هشت خوراکی عالی برای کاهش فشار خون
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
ادیب_1
لاله زار مال_1
لاله زار مال_3
ادیب_3
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_4
ادیب_2
اپیلاسیون نانا 2
لاله زار مال_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۳۰۲۲۳
۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
۱۷۶۱۵
برای اینکه قلب سالمی داشته باشید، باید سالم غذا بخورید و دستورهای غذایی‌ای را انتخاب کنید که سرشار از کلسیم، ویتامین D، منیزیم و پتاسیم بوده و حاوی مقدار کمی از چربی‌های اشباع شده، کلسترول و سدیم باشند.
برترین مجله اینترنتی ایران

 برترین ها: یكی از اهداف  همه پزشكان و به‌خصوص متخصصان قلب این است كه  همه افراد یاد بگیرند که چگونه برای اینکه قلبشان خوب کار کند، وقت بگذارند.  این مسئله شامل دو مرحله ساده است : اول اینکه، میزان فشارخون خود را به طور منظم اندازه‌گیری کنید. (از هر نفر فرد بالغ که مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، یک نفر دچار فشارخون بالاست. این یعنی فشار خون آنها بالاتر از میزان معمول و مطلوب 80/120 است). دوم، آگاهی از آنچه می‌تواند این عدد را کنترل كند و سطح فشارخون را به میزان مناسب و متناسب با سن و نیاز شما نگه دارد. این موارد شامل ورزش، داشتن وزن مناسب، دوری از مصرف سیگار و بهتر از همه خوردن غذاهای سالم است. برای اینکه قلب سالمی داشته باشید، باید سالم غذا بخورید و دستورهای غذایی‌ای را انتخاب کنید که سرشار از کلسیم، ویتامین D، منیزیم و پتاسیم بوده و حاوی مقدار کمی از چربی‌های اشباع شده، کلسترول و سدیم باشند. اما این مسئله چگونه در قفسه‌های فروشگاه مواد غذایی و  بشقاب غذای شما تفسیر می‌شود؟ بهترین كار این است كه آنچه را از قفسه‌های مواد خوراکی برمی‌دارید، مورد بررسی قرار دهید و آشپزی با سیب‌زمینی، اسفناج و تخم کدو را فراموش نکنید. این خوراکی‌ها را می‌توانید به عنوان صبحانه یا در کنار ناهار و شام خود استفاده کنید.



تخمه جانتان را نجات می‌دهد

تخم‌کدوی بدون نمک:  تخمه بخورید. این یك نوع تخمه ضرر كه ندارد خوب هم هست، زیرا دارای منیزیم و برای قلب بسیار مفید است. شما  می‌توانید به راحتی آن را به عنوان میان‌وعده استفاده کنید یا اینکه آن را با ادویه‌های بدون نمک بو دهید و خشک کنید و در پیش‌غذاهای خود و روی سالادها از آن استفاده کنید. در پاستای اسفناج نیز می‌توانید تخم کدو بریزید.



ساندویچ سالم

اسفناج:  اسفناج قلب را سالم نگه می‌دارد، زیرا حاوی پتاسیم، منیزیم، اسید فولیک و نیترات طبیعی است كه همه اینها به كار سلامت قلب می‌آیند.  این گیاه را می‌توانید در ساندویچ، سالاد یا پاستای خود بریزید یا اینکه از آن پستو (نوعی سس ایتالیایی) درست کنید.


فرق آبپز و سرخ‌شده

سیب‌زمینی : سیب‌زمینی حاوی پتاسیم، منگنز و آنزیم آنتوسیانین (ماده‌ای ترکیبی که سیب‌زمینی را به رنگ‌های  زرد،  قهوه‌ای و گاه حتی بنفش درمی‌آورد) است که می‌تواند سبب پایین آمدن فشارخون شود اما به شرطی كه آن را سرخ نكنید و آبپز یا بخارپز نوش‌جان كنید.



چربی خودتان را پایین بیاورید

لوبیا: لوبیا شامل مواد مغذی‌ای از قبیل منیزیم، پتاسیم و فیبر فراوان و پروتئین بالاست که قندخون را تنظیم کرده و سطح کلسترول بد خون را هم کاهش می‌دهد.  بهترین كار این است كه سالاد لوبیا درست کنید یا در کنار بشقاب غذای خود کمی از لوبیا استفاده کنید یا می‌توانید مقداری از آن را روی سالاد اسفناج خود بریزید.



دفع سدیم به شیوه طبیعی

برگ گیاه کاسنی :
كاسنی حاوی منیزیم است و از آن مهم‌تر اینكه خاصیت ادرارآوری دارد؛ یعنی این گیاه برگدار بدون اینکه پتاسیم بدن خود را از دست بدهید، سدیم اضافی را از بدن دفع می‌کند. شما می‌توانید با آن سالاد درست کنید یا در پاستا از آن استفاده کنید.



جایگزین گوشت كنید

قارچ  : قارچ سرشار از آهن، زینک، پتاسیم، ویتامین D و میزان زیادی مواد طبیعی است که باعث خوش‌طعم شدن سقف دهان می‌‌شود. شما می‌توانید در غذاهای خود به جای گوشت قرمز از این گیاه گوشتی استفاده کنید.


یك توصیه قدیمی عالی

ماهی سفید : از قدیم به همه افرادی كه مشكل قلبی داشتند توصیه می‌شد ماهی بخورند، زیرا ماهی سرشار از روغن امگا3 است که یک رقیق‌کننده طبیعی خون محسوب می‌شود. شما می‌توانید ماهی را به صورت‌های مختلف اعم از سرخ کردن در تابه، به صورت کبابی یا طبخ در فر استفاده کنید.



داروی محبوب خانم‌ها

بروکلی  : این گیاه حاوی فیبر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و ویتامین C است. بروکلی را کمی بخارپز، بعد خرد و به آن کمی سبزیجات سبز روشن اضافه کنید یا اینکه آن را به صورت خام با لوبیا سفید میل کنید تا فشارخونتان را کاهش دهد.
برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شرکت هوش و دانش سپهر_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_3
شرکت هوش و دانش سپهر_3
سفیر بار ساقدوش_3
شرکت هوش و دانش سپهر_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_4
شرکت هوش و دانش سپهر_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دندانپزشکی تاج _ فوترموبایل2
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
اورانوس_فوترموبایل2
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
شفا_فوترموبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
کلینیک النا_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
پارسیان طب - فوتر
فنی آتل_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
آیلین_تزریق چربی
شفا_فوتر
دندانپزشکی تاج _ فوتر2
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
تنورستان_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
اورانوس_فوتر2
دکتر آزاد خواه_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
روانشناسی مرهم_ فوتر