رونمایی از جانشین زانتیا در نمایشگاه خودرو تهران
بیتردید همگان زانتیا را یکی از موفقترین خودروهای بازار ایران در سالهای نه چندان دور میدانند. خودرویی که در سال ۱۳۸۹ و پس از ده سال تولید، از گردانه رقابت خارج شد.
وب سایت گجت نیوز - معین کریمی: بیتردید همگان زانتیا را یکی از موفقترین خودروهای بازار ایران در سالهای نه چندان دور میدانند. خودرویی که در سال ۱۳۸۹ و پس از ده سال تولید، از گردانه رقابت خارج شد. حال به نظر میرسد مناسبات ایران با شرکتهای بزرگ خودروسازی پس از لغو تحریمها باعث شده تا بازار ایران صاحب یک جانشین برای این خودرو دوست داشتنی شود. سیتروئن سی ۴ (Citroen C۴)، نام این سدان بسیار زیبا است که امروز شاهد رونمایی رسمی از آن در نمایشگاه خودرو تهران بودیم.
این سدان، در واقع نسل دوم سیتروئن سی ۴ است که توسط تیم گروه پژو سیتروئن طراحی شده است و اینک شرکت سایپا آن را به جادههای تهران خواهد آورد. البته این خودرو دارای یک مدل هاپ بک نیز خواهد بود، اما فاصله بین دو محور آن با اندازهای حدود ۲۷۱۰ میلیمتر، ۱۰ سانتیمتر از مدل هاچ بک سیتروئن سی ۴ بیشتر است.
این سدان، در واقع نسل دوم سیتروئن سی ۴ است که توسط تیم گروه پژو سیتروئن طراحی شده است و اینک شرکت سایپا آن را به جادههای تهران خواهد آورد. البته این خودرو دارای یک مدل هاپ بک نیز خواهد بود، اما فاصله بین دو محور آن با اندازهای حدود ۲۷۱۰ میلیمتر، ۱۰ سانتیمتر از مدل هاچ بک سیتروئن سی ۴ بیشتر است.
سیتروئن C۴ برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی بود که در شهر پاریس رونمایی شد. این خودرو با دو موتور ۱.۶ لیتری (تنفس طبیعی و توربو) و ۱.۸ لیتری (مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ) روانه بازارهای جهانی میشود، اما ظاهرا مدل مجهز به موتور ۱.۶ لیتری توربو این خودرو وارد بازار کشور خواهد شد. این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۶۵ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور است. همچنین مدل قابل عرضه برای بازار ایران حاوی گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است.
سیتروئن سی 4 به زودی در خیابانهای تهران
از نظر طراحی این خودرو با سبک و سیاق همیشگی اتومبیل های شرکت سیتروئن به نظر میرسد. جلوسپر این خودرو به نوعی طراحی شده است که آرم شرکت سیتروئن را بازگو میکند و در وسط آن نیز خود آرم اصلی دیده میشود. شیشه پشتی با توجه به طراحی برجسته و برآمده خود، باعث شده تا درب صندوق عقب بزرگتر به نظر برسد.
فضای داخلی صندوق عقب سی 4 برابر با 440 لیتر است که با توجه به این درب بزرگ، دسترسی به نقاط دور آن نیز آسان است. رینگهای آلومینیومی همراه با قسمتهایی از رنگ کروم نیز در زیر این خودرو به خوبی چشم نوازی میکند. تا در مجموع به طراحی خارجی آن نمره قبولی دهیم.
وقتی وارد کابین سی 4 میشوید، ناخودآگاه آن شما را به یاد زانتیا خواهد انداخت؛ شاید این به دلیل کمی شباهت بین داشبورد جلوی این خودرو با زانتیا است، هرچند که طراحی آن مدرنتر و زیباتر است. صندلیهای چرم یکدست مشکی، زیر دستی و جالیوانی در قسمت پشتی و همچنین یک کنسول بزرگ در وسط خودرو از جمله دیگر مشخصات کابین سیتروئن سی 4 به حساب میآید. در زیر نگاهی به تجهیزات و امکانات C4 خواهیم انداخت.
وقتی وارد کابین سی 4 میشوید، ناخودآگاه آن شما را به یاد زانتیا خواهد انداخت؛ شاید این به دلیل کمی شباهت بین داشبورد جلوی این خودرو با زانتیا است، هرچند که طراحی آن مدرنتر و زیباتر است. صندلیهای چرم یکدست مشکی، زیر دستی و جالیوانی در قسمت پشتی و همچنین یک کنسول بزرگ در وسط خودرو از جمله دیگر مشخصات کابین سیتروئن سی 4 به حساب میآید. در زیر نگاهی به تجهیزات و امکانات C4 خواهیم انداخت.
امکانات سیتروئن سی ۴
- رینگهای آلومینیومی 16 اینچی
- آینههای تاشو برقی
- سانروف برقی
- کروز کنترل
- استارت دکمهای
- کامپیوتر سفری
- چراغهای ال ای دی روزانه
- سیستم صوتی قدرتمند قادر به پشتیبانی از USB و اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث
- سیستم تهویه مطبوع دوگانه - قابلیت یونیزه کردن هوای کابین
- 6 کیسه هوا
- سیستمهای ترمز ABS, EBD, ESP, EBA
- سنسور پارک عقب
پ
نظر کاربران
۱۴۰ میلیون چقد ارزون این ماه یارانمو میدم یکی میخرم
بااین قیمتا کی میتونه بخره
140میلیون؟؟؟؟ چه خبره؟؟؟
2012رونمایی شده یعنی ماشین ماله 5 ساله پیشه.میشه گفت که تو فرانسه داره از رده خارج میشه.صدوپنجاه میلیونم پولشه عالیه عالی....
۱۴۰ ؟؟؟؟!!!!+ خخخخخخخخخخ. میرم خونه میخرم.
تو ترکیه ۵۰ میلیونه و از رده خارج شذه ایران هم با اشتیاق با قیمت هواپیمای شخصی تازه میخواد بفرئشه انسانهای مملکت رو چی حساب میکنه دولت
قیمتش چنده؟! ماها گه توان خریدش رو نداریم.
اگه قیمتش 50میلیون باشه خوبه چون ازچرخه تولیدکشورش خودش خارج شده
نمیدونم از خودروهای فرانسوی چی میخوان بابا کره خودرو هیوندا تولید میکنه با کیفیت عالی چرا وارد و تولید نمی کنند خدا عالمه
با 140 میلیون خیلی گزینه های بهتری هست از این اشغال فرانسوی
به فرانسه هم تو اروپا مثل خودرو سازهای ما بهش نگاه میکنن.ماشینهای قراضه فرانسوی و چینی و ایرانی بازارو پر کردن.
پول دارتراز مسعولین کشور ما هیچ جای دنیا نمیباشد..چون صاحبان تمام این کسب کارها مدیران دولتی میباشد و رعیس جمهور ما روزانه میلیاردها تومن حق السکوت میگیره تا این کارهای بی قانون به جلو پیش بره و ماشین های پنجاه میلیونی رو صدو چهل میلیون بندازن به مردم.مردم رو کردن تو قوطی.چقد داره به مردم ظلم میشه همه ضررها به مردم ختم میشه.امیدوارم روزی خدا حامی حقوق مروم بشه که قربانی همه چیز شدن
از ماست که بر ماست
حقمونه هرچی سرمون بیارن باز کمه