۱۰ باید و نباید در بازاریابی تلفنی
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
لاله زار مال_1
کلاسینو_1
ریزخور_1
اپیلاسیون نانا 1
سفیر بار ساقدوش_1
زمردی_داخلی1
اپیلاسیون نانا 3
ریزخور_3
لاله زار مال_3
کلاسینو_3
زمردی_داخلی3
سفیر بار ساقدوش_3
سفیر بار ساقدوش_4
لاله زار مال_4
زمردی_داخلی4
کلاسینو_4
ریزخور_4
اپیلاسیون نانا 4
ریزخور_2
سفیر بار ساقدوش_2
زمردی_داخلی2
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۲۳۶۶۸۴
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
۹۸۱۱
آیا تا به حال هنگام بازاریابی تلفنی احساس بدی به شما دست داده است؟ آیا از اینکه پیشنهادتان موردقبول واقع نمی‌شود، ناراحت شده‌اید؟ آیا از موفقیت محدودتان ناامید شده‌اید؟
وب سایت مدیر سبز: آیا تا به حال  هنگام بازاریابی تلفنی احساس بدی به شما دست داده است؟ آیا از اینکه پیشنهادتان موردقبول واقع نمی‌شود، ناراحت شده‌اید؟ آیا از موفقیت محدودتان ناامید شده‌اید؟

هشدارهای زیر هشدارهایی کاملا جدی هستند که می‌توانند لذت کار را در شما از بین ببرند و فروشتان را به حداقل برسانند. در بازاریابی تلفنی به این نکات توجه کنید.

۱۰ باید و نباید در بازاریابی تلفنی

۱. هل ندهید؛ به سوی خودتان بکشید

بیشتر ما از کسانی که اصرار می‌کنند و تمام مدت در مورد خودشان صحبت می‌کنند، خوشمان نمی‌آیند. به بازاریابی خود فکر کنید. آیا مدام در حال ارائه مصرانه اطلاعات در مورد خودتان یا محصول و خدماتتان هستید؟ این کار ممکن است مشتریانتان را فراری دهد، درحالی‌که تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را به درون بکشید.

روی نیازها و دغدغه‌های مشتریان بالقوه‌تان تمرکز کنید و به آن‌ها چیزی پیشنهاد کنید که می‌خواهند. شما به آن‌ها کمک می‌کنید، آن‌ها را به مشتری تبدیل می‌کنید و درآمد بیشتری به دست می‌آورید.

۲. مشتری بالقوه کافی ایجاد کنید

بازاریابی تلفنی به معنای شروع مکالمه با مشتریان بالقوه، شناخت نیازهای آنان و کمک به آن‌ها در درک راه‌حل‌های پیشنهادی شماست. برای اینکه مشتریان بیشتری به دست آورید، به افراد بیشتری کمک کنید تا نوع محصول یا خدمات شما را درک کنند و مشتریان بالقوه‌تان را تشویق کنید تا با شما تماس بگیرند.

آیا نوع بازاریابی‌تان به شما کمک می‌کند تا مشتری بالقوه کافی به دست آورید و با آن‌ها گفتگو کنید؟ شما می‌توانید با یک پیام تبلیغاتی مناسب و استراتژی آنلاین و آفلاین جریان متداومی از مشتریان بالقوه شایسته را برای خود ایجاد کنید.

۳. با ایمیل یا نامه به استعلام مشتری پاسخ ندهید

در نود درصد اوقات ارائه پاسخ کتبی به استعلام مشتری به فروش منجر نمی‌شود. تلفن را بردارید و از سوالات آن شخص برای شروع مکالمه استفاده کنید با پرسیدن چند سوال بیشتر می‌توانید دریابید که او چه اهداف و نیازهایی دارد و سپس راه‌حل خود را به او معرفی کنید.

۴. قیمت را خیلی زود اعلام نکنید

زمانی که مشتریان بالقوه تماس می‌گیرند، یکی از اولین سوالاتی که می‌پرسند در مورد قیمت محصول یا خدمات است. اگر به سرعت به آن‌ها پاسخ دهید، احتمالا مکالمه به زودی پایان می‌یابد و فروش را از دست خواهید داد؛ چون هنوز قیمت‌ها از نظر آن‌ها معنایی ندارند.

زمانی که یک مشتری از شما قیمت می‌پرسد تا زمانی که کاملا متوجه نشده‌اید او چه چیزی می‌خواهد قیمت را اعلام نکنید. سپس قیمت را در قالب راه‌حل‌هایی ارزشمند و با کیفیت به او عنوان کنید.

۵. زمانتان را برای کسانی که خریدار نیستند، هدر ندهید

هرچقدر هم که سیستم کاریتان خوب باشد، گاهی می‌بینید که دارید با افرادی صحبت می‌کنید که یا نمی‌توانند از پس هزینه خدماتتان برآیند یا محصولات شما سودی برای آن‌ها ندارد. مکالماتی از این قبیل باعث هدر رفتن بخش زیادی از زمانتان می‌شود.

از سوالات تعیین‌کننده و پاسخ مشتری‌ها در طول ۳ دقیقه نخست مکالمه استفاده کنید و ببینید که آیا فردی که پشت خط است، مشتری واقعی است یا خیر. اگر نبود، از او به خاطر وقتی که گذاشته تشکر کنید و به سراغ فرد دیگری بروید.

۱۰ باید و نباید در بازاریابی تلفنی

۶. خیلی زیاد صحبت نکنید

شما از زیروبم محصولاتتان با خبر هستید؛ می‌توانید ساعت‌ها در مورد آن‌ها، فرآیند کاریتان، ویژگی‌ها و مزایای محصولات صحبت کنید. این کار را نکنید. شما با این کار حوصله مشتری را سر می‌برید و توجه او را از دست می‌دهید، به خصوص اگر بازاریابی‌تان از نوع تلفنی باشد.

هر زمان که با یک مشتری تماس می‌گیری یا یکی از مشتریان بالقوه با شما تماس می‌گیرد، از آن تماس برای درک نیازهای مشتری استفاده کنید. سوال بپرسید. اجازه دهید آن‌ها صحبت کنند تا شما اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورید.

۷. ارزش از دیدگاه مشتری را مشخص کنید

شما کاملا از مزایای محصول و خدماتتان مطلع هستید؛ می‌خواهید که مشتریان بالقوه نیز این مزایا را کاملا متوجه شوند. برای اینکه به مشتریان کمک کنید تا ارزشی را که ایجاد کرده‌اید درک کنند، از آن‌ها بخواهید تا چیزی را که می‌خواهند، تعریف و آنچه را که برایشان ارزش دارد، مشخص کنند.

۸. جواب «بله» بگیرید

هدف اولیه شما این است که وقتی از مشتریان در مورد ثبت سفارش یا ثبت‌نام برای استفاده از خدمات سوال می‌کنید، از آن‌ها پاسخ «بله» را دریافت کنید اگر یک الگو از پاسخ‌های مثبت تهیه کنید، شانس شنیدن پاسخ مثبت را برای خود افزایش داده‌اید.

اهداف آن‌ها را بررسی کنید و از آن‌ها بپرسید که دقیقا دنبال چه چیزی هستند. راه‌حلی را هم که یافته‌اید بررسی کنید و از آن‌ها سوال کنید که آیا همان چیزی است که به دنبالش بودند یا خیر

۹. یادتان نرود که شما باید درخواست فروش بدهید

اگر می‌خواهید مردم محصولات یا خدماتتان را بخرند، باید از آن‌ها درخواست کنید. به نظر مشخص می‌آید؛ اما بازاریاب‌های تلفنی معمولا منتظر می‌مانند تا مشتری علاقه‌اش به خرید را عنوان کند.

چرا این کار را می‌کنیم؟ شما تا زمانی که اعتمادبه‌نفس کافی در زمینه تکنیک‌های فروش تلفنی را کسب نکنید، از شنیدن پاسخ رد در ازای درخواست فروشتان می‌ترسید. برای همین است که معمولا در ازای این کار فقط به بیان ویژگی‌ها و مزایای محصول یا خدمات می‌پردازید.

اگر با مشتریان بالقوه و مناسبی صحبت کنید، احتمال اینکه از شما خرید کنند بسیار زیاد است. به آن‌ها کمک کنید تا ارزش مدنظرشان را مشخص و سپس خرید را نهایی کنید.

۱۰. پیگیری را فراموش نکنید

شاید وقتی محصولی را به فروش می‌رسانید به نظر برسد که دیگر کارتان تمام شده است. اولین فروشتان را به عنوان یک «پایان» درنظر نگیرید، چون می‌توانید آن را به منزله دری به سوی روابط طولانی‌مدت و فروش بیشتر تلقی کنید.

زمانی که یک مشتری بالقوه به یک مشتری بالفعل تبدیل می‌شود، اعتمادش نسبت به شما و محصولتان را نشان داده است. با برقراری یک تماس دیگر از رضایت مشتری و خرید مجدد احتمالی او آگاه شوید.

از بازاریابی تلفنی متنفر نباشید. یاد بگیرید که چه بگویید و چگونه یک مکالمه را سازماندهی کنید و آنگاه لذت بیشتری از کارتان ببرید و به حداکثر فروش برسید.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
خرید باکس 1
شیرآلات زمانی_1
عارفی_1
ادیب_1
دکتر نائبی_1
سوییچ ایران_1
شیرآلات زمانی_3
خرید باکس 3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
ادیب_3
عارفی_3
سوییچ ایران_3
دکتر نائبی_3
سوییچ ایران_4
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 4
عارفی_4
ادیب_4
دکتر نائبی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
دکتر نائبی_2
ادیب_2
عارفی_2
سوییچ ایران_2
شیرآلات زمانی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
خرید باکس 2
زمردی_فوتر موبایل اصلی
قالیشویی بانو_فوترموبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
شفا_فوترموبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_فوتر بلفارو
کلینیک النا_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
تنورستان_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_تزریق چربی
فنی آتل_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
شفا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر