۱۷۰۴۸
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

روش‌هايي كه به شما كمك مي‌كنند طرف مقابل تان را بهتر بشناسيد

ذهنش را بخوان مچش را بگير...

يك پسربچه ۵ ساله روي يك كاناپه نشسته است و يك بسته شكلات در دست دارد.

ذهنش را بخوان مچش را بگير...
ذهنش را بخوان مچش را بگير...

يك پسربچه ۵ ساله روي يك كاناپه نشسته است و يك بسته شكلات در دست دارد. او تصميم مي‌گيرد كه شكلات را بخورد اما در همين حين پدر خانواده او را با دعوت به تماشاي بازي فوتبال غافلگير مي‌كند. پسر بچه شكلات را زير كاناپه قايم مي‌كند تا در يك موقعيت خوب آن را بخورد. در همين حين خواهر پسربچه براي پيدا كردن عروسكش همه جا را بهم مي‌ريزد و در بين جست‌وجوهايش به شكلات باز نشده برادرش بر مي‌خورد. او آن را بر مي‌دارد و در قفسه كتاب پنهان مي‌كند تا در موقعيتي بهتر و مناسب آن را بخورد. ساعاتي بعد وقتي پسربچه از تماشاي بازي فوتبال بر مي‌گردد شكلات خود را پيدا نمي‌كند اما به‌نظر شما او چه واكنشي نشان مي‌دهد؟ او بعد از كمي جست‌وجو به سراغ قفسه كتاب مي‌رود و شكلات را آنجا پيدا مي‌كند اما پسر بچه چطور توانسته به اين موضوع دست پيدا كند؟ آنچه دانشمندان در اين مثال كوچك از آن صحبت مي‌كنند ذهن‌خواني است اما چطور؟


زبان چشم‌ها

ياد گرفتن زبان بدن يكي از راه‌هاي پي بردن به افكار ديگران است. نخستين چيزي كه مي‌تواند در شروع يك ارتباط كليد راهيابي به ذهن ديگران باشد نحوه نگاه افراد در هنگام شنيدن حرف‌هاي شماست. مثلا اگر در هنگام صحبت با كسي، فرد مقابل شما مردمك چشم‌هايش گشاد شده اين نشان مي‌دهد كه او به صحبت‌هاي شما علاقه‌مند شده است و اين نشانه خوبي است به اين معنا كه مي‌توانيد به صحبت‌هاي خود ادامه دهيد و نگران كسالت مخاطب‌تان نباشيد. اما اگر چشم‌هاي طرف مقابل‌تان بيش از اندازه گرد شده است اين نشان مي‌دهد كه او خيلي به صحبت‌هاي‌تان علاقه‌مند نيست و تنها وانمود مي‌كند كه صحبت‌هاي‌تان را پيگيري مي‌كند. در هنگام صحبت سعي كنيد به چشم‌هاي طرف مقابل‌تان دقت كنيد و واكنش چشم‌هاي او را نسبت به‌خودتان زيرنظر بگيرد. خيلي لازم نيست كه تمامي نشانه‌هاي مربوط به چشم‌ها را ياد بگيريد اگر اين 2 نشانه‌اي كه براي‌تان نام برديم، را در مكالمه‌هاي‌تان كنترل كنيد حداقل مي‌فهميد كه زمان ادامه دادن يك گفت‌وگو يا قطع كردن آن‌چه زماني است. نشانه خوب ديگر مربوط به حركت دست‌هاست. وقتي فردي با دست‌هايش بازوهايش را در بغل بگيريد و به صحبت‌هاي شما گوش دهد (تقريبا شبيه زماني كه شخصي سردش شده است) اين نشان مي‌دهد كه تمايلي به صحبت با شما ندارد ودوست دارد كه هرچه زودتر اين مكالمه تمام شود. خوب به اين نشانه‌ها توجه كنيد و تا دير نشده است دست از گفت‌وگو برداريد. ممكن است شخصي ناخن‌هايش را هراز‌گاهي در طول صحبت با شما بجود و اين نشانه به معناي بي‌قراري و ناآرامي فرد مقابل‌تان است و با ديدن اين نشانه مي‌توانيد صحبت را به جهت ديگري هدايت كنيد. گاهي هم ممكن است شخصي خودش را قوز كند و اين نشانه اين است كه او ترجيح مي‌دهد احساساتش را از شما پنهان كند.


يك توانايي بالفطره

در ميان موجودات زنده انسان‌ها تقريبا تنها كساني هستند كه مي‌توانند ذهن ديگران را بخوانند. دانشمندان اين توانايي را در حدود ۵ سالگي به بعد توصيف مي‌كنند اما خواندن ذهن يكي از جالب‌‌ترين موضوعاتي است كه بيشتر افراد به آن علاقه دارند. شايد شما كه در حال خواندن اين مطلب هستيد از بيان‌كردن اين موضوع كه دل‌تان مي‌خواهد ذهن ديگران را بخوانيد خجالت بكشيد امابا جرات مي‌توان گفت كه كمتر كسي است كه راجع به اين موضوع كنجكاو نباشد اما از ياد نبريد كه در اينجا منظور از ذهن خواني افراد اين است كه شما بتوانيد ذهن افراد را مثل يك كتاب بخوانيد و براي همين بهتر است در اين مورد خيلي رويايي فكر نكنيد‌ اما موضوعي كه مي‌تواند شما را خوشحال كند اين است كه توانايي خواندن ذهن ديگران خيلي هم كار سختي نيست و هركسي مي‌تواند اين كار را انجام دهد.


يك راهكار علمي و ثابت شده براي شناخت ذهن

علاوه‌ بر زبان بدن كه بسيار كاربردي است نوعي تكنيك ديگر وجود دارد كه از طريق علمي ثابت شده است. در اين تكنيك نيازي نيست كه مثل زبان بدن به حركت دست‌ها و چشم‌هاي فرد مقابل‌تان خيره شويد بلكه فقط كافي است خودتان را جاي فرد ديگري بگذاريد. دانشمندان در تحقيق‌هايي كه انجام شده به اين نتيجه رسيده‌اند كه وقتي خودتان را جاي شخص ديگري بگذاريد بخشي از سلول‌هاي موجود در مغز تحريك شده و به‌صورت خودكار مي‌توانند تا اندازه‌اي حالات و روحيات فرد مقابل‌تان را حدس بزنند. اين در واقع به عبارت ساده همان «‌خود را جاي شخص ديگري گذاشتن» است. وقتي خود را جاي شخص ديگري مي‌گذاريد و سعي مي‌كنيد همانند او فكر كنيد تا‌ اندازه‌اي مي‌توانيد شرايط و حالات روحي مخاطب‌تان را درك كنيد و با توجه به واكنش‌هايي كه به شما نشان مي‌دهد مي‌توانيد به‌نوعي ذهنش را بخوانيد چون در اين حالت شما توانسته‌ايد در جايگاه او شرايط خود را تصور كنيد و در نتيجه بهتر به توصيف حالات و ذهنش بپردازيد.


آواهايي كه بايد به آن توجه كنيد

ضرب آهنگ صدا هم مي‌تواند تا اندازه زيادي شما را در شناختن ديگران و آنچه در ذهن‌شان مي‌گذرد آگاه كند. اگر مخاطب شما در هنگام صحبت با صداي بلندتر و واضح صحبت كرد اين نشان مي‌دهد علاوه‌بر داشتن اعتماد‌به‌نفس، صحبت‌هايش از صداقت بيشتري برخوردار است اما اگر مخاطب شما فردي است كه اصولا آرام حرف نمي‌زند اما در يك موقعيت خاص به آرامي و كمي ترديد با شما صحبت مي‌كند نشان مي‌دهد كه او چيزي را از شما پنهان مي‌كند. در اين مواقع حركت لب‌ها هم مي‌تواند نشانه خوبي برا ي پي‌بردن به ذهن ديگران باشد.

ممكن است شما از دوست‌تان يك خواهشي داشته باشيد يا از او بخواهيد كه كاري بزرگ را براي‌تان انجام دهد اگر او در هنگام بيان اين تقاضاي شما لب‌هايش را جويد يا با مكث به شما پاسخ داد بايد خيلي مراقب باشيد و از بيان خواسته‌تان منصرف شويد چون او مطمئنا جواب مثبتي به درخواست‌تان نخواهد داد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

ذهنش را بخوان مچش را بگير...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهار

      عالي بود.ممنون

    • یه زن

      بهتره وقتی مطلبی رو می گذارید کمی آموزنده باشه این که خیلی پیش پا افتاده بود

      پاسخ ها

      • یه مرد

        شما احتمالا متوجه موضوع نشدید

    • گلی

      عالی بود .ممنون
      من مدت زمان زیادی هست که روی زبان بدن کار میکنم
      این موضوع باعث شده اطلاعات زیادی بدست بیارم
      در کل خوبه لطفا مطالب بیشتری بذارید
      من هر روز مطالب شما را دنبال میکنم
      من مطالب شما را با ذکر منبع در وبلاگم قرار میدم . ببخشید خیلی دیر گفتم .اگر رضای نیستید لطفا در قسمت نظرات وبلاگم اطلاع بدهید
      با تشکر

      http://success.blogstu.com/

    • عارفه

      یعنی میشه با اینا ذهن خوند من نمیدونم چکار کنم سردر گم شدم

    • عارفه

      یعنی میشه با اینا ذهن خوند من نمیدونم چکار کنم سردر گم شدم

    • ی شهریوری تتلیتی

      مرسی واقن اموزنده بودن



      ممنون از وب خوبتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج