۴۵۶۱۵۲
۲ نظر
۵۰۲۳
۲ نظر
۵۰۲۳
پ

در «هفت» مطرح شد؛

چرا «سینمای وحشت» در ایران نحیف است؟

برنامه «هفت» در شرایطی این هفته به ژانر وحشت و فقدان چنین آثاری در روند مرسوم تولید فیلم در سینمای ایران پرداخت که مسئله پراهمیت تر، سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود.

تابناک: برنامه «هفت» در شرایطی این هفته به ژانر وحشت و فقدان چنین آثاری در روند مرسوم تولید فیلم در سینمای ایران پرداخت که مسئله پراهمیت تر، سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود.
برنامه سینمایی «هفت» ساعت 10:33 امشب -جمعه- در حالی از شبکه سوم سیما روی آنتن زنده رفت که به گفته بهروز افخمی این برنامه بر سینمای وحشت ایران و کمبود تولید آثار در این ژانر در سینمای ایران حکایت دارد. در همین راستا بهروز افخمی با محمدحسین لطیفی، کارگردان سینما و تلویزیون درباره ژانر ترس و وحشت در سینمای ایران گفت و گو کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «خوابگاه دختران» درخصوص علت ضعف ژانر وحشت در سینمای ایران گفت: طبق آمار ما هر 2-3 سال یک بار یک فیلم در این ژانر تولید کرده ایم. واقعیت این است که بشر احساسات مختلف دارد. از ترس تا خنده و طنز. لذا اگر سالی یکی دو فیلم خوب در ژانر وحشت تولید شود، قطعا مخاطب نیز همراه می شود و می بیند. لذا محدودیتی در تولید فیلم در ژانر وحشت در ایران نداریم. هرچند به دلیل عقب ماندگی این ژانر در سینمای ایران، مخاطب ایرانی ظرفیت زیادی ندارد و ما باید در میزان ترساندن او مراعات کنیم. من در فیلم «خوابگاه دختران» با ایرج طهماسب، نویسنده کار بسیار سعی کردیم این مسئله را رعایت کنیم.

لطیفی عدم موفقیت ژانر وحشت در سینمای ایران را به علت عدم موفقیت فیلم هایش تلقی کرد و گفت: چون مرگ فیلم ترسناک، زمانی است که مخاطب بجای ترس به آن بخندد. علت این عدم موفقیت، پیش از هرچیز به قصه و داستان بازمی گردد. اما در مرتبه های بعد به تکنیک ها و ابزارهایی برمی گردد، که در سینمای دنیا وجود دارد و فرد نیز تست و تجربه های فراوانی شده است. اما در ایران اینگونه نیست. در ایران وقتی کسی یک ژانری را تجربه می کند، تصور می کنیم باید در ادامه هم همان ژانر را ادامه دهد. اما اگر درست عمل کنیم یعنی هم داستان درست و هم کارگردانی در مسیر داستان به خوبی شکل گیرد، معتقدم فیلم خوبی در این ژانر بدست می آید.

او در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: یکی دیگر از علت های ضعف ژانر وحشت در سینمای ایران عدم آگاهی تهیه کنندگان به اثرگذاری این ژانر بر مخاطب است و لذا ترجیح می دهند به صرف هزینه های بیشتر برای این ژانر، به سراغ فیلم های کمدی بروند. چون به هر حال در ژانر وحشت شما مجبورید فیلمبرداری را طی چند ماه در شب انجام دهید و تجهیزات بیشتری را صرف کنید.

در ادامه این برنامه نیز محمد حیدری، دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در خصوص این جشنواره سخن خواهد گرفت.

در آخر نقد و بررسی فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان با حضور طهماسب صلح جو و آرش خوشخو انجام خواهد شد. باید دید آیا مسعود فراستی در این بخش حضور خواهد داشت یا پس از هتاکی ها اخیر بالاخره از این برنامه کنار گذاشته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حیف نون

      برای اینکه مردم تو ایران همیشه در وحشت فقیر شدنشان هستند و مضطرب آینده زندگیشان و فرزندانشان هستند دیگه سینما وحشت به چه دردشون میخوره!!؟

    • بدون نام

      وقتی به دور از دوربین و خبرنگار و در محافل غیر رسمی پای صحبت دست اندرکاران تولید فیل بشینین، حرفها چیز دیگریست
      دست اندرکاران تولید ژانر وحشت دلیل اول و اصلی کم تولید بودن در این ژانر را عدم صدور مجوز می دونن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج