جاباما
۲۸۱۱۲۴
۱۱ نظر
۵۲۶۴
۱۱ نظر
۵۲۶۴
پ

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (۲)

در نیم قرن اخیر غذا ها و خوراکی های متعددی از سرزمین ها و ملل مختلف وارد فرهنگ غذایی کشور ما شده اند و جای خود را در میان سفره مردم باز کرده اند، ولی قطعا محبوب ترین موردِ این تهاجم فرهنگی (!)، پیتزای دوست داشتنی بوده است.

برترین ها: در نیم قرن اخیر غذا ها و خوراکی های متعددی از سرزمین ها و ملل مختلف وارد فرهنگ غذایی کشور ما شده اند و جای خود را در میان سفره مردم باز کرده اند، ولی قطعا محبوب ترین موردِ این تهاجم فرهنگی (!)، پیتزای دوست داشتنی بوده است.

غذایی خوش خوراک و لذیذ که اصل و نسبش به کشور ایتالیا باز میگردد و از سال ۱۳۴۰ وارد کشور ما شده است. غذایی دوست داشتنی که به شکل نان گِرد صافی در فر پخته می‌شود و معمولاً روی آن را با سس گوجه فرنگی و پنیر می‌پوشانند؛ به علاوه دیگر مواد دلخواه را هم روی نان اضافه می‌کنند. پنیری که استفاده می‌شود معمولاً پنیر موزارلا یا پنیر پیتزاست. همچنین از مواد مختلفی برای تهیه پیتزا استفاده می‌شود (ژامبون، قارچ، زیتون، پیاز، فلفل سبز، گوجه فرنگی و ...).

ویژگیِ منحصر به فرد پیتزا، قابلیتِ بالای آن برای داشتنِ تنوع است، یعنی هر شخصی میتواند با هر مواد اولیه ای که دم دستش است یک پیتزای جذاب خلق کند! همین موضوع باعث شده سر آشپز های خلاق همواره در حال تلاش برای ایجاد یک طعم جدید و منحصر به فرد در این گردالوی خوشمزه باشند و سعی کنند نام جدیدی به منوی رستورانشان اضافه کنند. این تلاش در بین رستوران دار های ایرانی و تهرانی هم وجود دارد و باعث شده که از میان صد ها پیتزا فروشی پراکنده در جای جای پایتخت، تعداد اندکی خود را از بقیه جدا کنند و مشتریان را از هر جای دیگر پایتخت به رستوران خود بکشند. انتخاب بهترین پیتزا های تهران در میان این همه رستوران خوب و مدعی واقعا کار سخت و طاقت فرسایی بود و نهایت سعی خود را کرده ایم که با تنها متر و معیار خود - یعنی نظرات مردم و مشتریان - معرفیِ عادلانه ای کرده باشیم. ترتیب چینش این رستوران ها ارتباطی به امتیاز این رستوران ها و بهتر و بدتر بودنشان ندارد، بلکه فقط گزارشی در جهت معرفی این رستوران های خوب است.

پس در مطالب پیش رو با ما همراه باشید تا بهترین و خوشمزه ترین پیتزاهای تهران را بشناسید.

مطالب مرتبط:
پیتزا سرپيكو

احتمالا با شنیدن نام سرپیکو (Serpico) به یاد فیلم ماندگار سرپیکو ساخته سیندنی لومت و بازی به یاد ماندنی آل پاچینو بیافتید، ولی تنها وجه مشترک این رستوران با این فیلم ، عکسی از این فیلم است که روی منو و کاتالوگ این رستوران نقس بسته است! در عوضش بهانه ای خوب برای فیلم باز هاست که جذب این رستوران شوند و از پیتزا های خوشمزه آن لذت ببرند.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

شعار سرپیکو، مواد اولیه سالم و با کیفیت در کنار خلاقیتِ ایرانی در خلق پیتزاهایی متنوع مطابق ذائقه سخت پسند ایرانی است، هدفی که میتوان گفت به آن دست یافته و موفق عمل کرده است. پیتزا مکزیکی خوشمزه و هیجان انگیز سرپیکو معروف ترین پیتزای این رستوران است که پیشنهاد میکنیم در اولویت انتخابتان قرار بگیرد. پیتزا لقمه های خوشمزه و نو آورانه سرپیکو قطعاً ارزش امتحان کردن را دارند، حتی شاید مشتری همیشگی آن ها شدید!

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

آدرس: خیابان پاسداران، بین بوستان ۳ و ۴، مجتمع سیمرغ، پلاک ۸

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)


پیتزا بندر

رستورانی قدیمی و محبوب در خیابان مطهری که قبل از انقلاب کاربری دیگری داشته است و پس از سال 57 به طبخ ساندویچ و پیتزا میپردازد. رستورانی که در طول این سال ها توسط پدر و پسری از هموطنان ارمنی مان مدیریت میشود و سلیقه خاص شان آن را همیشه در اوج نگه داشته است.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

پیتزاهایی با حجم متوسط، ولی پر و پیمان که به راحتی شما را سیر میکند. پیتزا بندر در این شب که ایام جشن ِ سال نو و کریسمس است، یکی از بهترین انتخاب ها برای یک شب خوب است، چون جناب مارکاریان (مسئول رستوران) تمهیدات ویژه ای در این شب ها برای رستورانش در نظر گرفته است که شاید برایتان جذاب باشد. محیطی کوچگ، گرم و صمیمی که برخی شب ها شما را مجبور به انتظار برای خالی شدن صندلی هایش میکند، ولی شک نداشته باشید ارزشش را دارد، مخصوصاً در این شب ها!

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

آدرس: خیابان مطهری، بعد از خیابان مفتح، خیابان مهرداد، نبش خیابان اصلی پور، پلاک ۲۳

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)


پیتزا پاشا

شاید برای یک پیتزا فروشی نه چندان بزرگ، با دکوراسیونی ساده آن هم در مرکز شهرچنین استقبال و شلوغی قابل تصور نباشد. اما سابقه، شهرت و کیفیت غذای پاشا باعث گردیده است مشتریان این رستوران معمولاً برای خالی شدن جا مجبور باشند دقایقی منتظر بمانند. در پیتزا پاشا علاوه بر پیتزا چند نوع غذای پرسی و ساندویچ سرد و گرم نیز سرو میشود.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

محیط صمیمی این رستوران، آن را به یک پاتوق خوب برای قرارهای دوستانه و گروهی تبدیل کرده است. جایی که در روزهای تعطیل بسیار شلوغ است. پیتزاهای حجیم و پر پنیر و کش دار که با بهترین مواد اولیه طبخ شده اند و با سس های هیجان انگیز منتظر حضور شما و دوستانتان هستند. فضا و دکوراسیون پیتزا پاشا بیش از سی سال است که تکان نخورده است و همین موضوع حس نوستالژیکی برای علاقه مندان به این فضا دارد.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

آدرس: خیابان مطهری، نرسیده به سهروردی، جهانتاب

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)


پیتزا داوود

خیابان حافظ، بالاتر از جمهوری، خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به سفارت فرانسه یک کوچه تنگ و تاریک با در فلزی قرار دارد که برای خیلی از رهگذران ناشناخته است؛ کوچه لولاگر. داخل کوچه که شدی، فراموش کن که محصور در میان بازار های فروش گوشی موبایل و لوازم الکترونیکی دیگر هستی. این جا تهران است. سال 1340.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

پیتزا داوود ته این کوچه است. جعبه های نوشابه، بیرون مغازه روی هم قرار گرفته اند. برای زنده کردن هر تصوری که از رستورانی قدیمی و صمیمی کوچک در ذهن داریم، کافی است وارد شویم. «آقا داوود»، صاحب مغازه را از هیکل قوی اش می توان شناخت که پشت یخچالی قدیمی ایستاده می پرسد چی میل دارید؟!

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

فرقی نمی کند چه غذایی سفارش بدهی. با ورود به پیتزا داوود، تکه ای کاغذ آلومینیومی برش می خورد و بر روی آن مقداری کالباس به همراه سس گوجه فرنگی و آویشن و فلفل سبز قرار می گیرد و پیش رویت گذاشته می شود تا خوردن را آغاز کنی. اگر توانستی دور اول را تمام کنی، با انبوهی دیگر از کالباس ها، وارد مرحله ی بعد می شوی. این کار آن قدر ادامه پیدا می کند تا پیتزا ها از داخل فر بیرون بیایند. برای این کالباس ها لازم نیست حتا یک ریال بپردازی؛ این حسن بزرگ پیتزا داوود است!

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

این مغازه نزدیک به نیم قرن است که هر شب، با نور خود کوچه ی لولاگر را روشن می کند. اگر جا به اندازه ی کافی برای نشستن نباشد، ناگزیری روی جعبه های تلنبار شده نوشابه پشت میز بنشینی، در حالی که روی آنها یک پتو انداخته شده تا کمی راحت تر بتوان نشست.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

اگر صاحب مغازه حس کند که بیش از توانت سفارش می دهی، به تو تذکر می دهد، از این مساله تعجب نکن، در پیتزا داوود چیزهای زیادی برای تعجب کردن وجود دارد. دیوار های مغازه پر است از اسکناس های کشور های مختلف، حکاکی نام داوود با چوب و یونولیت و امثال آن، تسبیح هایی در رنگ ها و اندازه های مختلف . اما در میان همه ی این ها یک جمله بیشتر از بقیه جلب توجه می کند : لطفا خالی نبندید.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

آقا داوود اگر احساس کند، کسی در مغازه اش در حال لاف آمدن و یا خالی بستن است، زنگ فلزی زورخانه ای خود را به صدا در می آورد و می گوید : خالی نبند! و این یعنی آن که در این پیتزافروشی نمی توانید «مخ کسی را بزنید»! اگر می خواهید به پیتزا داوود بروید، این کار را به آخر شب موکول نکنید، چرا که همه ی مشتری های ثابت آقا داوود می دانند او زود به خانه بر می گردد.

موقع بیرون آمدن، قبل از پرداخت پول، جمله ای می شنوید که فکر می کنم به ندرت از زبان کسی جز مادرتان شنیده اید : سیر شدی؟ و این همان رمز موفقیت پیتزا داوود است. همان پیتزا فروشی «بچه تهران»های مرکز نشین دهه پنجاه.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)
آقا داوود

آدرس: زیر پل حافظ ، خیابان نوفل لوشاتو، به سمت جمهوری، سمت چپ، کوچه لولا گر


پیتزا گیو

رستورانی شناخته شده در خیابان ظفر که بر خلاف اسم اساطیریِ ایرانی اش (Giv) متخصص در پخت انواع پیتزاهای آمریکایی است! اکثر شکم باز ها گیو را بهترین پیتزای آمریکایی تهران میدانند که با کیفیت خوب و حجم و قیمت معقول توانسته مشتریان خوبی برای خود دست و پا کند. بیف در اقدامی جالب دو منوی مجزا برای پیتزاهای نازک و پیتزا های ضخیم تهیه کرده است تا سلائق مختلف را جوابگو باشد.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

محیط داخلی و نمای بیرونی گیو کاملاً مدرن و شیک هستند و با جنس غذا و کیفیت پیتزاهایش هارمونی دارد. گیو در شب های تعطیل و آخر هفته های خیلی شلوغ است و باید پس از ثبت نوبت، در انتظار خالی شدن میز بمانید، مصائب پیدا کردن جای پارک در خیابانِ همیشه کیپِ ظفر هم که جای خود را دارد. خلاصه اگر هوس یک پیتزای آمریکایی خوب و با کیفیت کرده اید، گیو را فراموش نکنید.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

آدرس: خیابان شریعتی، خیابان ظفر (دستگردی)، نبش کوچه اطلسی، پلاک ۹۲

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (2)

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیتزا بیگ بوی (نیک بو فعلی) رو از قلم انداختید

    • بهار

      پيتزا داوود واقعا به درد نخوره و نسبت به مواد درجه 10 كه استفاده مي كنه واقعا گرونه و ارزش تست كردنم نداره اون كالباساييم كه انقدر تعريفش و كردين بدترين نوع كالباسه

    • بدون نام

      پیتزا پاشا واقعا بدرد نخوره . انقد تعریف کردین رفتیم یه بار افتضاح بود ، قیمتاشم برا اندازش زیاد بود .

    • علی

      به شخصه رتبه و درجه پیتزا گیو خیلی بالاتر از بقیه هست قیمت و کیفیت عالیه واقعا

    • کاوه

      با احترام به نظر همه دوستان من پیتزا خور حرفه ای هستم و می شه گفت بیشتر جاهایی رو که تو این 5 سری معرفی می کنه این سایت رفتم و همشون واقعا جزو بهترین پیتزا فروش های تهران هستند در برخی مواقع فقط سلیقه هست ولی در کل نحوه پخت و ... تو این پیتزا فروشی ها عالی هست .

    • بدون نام

      هیچ کدوم اینها جالب نیستن پیشنهاد من لمزی ولیعصر و توسکانای جردن هست.

    • mps

      سلام. پیتزا بندر جمع شده. کسی خبر داره کجا رفته؟

    • آرش

      پیتزا گیو یه موقعی خوب بود جدیدا خیلی کیفیتش پایین اومده

    • اميد

      پيتزا دكتر آرين جمع شده كسي خبر نداره كجا رفته ؟

    • حامد

      یک بار بخاطر معرفی شما به پیتزا داوود رفتم بعدش به درمانگاه----کار قشنگی نبود

    • نازی

      گیو مزخرفه خیلی بد بود من پریروز با پیشنهاد شما رفتم واقعا مزخرف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج