنین صحنه مسحور کننده‌ای دیده نمی‌شد.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۹. علاقمند به سبک راک باشید یا نه احتمالا نام فردی مرکوری، یکی از خوش صدا‌ترین خواننده‌های این سبک را شنیده‌اید. در این عکس شما فردی مرکوری یک ساله را در بغل مادرش مشاهده می‌کنید. این عکس در سال ۱۹۴۷ گرفته شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۱۰. عکاس نامشخص این عکس هوشمندانه صحنه برخورد یک کودک فرانسوی و سرباز‌های هندی را در سال ۱۹۱۴ ثبت کرده است. هند در آن زمان هنوز مستعمره بریتانیا محسوب می‌شد و به همین دلیل این سربازان را برای جنگیدن در کنار سربازان بریتانیایی و فرانسوی به مارسی فرستاده است. این عکس رنگی شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۱۱. حتما بسیاری از شما از دوران دو تکه شدن آلمان و جنگ سرد خبر دارید. این عکس در سال ۱۹۸۹ و همزمان با آغاز سقوط کمونیسم در آلمان شرقی گرفته شده است. در تصویر چند کودک مدرسه‌ای آلمان غربی را مشاهده می‌کنید که در راه برگشت از مدرسه با دو سرباز مرزبانی آلمان شرقی مشغول صحبت هستند. عکس در نوامبر ۱۹۸۹ و توسط استفان جف گرفته شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۱۲. در این عکس می‌توانید هندوستان را در حال از سر گذراندن یکی از قحطی‌های بزرگِ تاریخش مشاهده کنید. در تصویر یک مرد را می‌بینید که مشغول نگهبانی از فرزندان و خانواده‌اش در مقابل افرادی است که از سر بی‌غذایی به آدم‌خواری روی آورده‌اند. هند در آن زمان قلمرو ملکه ویکتوریا محسوب می‌شد.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۱۳. این عکس دست‌کم برای آمریکایی‌ها، عکسی مهم محسوب می‌شود. در تصویر دو روزنامه‌نگار افشا کننده جرایم نیکسون در واترگیت را مشاهده می‌کنید که مشغول تماشای سخنرانی رئیس جمهور نیکسون در مراسم کناره‌گیری از پست ریاست جمهوری هستند. عکس در سال ۱۹۷۴ گرفته شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۱۴. در این عکس که به معنی واقعی کلمه برگی از تاریخ است محاکمه یک معلم دبیرستان در جولای ۱۹۲۵ و در ایالت تنسی آمریکا را مشاهده می‌کنید. آن‌چه این عکس را خاص می‌کند دلیل محاکمه این معلم است. این معلم به سبب تدریس نظریه تکامل داروین دستگیر شده است. در آن زمان و به سبب قانون ایالتی تدریس این نظریه در برخی از ایالت‌های آمریکا ممنوع بود

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۱۵. این یکی هم حتما نظرتان را جلب خواهد کرد. در تصویر یکی از سربازان سیاه پوست آمریکاییِ حاضر در ویتنام را مشاهده می‌کنید که مشغول خواندن پیامی است که ویت کنگ‌های مخالف آمریکا روی دیوار نوشته‌اند. مضمون پیام روی دیوار این‌گونه است:"سربازان سیاه‌پوست ارتش آمریکا! شما دقیقا مشغول انجام همان جرایم شرم‌آوری در جنوب ویتنام هستید که اعضای کی‌کی‌کی (یا کوکلوس‌کلن یا گروه‌های نژادپرست و سفیدپوستی که در آن دوران در آمریکا جنایات وحشتناکی بر علیه سیاه پوست‌ها انجام دادند) در آمریکا بر علیه اعضای خانواده‌تان انجام می‌دهند. " این عکس در سال ۱۹۷۰ گرفته شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۱۶. در این عکس یک زن را مشاهده می‌کنید که پس از ویرانی خانه‌اش بر اثر جنگ همراه قالی‌ها و البته عکس همسر کشته شده‌اش، ترک خانه می‌کند. سربازان روسی به او و هم محلی‌هایش تنها پنج دقیقه برای ترک محل وقت داده‌اند. او تا لحظه ثبت عکس، پسران و همسرش را در همین جنگ از دست داده است. عکس در سال ۱۹۹۵ و در شهر گروژنی و در جریان یکی از جنگ‌های نیرو‌های روسی بر علیه مبارزان چچنی گرفته شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۱۷. فیلم نوسفراتو (Nosferatu) در سال ۱۹۲۲ و بر اساس اقتباس آزادی از رمان دراکولای برام استوکر ساخته شد. در این عکس مکس شرک بازیگر شخصیت کنت ارلاک در همین فیلم را در زمان استراحت در پشت صحنه مشاهده می‌کنید.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۱۸. این عکس ناواضح از آن جهت خاص است که بسیاری اعتقاد دارند اولین عکس گرفته شده در زیر آب توسط انسان است. این عکس در سال ۱۸۹۹ و از یک غواص در زیر آب گرفته شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۱۹. در این عکس جالب و ماندگار یک جنگجوی زن چینی را مشاهده می‌کنید که لحظاتی قبل از اعدام توسط سربازان ژاپنی، لبخند می‌زند. این زن ۲۴ ساله به نام چِنگ بِنهوا یکی از اعضای جنگجویان چینی به نام گوئِریلا است و تنها لحظاتی پس از ثبت این عکس با همان لبخند دلنشین اعدام می‌شود. عکس در اواخر سال ۱۹۳۸ گرفته شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۲۰. در چهارم ژوئن سال ۱۹۸۹ در چین اتفاقی افتاد که هنوز که هنوز است اطلاعات راجع به آن رخداد توسط حکومت چین سانسور می‌شود. این اتفاق که با نام میدان تیانمِن معروف شد به سرکوب دانش‌آموزان و دانش‌جویان خواستار دموکراسی در همین میدان توسط نیرو‌های ارتش چین مربوط می‌شود. اطلاعات راجع به این حادثه به سبب سانسور گسترده بسیار کم است و تعدا کشته‌شده‌ها از چند صد نفر تا چند هزار نفر تخمین زده می‌شود. در این عکس تعدادی از جوانان چینی معترض را لحظاتی قبل از سر رسیدن نیرو‌ها و تانک‌های ارتش چین مشاهده می‌کنید.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۲۱. این عکس لحظه به هم رسیدن مادر و فرزند اهل کره جنوبی در سال ۱۹۵۳ را ثبت کرده است. پسر به عنوان سرباز کره جنوبی در جنگ با همسایه هم‌نام شمالی اسیر شده بود و اندکی قبل از امضای آتش بس و پایان جنگ دو کره موفق به فرار و بازگشت به کشورش شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۲۲. این عکس را می‌توان نمادی برای آغاز سقوط دیوار برلین و البته سی سال قبل از فروپاشی شوروی دانست. در عکس کنراد شومن یک سرباز ارتش آلمان شرقی را می‌بینید که با پریدن از روی سیم‌خاردار‌های جدا کننده آلمان شرقی و غربی، قصد فرار به آلمان غربی را دارد. این عکس در پانزدهمین روز از آگوست ۱۹۶۱ گرفته شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۲۳. در این عکس دو نفر از نابغه‌های بی تکرار سینما یعنی استنلی کوبریک و جک نیکلسون را مشاهده می‌کنید. عکس توسط کوبریک گرفته شده و نیکلسون خیال می‌کرده کوبریک در حال عکس گرفتن از خود و دخترش ویویان کوبریک است، اما همچنان که می‌بینید در واقع نیکلسون سوژه عکس بوده است. این عکس در سال ۱۹۸۰ و سر صحنه یکی از شاهکار‌های تاریخ سینما یعنی فیلم The Shining گرفته شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۲۴. در این عکس که در مکانی نامشخص گرفته شده است تعدادی کودک بومی کانادایی را مشاهده می‌کنید که مجبور به دعا خواندن شده اند. این مدرسه و مکان‌هایی شبیه آن زیر نظر دولت کانادا و کلیسای کاتولیک در سال‌های بین ۱۹۳۰ و ۱۹۷۰ اداره می‌شد و آنچنان که شواهد مشخص است بی‌عدالتی‌ها و جنایات زیادی بر علیه بومی‌های کانادا در چنین مکان‌هایی اتفاق افتاده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۲۵. این عکس در سال ۱۹۸۸ و در شهر بلگراد گرفته شده است و داستان بسیار جالبی دارد. ظاهرا شامپانزه باغ وحش این شهر با نام سمی تصمیم به فرار از اسارت گرفته است و عکاس تصویر مدیر این باغ وحش در حال مذاکره و چانه زدن با سمی و تلاش برای قانع کردنش در مورد بازگشت به قفس را ثبت کرده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۲۶. این عکس هولناک در سال ۱۹۵۸ و در شهر مسکو گرفته شده است. ظاهرا در آن زمان عقیده بر این بوده که نوزادان تازه متولد شده برای تقویت سیستم دفاعی، بهتر است یک شب را در هوای سرد مسکو بگذرانند. از حال نوزادان حاضر در عکس اطلاعی در دست نیست.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۲۷. در این عکس آرکدوک فرانتز فردیناند و همسرش را لحظاتی قبل از ترورشان مشاهده می‌کنید. این عکس از آن نظر خاص است که بسیاری این ترور را دلیل و نقطه آغاز جنگ جهانی اول می‌دانند. عکس رنگی شده است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

۲۸. با دیدن این عکس شاید به این نتیجه برسید که تاریخ تشکیل شده است از اتفاقات تکراری. در این عکس آشنا تلاش برای سوار هواپیما شدن عده‌ای را پس از اعلام عقب نشینی آمریکا از جنوب ویتنام مشاهده می‌کنید. عکس در آپریل ۱۹۷۵ گرفته شده است و بسیار شبیه اتفاقات خروج ارتش آمریکا از افغانستان است.

با این ۲۸ عکس تاریخ را مرور کنید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالب بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون عکس هندی که‌ از شدت گرسنگی دنده هاشون زده بود بيرون خیلی تاثیر گذار بود

      • بدون نام

        بهترین عکسا گرند سنترال و کتابخانه سینسیناتی بود

    • بدون نام

      عکس 5
      درد مشترک ما و افغانستان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثبت زدم ولی کشف حجاب در ایران و افغانستان و ترکیه اجباری بود با حجاب زوری فرقی نداره کشف حجاب زورکی

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        دقیقاً . لعنت به روس و انگلیس .

      • f14

        اون عکس هندوستان چی که زمان ملکه ویکتوریا گرفته شده
        اون یاد چیزی نمی افتی مثلا هلوکاست ایرانی و عدد ۹ میلیون ها
        خدایان نق

    • بدون نام

      عالی بودن خصوصا افغانستان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره یاد خودمون افتادم

      • بدون نام

        مردنیته الکی که ربطی به مردم یه کشور نداره محکومه به شکست

    • حسین

      عالی بود،خیلی عالی

    • بدون نام

      عالی.... تشکر از تهیه کنندگان

    • بدون نام

      عکس اول اوج انسانیت

    • ش

      عالی بود .

    • بدون نام

      عکس پیرزنه عالی بود

    • مریم

      بسیار عالی،متشکرم

    • بدون نام

      خیلی جالب و تاثیر گذار بود
      مخصوصا عکس مادر هندی و فرزندانش
      مگه میشه انسان تا اون لحظه که هیچ چربی و عضله ای ازش باقی نمونده زنده بمونه و نفس بکشه؟؟!!!!
      خیلی زجر آوره

      پاسخ ها

      • تا ریک خانه

        انسانها بایستی از تاریخ درس بگیرند و بخاطر بسپارند تا ما ونسلهای بعد از ما اشتباه هات را تکرار نکنیم هشیار بودن بیدار بودن وآگاه بودن انسانها را نجات میدهد

    • مردم

      ۱۱:۱۶ منم خیلی بهم ریختم یه خانواده ی هندی در اصل اسکلت خیلی غم انگیز وتاسفباره

    • نقی

      انسانهایی که آرامش دیگران رو به هم زدن و الان خبری از شون نیست

    • بدون نام

      در بعضی از عکسها باید بگی بیچاره انسانیت

    • بدون نام

      همه عکسها دیدنی بود ، ممنون

    • بدون نام

      ممنون عالی بود

    • دریا

      توی عکس اول نشون میده تو آمریکا نزدیک صدسال پیش چه اهمیتی به حیوانات داده میشده اونوقت الان تو ایران......!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش آمریکا به انسانها به اندازه حیوانات اهمیت میداد دست از سر کشور ها برمیداشت.

    • بی نام

      برترین ها عالی بود عالیِ عالی! سپاس

    • بدون نام

      واقعا مقاله وزین و پرباری بود، بعضی مواقع یه سری مطلب زرد میذارید مثل سلفی یک بازیگر ایرانی یا آمریکایی از خودش!! ولی خب همچین مقالاتی جبرانش میکنه مچکرم از نوبسنده یا مترجم متن

    • بدون نام

      چیزی که توی این عکسا جالبه اینکه نمی دونیم اون مردی که دنبال کار می گشت،پیرزنی که آواره شده بود،دختران افغانستانی ای که بی خبر از همه اتفاقات آینده در حال زندگی بودن و اون دو دانشجو چینی که دنبال آزادی در مقابل دولتشون ایستادن چه سرنوشتی پیدا کردن.این عکسا خیلی عجیبن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و ترسناک

    • وحید آشنا

      عالی بود

    • بدون نام

      عكس 12 خيلي تامل برانگيز بود

    • بدون نام

      اون عکس هندی ها وحشتناک وحشتناک وحشتناک بود

    • بدون نام

      عكس آخر به خوبي نشون ميده آمريكا براي خيلي آدمها در طول زمان سرزمين آرزوها بوده. چه ويتنام اون روز وچه افغانستان امروز.
      اينكه درست فكر ميكردن يا نه به خودشون مربوطه و البته الان قطعا عزيزان عرزشي بلافاصله در صحنه حاضر شده و بدون توجه به اينكه عقيده هركسي به خودش مربوطه شروع به تكرار طوطي وار كلمه اي كه در كلاسهاي عقيدتي سياسي ياد گرفتن ميشن: غربگدا غربگدا
      خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج