۱۴۰۰۳۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راهنمای نصب گوگل درایو در لینوکس

سال ۲۰۱۲ زمانی بود که گوگل درایو ابری خود را با نام گوگل درایو معرفی کرد و از آن زمان قول داده بود که به زودی نسخه‌ای از آن برای کابران گنو/لینوکس منتشر شود.

zoomit.ir - وحید خامسی: سال ۲۰۱۲ زمانی بود که گوگل درایو ابری خود را با نام گوگل درایو معرفی کرد و از آن زمان قول داده بود که به زودی نسخه‌ای از آن برای کابران گنو/لینوکس منتشر شود. اما شرکتی که سیستم‌های داخلی خودش بر پایه‌ی لینوکس هستند بیشتر از ۲ سال و نیم است که اپلیکیشن فضای ابری خود را برای کاربران نرم‌افزارهای آزاد ارائه نداده است.

در تمام این مدت گوگل از پشتیبانی گوگل درایو بر روی لینوکس به عنوان در حال کار یاد می‌کرد، تا اینکه عاشقان نرم‌افزارهای آزاد دست به کار شدند تا راهی برای حل مشکل خودشان پیدا کنند.

راهنمای نصب گوگل درایو در لینوکس

با Drive آشنا شوید

درایو یک نرم‌افزار کوچک بر اساس خط فرمان است که توسط خانم Burcu Dogan ملقب به Rakyll در زبان go نوشته شده و هم در لینوکس و هم در مک قابل استفاده است. نویسنده‌ی این برنامه خودش عضوی از تیم توسعه دهنده‌ی گوگل درایو بوده و Drive بهترین گزینه‌ای است که تاکنون در اختیار کاربران لینوکس قرار گرفته است.

صفحه‌ی این نرم‌افزار در Github توضیح می‌دهد که چرا همگام‌سازی پنهان در کلاینت گوگل درایو نه تنها عملی مفید نیست بلکه احمقانه است و ارزش صرف وقت را نخواهد داشت. در این نرم‌افزار هنگامی که احتیاج به فایلی در گوگل درایو دارید با نوشتن دستور Drive Push فایل مورد نظر به درایو انتقال می‌یابد و با Drive Pull از درایو به هارد دیسک دستگاه کپی می‌شود. با وجود این قابلیت اختصاصی تعامل با درایو ابری گوگل هنگامی که مثلا فقط احتیاج به یک فایل متنی کوچک داشته باشیم لازم نیست کل درایو را همگام سازی کنید.

استفاده از درایو

برای استفاده از این برنامه احتیاج به نسخه‌ی ۱.۲ یا جدیدتر این سیستم عامل را دارید. برای نصب آن دستور زیر را در خط فرمان اجرا کنید.

راهنمای نصب گوگل درایو در لینوکس

پس از نصب go و ابزارهای جانبی آن این دستور را برای دریافت و نصب نرم‌افزار اجرا کنید.

راهنمای نصب گوگل درایو در لینوکس

راهنمای نصب گوگل درایو در لینوکس

همانطور که می‌دانید مثل بقیه‌ی نرم‌افزارها با اجرای دستور help می‌توانید لیستی از قابلیت‌های نرم‌افزار را مشاهده بنمایید.

راهنمای نصب گوگل درایو در لینوکس

راهنمای نصب گوگل درایو در لینوکس

سپس باید حساب گوگل خود را به نرم‌افزار نشان دهید و مسیری را برای دانلود فایل‌ها بر روی دیسک سخت خود مشخص بکنید.

راهنمای نصب گوگل درایو در لینوکس

راهنمای نصب گوگل درایو در لینوکس

حالا نرم‌افزار شما آماده است که فایل را به سرور انتقال دهد یا از آن بارگذاری کنید. مثلا دستور drive push example.txt را تایپ کنید تا فایل مورد نظر به درایو ارسال شود، یا با drive pull /text/example.txt فایل را به کامیپوتر انتقال دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج