به روزهای رویایی‌تان برسید
۲۳۳۸۶
۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
۷۸۲۴ 
به جای رعایت رژیم‌های سخت و غیراصولی و البته بی‌‌فایده (!)، استفاده از این 20 ماده غذایی را كه به راحتی در دسترس هستند، امتحان كنید
برترین مجله اینترنتی ایران 


برترین ها:  همه ما در صفحات تغذیه مجلات و روزنامه‌ها یا در بین اخبار، درباره فواید گوناگون موادغذایی خوانده و شنیده‌ایم. این كه بعضی از مواد غذایی استخوان‌ها را محكم می‌كنند، بینایی را قوی كرده، به تقویت ذهن كمك كرده و از بروز بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌كنند. اما آیا می‌دانید تحقیقات جدید نشان داده، همین مواد غذایی می‌توانند تاثیر شگفت‌آوری در لاغری داشته باشند؟ در اینجا فهرستی از این مواد غذایی آماده كرده‌ایم تا بتوانید با قرار دادن آن‌ها در برنامه غذایی روزانه‌تان لاغر شوید و لاغر بمانید. فراموش نكنید كه كسی ادعا نمی‌كند با استفاده از این خوراكی‌ها ظرف یك هفته به وزن دلخواه می‌رسید! منظور این است كه این خوراكی‌ها را باید به طور مرتب در سبك تغذیه‌ای خود بگنجانید تا در دراز مدت تاثیر شگفت‌آور آن‌ها را ببینید. 





سیب
  • حجم بیشتر،  كالری كمتر
 استفاده از میوه‌ها و سبزی‌ها برای كسانی كه می‌خواهند وزن كم كنند از توصیه‌های همیشگی است زیرا با این كار حجم موادغذایی كه خورده می‌شود افزایش پیدا می‌كند و در عین حال كالری كمتری وارد بدن می‌شود. سیب نیز یكی از این میوه‌هاست كه به دلیل در دسترس بودن آن در اغلب اوقات سال و در بیشتر نقاط، قرار دادن آن در برنامه روزانه كار سختی نیست. پس حتی اگر این ضرب‌المثل را جدی نمی‌گیرید كه «خوردن یك سیب در روز شما را از دكتر بی‌نیاز می‌كند»، به دلیل تناسب‌اندام‌تان هم كه شده به این میوه بیشتر توجه كنید.





تخم‌مرغ
  • به جای كیك و كلوچه
 ممكن است تعجب كنید كه چرا تخم‌مرغ را جزو مواد غذایی لاغركننده معرفی می‌كنیم. دلیل این كار این است كه اگر تخم‌مرغ را در وعده غذایی صبحانه استفاده كنید به دلیل پروتئینی كه دارد، شما را مدت زیادی سیر نگه داشته و جلوی اشتهای‌تان را می‌گیرد، بنابراین در فاصله صبحانه تا ناهار به طرف انواع و اقسام خوراكی‌ها نخواهید رفت. طی یك مطالعه این نتیجه به دست آمد، زنانی كه اضافه وزن داشتند و روزشان را با خوردن تخم‌مرغ شروع كردند، 2برابر زنان دیگر كه اضافه‌وزن داشتند و در صبحانه كیك یا كلوچه خورده بودند، وزن كم كردند.

درباره كلسترول موجود در تخم‌مرغ هم نگران نباشید زیرا یك تحقیق دیگر نشان داده است در كسانی كه تخم‌مرغ می‌خورند میزان كلسترول بد بیشتر یا كلسترول خوب كمتری نسبت به آن‌هایی كه از این ماده غذایی استفاده نمی‌كنند، دیده نمی‌شود.





جو
  •    سدی در برابر اشتها
 از آنجا كه جو ماده‌ غذایی سرشار از فیبری است، خوردن آن در روز با احساس سیری همراه خواهد بود و مانع بیش‌خواری می‌شود ضمن این كه با افزایش دادن سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن، لاغری را به همراه می‌آورد.





پرتقال
  • نارنجی پرخاصیت
 حتما تا‌كنون درباره خواص پرتقال در تامین ویتامین C ‌بدن و تاثیرات مثبت آن روی پوست و همچنین خاصیت ضدعفونی‌كنندگی‌ای كه برای بدن دارد شنیده‌اید اما این را هم بدانید كه این میوه خاصیت لاغركنندگی هم دارد. تنها با خوردن یك پرتقال می‌توانید سهم زیادی از فیبر روزانه مورد نیاز بدن‌تان را تامین كنید بنابراین اگر خواهان كاهش وزن هستید حتما روی این میوه حساب باز كنید.





شیر و ماست كم‌ چرب
  •    كم‌چربش بهتر است
 شیر و همچنین ماست از موادی هستند كه با داشتن پروتئین، می‌توانند مدت زیادی شما را سیر نگه داشته و باعث شوند كمتر به سمت مواد غذایی دیگر بروید. این خوراكی‌ها می‌توانند عصرانه مناسبی باشند اما حواس‌تان باشد حتما روی بسته‌بندی را بخوانید و از نوع كم‌چرب استفاده كنید.





بادام
  •    به جای بیسكویت
 چرا به جای انواع بیسكویت‌ها، ویفرها و آبنبات‌هایی كه در كیف‌تان می‌گذارید تا در طول روز و هنگام استراحت مصرف كنید، بادام را جایگزین نكنید؟ این مغز خوراكی كه چربی مفید و سالمی دارد، هم می‌تواند به‌عنوان میان وعده انتخاب خوبی باشد و از گرسنگی نجات‌تان دهد و هم این كه در لاغرشدن به كمك‌تان بیاید.





هندوانه
  •   شیرین و شكم ‌پركن
  این میوه خوشمزه مقادیر زیادی از آنتی‌اكسیدان‌ها مانند ویتامین E و ویتامین C را در بر دارد و همچنین شامل لیكوپن است؛ یك ماده شیمیایی گیاهی كه تحقیقات نشان داده برای كم كردن احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی موثر است. در كنار همه این فواید، این میوه به دلیل داشتن مقدار زیادی آب، به بدن احساس سیری می‌دهد و برای لاغری موثر است پس حالا با نزدیك شدن به فصل تابستان خوردن این میوه را از یاد نبرید.





شكلات تلخ
  • یك میان‌وعده سیر كننده
 علاقه‌مندان شكلات خوشحال باشند زیرا می‌توانند با خوردن شكلات حتی وزن هم كم كنند؛ البته در حد معمول و نه با زیاده‌روی. خوردن شكلات تلخ در بین وعده‌های غذایی سبب می‌شود هنگام غذا خوردن احساس سیری داشته باشید و مقدار كمتری غذا بخورید. شكلات تلخ سرشار از عناصری چون M،U،F،E است كه تحقیقات نشان داده، داشتن رژیمی كه مقدار زیادی از این عنصر سالم را داشته باشد می‌تواند مقدار زیادی چربی و كالری سوزانده شود. این ماده همچنین می‌تواند جلوی رو آوردن به نمك، شیرینی یا غذاهای چرب را بگیرد.





كلم بروكلی
  •    سالاد با فیبر مضاعف!
 حتما اثرات مثبت كلم بروكلی چه به‌صورت پخته و چه به‌صورت خام را درباره پیشگیری از سرطان شنیده‌اید اما خوب است بدانید با مصرف این گیاه سرشار از فیبر می‌توان به مبارزه با اضافه وزن هم رفت، بنابراین چه چیزی بهتر از این كه از این به بعد سالادتان را به كلم بروكلی هم مزین كنید.





انبه
  •    یك نصفه‌اش هم كافی است!
 چربی موجود در این میوه از نوع مفید است كه نه تنها تاثیری در افزایش كلسترول بدن ندارد بلكه باعث كاهش میزان كلسترول خون نیز می‌شود. از سایر مواد مغذی موجود در این میوه می‌توان به ویتامین‌های A، C، E و ویتامین‌های B6 و B5 اشاره كرد و حالا متخصصان تغذیه، خوردن روزانه تنها یك‌چهارم یا نیمی از این میوه را به آن‌ها كه تصمیم به لاغری دارند توصیه می‌كنند.





گریپ فروت
  •    كاهنده هورمون چاقی
 حتی اگر تمایلی به دادن هیچ نوع تغییری در برنامه غذایی‌تان ندارید، تنها با خوردن یك گریپ‌فروت قبل از هر وعده غذایی می‌توانید به كاهش وزن محسوسی امیدوار باشید.

این میوه می‌تواند هورمون چاقی را كاهش دهد و از آنجا كه سرشار از پروتئین است و همچنین به دلیل این كه حداقل 90درصد آن را آب تشكیل داده، باعث احساس سیری می‌شود و در نتیجه كمتر غذا خواهید خورد و برای لاغر شدن توصیه می‌شود.





پسته
  •    خامش بهتر است!
 بسیاری از افراد به دلیل تصوری كه از میزان چربی زیاد موجود در پسته در ذهن‌شان دارند، آن را به‌طور كامل كنار گذاشته‌اند؛ این در حالی است كه میزان زیادی از چربی این مغز خوراكی، چربی اشباع نشده یا در اصطلاح چربی خوب است بنابراین با خیال راحت هنگامی كه احساس گرسنگی كردید می‌توانید به سراغ این مغز خوراكی مغذی بروید. با خوردن 20 عدد پسته، تنها 80 كالری به بدن‌تان اضافه خواهد شد، كمتر از یك گرم چربی اشباع شده. علاوه بر این، پسته شامل مقدار زیادی پروتئین، فیبر و مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. برای پرهیز از مقدار سدیم ناسالم آن هم می‌توانید نوع خام آن را انتخاب كنید.





لوبیا قرمز
  •    كاهش وزن با فیبر
 یكی از حبوباتی كه جایگاه مهمی در این فهرست پیدا می‌كند لوبیا قرمز است. لوبیا كه پروتئین و فیبر زیادی دارد، با احساس سیری كه برای افراد به‌وجود می‌آورد نیاز به رو آوردن بیشتر به موادغذایی گوناگون در طول روز را از بین می‌برد و طبیعتا كاهش وزن به همراه خواهد داشت.





انگور
  •    دیگر نمی‌توانید پرخوری كنید!
 در بسیاری مواقع كه احساس گرسنگی دارید، در واقع اصلا نیازی به غذا خوردن نیست و نوشیدن آب سبب می‌شود احساس گرسنگی برطرف شود، بنابراین انگور با داشتن مقدار زیادی آب می‌تواند مفید باشد و در كمتر غذا خوردن موثر واقع شود. انگور علاوه بر داشتن فیبر، همچنین منبع غنی ویتامین K و منگنز نیز به شمار می‌رود و یك فنجان كامل انگور تنها 62 كالری دارد.





توت و تمشك
  •    دیگر شكر نمی خورید!
 استفاده از انواع توت یا تمشك، روش مناسبی است برای مهار كردن تمایل استفاده به شكر كه چاق‌كننده است. تمشك‌ها منبع غنی‌ای از ویتامین‌های B، فیبر، ویتامین C و فلاونوئیدها هستند ضمن این‌كه كالری كمی دارند؛ به این ترتیب كه یك فنجان از آن‌ها تنها 60 كالری دارد و به‌عنوان میان‌‌وعده به جای انواع خوراكی‌های مضر موجود در مغازه‌ها، گزینه سالم و مناسبی به شمار می‌روند.





ماهی
  •  بهترین جایگزین گوشت قرمز
 با وجود تمام توصیه‌هایی كه می‌شود اما هنوز بیشتر افراد نسبت به فواید این ماده غذایی كم‌توجه هستند و مصرف آن را جدی نمی‌گیرند. ماهی از آن دست موادی است كه پروتئین زیادی دارد و می‌تواند مانع احساس گرسنگی زودرس شود. ضمن آن‌كه نسبت به گوشت قرمز، جایگزین بهتری بوده و چربی زیادی به بدن وارد نمی‌كند و همچنین ماهی، منبع غنی‌ای از اسیدهای چرب امگا3 است كه برای كاهش احتمال بیماری‌های قلبی مفید شناخته شده است.





سیب زمینی
  •   كمك به سوزاندن چربی‌ها
 درست است كه سیب ‌زمینی به دلیل نشاسته‌ای كه دارد معمولا در فهرست غذاهای مربوط به رژیم لاغری جایگاهی ندارد اما در عین حال چند برابر نسبت به یك قطعه نان، احساس سیری به همراه دارد كه این خود مسئله مهمی در كمتر غذا خوردن و لاغر شدن است. ضمن این كه این ماده غذایی به سوزاندن چربی‌ها كمك می‌كند بنابراین خوردن در حد معمول و نه بیش از اندازه آن اشكالی ندارد و لازم نیست خیلی درباره استفاده از این ماده ترس داشته باشید.





چای سبز
  •    با این چای سیر شوید
 نوشیدن چای سبز به این دلیل به كاهش وزن كمك می‌كند كه سبب احساس سیری می‌شود و اشتها را برای غذا خوردن كم می‌كند. علاوه بر این، آنتی‌اكسیدانی در چای سبز وجود دارد كه باعث می‌شود، سرعت سوخت و ساز در بدن افزایش بیابد كه این هم به لاغری منجر می‌شود. یك مطالعه نشان داده است با نوشیدن 5 فنجان چای سبز در روز به میزان زیادی وزن كم خواهید كرد به ویژه در ناحیه شكم و كمر.





گلابی
  •    كالری كمتری جذب كنید
 طی یك بررسی این نتیجه به دست آمده است كه زنانی كه 3 گلابی در روز خوردند نسبت به گروهی كه این كار را انجام ندادند، كالری كمتری جذب كرده و وزن بیشتری را كم كردند، بنابراین اگر تصمیم جدی به لاغر شدن دارید، خوردن این میوه را جدی بگیرید اما نكته مهمی كه در كنار خوردن این میوه باید به آن توجه كنید این است كه پوست آن، جایی است كه فیبرها پنهان شده‌اند پس حواس‌تان باشد آن‌ها را از دست ندهید.





عدس
  •    افزایش متابولیسم
 عدس نیز یك ماده غذایی است كه سرشار از پروتئین و همچنین فیبر است. به گفته متخصصان، نصف فنجان عدس علاوه بر این كه برای بدن بسیار مفید است و آهن زیادی به بدن می‌رساند، می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث لاغری شود.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج