جاباما
۳۲۱۸۰۹
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

گره افزایش قیمت خودرو امروز باز می‌شود؟

به گفته رئیس شورای رقابت خودروهای بی‌کیفیت تا ۳ درصد جریمه و با کیفیت ها تا ۳ درصد مجوز افزایش قیمت خواهند گرفت.

نامه نیوز: به گفته رئیس شورای رقابت خودروهای بی‌کیفیت تا ۳ درصد جریمه و با کیفیت ها تا ۳ درصد مجوز افزایش قیمت خواهند گرفت.

در شرایطی که بیش از یک ماه از آغاز سال جدید سپری می شود موضوع قیمت گذاری خودروهای تولید داخلی همچنانا یکی از مهم ترین مسائل صنعت کشور به شمار می رود و آنچنان که رضا شیوا رئیس شورای رقابت گفته است دستور العمل قیمت‌گذاری خودرو در جلسه امروز شورای رقابت بررسی خواهد شد.

به گفته شیوا اطلاعات لازم را در مورد کیفیت محصولات شرکت‌های خودروسازی از شرکت بازرسی کیفیت دریافت کرده‌ایم و در جلسه امروز این موضوع را هم مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
وی همچنین با بیان اینکه محصولات بی‌کیفیت تا 3 درصد جریمه و با کیفیت ها تا 3 درصد مجوز افزایش قیمت خواهد گرفت، افزود: قرار است در جلسه امروز اعضاء در مورد دستورالعمل قیمت گذاری خودرو نظرات خود را بیان کنند. اگر تصمیم بر بازبینی دستور العمل باشد این کار انجام می شود، در غیر این صورت براساس اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی و محاسبه هزینه‌های تولید در دستور العمل؛ قیمت‌های جدید اعلام می‌شود.

در شرایطی قرار است شورای رقابت امروز قیمت جدید خودروها را بررسی کند که خودروسازان با این نحوه قیمت گذاری مخالف هستند. به اعتقاد دبیر انجمن خودروسازان خودروسازان باید بتوانند قیمت محصولاتشان را خودشان تعیین کنند.

در همین رابطه محمد باقر رجال، رییس هیات مدیره انجمن قطعه سازان در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفته است بر اساس ضوابطی که در برنامه پنجم تصویب شده و شورای رقابت بر اساس آن ایجاد شده، شورای رقابت نباید هیچ گونه دخالتی در تعیین قیمت خودرو بکند زیرا خودرو در کشور انحصاری نیست.

به اعتقاد رجال شورای رقابت با توجه به اینکه دولتی است با قاطعیت نظرش را اعلام می کند و هر چه ما اعلام می کنیم که صنعت خودرو در کشور انحصاری نیست توجه نمی کنند و با توجه به سهم بالای صنعت خودرو در صنعت کشور، شورای رقابت دوست دارد که در این حوزه دخالت کند و حاکم باشد.

رییس انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه خودروسازان باید خودشان قیمت خودرو را بر اساس هزینه ها و مشکلات موجود تعیین کنند، تصریح کرد:چرا شورای رقابت فکری به حال 26 درصد هزینه مالی هر خودرو را نمی کند تا صنعت خودرو خود به خود رقابتی شود.

رجال با اشاره به اینکه هیچ یک از خودرو سازان دنیا چنین هزینه ای را ندارند، تاکید کرد: ما باید این هزینه را پرداخت کنیم و مشمول رقابت هم شویم، و نتیجه این شده که با هر خودروساز اروپایی که برای سرمایه گذاری صحبت می کنیم اعلام می کند که در حوزه ای که قیمت محصول توسط دولت تعیین می شود وارد نمی شوم.

رییس انجمن قطعه سازان گفته است گزارشی توسط یکی از کارشناسان اقتصادی در حال تهیه است که نشان می دهد که اگر به خودروسازان اجازه داده می شد که خودشان قیمت را تعیین کنند از راه های مختلف هزینه ها را کاهش می دادند و به گونه ای فعالیت می کردند که بازار هم بچرخد و مردم هم خودرویی را که اکنون 19 میلیون قیمت دارد،16 الی 17 میلیون تومان خریداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانبان

      افزایش قیمت مگه گره داره؟؟؟؟ اینا که هر چی آشغال بی کیفت تولید میکنن با صد برابر قیمت میدن به مردم حالا چه دو میلیون چه صد میلیون به والله قیمت پراید زیر دو تومنه این آشغال و بیست تومن میفروشن .... یادش بخیر زمان دولت آقای اسمشو نیار 206 قیمتش 12 تومن بود پراید هفت تومن به قول تاجزاده یه قشر متوسط میتونست یه 206 بخره اما الان پراید هم آرزوست .... یه وقتاییحس اصحاب کهف بهم دست میده سال 84 قیمتها چی بود سال 92 چی شد

    • sarfaraz

      اگر با اين قانون اقدام كنند ،‌خوبه. چون در گريدبندي و ستاره هاي كيفيت كه به ماشينهاي توليد داخل داده بودند، در ابتداي زمستان تمام توليدات داخل حتي سوزوكي يك ستاره كيفي خود را از دست دادند.
      پس با اين وضعيت گريدبندي و كيفيت، بايستي خودرو را ارزان كنند. ديگه چرا ساز گروني مي زنيد؟

    • sarfaraz

      اگر با اين قانون اقدام كنند ،‌خوبه. چون در گريدبندي و ستاره هاي كيفيت كه به ماشينهاي توليد داخل داده بودند، در ابتداي زمستان تمام توليدات داخل حتي سوزوكي يك ستاره كيفي خود را از دست دادند.
      پس با اين وضعيت گريدبندي و كيفيت، بايستي خودرو را ارزان كنند. ديگه چرا ساز گروني مي زنيد؟

    • sarfaraz

      اگر با اين قانون اقدام كنند ،‌خوبه. چون در گريدبندي و ستاره هاي كيفيت كه به ماشينهاي توليد داخل داده بودند، در ابتداي زمستان تمام توليدات داخل حتي سوزوكي يك ستاره كيفي خود را از دست دادند.
      پس با اين وضعيت گريدبندي و كيفيت، بايستي خودرو را ارزان كنند. ديگه چرا ساز گروني مي زنيد؟

    • میرزا

      لطفاً دست به گره قیمت خودرو نزنید، چون به خواست خدا و مردم خوب و نجیب گره قیمت بلکه باز نمیشود، دچار گره گوره و گره ملوانی ویا به اصطلاحی گره... شده است که به این راحتی ها هرگز باز نمیشود. خصوصیات گره..... اول جستجو و مطالعه در پایان متوجه میشوید که گره ... را اون هایی هم که ادعای گره بازکردن مینمودند باز نکردند، حداقل جهت شل و یا باز شدن گره ...از (میرزا) استمداد بطلبید تا شاید میرزا جهت مفتوح نمودن گره .... کمک تان کند، مطمئناً مطمئن باشید!!!!!!!!!!!!!!!!

    • میرزا

      ضمن سلام و خسته نباشید با پوزش از شما مایوس شدم چون شماها که تحصیل کرده در مورد اقتصاد، فرهنگی، اجتماعی، و خصوصا، مردم شناسی (گره خربند) را کلمه ای زشت و قابل ثبت نمیپندارید، خیر عزیزان من (میرزا) این کلمه (گره خربند)نه اینکه زشت ورکیک هم نیست بلکه در اکثر سهرستان و استان های کشور عزیزمان مرسوم و بر سر زبان ها است، شما که اصل کلمه (خربند) را حذف فرمودید خواننده به هیچ وجه متوجه منظور نمیشود، لطفا در این خصوص (کلمه خربند) بیشتر مطالعه بفرمایید تا به پر معنی بودن و زیبا بودن آن پی ببرید، در پایان چنانچه این کلمه (خربند)اگر بد ونا خوش آیند بود (میرزا) سوگند یاد میکند تا آخر عمر این کلمه را بر زبان جاری ننماید، در نتیجه مجدداً با ووزش حداقل فرهنگ لغت دو سوم مملکت عزیزمان با این کلمه آشنا و مانوس اند، مطالعه نان را بیشتر کنید با یپاس از شما و گله از اینکه کلمه ای از متنی را حذف نمایید متن ناقص و ابتر میشود ارادتمند همگی (میرزا)

    • میرزا

      این گره ؛گره خربند است و به هیچ وجه من الوجودی باز نمیشود. خیلی ها گره خربند میشناسند و کامل میدونند که مفتوح نا پذیره. ارادتمند (میرزا)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج