۵۱۸۱۰۶
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

همکاری کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا

ایران و اتحادیه اروپا همکاری های خود را در بخش کشاورزی و تجاری گسترش می دهند.

خبرآنلاین: ایران و اتحادیه اروپا همکاری های خود را در بخش کشاورزی و تجاری گسترش می دهند.

به گزارش خبرگزاری از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در نخستین نشست مشترک وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه اروپا که امروز شنبه در محل این وزارتخانه برگزار شد، اعضای کمیسیون کشاورزی این اتحادیه در زمینه انتقال فن آوری و نوآوری ها در حوزه کشاورزی به ایران اعلام آمادگی کردند.

در این نشست جرزی پلوآ مدیر کل کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا ضمن ابراز تمایل در زمینه توسعه همکاری و تجارت با بخش کشاورزی ایران گفت: این اتحادیه برای توسعه تجارت با ایران آماده کمک در زمینه ارتقای استاندارد های تولیدات مواد غذایی و انتقال نهاده ها با فناوری بالا است.

وی اظهار داشت: اتحادیه اروپا می تواند در زمینه هایی همچون بذرهای اصلاح شده، ماشین های کشاورزی، سیستم های نوین آبیاری و فناوری گلخانه ها به ایران کمک کند.

در این نشست، علی کیانی راد معاون پژوهشی موسسه پژوهش های برنامه ریزی،اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با ارایه گزارشی از توانمندی ها، ظرفیت ها و برنامه های بخش کشاورزی کشور به سهم ۱۱.۶ درصدی کشاورزی در تولید ناخالص داخلی اشاره کرد.

وی گفت: این سهم با احتساب کسب و کار و صنایع پیشین و پسین کشاورزی به ۳۲.۵ درصد می رسد.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم ، تراز تجاری ایران از منفی ۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به منفی ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

کیانی راد در عین حال دستیابی به تراز تجاری مثبت بخش کشاورزی و توسعه پایدار منابع تولید را دو راهبرد اساسی در سند چشم انداز ۱۴۰۴ عنوان کرد.

در این نشست که با حضور مدیران و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، طرف های ایرانی نیز بر توسعه همکاری های کشاورزی، فنی ، تحقیقاتی و همچنین توسعه تجارت در حوزه گیاهان دارویی تاکید کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      یه جور دهن باز میکنن میگن همکاری کشاورزی با اروپا انگار میخواهند جیکار کنند! همه اینها فریبکاریه تنها کاری که میکنن خاک کشور را به اروپا صادر میکنند!

    • دهقان

      سلام. عالی میشه.اگر دولت لطف کنه بعد از یک سال غرامت سرما زدگی محصولات باغی را به حساب کشاورزان رفسنجان بریزه عالیتر هم میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج