۴۴۱۱۸۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

جنگ اسب بخاری بنتلی، رولزرویس و مایباخ

ما همیشه شاهد جنگ‌های اسب بخاری بین ب‌ام‌و، مرسدس بنز و آئودی بوده‌ایم؛ اما این جنگ هم‌اکنون به دیگر حوزه‌ها نیز کشیده شده و برندهای لوکس‌تر با پیشرانه‌های دوازده سیلندر آتش این جنگ را شعله‌ور کرده‌اند.

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: ما همیشه شاهد جنگ‌های اسب بخاری بین ب‌ام‌و، مرسدس بنز و آئودی بوده‌ایم؛ اما این جنگ هم‌اکنون به دیگر حوزه‌ها نیز کشیده شده و برندهای لوکس‌تر با پیشرانه‌های دوازده سیلندر آتش این جنگ را شعله‌ور کرده‌اند.

جنگ اسب بخاری بنتلی، رولزرویس و مایباخ

درحالی‌که معمولاً جنگ‌های قدرت بین مدل‌هایی چون M۳،C۶۳ و RS۴ یا مدل‌هایی نظیر M۵،E۶۳ و RS۶ بوده اما این بار سه خودروساز لوکس در سطح بسیار بالایی از بازار وارد میدان شده‌اند. این سه خودرو عبارت‌اند از بنتلی، رولزرویس و مایباخ. تاکنون بنتلی در این جنگ پایین‌تر از حریفان قرار داشته است. رولزرویس و مایباخ به تازگی مدل‌های توانای خود را عرضه کرده و بنتلی را تحت‌فشار گذاشته‌اند.

جنگ اسب بخاری بنتلی، رولزرویس و مایباخ

اوایل امسال رولزرویس با معرفی نشان مشکی Black Badge جنگ جدیدی را آغاز کرد. مدل‌های کوپه‌ی ریث و سدان گوست که از این نشان سود می‌برند از همان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی مدل‌های استاندارد استفاده می‌کنند اما خروجی آن‌ها افزایش یافته است. درحالی‌که گوست استاندارد قدرت ۵۶۳ اسبی و گشتاور ۸۲۰ نیوتون متری دارد اما گوست مشکی نشان خروجی ۶۰۳ اسبی و گشتاور ۸۴۱ نیوتون متری دارد. ریث حتی قدرتمندتر بوده و خروجی پیشرانه‌ی آن در دو مدل استاندارد و مشکی به ۶۲۴ اسب بخار می‌رسد. البته گشتاور نسخه‌ی مشکی از ۸۰۰ به ۸۷۰ نیوتون متر رسیده است.

جنگ اسب بخاری بنتلی، رولزرویس و مایباخ

دایملر نیز چند هفته پیش با رونمایی از مرسدس-مایباخ S۶۵۰ کابریولت خودی نشان داد. برای اولین بار از زمان احیای این برند، مایباخ دست روی مدلی دو درب و کانورتیبل گذاشته است؛ اما نکته‌ی مهم‌تر اینکه این خودرو از پیشرانه‌های قدرتمندتری سود می‌برد. همانند مایباخ S۶۰۰ سدان، مدل S۶۵۰ از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو نیرو می‌گیرد اما قدرت آن به سطح جدیدی رسیده است. بجای قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۸۳۰ نیوتون متری مدل S۶۰۰، این خودرو خروجی عظیم ۶۲۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری دارد.


این میزان قدرت را با بنتلی کانتیننتال GT مقایسه کنید که خروجی پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربوی آن 582 اسب بخار و 724 نیوتون متر است. مدل سطح بالای اسپید نیز قدرت 633 اسبی و گشتاور 841 نیوتون متری دارد. مدل‌های کانورتیبل و سدان فلایینگ اسپور نیز با همین میزان خروجی در دسترس هستند.

جنگ اسب بخاری بنتلی، رولزرویس و مایباخ

این میزان اسب بخار بنتلی بیشتر از دو خودروی دیگر است اما در بحث گشتاور بنتلی در برابر مرسدس حرفی برای گفتن ندارد. میانگین دو واحد ذکر شده در رولزرویس بالاتر از بنتلی است اما در این بخش مایباخ هر دو رقیب را پشت سر می‌گذارد.

جنگ اسب بخاری بنتلی، رولزرویس و مایباخ

نسخه‌ی تولید محدود S650 کابریولت تنها مایباخی است که از پیشرانه‌ی یاد شده استفاده می‌کند هرچند این پیشرانه در مدل‌های AMG S65 سدان، کوپه و کانورتیبل و نیز SL65 رودستر و G65 در دسترس هستند. با به‌روزرسانی S کلاس در سال 2017، از اینکه ببینیم مرسدس مدل سدان مایباخ S650 را نیز با فاصله‌ی بین محور طولانی‌تر و راحتی فوق‌العاده عرضه کرده اصلاً تعجب نخواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا اینا بزنن گاراژ تا زمانیکه کادیلاک 16 با 1000اسب بخار توی میدونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج