جاباما
۵۵۳۰۵۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مدرک روحانی، رمز تخریب جدید دلواپسان

آیت‌الله مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود با کنایه در مورد مدرک حسن روحانی سخن گفت:« در کشور ما بسیاری از کسانی که مقامات برجسته دارند تحصیل‌کرده‌های انگلیس و آمریکا هستند. حالا این که دکترا را گرفتند یا خیر، نمی‌دانم اما می‌گویند در آن تشکیک وجود دارد اما تحصیلات آنها غالبا در انگلیس و آمریکا بوده و به این موضوع هم افتخار می‌کنند.»

نامه نیوز: آیت‌الله مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود با کنایه در مورد مدرک حسن روحانی سخن گفت:« در کشور ما بسیاری از کسانی که مقامات برجسته دارند تحصیل‌کرده‌های انگلیس و آمریکا هستند. حالا این که دکترا را گرفتند یا خیر، نمی‌دانم اما می‌گویند در آن تشکیک وجود دارد اما تحصیلات آنها غالبا در انگلیس و آمریکا بوده و به این موضوع هم افتخار می‌کنند.»

«انتخابات ریاست‌جمهوری با پیروزی حسن روحانی به پایان رسید. روحانی بر خلاف تمام تلاش‌هایی که دلواپسان انجام دادند توانست باز هم از مردم رای اعتماد بگیرد. او با ۶ میلیون رای بیشتر نسبت به سال ۹۲ یعنی ۲۴ میلیون رای به ریاست دولت دوازهم رسید. مخالفان حسن روحانی طی ۴ سال گذشته تمام تلاش خود را انجام دادند تا رییس جمهور و دولت او را ناکارآمد نشان دهند. رای مردم نشان داد آنها موفق نبودند.

بعد از اردیبهشت ۹۶ این جریان وارد فاز تازه‌ای شده است که به واسطه آن می‌خواهد وارد فاز تخریب روحانی شود. به نظر می‌رسد رمز این تخریب «مدرک تحصیلی» حسن روحانی است. دلواپسان به شدت به دنبال این هستند که مدرک تحصیلی روحانی را تقلبی جلوه دهند.

اولین گام این ماجرا در ایام انتخابات برداشته شد. علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان، اعلام کرد که حسن روحانی، رئیس جمهور، در تدوین فصل ۴ رساله دکتری خود از برخی کتاب‌های وی سرقت کرده است. بعد از این ماجرا، محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد و رییس کمیسیون آموزش مجلس دهم، اعلام کرد که مدارک متعددی درباره جعلی‌ بودن رساله دکترای حسن روحانی به کمیسیون آموزش واصل شده است.

ورود آیت‌الله مصباح یزدی به این ماجرا به عنوان رهبر مخالفان روحانی طی ۴ سال گذشته به خوبی حکایت از این معنا دارد که این پروژه به شدت در دستور کار دلواپسان قرار گرفته است. مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق خود با کنایه در مورد مدرک حسن روحانی سخن گفت: «در کشور ما بسیاری از کسانی که مقامات برجسته دارند، تحصیل‌کرده‌های انگلیس و آمریکا هستند. حالا این که دکترا را گرفتند یا خیر نمی دانم اما می گویند در آن تشکیک وجود دارد اما تحصیلات آنها غالبا در انگلیس و آمریکا بوده و به این موضوع هم افتخار می کنند.»

دلواپسان در سال‌های گذشته سعی کردند که حسن روحانی را عصبانی کنند. استراتژی‌ای که در بعضی مواقع جواب هم داده و البته در بسیاری از موارد به بن بست خورده بود. حالا دوباره در دولت دوازدهم آنها به سراغ عصبانی کردن روحانی رفته‌اند. آنها می‌خواهند از طریق بیان این معنا که مدرک تحصیلی روحانی تقلبی است، رییس جمهور را عصبانی کنند. این در حالی است که روحانی و دانشگاه گلاسکو بارها اعلام کرده‌اند که مدرک او معتبر و علمی است. رییس‌جمهور در واکنش به این ابهامات گفته بود: «تز دکترای من مربوط به یک دانشگاه معتبر است. زمین ندادیم تز بگیریم!»

نکته جالب در این میان این مسئله است که دانشگاه کلدونین گلاسکو (Glasgow Caledonian) در سال ۹۲ مدرک تحصیلی حسن روحانی را تایید کرد. این دانشگاه اعلام کرده بود: «با توجه به این که بدون اجازه ایشان اجازه ارسال کپی مدرک دکتر حسن روحانی را نداریم اما تایید می‌کنیم که دکتر حسن روحانی در تاریخ ۱۳ نوامبر سال ۹۶ در دوره MPhil (بین فوق لیسانس و دکتری) و در ششم جولای ۹۹ در دوره دکترا از دانشگاه کلدونین گلاسکو فارغ‌التحصیل شده است.»

در سال ۹۲ هم وبگاه رسمی «دانشگاه کلدونین گلاسکو» اعلام کرد که رئیس‌جمهور آینده ایران در گذشته با نام «حسن فریدون» در آن دانشگاه تحصیل کرده و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۹ اخذ کرده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقایون خودتونو خسته نکنید آقای روحانی چه با مدرک دکترا چه بدون اون دارای درایت و فهم و شعوری هستند که تمام کسانیکه بهشون رأی دادند بهش اعتقاد دارند و با خیال راحت سرنوشتشونو برای 4 سال در اختیار ایشون قرار دادند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج