۱۲۹۱۵۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

گرایش مردان ایرانی به جوان سازی چهره

طی دو سه سال اخیر، بسیاری از چهره های مرد سرشناس به صف جوان شدگان با بوتاکس پیوسته اند. انتشار عکس هایی از چهره ظاهراً بی تفاوت یکی از مربیان مشهور فوتبال ایران، در کنار زمین و در حالی که فریاد زنان می کوشد بازیکنانش را متوجه راهنمایی هایش کند و خشم و هیجان از چهره اش هویداست، و قیاس این دست تصاویر با حالات عادی چهره او، به زعم بسیاری، گواه روشن معجزه جوانسازی و بی حالت کردن چهره با تزریق بوتاکس است.

پایگاه خبری انتخاب: طی دو سه سال اخیر، بسیاری از چهره های مرد سرشناس به صف جوان شدگان با بوتاکس پیوسته اند. انتشار عکس هایی از چهره ظاهراً بی تفاوت یکی از مربیان مشهور فوتبال ایران، در کنار زمین و در حالی که فریاد زنان می کوشد بازیکنانش را متوجه راهنمایی هایش کند و خشم و هیجان از چهره اش هویداست، و قیاس این دست تصاویر با حالات عادی چهره او، به زعم بسیاری، گواه روشن معجزه جوانسازی و بی حالت کردن چهره با تزریق بوتاکس است.

المانیتور نوشت: طی چند سال اخیر ، توجه شمار زیادی از مردان ایرانی به ویژه در شهرهای بزرگ به خدمات جوانسازی چهره معطوف شده و آمار رسمی وزارت بهداشت ایران حاکی از آن است که در مدت یک سال گذشته، اقدام به جوان سازی چهره و بیش از همه تزریق بوتاکس در میان مردان ایرانی افزایشی۲۰ درصدی یافته است.

امیر آرشیتکت ۵۲ ساله ای است که در گفت و گو با المانیتور می گوید پس از آن که همسرش به تزریق بوتاکس اقدام کرد، او نیز این روش جوان سازی چهره را آغاز کرد. او می گوید خود و همسرش هنگامی که نوه دار شده اند، ۴۷ ساله بوده اند و دلشان نمی خواسته که مسن جلوه کنند. امیر تزریق بوتاکس را تحولی مثبت در زندگی خصوصی و کاری اش تلقی می کند و می گوید که بر میزان اعتماد به نفس وی اثر مثبت فراوانی گذاشته است.

او می افزاید: «باوجود اینکه گفته می شود این کارها مخصوص زنهاست و از میزان قدرت و مردانگی مردها با جوان کردن چهره شان، کاسته می شود. اما باید بگویم در این مورد چه تفاوتی میان مرد و زن هست؟ همانطور که زنها دلشان می خواهد جوان جلوه کنند مردها هم این تمایل را دارند.»

دکتر حمید که پزشک عمومی است و در مطبش در کرمان کار تزریق بوتاکس و برخی خدمات پاکسازی و جوانسازی پوست را ارائه می دهد، در گفت و گویی با المانیتور می گوید مادامی که برای زنان اعمال تزریق بوتاکس و جوانسازی پوست را انجام می داده، با مشکلی مواجه نبوده. اما از هنگامی که این کار را برای مردان هم انجام می دهد و طی هفته به طور متوسط برای دو بیمار مرد این دست خدمات را ارائه می دهد، مرتب مورد اعتراض و شکایت نزدیکان آنها قرار می گیرد.

مجید ابهری جامعه شناس که پیرامون تلاش برای جوانسازی چهره نیز بسیار سخن گفته است. ابهری در میان سخنانش به آمار وزارت بهداشت اشاره کرده و گفته متوسط هزینه سالانه تزریق بوتاکس طی دو سال اخیر معادل ۱۰۰ میلیارد دلار بوده و شمار مردانی که مشتاق تزریق بوتاکس هستند، هر ماه افزایش یافته است. ابهری سبب این امر را نارضایی مردان از ظاهرشان و نداشتن اعتماد به نفس کافی می داند.

نریمان برقکاری ۳۸ ساله است . او در گفت و گویی با المانیتور می گوید که به دنبال ماه ها اخم و غر و لند همسرش در مورد خطوط چهره اش و خط اخم روی پیشانی اش، خواسته همسرش را غافلگیر و خوشحال کند و بدون آن که به او بگوید، به پزشک مراجعه کرده و بوتاکس تزریق کرده است. نریمان به المانتیور می گوید همسرش اما، به شدت خشمگین شده و او را به خیانت متهم کرده و چند هفته ی قهرآلود را در منزل پدری اش گذرانده است.

نریمان اضافه می کند:«تا حالا چند مشتری ام به خضوص خانم ها از چهره ام تعریف کرده اند و یکی دو نفرشان اسم و نشانی دکترم را هم گرفته اند. نمی دانم چطور جواب زنم را بدهم، اما راستش خیلی دلم می خواهد که وقتی اثر این تزریق از بین رفت، دوباره بوتاکس بزنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج