غذاهای شادی آور!
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
کلاسینو_1
سفیر بار ساقدوش_1
ریزخور_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
لاله زار مال_3
سفیر بار ساقدوش_3
ریزخور_3
اپیلاسیون نانا 3
کلاسینو_3
سفیر بار ساقدوش_4
کلاسینو_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_4
ریزخور_4
کلاسینو_2
اپیلاسیون نانا 2
سفیر بار ساقدوش_2
لاله زار مال_2
ریزخور_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۹۷۹۹۴
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
۳۴۲۸۷
غذا خوردن برای بیشتر مردم دنیا کار لذتبخشی است. اصلا یکی از بزرگترین لذت های زندگی بشر، خوردن است. وقتی دور هم جمع می شویم دوست داریم خوراکی های خوشمزه هم در دورهمی ما حضور داشته باشند.

مجله اینترنتی برترین ها





هفته نامه زندگی مثبت: غذا خوردن برای بیشتر مردم دنیا کار لذتبخشی است. اصلا یکی از بزرگترین لذت های زندگی بشر، خوردن است. وقتی دور هم جمع می شویم دوست داریم خوراکی های خوشمزه هم در دورهمی ما حضور داشته باشند. وقتی به تفریح و گردش فکر می کنیم هم یکی از گزینه ها غذا خوردن است. انگار خوراکی ها نقش مهمی در روحیه و روان ما دارند.

از لذت عمومی غذا خوردن که بگذریم، کارشناسان تغذیه معتقدند بعضی از غذاها در نشاط و شادابی ما تاثیر دارند. یعنی علاوه بر اینکه فعل خوردن باعث نشاط می شود، بعضی غذاها ذاتا شادی آور هستند. با این غذاها آشنا شوید.

تاس کباب گوشت گوساله با سیب زمینی و سبزیجات


گوشت قرمز کم چربی یک منبع عالی از پروتئین و تریپتوفان است که هر دوی اینها مسئول کنترل خلق و خو هستند. بهتر است قبل از اینکه گوشت را داخل قابلمه بیندازید، تمامی چربی های اضافه را از آن جدا کنید تا به این ترتیب عوامل ناسالم را به حداقل برسانید. همچنین خوب است کمی گوجه فرنگی هم به تاس کباب تان اضافه کنید. سب زمینی هم که جزو جدایی ناپذیر این خوراک خوشمزه است و به دلیل دارا بودن سروتونین، باعث شده این خوراک، در گروه غذاهای شاد و آرامش بخش قرار بگیرد.

غذاهای شادی آور

اگر سعی کنید تاس کباب را با سبزیجات غنی از ویتامین سرو کنید علاوه بر طعم خوب و همه پسندش، از نظر خواص جسمی و روانی هم بی همتا خواهد شد.


سوفله سیب زمینی شیرین

کربوهیدرات های پیچیده (کربوهیدرات ها 2 گروه اند؛ ساده و پیچیده) مثل سیب زمینی، سرشار از انرژی، مواد معدنی و ویتامین هایی هستند که خلق و خو را بهتر می کند.

سیب زمینی شیرین هم مثل انواع دیگر غذاهای شاد (که بر خلق و خو تاثیر مثبت دارند) تولید سروتونین را افزایش می دهد. حتی می توان گفت مانند دارو گونه های مختلف خوراکی هایی که سروتونین تولید می کنند عمل می کند چون سرشار از بتا کاروتن است که مسئولیت ساماندهی انسولین را دارد.

غذاهای شادی آور

ساماندهی و مدیریت درست انسولین به فرد کمک می کند از مصرف بی رویه شکر و مواد قندی که منجر به بروز زودخشمی و پرخاشگری می شود، خودداری کند. این خوراک معجزه گر همچنین دارای پتاسیم است که ثابت شده سطح انرژی را بالا می برد. بی ثباتی در خلق و خو را کاهش می دهد و فشار روانی را کم می کند.

اگرچه بسیاری از رژیم های لاغری کربوهیدرات را در هر فرم و به هر اندازه به کلی نکوهش می کنند و آن را دشمن لاغری می دانند اما ثابت شده رژیم های بدون کربوهیدرات حس و شور و نشاط و انگیزه برای ورزش کردن را در فرد از بین می برند و از طرف دیگر احساس خستگی و بی حالی را افزایش می دهندکه این مسئله، خود در روند کاهش وزن اختلال ایجاد می کند.


خاگینه و جوی دوسر

به دلایل مختلف، صبحانه مهمترین وعده غذایی است. نتایج مطالعات بارها ثابت کرده اند که خوردن یک صبحانه سالم و متعادل منجر به خوش خویی، افزایش انرژی و مهارت های حافظه می شود. تخم مرغ سرشار از مواد مغذی حیاتی است و اگر کنار آن غله کامل و پرخاصیتی مثل جوی دو سر سرو شود می توان گفت یک صبحانه عالی و بی نقص است.

غذاهای شادی آور

فولیک اسید موجود در جوی دوسر بسیار مقوی است چون دوپامین تولید می کند. دوپامین احساس سرخوشی و لذت را افزایش می دهد. نان کامل (سبوس دار) یا پنکیکی که از آرد سبوس دار تهیه شده، میتواند جایگزینی برای جوی دو سر باشد.


اسپاگتی و کوفته قلقلی کم چربی

درباره خواص فوق العاده انواع پاستا (خصوصا نوع سبوس دار آن) شنیده اید؛ اینکه چطور فولیک اسید موجود در آن سطح سروتونین را بالا می برد. حال باید بدانید کوفته قلقلی یا هر نوع سس اسپاگتی که از گوشت گاو کم چربی درست شده باشد منبعی غنی از پروتئین، سلنویم و B6 است. همچنین حاوی ویتامین های مورد نیاز برای آسان کردن روند تولیدس روتونین است.

غذاهای شادی آور

چه بهتر که سعی کنید این غذای ایتالیایی خوشمزه را کنار سالاد یا اسفناج و بروکلی که منبع ویتامین هستند سرو کنید. تمام این مواد خوراکی های مقوی برای بهبود خلق و خو هستند.


بوقلمون و پوره سیب زمینی

این خوراک خوشمزه که پیروان حضرت عیسی مسیح (ع) آن را در روز شکرگزاری سرو می کنند، به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی که در خود دارد، یک خوراک بسیار خوشمزه و پرنشاسته است. سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات است و به افزایش تولید سروتونین کمک می کند. به همین دلیل است که خوردن خوراکی های حاوی کربوهیدرات به افراد کمک می کند آرامش خود را حفظ کنند حتی در مواقعی که استرس دارند یا احساس خستگی شدید می کنند.

غذاهای شادی آور

بوقلمون یکی از خوراک هایی است که در رأس هرم «خوراک های شاد» قرار می گیرد چون دارای مواد مغذی است که از افسردگی جلوگیری می کند و خلق خوش را حفظ می کند.

بوقلمون می تواند تا حدی خواب آور باشد چون منبع قدرتمندی از تریپتوفان (نوعی اسید آمینه) است. بهتر است کنار این خوراک، سبزی هایی مثل اسفناج که سرشار از آهن است سرو شود تا انرژی لازم را به فرد بدهد.


دسر بستنی و موز قاچ شده (بنانا اسپلیت)

این دسر خوشمزه بسیار مقوی است چون دو سازنده اصلی آن (بستنی و موز) هر دو غنی از ویتامین B هستند که مانعی در برابر افسردگی هستند. موز همچنین مقادیر بالایی تریپتوفان دارد. این اسید آمینه، بدن را در تولید نیاسین یاری می دهد که منجر به تولید سروتونین می شود.

غذاهای شادی آور

درست است که بستنی به دلیل شکر و چربی موجود در آن چاق کننده است ولی می توانید با انتخاب بستنی هایی که از شیر کم چرب و با شکر رژیمی تهیه شده اند، این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنید. در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری در صنعت بستنی سازی مشاهده می شود، به گونه ای که حتی بستنی های کم چرب و با شکر رژیمی هم به خوشمزگی بستنی های معمولی هستند.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
عارفی_1
سوییچ ایران_1
خرید باکس 1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
شیرآلات زمانی_1
ادیب_1
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_3
ادیب_3
سوییچ ایران_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
عارفی_3
خرید باکس 3
خرید باکس 4
ادیب_4
شیرآلات زمانی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
سوییچ ایران_4
عارفی_4
دکتر نائبی_4
دکتر نائبی_2
عارفی_2
ادیب_2
شیرآلات زمانی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
خرید باکس 2
سوییچ ایران_2
فنی آتل_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی بانو_فوترموبایل
کالازم_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
آیلین_تزریق چربی
شفا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
تدبیرکالا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
کالازم_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
کلینیک النا_فوتر
تنورستان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر