۳۴۹۱۶۶
۵۰۶۹
۵۰۶۹
پ

آخرین کتابخانه های زنجیری +عکس

قبل از اینکه صنعت چاپ کتاب را تبدیل به کالایی ارزان و در دسترس کند، کتاب ها در قرون وسطی بسیار کمیاب و ارزشمند بوده اند. بدون هیچ گونه روشی برای تولید انبوه، هر کتاب باید با بادقت و با دست کپی می شد که هزاران ساعت کار می برد.

برترین ها: قبل از اینکه صنعت چاپ کتاب را تبدیل به کالایی ارزان و در دسترس کند، کتاب ها در قرون وسطی بسیار کمیاب و ارزشمند بوده اند. بدون هیچ گونه روشی برای تولید انبوه، هر کتاب باید با بادقت و با دست کپی می شد که هزاران ساعت کار می برد. در اواخر قرون وسطی زمانی که کتابخانه های عمومی به وجود آمدند، کتاب ها اغلب به قفسه ها زنجیر شده تا علاوه بر استفاده ی عموم از آنها، از دست دزدان احتمالی در امان بمانند.

آخرین کتابخانه های زنجیری +عکس

زنجیر ها توسط حلقه ای به گوشه و یا جلد کتاب وصل می شدند و به اندازه ی کافی بلند بودند تا بتوان کتاب را از قفسه برداشت و خواند. تنها مسئولین کتابخانه ها با کلیدی مخصوص می توانستند کتاب ها را از زنجیر باز کنند. با معرفی صنعت چاپ نمونه های یک کتاب به تعداد زیاد در دسترس قرار گرفت و ارزش کتاب به طور چشم گیری پایین آمد. تا اواخر قرن نوزدهم زنجیر کردن کتاب ها متوقف شد و امروزه تنها چند کتابخانه ی زنجیری باقی مانده است.

کتابخانه ی کلیسای هیرفورد (Hereford Cathedral Library)

این کتابخانه که در شهر هیرفورد انگلستان واقع شده بزرگترین کتابخانه ی زنجیری باقی مانده است. این کتابخانه که تاسیس آن به سال ۱۶۱۱ بر میگردد عمدتا شامل کتاب های دست نویس زنجیره شده به قفسه هایشان است که بعضی از آنها نمونه هایی عالی از کتاب های دست نویس باستانی با تصویرسازی هایی با طلا و رنگ است. دوتا از با ارزش ترین کتاب های این کتابخانه یکی نسخه ی منحصر به فرد کتاب سرود های باستانی هیرفورد متعلق به قرن ۱۳ میلادی است و دیگری گاسپل های هیرفورد است که با حروف آنگلوساکسن به حدود سال ۷۸۰ میلادی بر می گردد. گاسپل های هیرفورد قدیمی ترین کتاب اینجاست.

آخرین کتابخانه های زنجیری +عکس

آخرین کتابخانه های زنجیری +عکس

آخرین کتابخانه های زنجیری +عکس


کتابخانه ی زنجیری زوفن The Chained Library of Zutphen

این کتابخانه در کلیسای والبرگیس قدیس (St. Walburgis church) در شهر زوفن در هلند واقع شده است. کلیسا به قرن یازده میلادی باز میگردد ولی کتابخانه در قرن شانزدهم تاسیس شده است. ساختمان و نمای داخلی کتابخانه با گذشت زمان تقریبا دست نخورده باقی مانده و کتابهای قدیمی همچنان به قفسه های چوبی قدیمی زنجیر هستند.


آخرین کتابخانه های زنجیری +عکس


کتابخانه ی زنجیری فرانسیس تریگ Francis Trigge Chained Library

این کتابخانه که در گرنتهام(Grantham) در انگلستان واقع شده است در سال 1598 تاسیس شده و اولین کتابخانه ی عمومی انگلستان است. کتابخانه 365 کتاب فهرست شده دارد که از این تعداد 80 عدد همچنان به زنجیر هستند. این زنجیرها البته به زمان بازسازی اتاق در سال 1884 باز میگردند. کتابخانه مجموعه هایی نایاب در خود دارد که به قبل از قرن شانزدهم برمیگردند.

آخرین کتابخانه های زنجیری +عکس


کتابخانه ی زنجیری مدرسه ی سلطنتی Royal Grammar School Chained Library

این کتابخانه واقع در مدرسه ی سلطنتی گیلدفورد(Guildford) انگلستان ساختمانی قدیمی است که قدمت قفسه های آن به 1897 برمیگردد. کتابخانه خودش در اواخر قرن شانزدهم تاسیس شده است. از آن زمان تا قرن نوزدهم مجموعه های قابل توجه زیادی به کتابخانه اضافه شد. قدیمی ترین کتاب این کتابخانه چاپ ونیز بوده و به 1480 بر میگردد. امروزه این کتابخانه یکی از چند نمونه ی باقی مانده از کتابخانه های زنجیری در یک مدرسه است.

آخرین کتابخانه های زنجیری +عکس


کتابخانه ی زنجیری ویمبورن مینستر Wimborne Minster Chained Library

کتابخانه ی زنجیری واقع در ویمبورن مینستر انگلستان دومین کتابخانه ی زنجیری بزرگ دنیاست. این کتابخانه در سال 1686 تاسیس شده و حدود 150 کتاب دارد که همه در زنجیر هستند.

آخرین کتابخانه های زنجیری +عکس


Biblioteca Malatestiana

این کتابخانه که در سال 1454 افتتاح شده در ایتالیا واقع شده است. کتابخانه همچنان شامل کتاب هایی است که با زنجیرهای چکش کاری شده به طبقات متصل هستند.

آخرین کتابخانه های زنجیری +عکس


کتابخانه ی زنجیری کلیسای ولز Wells Cathedral Chained Library

کتابخانه ی زنجیری در کلیسای ولز واقع در شهر ولز انگلستان خانه ی کتاب هایی متعلق به قبل از قرن نوزدهم است. این کتابخانه 2800 جلد کتاب در موضوعاتی مانند خداشناسی، تاریخ، علم، طب، اکتشاف و زبان در خود دارد. قدیمی ترین کتاب این مجموعه متعلق به سال 1472 است که در ونیز چاپ شده است. دیگر کتاب های قدیمی این مجموعه به سال های 1555 و 1606 بر میگردند.

آخرین کتابخانه های زنجیری +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج