۲۵۴۹۲۱
۱ نظر
۵۰۳۶
۱ نظر
۵۰۳۶
پ

«فرودو»ی ارباب حلقه ها این روزها چه می کند؟

در فیلم جدید و ترسناک و حادثه‌ای «آخرین شکارچی ساحره» کاراکتر اول را که کالدر نام دارد، با بازی وین دیزل روبروی خود می‌بینیم اما این بدان معنا نیست که او به تنهایی می‌تواند دنیای فانی را از شر وجود جادوگران محفوظ نگه دارد.

وب‌سایت بانی فیلم - وصال روحانی: در فیلم جدید و ترسناک و حادثه‌ای «آخرین شکارچی ساحره» کاراکتر اول را که کالدر نام دارد، با بازی وین دیزل روبروی خود می‌بینیم اما این بدان معنا نیست که او به تنهایی می‌تواند دنیای فانی را از شر وجود جادوگران محفوظ نگه دارد. این کالدر است که وارد میدان‌های نبرد با ساحره‌ها می‌شود اما کمک‌های کشیش‌ها به او بیکران و تاثیرگذار است. وقتی کشیش ارشد منطقه که دلان سی و ششم (با بازی مایکل کین) نامیده می‌شود، به قتل می‌رسد، جانشینی او را به کشیشی بس جوان‌تر با لقب دلان ۳۷ (الیجاوود) می‌سپرند و بنابراین این کشیش تازه است که باید به کالدر یاری برساند تا ملکه ساحره‌ها نتواند با انداختن ویروس مرگبار به جان جهانیان همه چیز را به کنترل خود در آورد.

«فرودو»ی ارباب حلقه ها این روزها چه می کند؟

برای الیجاوود که ۱۲ سال است از قید بازی ـ البته بسیار پرمنفعت ـ در سه گانه «ارباب حلقه‌ها» رها شده و در تریلوژی «هابیت» نیز که مقدمه‌ای بر «حلقه‌ها» بود مشارکت نداشت، این فیلم قدم تازه‌ای در راه تکوین شخصیت سینمایی‌اش پس از آن فیلم‌های فانتزی و پرفروش و فرو رفتن در قالب‌هایی جدی‌تر است. او در مصاحبه پیش رو درباره «آخرین شکارچی ساحره» و مشخصه‌های آن و شرایط کشیش‌های مشارکت کننده در این گونه امور و به ویژه نقش خودش صحبت می‌کند و از لذت‌های بازی در فیلمی اورژینال که اقتباس مستقیمی از روی کار خاصی در گذشته نیست، به صحبت می‌پردازد.

قدری راجع به کاراکترتان در این فیلم صحبت کنید.

ـ او کشیشی با خصوصیات متفاوت است. آنها گروهی هستند که می‌کوشند در سطح جهان ساحره‌ها و جادوگران را ساقط کنند. وقتی می‌گویم آنها منظورم «دلان ۳۷» و سایر کشیش‌های همرده اوست و کسانی که این کشیش به تدریج جانشین آنها شده است. شاید کالدر از آخرین شکارچیان جادوگران در سطح جهان باشد و به همین سبب است که کشیش‌ها هیچگاه از کمک به وی غافل نمی‌مانند. ما «دلان ۳۶» را نیز با بازی مایکل کین در فیلم می‌بینیم. به واقع ما روند جایگزینی کشیش قدیمی و قبلی را با یک کشیش جوان‌تر و مدرن‌تر می‌بینیم. کاراکتر من براساس قصه مدرن‌تر و به روزتر از کشیش قبلی است.

تشابه اسم‌تان با کاراکتر مایکل کین در فیلم نشانگر چیست؟ نکند رل نوه او را بازی می‌کنید؟!

ـ همه کشیش‌ها طبق قصه این فیلم اسم‌های مختص به خود را دارند ولی وقتی عضو گروه موسوم به «Axe and Cross» می‌شوند، یک لقب نیز می‌گیرند و اسم‌شان طولانی‌تر می‌شود و نام کاراکترهای من و کین هم پیرو همین قضیه است.

«فرودو»ی ارباب حلقه ها این روزها چه می کند؟

درباره شخصیت و چگونگی افکار این کاراکتر سخن بگویید. او با همراهی وین دیزل با آدم‌های بد و شیاطین می‌ستیزد اما آیا این یک سفر تکاملی و وسیله‌ای برای ارتقاء و تکوین شخصیت وی هم نیست؟

ـ کاراکتر من یک سری پیشینه و اتفاقات قبلی مرتبط با خودش را هم دارد که به تدریج افشا می‌شود و یکی از آنها نحوه آشنایی او با کاراکتر کالدر است که بنای اول فیلم را می‌گذارد و ترکیب و بافت صحنه‌های نخست را مشخص می‌کند. بعد از بازنشستگی و کشته شدن «دلان ۳۶» یعنی کین، کاراکتر من قدرت را در دست می‌گیرد و وقایع قبلی نشانگر و تعیین کننده ریتم اتفاقات بعدی برای کاراکتر من است. به آرامی مشخص می‌شود که مرگ کاراکتر کین نه یک واقعه طبیعی بلکه محصول یک جنایت است و آن هم به دلیلی خاص و مشخص. سپس کاراکترهای من و کالدر متوجه می‌شویم که خطر بزرگتری در کمین است و انتظار می‌رود که یک پدیده ویروس‌وار کشنده دنیا را در بر بگیرد و بهتر بگوییم ساحره مرگ آفرینی که سالها پیشتر هم در سطح جهان کشتار کرده، از نو پدیدار شود و دست به همین کار بزند.

آیا کالدر و گروه کشیش‌های Axe and Cross همیشه یکسان و همفکرند یا بعضی تعارض‌ها در آنها مشاهده می‌شود؟

ـ نه، این طور نیست که همیشه یکی باشند. گروه کشیش‌های مورد بحث چیز دیگری هستند. قصه به ما می‌گوید که وجود و رواج این دست ساحره‌ها و جادوگران در سطح جهان عادی است و به تبع آن کشیش‌های متعددی هم مشغول مهار و سرکوب آنها هستند. حرف‌ها و دیالوگ‌های زیادی در طول فیلم هست که این نکته را توضیح می‌دهند و همه این مسایل مفصل است و کش و قوس‌ها از این منظر جای تعجب دارد که معمولا داستان‌هایی از این دست ریشه در کارهای قبلی دارند و به عبارت بهتر فقط فرانچیزها و سلسله فیلم‌های پرتعداد و دنباله‌ای این گونه‌اند اما قصه ما بدون این که منتج از یک داستان قبلی باشد، همه تفاصیل لازم را دارد. در ابتدا ترس‌هایی در مورد جواب دادن این قصه داشتم اما هر چه بیشتر متن را مطالعه کردم فزون‌تر فهمیدم که این فیلم به سلامت به مقصد و اهدافش می‌رسد.

«فرودو»ی ارباب حلقه ها این روزها چه می کند؟

بنظر شما چرا بین این کشیش‌ها و جن‌گیرها ارتباط مناسب و نزدیکی وجود ندارد؟

ـ هدف هر دو دسته یک چیز است و آن محو کردن ساحره‌ها و کسانی است که می‌خواهند یک طلسم منفی و مرگ ساز را به پای دنیا و جهانیان ببندند. با این وجود بدیهی است که مدل جنگیدن آنها با جادوگران و سبک و روش کار دو گروه با یکدیگر فرق بکند و هر یک به روشی مختص خویش اعتقاد داشته باشند. شاید کالدر ساحره‌ها را بیرحمانه بکشد اما هدف این سازمان کشیشی نیز حذف جادوگران به هر شکل ممکن است. این اختلافات از روش عمل دو گروه بر می‌خیزد و نه از نوع تفکر آنها درباره جادوگران که تقریباً یکسان است.

در نمایی از فیلم در حالی دیده می‌شوید که در حال روشن کردن آتش و آماده سازی وسایل جنگی و رویارویی با جن‌ها و شیطان‌ها هستید، آیا این یک روال معمول در بین کشیش‌ها و در زمان رویارویی با افکار و اعمال پلید است.

ـ خیر، برعکس این جور قضایا معمولا بین کشیش‌ها رایج نیست و آنها وارد این وادی‌ها نمی‌شوند و صحنه‌ای که در فیلم می‌بیند فقط بخشی از یک قصه خیالی و کامل کننده یک جنگ سینمایی است. در فیلم ما نیز کشیش‌ها و سازمانی که نام‌شان آمد فقط کارهای تحقیقاتی را انجام می‌دهند که نوعی پشتوانه سازی و آماده کردن امور برای جنگاور اصلی یعنی کالدر است. یک کشیش منجمله کاراکترهای دلان در این فیلم اسلحه بدست نمی‌گیرند و به استقبال جنگ نمی‌روند.

آیا در این فیلم از بدل‌های زیادی برای شما و انجام برخی کارهای شما استفاده شد؟

ـ به طور خاص خیر، ولی در یک صحنه که داخل کلیسا و بین اعضای سازمان «Axe and Cross» شکل گرفت با احتساب استفاده از وسایلی ویژه و با توجه به دشواری سوژه استثنائاً از یک بدل به جای من استفاده شد.

«فرودو»ی ارباب حلقه ها این روزها چه می کند؟

چه میزان از این فیلم در لوکیشن گرفته شد و چه میزان آن در داخل استودیو و در میان دکورهای صحنه؟

ـ آن قسمت‌ها که در داخل استودیو گرفته شد، با استفاده از دکور صحنه‌های جولی برگوف بوده است. او در تهیه و تامین دکورهای کلیسایی و نکاتی از این دست فوق‌العاده است. آنجا هم که اعضای شورای کشیش‌ها گرد می‌آیند صرفاً یک دکور صحنه و محصول ساختن یک محیط ویژه از نقطه صفر تا پایان توسط اعضای گروه تنظیم صحنه است اما نقاط دیگری مثل آپارتمان محل اقامت کاراکتر مایکل کین واقعاً وجود دارد و یک لوکیشن حقیقی است. مهم این است که همه صحنه‌ها به اصطلاح در آمده و جواب داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sahar

      من خیلی بازی آقای الیجا وود رو مخصوصا تو فیلم های ارباب حلقه ها که باعث شهرتشون شد و همچنین درخشش ابدی یک ذهن پاک
      واقعا بینظیرند✌✌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج