۲۸۱۷۱۸
۱۰ نظر
۵۶۸۷
۱۰ نظر
۵۶۸۷
پ

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (۳)

در نیم قرن اخیر غذا ها و خوراکی های متعددی از سرزمین ها و ملل مختلف وارد فرهنگ غذایی کشور ما شده اند و جای خود را در میان سفره مردم باز کرده اند، ولی قطعا محبوب ترین موردِ این تهاجم فرهنگی (!)، پیتزای دوست داشتنی بوده است.

برترین ها: در نیم قرن اخیر غذا ها و خوراکی های متعددی از سرزمین ها و ملل مختلف وارد فرهنگ غذایی کشور ما شده اند و جای خود را در میان سفره مردم باز کرده اند، ولی قطعا محبوب ترین موردِ این تهاجم فرهنگی (!)، پیتزای دوست داشتنی بوده است.

غذایی خوش خوراک و لذیذ که اصل و نسبش به کشور ایتالیا باز میگردد و از سال ۱۳۴۰ وارد کشور ما شده است. غذایی دوست داشتنی که به شکل نان گِرد صافی در فر پخته می‌شود و معمولاً روی آن را با سس گوجه فرنگی و پنیر می‌پوشانند؛ به علاوه دیگر مواد دلخواه را هم روی نان اضافه می‌کنند. پنیری که استفاده می‌شود معمولاً پنیر موزارلا یا پنیر پیتزاست. همچنین از مواد مختلفی برای تهیه پیتزا استفاده می‌شود (ژامبون، قارچ، زیتون، پیاز، فلفل سبز، گوجه فرنگی و ...).

ویژگیِ منحصر به فرد پیتزا، قابلیتِ بالای آن برای داشتنِ تنوع است، یعنی هر شخصی میتواند با هر مواد اولیه ای که دم دستش است یک پیتزای جذاب خلق کند! همین موضوع باعث شده سر آشپز های خلاق همواره در حال تلاش برای ایجاد یک طعم جدید و منحصر به فرد در این گردالوی خوشمزه باشند و سعی کنند نام جدیدی به منوی رستورانشان اضافه کنند. این تلاش در بین رستوران دار های ایرانی و تهرانی هم وجود دارد و باعث شده که از میان صد ها پیتزا فروشی پراکنده در جای جای پایتخت، تعداد اندکی خود را از بقیه جدا کنند و مشتریان را از هر جای دیگر پایتخت به رستوران خود بکشند. انتخاب بهترین پیتزا های تهران در میان این همه رستوران خوب و مدعی واقعا کار سخت و طاقت فرسایی بود و نهایت سعی خود را کرده ایم که با تنها متر و معیار خود - یعنی نظرات مردم و مشتریان - معرفیِ عادلانه ای کرده باشیم. ترتیب چینش این رستوران ها ارتباطی به امتیاز این رستوران ها و بهتر و بدتر بودنشان ندارد، بلکه فقط گزارشی در جهت معرفی این رستوران های خوب است.

پس در مطالب پیش رو با ما همراه باشید تا بهترین و خوشمزه ترین پیتزاهای تهران را بشناسید.

مطالب مرتبط:

پیتزا سیب

«پیتزا سیب» برندی آشنا در بین شکم دوستان و علاقه مندان به پیتزا در تهران است. رستورانی شعبه دار در نقاط مختلف تهران که با کیفیتی خوب و قیمتی منطقی، پیتزاهای مثلثیِ محبوب خود را برای علاقه مندان آماده میکند و روز به روز محبوب تر میشود. تنوع خوبی که منوی سیب دارد، در کنار قطع مثلثی و به صرفه تر نسبت به پیتزاهای دایره ایِ سایر رقبا، به نکات مثبت این رستوران زنجیره ای تبدیل شده است.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)

پیتزا سیب در محلاتِ الهیه، بلوار ارتش، بلوار تعاون، جردن، شیخ بهایی جنوبی و میدان هروی شعبه دارد و در حال گسترش شعبات خود در سایر نقاط تهران است. خلاصه اگر یک پیتزای سبک، خوشمزه، با کیفیت و ارزان قیمت خواستید، میتوانید سیب را مدنظر خود قرار دهید.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)

آدرس ها:

الهیه، خیابان مریم شرقی، پلاک ۶۲
بلوار ارتش شرق به غرب، نرسیده به بلوار اوشان، پلاک 171
بلوار تعاون، خیابان شربیانی شرقی، پلاک ۱۷۴

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)

جردن، خیابان انصاری، جنب برج ایساتیس
خیابان شیخ بهایی جنوبی، برج ASP
خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان ضابطی، پلاک ۲۷


پيتزا بیگ بوی

غیر ممکن است پیتزا خور باشی و نام بیگ بوی (Big Boy) را نشنیده باشی! رستورانی نسبتاً قدیمی و خوش سابقه در محله عباس آباد که یکی از شلوغ ترین و پر مشتری ترین پیتزا های تهران است و همیشه روی تابلوی پذیرش روزانه آن اعداد سه رقمی به چشم میخورد که همین موضوع محبوبیت و شهرت این رستوران را به خوبی توصیف میکند. بیگ بوی هم مانند خیلی دیگر از رستوران ها، زخم خورده ی تغییراتِ فرهنگی و فارسیزه شدن نام ها و عناوین رستوران ها قرار گرفته است و چند سالی است با ناک «نیک بو» فعالیت میکند، ولی همچنان همان بیگ بوی سابق است و پیتزاهای پر پنیز و کاملاً ایرانیِ خوش طعمش را برای مشتریان آماده میکند.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)

چون فضایِ محدود بیگ بوی در اکثر مواقع پر است، لذا بیشتر مشتری هایش بیرون بر هستند پس در هر دو حالت (داخل رستوران، بیرون بر) باید صبر کافی داشته باشید تا شماره سفارشتان روی تابلو نقش ببندد. ساندویچ های بیگ بوی هم خیلی خوب هستند و حتما ارزش امتحان کردن را دارند.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)

آدرس: خیابان بهشتی، عباس آباد، بین خیابان سهروردی و میدان تختی، پلاک ۲۱۷

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)


پیتزا دربدر

رستورانی که در سال های ابتدایی تاسیس خود در اوایل دهه هشتاد که همزمان با رونق پیتزاهای مدرن شده بود، خیلی سر و صدا کرد و مشهور شد، ولی هیچگاه نتوانست مشتری هایش را حفظ کند. رستورانی بزرگ با فضایی دو طبقه در محله ضرابخانه تهران که با پیتزاهایی بزرگ و سایر ساندویچ ها و برگر ها و غذاهای ایتالیایی در حال ارائه خدمات به مشتریانش است. دربدر در این روز ها به شلوغی سال های پیش نیست، ولی باز به اندازه ای مشتری دارد که بعضا مجبور به ایستادن در صف باشید، مخصوصاً در روزهای تعطیل و اواخر هفته.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)

اکثر شکم دوستان در این موضوع که دربدر به خوبی دوران اوجش نیست، اتفاق نظر دارند ولی هنوز آن قدر خوب هست که در لیست ما قرار بگیرد، البته اگر روند نزولی اش را بهبود بخشد. اندازه پیتزاهای دربدر واقعا بزرگ است و قیمتش هم نسبتاً بالاست، پس اگر قرارتان دو نفره است، بیشتر از یک پیتزا سفارش ندهید! یکی دیگر از مزیت های دربدر داشتن پارکینگ است که این روز ها امتیاز بزرگی برای یک رستوران به حساب می آید.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)

آدرس: خیابان شریعتی، نرسیده به سه راه ضرابخانه، رو به روی پارک کوروش (شریعتی)، نبش کوچه پیروز

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)


پیتزا پنتری

پیتزا پنتری جزو اولین پیتزا فروشی های ایران است. خیلی ها معتقد هستند که این پیتزا فروشی بعد از پیتزا داوود و برای رقابت با آن باز شده است. اما این ها خیلی مهم نیست، چیزی که مهم است این است که این رستوران استیک های خوبی دارد، همینطور فضا و محیطش خیلی خاص و قدیمی هست که باعث می شود کمی به حال و هوای گذشته ها برگردی. هم چنین گارسون ها بسیار مودب و خوش برخورد هستند.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)

پیتزا پنتری (Pantri) در سال ۱۳۴۷ شمسی توسط آقازاده ای به نام رضا رئیسی تاسیس شده است و از آن روز تا همین لحظه دغدغه ای جز کیفیت بالا و رضایت مشتریان نداشته است و حفظ تِم قدیمی و نوستالژیکش، محبوبیت خود دوچندان کرده است. پنتری شعبه ای دیگر در خیابان قائم مقام دارد که بیشتر به طبخ پیتزاهای مکزیکی شهره است، رستورانی که در معرفی بهترین رستوران های مکزیکی درباره آن نوشته ایم.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)

آدرس: خیابان کریم خان زند، خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)، نرسیده به خیابان انقلاب، پلاک ۵۵

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)


پیتزا پرپروک

پرپروک اگر موفق ترین پیتزا فروشی تهران نباشد، قطعاً یکی از موفق ترین هاست. با شعبات متعدد در تهران که با محوریت طعم خوب و کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب، در طول سال های نه چندان طولانی توانسته در دل مردم پایتخت جای باز کند و هر روز محبوب تر از قبل شود. پیتزاهای مربع شکلِ خوش طعم و متنوع که با بهترین مواد اولیه طبخ شده اند و در شعبه هایی به گستره پایتخت در حال خدمات رسانی به سیل مشتریان خود هستند.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)

تمامی شعبات پرپروک همیشه شلوغ هستند و فضای داخلیِ گرم و قرمز رنگِ این رستوران ها خدماتی خیلی خوب و آنچنانی ندارد، ولی با رعایت به نحو احسنِ حداقل ها هیچ گاه مشتری را دلزده نمیکنند. پرپروک در زبان بختیاری به معنی پروانه است و لوگوی آن هم پروانه ای است که این روز ها تبدیل به یکی از خوشمزه ترین نشان ها برای شکم دوستان در تهران شده است.

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)

آدرس ها:

سعادت آباد، خیابان سرو غربی، خیابان بخشایش، چهارراه شهرداری
خیابان سهروردی شمالی، نرسیده به میدان پالیزی، پلاک ۷۰۵
گیشا، انتهای پیروزی شرقی، خیابان یاس، روبروی پارک گفتگو، پلاک ۱

تهرانگردی؛ بهترین پیتزا های تهران (3)

چهارراه پارک وی، ابتدای چمران، خیابان جوانان، نبش خیابان الف، پلاک ۱
ولنجک، میدان دانشگاه به سمت درکه، پلاک 42، پیتزا پرپروک ولنجک
نارمک، میدان هفت حوض، خیابان آیت، خیابان مهران پور غربی، پلاک ۶
خیابان ستارخان، خیابان خسرو شمالی، پلاک 12

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الما

      به نظر من بهترین پیتزا فروشی های تهران دوتاست یکی کی اف سی سابق کالدو الان شعبه مرزداران
      یکی هم پیتزا دارتلا شعبه پاساژ الماس دربلوار ارتش ازگل
      بخورید اگه بدبود منفی بدید

    • مهدی

      پرپروک پارک وی خیلی به ما نزدیک بود و خلاصه هر دو هفته ای مهمونش بودیم. کیفیتش خیلی خوب بود و افت نکرد ولی اندازه اش هی کوچکتر شد و گرون تر شد. الان هم که پرپروک پارک وی (نبش خیابان الف) بسته شده و شعبه اش به ولنجک منتقل شده.

    • رضا

      به نظر من بهترین فست فود نابارا در یوسف آباد هستش

      www.nabara.ir

      پاسخ ها

      • گودرزی

        بنظر من افتضاحه پیتزا سبزیجات با نخود خام و هویج سفت و فوق العاده بی کیفیت

    • shirin

      پیتزا میهمان رو از قلم انداختین

    • بدون نام

      پيتزا فقط پيتزاي لمزي. مخصوصا پپروني

    • Sara

      من گوشت نمی خورم برای همین در پیتزا ... دی ماه ۹۵ ا پیتزا گرفتم وای من عاشق پیتزا هستم ولی این افتضاح بود تمام روز حالم بد شده بود پنیرش مثل لاستیک میمونه

    • فرهاد

      لطفاً اسم پیتزا پنتری رو از لیست حذف کنید ، نه با سلامتی مردم بازی کنید نه آبروی تهران رو ببرید ، من رفتم این پیتزا فروشی ، فاجعه اس اینقدر محیطش قدیمی بود که احساس کردم وارد کله پزی شدم ، این دیگه چه پیشنهادی بود .

    • گودرزی

      نابارا افتضاحه

    • م خ

      پیتزا سیب اصلا خوب نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج