تمهیدات تغذیه ای برای بارداری بهتر
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ریزخور_1
کلاسینو_1
سفیر بار ساقدوش_1
لاله زار مال_1
دکتر نداف کرمانی 1
زمردی_داخلی1
اپیلاسیون نانا 1
اپیلاسیون نانا 3
سفیر بار ساقدوش_3
دکتر نداف کرمانی 3
لاله زار مال_3
ریزخور_3
زمردی_داخلی3
کلاسینو_3
زمردی_داخلی4
لاله زار مال_4
کلاسینو_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر نداف کرمانی 4
سفیر بار ساقدوش_4
ریزخور_4
ریزخور_2
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
کلاسینو_2
دکتر نداف کرمانی 2
سفیر بار ساقدوش_2
زمردی_داخلی2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۲۶۶۷۸
۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
۱۴۶۳۴
بدون شك، بارداری تصمیمی است كه باید برای آن آمادگی لازم را داشت، اما متاسفانه بیشتر خانم‌ها زمانی متوجه بارداری‌شان می‌شوند كه یك یا 2 ماه از بارداری‌شان گذشته است. وضعیت زمانی بدتر می‌شود

برترین مجله اینترنتی ایران



 برترین ها: بدون شك، بارداری تصمیمی است كه باید برای آن آمادگی لازم را داشت، اما متاسفانه بیشتر خانم‌ها زمانی متوجه بارداری‌شان می‌شوند كه یك یا 2 ماه از بارداری‌شان گذشته است. وضعیت زمانی بدتر می‌شود كه برخی خانم‌ها تازه بعد از مراجعه به پزشك از بارداری‌شان با خبر می‌شوند و این زمانی است كه برخی اعضای اصلی بدن جنین شكل گرفته است و اتفاقاتی كه در این مدت می‌افتد می‌تواند بر سلامت جنین تاثیر مستقیم داشته باشد. یكی از نكات مهمی كه پیش از بارداری باید به آن توجه داشت تغذیه پیش از بارداری است. واقعیت این است كه با تغییرات ساده در رژیم غذایی می‌توان روند تشكیل قلب، استخوان‌ها، مغز و دیگر اعضای اساسی بدن را بهبود بخشید. این روند به مادران آینده این امكان را می‌دهد كه در میانسالی و  پیری همچنان سلامت خود را حفظ كنند. اگر شما و همسرتان تصمیم گرفته‌اید پدر و مادر شوید، بهتر است چند ماهی صبر کنید تا بهترین شانس را برای داشتن یک بارداری سالم و بچه‌ای سالم‌تر به خودتان بدهید. چند مورد مهم وجود دارد که قبل از قرار گرفتن در این مسیر به آن نیاز دارید. از جمله مهم‌ترین مواردی كه باید به آن توجه كرد، تغذیه پیش از بارداری است. دكتر راست‌منش، متخصص تغذیه نكاتی را درباره برخی تغییرات تغذیه‌ای كه پیش از بارداری باید به آن توجه داشت در ادامه بیان می‌كند.



آزمایش‌های پیش از بارداری

معمولا پیشنهاد می‌شود 3 ماه پیش از اقدام به بارداری برای مشاوره اقدام شود. ممكن است برحسب شرایط، آزمایش‌های اختصاصی لازم باشد، ولی آزمایش‌های كلی شامل آزمایش‌های بدنی، سلامت دهانی و دندانی،‌ مشاوره ژنتیك، ‌نوع داروهای مصرفی و نمایه توده بدنی و  وزن است. وزن بسیار زیاد یا کم می‌تواند در چرخه عادت ماهانه تداخل ایجاد كند و  سبب به هم ریختگی یا توقف آن شود. بهترین میزان وزن برای باروری بهتر، داشتن BMI  نرمال و به ویژه بین 20 تا 24 است.



زمان شروع مصرف مكمل‌ها

حتی اگر مادر رژیم غذایی متعادلی داشته باشد، گرفتن تمام نیازهای غذایی، آن هم فقط از غذاها بسیار مشکل است. برحسب شرایط، ممكن است مكمل‌های مختلفی لازم باشد ولی عموما به دلیل نیاز بالا،‌ مكمل آهن،‌ اسید فولیك و ویتامین D ضرورت دارد. تعیین میزان مكمل به عهده متخصص تغذیه است. از تقریبا 3 ماه پیش از بارداری توصیه می‌شود اسید فولیک(روزانه 400 میکروگرم) مصرف کنید. به ویژه با توجه به عدم مصرف آهن و اسید فولیک به صورت منظم توسط خانم‌های ایرانی بر این مسئله تاکید می‌شود. هر خانمی از زمان نخستین عادت ماهانه‌اش باید در روزهای نخست، اسید فولیک و آهن مصرف کند. ضمن آن‌که از 3 ماه پیش از بارداری نیز مصرف آن اهمیت بسزایی دارد. اگر مولتی ویتامین مصرف می‌كنید مراقب باشید بیش از میزان توصیه شده یعنی 770 میکروگرم ویتامین A مصرف نکنید مگر این‌که کل آن در فرم‌هایی به نام بتاکاروتن وجود داشته باشد. خوردن زیاد نوع خاصی از ویتامین A می‌تواند تأثیراتی بر تولد داشته باشد. مصرف مكمل‌ها در طول دوران بارداری هم می‌تواند برحسب شرایط ادامه پیدا كند.



راه‌كارهای تغذیه‌ای برای كنترل پرفشاری یا كم‌فشاری در دوران قبل بارداری

به منظور كنترل پرفشاری یا كم فشاری بهترین راه كاهش وزن،‌ مصرف نكردن غذاهای سرخ كرده، فست فود،‌ روغن جامد و نمك است. ضمن آن‌كه بهتر است مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها را افزایش دهید. در اولین ویزیت متخصص زنان، فشار خون شما اندازه‌ گرفته می‌شود تا مشخص شود در چه حدی است. در صورت بالابودن فشار خون، پزشك توصیه‌های لازم را برای‌تان انجام می‌دهد. زنان بارداری كه مبتلا به فشار خون بالا هستند، ممكن است به بیماری پره‌اكلامسی یا فشار خون حاملگی مبتلا شوند. بنابراین خوب است قبل از تصمیم‌ به باردارشدن، برای چكاپ نزد پزشك بروید و مشكل فشار خون خود را برطرف یا حداقل آن را كنترل كنید.



محكم كردن دندان‌ها

هنگامی که مادر خود را برای بچه‌دار شدن آماده می‌کند، نباید سلامت کلی خود را فراموش کند. شواهد نشان می‌دهد بیماری پریدنتال كه نوعی عفونت باکتریایی است،  روی لثه و استخوان که از دندان‌ها محافظت می‌کند اثر گذاشته و می‌تواند منجر به زایمان زودرس و تولد بچه های کم وزن شود. در واقع، محققان طی یک مطالعه دریافته‌اند زنان بارداری که این بیماری را دارند 7 برابر بیشتر از دیگران زایمان زودرس دارند. مطالعه دیگری رابطه بین بیماری لثه و افزایش خطر پره‌اکلامپسی یا بارداری با فشار خون بالا، حفاظت از مایع بودن و پروتئین در ادرار را نشان داد. در مواقع بدتر، تغییرات هورمونی طی بارداری می‌تواند مادر را  مقابل بیماری لثه آسیب‌پذیرتر کند. افزایش پروژسترون و استروژن می‌تواند موجب واکنش متفاوت لثه نسبت به باکتری در جرم دندان و در نتیجه تورم، خونریزی و نرمی لثه شود. مصرف غذاهای غنی از كلسیم مانند لبنیات و همچنین كلم، گل كلم و بروكلی بسیار مهم است. بسیاری از خانم ها فكر می‌كنند تنها منبع كلسیم لبنیات است در حالی كه برخی غذاها هم هستند كه هم‌سنگ لبنیات دارای كلسیم هستند و می‌توانند موجب استحكام دندان‌ها شوند.



پیشگیری از دیابت بارداری

مهمترین كار،‌ آغاز بارداری با یك وزن مناسب است. مادران چاق قبل از اقدام به بارداری باید وزن خود را زیر نظر متخصص تغذیه كم كنند. همچنین در طول بارداری از نظر سرعت وزن گیری باید زیر نظر متخصص تغذیه باشند.



وزن ایده‌آل برای شروع بارداری

وزن بسیار زیاد یا کم می‌تواند در چرخه‌های عادت ماهانه تداخل ایجاد كند و به هم ریختگی یا توقف آن را سبب شود.  وزن ایده‌آل برای افراد در سنین و قد مختلف فرق می‌كند. وزن ایده‌آل منفردی وجود ندارد كه معرفی كنیم. خانم‌هایی كه اضافه وزن دارند بهتر است با متخصص تغذیه مشورت كنند.



موارد تغذیه‌ای قابل توصیه به خانم‌هایی كه اضافه وزن دارند

شاید هیچ چیزی به اندازه وضعیت بدنی در آغاز بارداری، برای خانم‌هایی كه قصد بارداری دارند،‌ در سلامت جنین اهمیت نداشته باشد. فعالیت‌های بدنی سبك و متوسط مانند پیاده‌روی را تا جایی كه می‌توانید افزایش دهید. از آنجا كه نیاز افراد با هم فرق می‌كند نمی‌توان توصیه كلی كرد جز این‌كه غذاهای سالم بخورید،‌ غذاهای سرخ كرده كمتر بخورید و مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید.



مقابله با كمبود آهن و كلسیم

در مواردی كه تغذیه طبیعی وجود دارد كمبود آهن و كلسیم رخ نمی‌دهد ولی اگر كمبود شدیدی وجود داشته باشد برای تامین نیازهای ضروری جنین و مادر ضرورت دارد مكمل تجویز شود. دریافت روزانه 1000 میلی گرم کلسیم و 10 میکروگرم ( 400IU ) احتمال باروری را افزایش می‌دهد. منابع خوب کلسیم شامل شیر بدون سرشیر و ماست هستند و ویتامینD در شیر و ماهی آزاد یا همان سالمون است.



مصرف نوشابه و كافئین از چه زمانی ممنوع است؟

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف زیاد کافئین می‌تواند توانایی جذب آهن که به میزان زیادی از آن در طول دوران بارداری نیاز دارید را کم کرده و خطر مرده به دنیا آوردن نوزاد را افزایش دهد. بنابراین عادت مصرف قهوه، چای و کولا را ترك كنید. شاید بخواهید با نوشیدنی‌های بدون کافئین یا نیمه کافئین شروع کنید. اگر واقعا به آن اعتیاد دارید، سعی کنید روزی یک فنجان کم کنید. اغلب کارشناسان فکر می‌کنند این مقدار سالم‌تر است. به محض این‌که به زندگی بدون قهوه یا با قهوه کم عادت کردید متوجه می‌شوید که شیر داغ یا شربت دلخواه‌تان جایگزین بسیار خوبی برای قهوه بوده و کلسیم آن چقدر برای بدن‌تان مفید است. هرچه زودتر بهتر! دست‌كم از یك ماه قبل. بهترین نوشیدنی که بدن را سیراب نگه می‌دارد، همان آب است. قهوه و چای تنها در حد متوسط قابل قبول هستند.



نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
سوییچ ایران_1
خرید باکس 1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
عارفی_1
شیرآلات زمانی_1
سوییچ ایران_3
شیرآلات زمانی_3
عارفی_3
دکتر نائبی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
خرید باکس 3
خرید باکس 4
دکتر نائبی_4
سوییچ ایران_4
عارفی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
دکتر نائبی_2
سوییچ ایران_2
شیرآلات زمانی_2
عارفی_2
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
زمردی_فوتر موبایل اصلی
شاخه نبات_ فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
آیلین_فوتر بلفارو
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی بانو_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
شاخه نبات_ فوتر
شفا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
فنی آتل_فوتر
آیلین_تزریق چربی
کلینیک النا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر