۵۳۰۳۳۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تکذیب ادعای کشف ۱۰۰ کانتینر کالای قاچاق

گمرک بندر شهید رجایی بندر عباس، ادعای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص کشف ۱۰۰ کانتینر کالای قاچاق در بندر شهید رجایی را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایرنا: گمرک بندر شهید رجایی بندر عباس، ادعای یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص کشف ۱۰۰ کانتینر کالای قاچاق در بندر شهید رجایی را تکذیب کرد.

به گزارش گمرک ایران، روابط عمومی گمرک شهید رجایی بندر عباس در جوابیه ای اعلام کرد؛ راجع به تعداد ۱۰۰ کانتینر مورد ادعا لازم به ذکر است موضوع توسط کارشناسان خبره و ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بررسی مشخص شد که قبل از بیان این موضوع توسط فرماندهی انتظامی هرمزگان و به حکایت اعلام جرم های ارسالی از سوی گمرک شهید رجایی بندر عباس به دادستان بندر عباس، گمرک شهید رجایی در مورد تعداد ١٦ کانتینر متعلق به شرکت بازرگانی ا.م.ج و تعداد 27 کانتینر متعلق به شرکت آ.ت.ت.ش و همچنین تعداد ٣٦ کانتینر مربوط به شرکت ک نسبت به کشف کالا اقدام و نزد مرجع قضایی اعلام جرم کرده و خواهان تعقیب کیفری متهمین شده است.

بنابراین قبل از بیان موضوع توسط نیروی انتظامی، کشف و اعلام جرم به دادستانی بندر عباس، توسط گمرک انجام شده است.

متعاقب اعلام کشف بی سابقه قرن توسط نیروی انتظامی هرمزگان مدیر کل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک به بازپرس شعبه دهم دادسرای بندر عباس مراجعه کرد و خواهان ارائه مدارک مورد ادعای ناجا شد و نهایت از تعداد کانتینرهای مورد ادعای ناجا اسناد و مدارک تعدادی از کانتینرهای ادعایی به گمرک ارسال شد که فقط شامل هشت دستگاه کانتینر بود که در خلال بررسی اسنادی هیات کارشناسی گمرک اعلام کرد که قاچاق است و به گمرک شهید رجایی اعلام شد که اعلام جرم کند اما بقیه اصلا قاچاق نبوده است.

نکته مهم تر اینکه این تعداد کشفیات نیز بدون دستاورد های دولت یازدهم و تجهیز گمرک به سامانه های هوشمند الکترونیکی امکان رصد و کنترل و رهگیری نداشت.

بر اساس این گزارش، طبق ماده ٣ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از ٢٠ دستگاه متولی امر مبارزه با قاچاق است حتی بخش خصوصی و تنها گمرک متولی این امر نیست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مناظره امروز تلویزیونی، گفت: دولت می‌خواهد مالیات بگیرد اما نسبت به کسانی که یکصد کانتینر قاچاق کالا جلوی چشم همه وارد کشور می‌کنند؛ این از کسی پوشیده نبوده و مانند کوله‌بری نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      واقعا باید تولیت آستان قدس به شخصی چون رییسی داده شود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج