امسال چند بار سرما می خورید؟
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
دکتر استرکی_1
دکتر ولدخانی_1
اپیلاسیون نانا 3
دکتر ولدخانی_3
دکتر استرکی_3
اپیلاسیون نانا 4
دکتر استرکی_4
دکتر ولدخانی_4
دکتر ولدخانی_2
دکتر استرکی_2
اپیلاسیون نانا 2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۳۵۸۱۹
۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
۵۹۷۰
به 8 سؤال جواب بدهید و ببینید چقدر احتمال دارد در روزها و هفته‌‌های آینده سرما بخورید. در ضمن شركت در این آزمون باعث می‌شود كه نكته‌های مفید بسیار زیادی هم یاد بگیرید.

برترین مجله اینترنتی ایران

مجله سیب سبز:  روی میز كارتان دستمال كاغذی دارید؟ پنجره‌های خانه و محل كارتان بسته است؟ شیرینی دوست دارید؟ همه این عوامل به ظاهر بی‌ربط، می‌تواند در احتمال ابتلای شما به سرماخوردگی و آنفلوآنزا نقش داشته باشند. به 8 سؤال جواب بدهید و ببینید چقدر احتمال دارد در روزها و هفته‌‌های آینده سرما بخورید. در ضمن شركت در این آزمون باعث می‌شود كه نكته‌های مفید بسیار زیادی هم یاد بگیرید.

زمستان امسال چند بار سرما خواهید خورد؟!

تمرینات ورزشی، غذا و دسرهایی كه انتخاب می‌كنید و حتی وسایلی كه روی میز كارتان قرار دارند، می‌توانند در افزایش یا كاهش احتمال ابتلای شما به این بیماری نقش داشته باشند. اگر بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا همیشه باعث ناراحتی و نگرانی شما است، با این آزمون می‌توانید بفهمید چقدر در معرض خطر قرار دارید.

داروهایی كه شما را ضعیف می‌كنند

1- اخیرا داروی آنتی‌بیوتیك مصرف كرده‌اید؟

برای پاسخ مثبت، یك امتیاز و برای پاسخ منفی صفر امتیاز در نظر بگیرید.


با مصرف آنتی‌بیوتیك، باكتری‌هایی كه به طور طبیعی در معده و روده شما زندگی می‌كنند، كمتر خواهند شد. مطالعات دانشمندان آلمانی نشان داده كه این باكتری‌ها كه آنها را باكتری‌های مفید می‌نامند سیگنال‌هایی به سلول‌های بدن می‌فرستند كه باعث تولید مواد ضدویروس توسط آنها می‌شود، در واقع مصرف آنتی‌‌بیوتیك در روزهای اخیر مقاومت بدن شما را كاهش می‌دهد اما با خوردن محصولات پروبیوتیك می‌توانید به بدن خودتان كمك كنید. مثلا اگر در شرایط پراسترس و پرفشار هستید یا كارتان بسیار سنگین است، روزانه ماست پروبیوتیك بخورید.



تغییر ذائقه بدهید

2- آیا گرایش زیادی به شیرینی‌ها دارید؟

برای پاسخ مثبت، یك امتیاز و برای پاسخ منفی صفر امتیاز در نظر بگیرید.


شكر نقش تضعیف‌كننده سیستم ایمنی را دارد. بر اساس تحقیقات انجام گرفته در كالیفرنیا، سلول‌های ایمنی كه در معرض 100 گرم شكر قرار می‌‌گیرند قدرت كمتری دارند و كمتر می‌توانند با عفونت‌ها بجنگند. دكتر ویكی ادگسون، متخصص تغذیه، به نكته دیگری هم اشاره می‌كند: قند بالا میكروب‌های مفید داخل دستگاه گوارش را از بین می‌برد و اینگونه سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌كند. برای همین اگر می‌خواهید دچار بیماری‌های این روزها نشوید بیش از حد شیرینی، شكلات، شكر مصنوعی و قند و شكر مصرف نكنید، اگر به شیرینی‌جات تمایل داشتید میوه‌‌های شیرین بخورید.



شما بیمار نخواهید شد

3- فكر می‌كنید در هفته‌های آینده سرما خواهید خورد؟

برای پاسخ مثبت، یك امتیاز و برای پاسخ منفی صفر امتیاز در نظر بگیرید.


اگر فكر كنید مریض خواهید شد احتمال مریض شدن شما بیشتر می‌شود. این یك باور قدیمی و غلط نیست، یك حقیقت تاییدشده علمی است. تحقیقات علمی نشان داده كه خوش‌بینی و داشتن روحیه قوی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت كند و افرادی كه دائما از بیمار شدن می‌ترسند به احتمال بیشتری بیمار خواهند شد. از طرف دیگر  مطالعه‌ای در ایالات متحده نشان داده، والدینی كه دارای  فرزند هستند و مشغله زیادی دارند كمتر از والدینی كه بچه ندارند سرما می‌خورند، چرا؟ چون آنها در ذهن‌شان خود را تقویت می‌كنند تا مریض نشوند. برای همین به خودتان حس مثبت بدهید و به بیمار شدن فكر نكنید.



نه خیلی زیاد ورزش كنید، نه خیلی كم

4- آیا برنامه ورزشی شما منظم و دقیق است؟

برای پاسخ بله 1 امتیاز و برای پاسخ نه، صفر امتیاز در نظر بگیرید؟


ورزش كردن در حد متوسط و متعارف و زیر نظر كارشناسان ورزش، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌كند اما ورزش سنگین هرروزه اثر عكس دارد و بدن را تضعیف می‌كند. مطالعات نشان داده كه تمرین بیشتر از 90 دقیقه با شدت زیاد، هورمون استرس را در بدن ترشح می‌كند كه همراه مواد شیمیایی موسوم به سیتوكینین باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان می‌‌شوند. متخصصان  می‌گویند باید برنامه ورزشی شما هدفمند و متناسب با شرایط بدن‌‌تان باشد. اگر یك روز، سخت ورزش كردید، روز بعد را به خودتان استراحت داده یا چند حركت كم‌فشار را انجام دهید و ورزش‌های مقاومتی را هم در برنامه ورزشی خود بگنجانید. مطالعات در فلوریدا نشان داده كه اینگونه تمرینات به تعداد سلول‌های مبارزه‌كننده با ویروس‌های آنفلوآنزا در بدن می‌‌افزاید. در ضمن اگر تمرین سختی پشت‌سر گذاشتید، مایعات ورزشی یا مایعات مناسب دیگر بنوشید.


زمستان امسال چند بار سرما خواهید خورد؟!

هوا سرد است؟ باز هم پنجره‌هایتان را باز كنید

5- آیا پنجره‌های خانه‌تان را در فصل زمستان باز می‌كنید؟

برای پاسخ بله، صفر امتیاز و برای پاسخ نه یك امتیاز در نظر بگیرید.


دكتر موراوسكا مدیر مركز كنترل كیفی هوا در دانشگاه كوئینزلند می‌گوید: «یكی از راه‌های اصلی انتقال آنفلوآنزا، تنفس در هوایی است كه فرد مبتلا به بیماری در آن تنفس، عطسه یا سرفه كرده، ویروس‌ها همراه با ذرات معلق در اثر سرفه یا عطسه فرد وارد هوای محیط می‌شود و افراد دیگر با تنفس آنها را وارد بدن خود می‌كنند.» بر اساس تحقیقات دكتر موراوسكا اگر شما 90 دقیقه همراه با فرد مبتلا به آنفلوآنزا در یك اتومبیل با پنجره‌های بسته بنشینید به احتمال 99درصد به این بیماری مبتلا خواهید شد اما اگر پنجره‌های اتومبیل در این مدت باز باشند احتمال انتقال بیماری به شما فقط 20درصد است. دكتر موراوسكا می‌گوید: «با باز كردن پنجره‌های خانه‌تان تهویه مناسبی ایجاد خواهید كرد كه باعث خروج ذرات ویروس از هوای خانه و در نتیجه احتمال ابتلای شما به آنفلوآنزا كمتر خواهد شد.»



اهمیت دست‌ها

6- حداقل 6 بار در روز دست‌هایتان را می‌شویید؟

برای پاسخ بله، صفر امتیاز و برای پاسخ نه یك امتیاز در نظر بگیرید.


بر اساس آمار تنها یك‌سوم مردم جهان حداقل روزی 6 بار دست‌های خود را می‌شویند. پروفسور جان آكسفورد، متخصص ویروس‌شناسی و مدیر مركز بهداشت ملی می‌گوید: اصلی‌ترین راه ابتلا به آنفلوآنزا دست دادن یا لمس كردن فرد مبتلا به این بیماری یا تماس با اجسامی است كه توسط او لمس شده، در واقع با شستن و ضدعفونی‌كردن دست‌هایتان از اصلی‌ترین عامل انتقال بیماری‌ دور می‌شوید.حداقل روزی 6 بار دست‌هایتان را با آب گرم و صابون بشویید بهترین كار این است كه قبل از هر غذا، بعد از هر بار دستشویی رفتن و بعد از آمدن از خارج خانه به داخل خانه دست‌هایتان را بشویید. اما مدت زمان شستن دست‌ها با آب و صابون باید چقدر باشد؟ حداقل 15ثانیه، 30 ثانیه هم مناسب است.



این ویتامین را بخورید

8- آیا مكمل‌های حاوی ویتامین D را به صورت روزانه مصرف می‌كنید؟

برای پاسخ مثبت، صفر امتیاز و برای پاسخ منفی یك امتیاز در نظر بگیرید.

بر اساس نتایج تحقیقاتی كه در دانشگاه كلرادو انجام گرفت، مشخص شد كه  كمبود ویتامین D در بدن باعث كاهش ساخت آمینو اسیدهای تقویت‌كننده سیستم ایمنی بدن می‌‌شود. در واقع اگر بدنتان با كمبود ویتامین D روبه‌‌رو باشد احتمال ابتلای شما به سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش می‌یابد.



حذف دستمال کاغذی

7- یك بسته دستمال كاغذی روی میز كارتان دارید؟

برای پاسخ مثبت، یك امتیاز و برای پاسخ منفی صفر امتیاز در نظر بگیرید.


شاید فكر كنید كه داشتن بسته دستما‌ل‌كاغذی روی میزتان نشانگر تمیزی و نظافت است اما باید بدانید كه داشتن دستمال كاغذی روی میزتان به این معناست كه افراد دیگر كه احتمال دارد دچار بیماری سرماخوردگی یا آنفلوآنزا باشند می‌آیند و از آن استفاده می‌كنند و اینگونه احتمال ابتلای شما به بیماری‌های عفونی افزایش می‌یابد. این حرف‌های دكتر چارلز گبرا، متخصص عفونی و یكی از نویسندگان  كتاب راهنمای كامل دور ماندن از بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزاست. پروفسورجان اكسفورد هم می‌گوید: «اگر در محل كارتان فردی سرما خورده باشد سعی كنید در تمام لحظات حداقل یك متر فاصله را با او رعایت كنید. البته بهترین كار این است كه فاصله 2 متر تا 3 متری را رعایت كنید.» اگر در هواپیما یا قطار یا سالن سینما هستید و فرد سرماخورده‌ای را دیدید، بهتر است كه فاصله دو صندلی را رعایت كنید.



نمره سرماخوردگی شما چند است؟

و اما مكانیسم نمره دادن

اگر نمره‌تان بیشتر از 5 شد

در این صورت احتمال ابتلای شما به آنفلوآنزا زیاد است. باید تمام نكاتی كه در سؤال‌ها بود را به دقت در نظر بگیرید به خصوص در مورد شستن دست‌ها در عین حال رژیم غذایی خودتان را هم كاملا با دقت تنظیم كنید. برای آنكه بدنتان را تقویت كنید باید میوه‌ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی شما جایگاه ثابتی داشته باشند. مطالعات نشان داده افرادی كه طی پاییز و زمستان روزانه بین 5 تا 7 جیره میوه یا سبزیجات می‌خورند هر جیره میوه شامل یك عدد نارنگی یا پرتقال یا لیموشیرین یا آب گریپ‌فروت و هر جیره سبزی، معادل یك كف دست سبزیجات است حدود 25درصد كمتر از افرادی كه میوه و سبزیجات تازه در رژیم غذایی آنها نیست، دچار بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌‌‌شوند.

اگر نمره‌تان بین 2 تا 5 بود

باید گفت كه خطر ابتلای شما به آنفلوآنزا در حد متوسط است. برای آنكه احتمال ابتلا را كاهش دهید، سعی كنید طی روز دست‌هایتان را به كرات با مواد ضدعفونی‌كننده بشویید، خواب شبانه‌تان را تنظیم كنید و به میزان كافی بخوابید و از استرس و اضطراب هم دور شوید. در ضمن در مورد خانم‌ها باید این نكته را هم در نظر گرفت كه آنها در حول و حوش میانه دوره ماهانه خود بیشتر مستعد ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی هستند (مطالعات در مناطق مختلف نشان داده كه میزان سرماخوردگی زنان در حول و حوش روز تخمك‌گذاری آنها سه‌برابر روزهای دیگر است) برای همین در این مقطع آنها باید توجه بیشتری به رژیم غذایی خود داشته باشند و تا حد امكان از استرس، اضطراب و نگرانی دور بمانند.

اگر نمره‌تان كمتر از 2 بود


باید گفت كه به نظر می‌رسد احتمال ابتلای شما به بیماری‌های ویروسی سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیار كم است. اما یادتان باشد كه شما در ایمنی مطلق به سر نمی‌برید. كافی است كه همه‌گیری این بیماری‌ها رخ دهد تا شما هم در خطر ابتلا قرار بگیرید. باید سعی كنید كمتر با افراد مبتلا به این بیماری‌ها در  تماس باشید و در صورتی كه در محل كار شما افراد به این بیماری‌ها مبتلا شدند، از آنها بخواهید كه در خانه بمانند و استراحت كنند. در روزهای شیوع باید دقت خودتان را دوچندان كنید و توجه ویژه‌ای روی تغذیه و خواب خود و رعایت نكات بهداشتی و تندرستی ویژه فصول سرد سال داشته باشید.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
سفیر بار ساقدوش_1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
شیرآلات زمانی_3
سفیر بار ساقدوش_3
استخدام_3
سفیر بار ساقدوش_4
شیرآلات زمانی_4
استخدام_4
سفیر بار ساقدوش_2
استخدام_2
شیرآلات زمانی_2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
کیان برنا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر
کیان برنا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
شفا_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
پارسیس_فوتر ساختمان
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_تزریق چربی
کلینیک النا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
کلینیک فرشته_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر