۵۰۸۰۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بازگشت صدا به یک بیمار با سلولهای چربی

محققان در تحقیقات خود نشان دادند که سلول های بنیادی چربی بدن افراد می توانند خاصیت ترمیم کنندگی داشته باشند.

خبرگزاری مهر: محققان در تحقیقات خود نشان دادند که سلول های بنیادی چربی بدن افراد می توانند خاصیت ترمیم کنندگی داشته باشند.

بازگشت صدا به یک بیمار با سلولهای چربی
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، افراد با وزن طبیعی، می توانند بیش از ۳۰ میلیارد سلول چربی در بدنشان داشته باشند و این در حالی است که این میزان در افراد چاق حدود ۳۰۰ میلیارد سلول است. اگرچه اغلب افراد، از داشتن اضافه وزن احساس ناراحتی می کنند، اما ممکن است این چربی اضافی به بهبود سلامت شما کمک کند.

تمایل زیاد و البته رو به افزایشی به استفاده از جراحی های پلاستیکی که از سلول های چربی و گرافت های چربی برای زیبایی(مانند کاهش چین و چروک) و یا ترمیم(برطرف کردن نقص های مربوط سرطان سینه و تروما) وجود دارد و هر روز محققان به قدرت بازسازی کننده و کمکی که می توانند از این بافت های چربی بگیرند، بیشتر پی می برند، به نحوی که به تازگی این محققان توانسته اند به لطف سلول های چربی مشتق از یک فرد بیمار، صدای از دست رفته یک فرد را به وی بازگردانند.

در سال ۲۰۱۳ بود که این فرد در Connecticut مجبور به جراحی برای برداشت تومور پانکراسی اش از بخش بالا و سمت راست قفسه سینه اش شد. با این حال، این تومور عصبی که طناب صوتی سمت راست وی را در کنترل داشت نیز در برگرفته بود و این عصب طی جراحی آسیب دید.

با فلج شدن طناب صوتی سمت راست وی و از دست رفتن اتصال بین طناب صوتی چپ و راست وی قدرت تکلم خود را از دست داد. ظرف سه سال گذشته وی انواع مختلف داروها و درمان ها را تست کرد و حتی دو بار در بیمارستان های بسیار تخصصی در نیوزیلند متحمل جراحی شد، ولی هیچ کدام موجب بهبود آن بیمار نشد.

در واقع به دلیل فلج شدن یکی از طناب های صوتی، میزان هوایی که از بین طناب چپ و راست عبور می کرد، به صورت کنترل نشده بود و در نتیجه فرد نمی توانست تکلم کند.

طناب های صوتی چپ و راست، تنها زمانی به درستی عمل می کنند که بتوانند به صورت هماهنگ و یکدست عمل کنند. چندی پیش بود که محققین تصمیم گرفتند که از سلول های چربی برای ترمیم طناب صوتی وی استفاده کنند.

آن ها بافت چربی شکمی وی را گرفتند و سلول های بنیادی آن را جداسازی کردند و آن را به طور مستقیم و به کمک یک laryngoscope به طناب صوتی وی تزریق کردند.

طولی نکشید که عملکرد طناب صوتی وی احیا شد و وی توانست خیلی سریع قدرت تکلم خود را بازیابی کند.

وی می گوید که طناب صوتی راستش که پیش از این فلج شده بود اینک به طور مناسب و کامل عمل می کند و در هماهنگی با طناب صوتی چپ وی موجب می شود که وی بتواند به راحتی صحبت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج