۳۸۱۳۱۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جمع‌ آوری ۱۷۰۰ کودک خیابانی در تهران

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با اجرای برنامه ششم توسعه مشاوره ژنتیک در کشور رایگان شده و زوج های جوان پیش از ازدواج باید در این مشاوره ها شرکت کنند.

خبرگزاری میزان: انوشیروان محسنی بند پی؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با اجباری شدن مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج گفت: با توجه به پیشرفت علم ژنتیک در دنیا، آزمایش‌های ژنتیک پیش از ازدواج می توانند در جلوگیری از معلولیت‌ها تأثیر گذار باشند.

وی افزود: در سه استان کشور طرح اجباری شدن آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج را به صورت پایلوت اجرایی کردیم و مقرر شده همزمان با اجرای برنامه ششم توسعه این طرح در سراسر کشور اجباری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با ارائه آماری از تعداد مراکز فعال در حوزه آزمایش ژنتیک در سراسر کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴۰ مرکز ژنتیک با ۲۴۷ تیم غربالگر در سراسر کشور کار آزمایش های ژنتیک را انجام داده و بیشتر این مراکز متعلق به بخش خصوصی هستند.

محسنی بندپی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور جلوگیری از معلول زایی در کشور خاطر نشان کرد: با اجرای طرح آزمایش ژنتیک اجباری از معلول زایی جلوگیری شده و می توانیم مقدمات کاهش تولد ۲۵ هزار نوزاد معلول در کشور را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: در مدت زمان اخیر موفق شدیم شرایط را برای سقط قانونی ۱۳۰۰ جنین دارای معلولیت فراهم کرده و این آمار برای ما قابل قبول است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه تنها مشاوره های ژنتیک رایگان خواهند شد، تصریح کرد: ابتدا هر یک از زوج های جوان باید در مشاوره های ژنتیک حضور پیدا کرده و اگر پزشکان تشخیص دهند این عده باید در آزمایش‌های ژنتیک نیز حضور پیدا کنند.

محسنی بندپی در خصوص اجرای طرح جمع آوری متکدیان از سراسر شهر تهران اذعان کرد: سازمان بهزیستی کشور یکی از دستگاه های فعال در طرح جمع آوری متکدیان تهرانی است و با کمک استانداری و فرمانداری این طرح را اجرایی می کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت: از زمان اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان ۱۷۰۰ کودک از سراسر شهر تهران جمع آوری شده که اکنون ۱۵۰۰ تن از آنها توسط مراکز خیریه ساماندهی می شوند.

وی افزود: از زمان اجرای این طرح ۳۰۰ کودک بی سرپرست نیز به سازمان بهزیستی کشور تحویل داده شده و مسئولیت های آنها برعهده سازمان بهزیستی کشور خواهد بود.

محسنی بند پی از اقدامات مناسب سازمان بهزیستی در حوزه توانمندی سازی معتادان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر در سراسر کشور ۲۵۰۰ مرکز مداخله اعتیاد راه اندازی شده و در این مراکز معتادین علاوه بر ترک مراحل توانمند سازی را نیز پشت سر می گذارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج