۳۸۵۰۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

زنجيره حوادث مرگبار به «معدن طبس» رسید

آمار اوليه قربانيان انفجار و ريزش معدن طبس ۸ تن اعلام شده؛ اما همچنان احتمال افزايش شمار جان باختگان اين حادثه وجود دارد.

خبرگزاری ا یلنا : آمار اوليه قربانيان انفجار و ريزش معدن طبس 8 تن اعلام شده؛ اما همچنان احتمال افزايش شمار جان باختگان اين حادثه وجود دارد.

در اين كارگاه واقع در طبس 40 كارگر در زمان وقوع حادثه حضور داشته‌اند كه مشخص نيست همگي آنها زيرزمين حبس شده‌اند يا سرنوشت ديگري برايشان رقم خوده است.

امسال آبستن حوادثي بود كه كشته‌ها و مجروحان پرتعدادي برجاي گذاشت و حالا سقف و ديواره‌هاي «معدن یال‌شمالی مهندس راطبی» بر سر كارگران فرو ريخت تا واقعه‌اي ديگر، داغي تازه نيز بر جاي گذارد.

ريزش اين معدن زغال‌سنگ كه توسط شرکت آروین‌نوین در طبس مورد بهره‌برداري قرار گرفته بود در اثر انفجار گازهاي متراكم صورت گرفت كه موجب مسدود شدن راه‌هاي ورودي و خروجي به آن و حبس شدن كارگران مشغول به كار در آن شد.

در اين بين چهار تن از كارگران در دهانه تونل و در عمق پنجاه متري جان خود را از دست دادند و چهار تن ديگرشان تا زمان تنظيم اين خبر جزو مفقودشدگان اعلام شدند.

با اين وجود و در حالي كه تلاش امدادگران براي دسترسي به كارگران و آواربرداري ادامه داشت، نسبت به احتمال انفجار مجدد در معدن هشدار داده شد.

در اين باره، ريیس شبکه بهداشت و درمان طبس گفت: با ریزش معدن زغال سنگ طبس، کشته شدن چهار نفری که در ابتدای دهانه تونل حضور داشته‌اند، قطعی است و احتمال کشته شدن تمام معدنچیان نیز وجود دارد.

جواد سهیلی اظهار كرد: اكيپ‌هاي امدادي تا هنگام تخلیه گاز تونل و خروج جنازه‌‌ها که احتمالا مدت زمان زیادی طول بکشد، در محل حادثه حضور خواهند داشت.

در پی وقوع انفجاری در معدن یال شمالی كه تاكنون به كشف چهار جنازه و مفقود شدن چهار كارگر دیگر انجامیده است، پزشكی قانونی یزد با استناد به ابعاد حادثه مرگ كارگران مفقود شده را نیز تایید كرد و به این ترتیب تعداد كشته شدگان این حادثه به هشت نفر رسید.

با این حال فرماندار طبس در خبری جداگانه تعداد کشته‌شدگان این حادثه راچهار نفر عنوان کرده است. احمد طالبیان مقدم گفت: تا کنون جسد چهار کارگر معدنچی از عمق زمین بیرون آورده شده و هنوز از سرنوشت باقی کارگران اطلاعی در دست نیست.

در آذرماه سال ۸۹ حادثه‌ای مشابه در یکی از معادن کرمان روی داد که در جریان آن 4 كارگر در عمق 600 متری تونل محبوس شده بودند. در ‌‌نهایت 19 فروردین 90 جنازه 3 كارگر بیرون كشیده شد و از سرنوشت كارگر چهارم خبری انتشار نیافت.

معدن آروین نوین در 75 کیلومتری طبس متعلق به بخش خصوصی است.


پیکر هر ۸ معدنچی حادثه طبس از معدن خارج شد

خبرگزاری مهر: سرانجام پس از 14 ساعت تلاش امدادگران، پیکر هر هشت معدنچی حادثه ریزش معدن زغال سنگ طبس از تونل این معدن به بیرون کشیده شد.

معدن زغال سنگ طبس که به دنبال ریزش، هشت معدنچی را در خود محبوس کرده بود، سرانجام به باز پس دادن پیکر این معدنچیان رضایت داد.

چهار نفر از کارگران این معدن، در همان ساعات اولیه ریزش جان خود را از دست دادند اما چهار نفر دیگر بر اثر گاز معدن درگذشتند.

زنجيره حوادث مرگبار به «معدن طبس» رسید

تا غروب دیروز تنها یک نفر از حادثه دیدگان از معدن خارج شده بود اما هم اکنون با تلاش امدادگران پیکر هر هشت نفر از این معدن خارج شد.

به این ترتیب بار دیگر حادثه معدن، جان هشت کارگر دیگر را گرفت و پرونده این حادثه این معدن نیز بسته شد.

تلاش برای بررسی علل ریزش معدن زغال سنگ طبس موسوم به یال شمالی ادامه دارد.

اسامی جان باختگان این حادثه نیز علی مهدی زاده، محمود عابد، جواد باقرزاده، رمضان رضوانی، اسماعیل رحیمیان، ابوالفضل خوری و رسول غلامی اعلام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • يه دوست

      كلا ما نبايد منتظر شنيدن خبرهاي خوب باشيم، انگار ديگه واسه خودمون هم عادي شده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج