۵۷۶۸۰۳
۱ نظر
۵۰۵۴
۱ نظر
۵۰۵۴
پ

سامسونگ گلکسی اس ۸ پلاس؛ کهکشان بی‌مرز

سامسونگ گلسی اس ۸ پلاس (Samsung Galaxy S۸ Plus) گوشی پرچمدار جدید شرکت سامسونگ است که یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین موبایل‌ های بالارده در بازار ایران و جهان محسوب می‌شود.

وب‌سایت گجت نیوز - مهدی فوقی: سامسونگ گلسی اس ۸ پلاس (Samsung Galaxy S۸ Plus) گوشی پرچمدار جدید شرکت سامسونگ است که یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین موبایل‌ های بالارده در بازار ایران و جهان محسوب می‌شود. در ادامه با بررسی اختصاصی سامسونگ گلکسی S۸ Plus، همراه باشید.

سال ۲۰۱۶ یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای کمپانی سامسونگ بود؛ اتفاقات پی در پی برای گلکسی نوت ۷ باعث شد تا سامسونگ عملکرد مناسبی نداشته باشد و از تمامی هوادارن خود عذر خواهی کند. اما همین اتفاقات ناخوشایند باعث شد تا کمپانی سامسونگ برای سال ۲۰۱۷ پرچمدارانی قدرتمند، زیبا و بی نقص را تولید و روانه بازار کند.
سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس؛ کهکشان بی‌مرز

مقدمه

یکی از اشکالات وارده به گوشی‌های سامسونگ، ظاهر نسبتا یکسان در برخی مدل‌ها است. سامسونگ تا سال گذشته و معرفی خانواده گلکسی S7 ریسک نکرد و طراحی این اسمارت فون را نسبت به گلکسی S6 تا حدودی بهبود بخشید اما این شرکت امسال بعد از اتفاقات ناخوشایند برای گلکسی نوت 7 تمام توان خود را قرار داد تا پرچمداری کاملا متفاوت، خاص و خوش دست را با یک طراحی جدید تولید کند که در نهایت توانست این پروژه عظیم را به خوبی پیاده‌سازی کند و حالا سامسونگ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس را باید نمونه بارز بلوغ سامسونگ در طراحی موبایل دانست.

بهتر است در ابتدای کار نگاهی به لیست مشخصات فنی کلی گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس داشته باشیم و پس از آن قابلیت‌های این اسمارت فون را مورد سنجش و تست قرار دهیم.

مشخصات فنی سامسونگ گلکس اس ۸ پلاس

  • ابعاد: ۸.۱ × ۷۳.۴ × ۱۵۹.۵ میلی‌متر
  • وزن: ۱۷۳ گرم
  • سیم کارت: دو سیم کارت به صورت همزمان (درگاه دوم به صورت هیبریدی)
  • پردازنده: تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس ۸۸۹۵ کوالکام شامل ۴ هسته پردازشی با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و ۴ هسته پردازشی با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Mali-G۷۱ MP۲۰
  • صفحه نمایش: نمایشگر ۶.۲ اینچی از نوع سوپر آمولد با وضوح تصویر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (کواد اچ دی پلاس) با تراکم پیکسلی ۵۲۹ پیکسل در هر اینچ با محافظت گوریلا گلس نسخه ۵ با قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On Display) و تاچ سه بعدی (۳D Touch)
  • حافظه رم: ۴ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت با قابلیت ارتقا به وسیله کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۷ همراه با لرزشگر دستی، فوکوس اتوماتیک و فلش LED با قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۴K
  • دوربین سلفی: دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۷
  • شبکه: وای‌فای دو بانده با استاندارد A/B/G/N/Ac، مجهز به حسگرهای دریافت‌کننده امواج ماهواره‌‌ای A-Gps و Glonass، بلوتوث نسخه ۵، رادیو FM به همراه Bds و پشتیبانی از NFC
  • باتری: مجهز به باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی غیر قابل دسترسی توسط کاربر با قابلیت شارژ سریع ۲.۰
  • سایر ویژگی‎‌ها: مجهز به حسگر اثر انگشت، دارای مجوز IP۶۸(مقاومت در برابر ذرات گرد و غبار و آب تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه)، مجهز به دو عدد اسپیکر با وضوح صدای بالا و حذف نویز دیجیتال، قابلیت سیستم پرداخت سامسونگ (Samsung Pay)، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و قابلیت استفاده از Samsung DeX به عنوان استفاده در حالت دسکتاپ
  • سیستم عامل: مجهز به سیستم عامل اندروید ۷.۱ نوقا به همراه رابط کاربری اختصاصی و جدید Samsung Experience

طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس؛ کهکشان بی‌مرز

سامسونگ در چندین سال اخیر همواره فرمول طراحی خانواده کهکشانی را با ریسک پایینی تغییر داده است تا بتواند افراد بیشتری را به سمت این محصول جذب کند. اما بعد از اتفاقاتی که برای سامسونگ گلکسی نوت ۷ افتاد، این شرکت تصمیم گرفت تا با محصولی متفاوت علاوه بر این که اعتماد از دست رفته برخی از کاربران را بازرگرداند، خریداران بیشتری را به سمت پرچمداران جدیدش بکشاند. در نهایت یکی از تغییرات برای تولید پرچمدار جدید سری کهکشانی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ ، در بخش طراحی بود.

گلکسی S۸ پلاس در پنج رنگ مشکی، طلایی، نقره‎ای، آبی و ارکیده‌ای تولید شده است که در ایران تنها گلکسی اس ۸ پلاس با رنگ مشکی، ارکیده‌ای و طلایی به صورت رسمی عرضه می‌شود.

تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۸ پلاس دارای ابعاد ۸.۱ × ۷۳.۴ × ۱۵۹.۵ میلی‌متر با وزن ۱۷۳ گرم است که باعث شده گوشی نسبت به گذشته خوش‎دست‌تر و البته زیباتر و متفاوت باشد. پنل جلویی و پشت دستگاه از جنس شیشه است و فریم‌ اطراف دستگاه نیز از فلز ساخته شده اما شیشه استفاده شده در پنل پشت دستگاه نسبت به نسل گذشته کهکشانی‌های سامسونگ دارای کیفیت بالاتری است و دیگر نباید نگران سر خوردن گوشی از دستانتان باشید.

بدنه پشتی سامسونگ گلکسی اس ۸ پلاس برای محافظت بیشتر به لایه محافظتی جدید گوریلا گلس ۵ مجهز شده است که در بررسی آن باید بگوییم حتی اگر قاب و کاور محافظ برای گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس خریداری نکنید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد و نباید تا مدت‌ها شاهد هیچ خط و خشی بر روی بدنه دستگاه باشیم. اما بدنه پشتی گلکسی اس ۸ پلاس مثل گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج به دلیل استفاده از شیشه دارای خاصیت جذب اثر انگشت بالایی است. گفتنی است که گلکسی اس ۸ پلاس دارای گواهی‌نامه IP۶۸ به معنای مقاومت در برابر آب تا عمق ۱.۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه است و طی تست‌ها، مقاومت خوبی در برابر آب دارد.

در پنل جلویی گوشی گلکسی S۸ پلاس، دوربین سلفی، اسکنر عنبیه چشم، سنسور مجاورت و نور و اسپیکر مکالمه قرار دارد. در پنل پشت دستگاه نیز دوربین، فلش LED دوگانه، حسگر اثر انگشت و لوگوی سامسونگ قرار گرفته است.

فریم فلزی در اطراف گوشی دارای برش لیزی و لبه‌های تراش خورده‌ای است که باعث شده تا در دست گرفتن گلکسی اس ۸ پلاس با ابعاد نسبتا بزرگ ، بسیار ساده و لذت‌بخش باشد. بر روی این فریم فلزی ۴ خط آنتن در لبه بالایی و پایینی قرار گرفته است.

در بالای دستگاه میکروفون دوم و اسلات سیم کارت قرار داد که دارای دو شیار نانو سیم کارت است. شیار دوم سامسونگ گلکسی اس ۸ پلاس از نوع هیبریدی است و می‌تواند برای ارتقا حافظه دستگاه از طریق کارت حافظه جانبی نیز استفاده شود. همچنین در پایین گلکسی اس ۸ پلاس، اسپیکر، میکروفون اصلی، درگاه یو اس بی نوع C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون قرار گرفته است.

در سمت راست گلکسی اس ۸ پلاس، کلید پاور قرار گرفته و در سمت چپ این گوشی، کلیدهای افزایش و کاهش حجم صدا و کلید دستیار اختصاصی بیکسبی جا خوش کرده است.

نمایشگر؛ چشم نواز

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس؛ کهکشان بی‌مرز

صفحه نمایش یکی از مهمترین اجزای یک تلفن هوشمند است و کیفیت و کارایی آن برای تمامی کاربران مخصوصا عاشقان بازی و تماشای فیلم بسیار مهم است. سامسونگ برای گلکسی اس ۸ پلاس به سراغ یک صفحه نمایش ۶.۲ اینچی با دو لبه خمیده از نوع سوپر آمولد با وضوح تصویر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل یا همان کواد اچ دی پلاس با تراکم پیکسلی ۵۷۰ پیکسل در هر اینچ با نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ رفته است. از مزایای استفاده از این نسبت تصویر در صفحه نمایش فوق عریض پرچمدار سامسونگ باید به ایجاد تجربه‌ای جدید و لذت‌‌بخش انجام بازی، مطالعه کتاب‌های الکترونیک، وب‌گردی و مطالعه متون اشاره داشت اما در کنار این مزایا، هنگام تماشای محتوا‌های با کیفیت و رایج که با نسبت تصویر ۱۶:۹ هستند، دو مستطیل سیاه رنگ و نسبتا بزرگ و آزاردهنده در طرفین تصویر قرار خواهد گرفت.

سامسونگ تبلیغات زیادی برای گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس کرده است و بیشتر این تبلیغات اشاره به نمایشگر بیکران این تلفن‌های هوشمند دارند؛ در حقیقت هدف این تبلیغات نشان دادن لبه‌های خمیده و حاشیه بسیار کم در قسمت‌های بالا و پایین نمایشگر است که باعث شده گلکسی اس ۸ پلاس دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۴ درصد باشد و باعث شده تا ظاهر دستگاه نیز خیره کننده و جذاب شود.

نمایشگر سامسونگ گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس نخستین دستگاه ‌های مجهز به گواهی Mobile HDR Premium مؤسسه UHD Alliance به شمار می روند؛ بدین معنا که بازه دینامیکی قابل نمایش توسط آن در حد تلویزیون های ۴K UHD Premium است؛ البته کاربر برای استفاده از این قابلیت جدید باید محتوای تصویری مناسب را در اختیار داشته باشد که در حال حاضر این گونه از محتواها بسیار سخت یافت می‌شوند. همچنین لازم به ذکر است که موتور پردازش تصویر داخلی این موبایل می‌تواند حالتی شبیه HDR را در محتوای تصویری معمولی ایجاد کند تا ویدیو‌ها و تصاویر عمق و کیفیت بیشتری داشته باشند.

صفحه نمایش گلکسی اس ۸ می‌تواند به صورت حداکثری تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی تولید کند؛ به همین دلیل باید گفت گلکسی اس ۸ پلاس یکی از معدود موبایل‌های هوشمند تولید شده تا به امروز است که در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب سربلند بوده و شما در فضاهای پرنور می‌توانید بدون هیچ مشکلی با گوشی کار کنید. زاویه‌ی دید گسترده‌ نیز یکی دیگر از ویژگی های مثبت نمایشگر گلکسی اس ۸ پلاس به شمار می‌رود.

یکی دیگر از مزیت‌های نمایشگر گلکسی اس ۸ پلاس، صفحه نمایش لمسی با کیفیت و روان با انحنای مناسب در گوشه‌های آن است. همچنین از مهمترین فناوری‌های صفحه نمایش گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، قابلیت تاچ ۳ بعدی یا همان ۳D Touch است که با استفاده از آن همچون آیفون ۶s و برخی دیگر از پرچمداران می‌توان با نگه داشتن آیکون یک برنامه مانند تلگرام سریعتر به قسمت‌های مختلف دستگاه دسترسی داشت.

پس از بررسی صفحه نمایش باید به قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن یا Always On اشاره کنیم که در حال حاضر در بیشتر پرچمداران مشاهده می‌شود و در گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج به عنوان پرچمداران گذشته سری گلکسی S شرکت سامسونگ نیز حضور داشت. این قابلیت برای بسیاری از کاربران کاربردی است و هنگامی که گوشی را در دست دارید می‌توانید محتوایی از جمله زمان، تاریخ، نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید. همچنین زمانی که گوشی در محیط تاریک قرار می‌گیرد به منظور مصرف کمتر انرژی، غیر فعال می‌شود تا باتری کمتری مصرف شود.

قابلیت‌های ارتباطاتی

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس؛ کهکشان بی‌مرز

سامسونگ گلکسی اس ۸ پلاس مانند خانواده اس ۷ دارای دو شیار سیم کارت است و شیار دوم آن از نوع هیبریدی است؛ در واقع در شیار دوم سیم کارت می‌توانید برای ارتقا حافظه دستگاه از کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت استفاده کنید. این گوشی گوشی دارای استاندارد Cat.۱۶ Lte است و علاوه بر آن، به وای‌فای دو بانده با استاندارد B/G/N/Ac و فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرت مجهز شده است.
در کنار آن از وای‌فای دایرکت نیز بهره‌مند است که می‌تواند تا سرعت ۱۰۲۴ مگابابیت بر ثانیه دانلود و تا ۱۵۰ مگابایت در ثانیه آپلود کند که در واقع به صورت تخصصی آن را با نام LTE گیگابایتی می‌شناسیم. پشتیبانی از نسخه ۵.۰ بلوتوث، به همراه NFC و A۲DP به اضافه ناوبری ماهواره‌ای A-Gps، رادیو، Dlna و گلوناس به همراه Bds از دیگر قابلیت‌های ارتباطی این اسمارت فون هستند.
گلکسی اس ۸ پلاس به منظور شارژ و انتقال کابلی اطلاعات از درگاه استاندارد و نسل جدید یو اس بی نوع C استفاده می‌کند. همچنین این گوشی به قابلیت شارژ بی‌سیم و استفاده به صورت دسکتاپ با داک مخصوص سامسونگ با نام سامسونگ دکس نیز مجهز شده است.

بنچمارک و قدرت سخت افزاری؛ قدرت و دیگر هیچ!

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس؛ کهکشان بی‌مرز

سامسونگ به منظور نمایش قدرت سخت افزاری این گوشی با قراردادی انحصاری، اولین گوشی‌ها با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ را روانه بازار کرد. گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ تنها برای کاربران چین و آمریکا روانه بازار شده‌اند و برای سایر نقاط آسیا و اروپا از جمله ایران،پردازنده هشت هسته‌ای و قدرتمند اگزینوس ۸۸۹۵ با چهار هسته پردازشی با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و چهار هسته پردازشی با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G۷۱ MP۲۰ در نظر گرفته شده است.

با گلکسی اس ۸ پلاس باید خیالتان از وضعیت پردازش و قدرت سخت افزاری دستگاه همچنین پردازش گرافیکی راحت باشد و نگران هیچ لگ یا کندی در کارکردهای روزانه یا حتی در قدرتمندترین بازی‌های موبایلی مانند آسفالت ۸ نباشید چرا که در کنار پردازنده بسیار قدرتمند و جدید اگزینوس ۸۸۹۵ در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، سامسونگ به سراغ بهبودهای نرم افزاری و استفاده از رابط کاربری جدید بهبود یافته مبتنی بر اندوید ۷ نوقا رفته است و ۴ گیگابایت حافظه رم، قدرت پردازشی این دستگاه را دوچندان کرده است.

این گوشی طی بررسی‌های انجام شده توانست امتیاز بسیار خوبی را در بخش پردازشی به دست آورد و پس از حدود یک ساعت اجرای بازی آسفالت با در کنار چندین اپلیکیشن و بازی دیگر در پس زمینه دستگاه، با بیشترین میزان نور صفحه نمایش و بلندگوها هیچ لگی نداشته باشد و میزان گرمای تولیدی دستگاه در مقابل سایر گوشی‌ها بسیار ناچیز بود. گلکسی اس ۸ پلاس در تست مالتی تسکینگ (چند وظیفه‌ای) نیز قدرت بسیار خوبی دارد و می‌توانید با خیال راحت چندین بازی و برنامه سنگین را در کنار هم اجرا کنید.

این گوشی دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است که در حدود ۱۰ گیگابایت آن در اختیار فایل‌های سیستمی موبایل است و کاربر به ۵۴ گیگابایت از حافظه داخلی دسترسی دارد. همچنین این دستگاه دارای ۴ گیگابایت حافظه رم است که در حالت عادی در حدود ۱ الی ۱.۳ گیگابایت آن خالی است.

دوربین

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس؛ کهکشان بی‌مرز

سامسونگ در گلکسی اس ۸ پلاس به سراغ سنسور IMX۳۳۳ ساخت سونی با کیفیت ۱۲.۲ مگاپیکسل و اندازه ۱/۲.۵ اینچی رفته است که دارای قابلیت فوکوس سریع Dual Pixel و فیلمبرداری با کیفیت ۴K با دیافراگم ۱.۷ است. همچنین باید گفت که سایز پیکسل‌ها در این سنسور برابر با ۱.۴ میکرومتر است که میزان مناسبی محسوب می‌شود و در کنار دوربین نیز یک فلش LED دوگانه آن را همراهی می‌کند.

سنسور جدید سامسونگ در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و علاوه بر این فناوری که در گذشته نیز شاهد آن بودیم برای اولین بار در خانواده S شرکت سامسونگ فناوری‌ فوکوس Dual Pixel، PDAF یا سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و قابلیت‌های جدیدی در دوربین ایجاد شده است که یکی از مهمترین آنها بهبود عملکرد سیستم پردازش تصویر است تا موبایل بتواند با ثبت چند عکس به صورت پشت سر هم و ترکیب آنها با یکدیگر، بهترین نتیجه ممکن را ثبت کند.

یکی از مهمترین مزیت‌های دوربین گلکسی اس ۸ پلاس در مقابل رقبا حتی با دوربین‌های دوگانه مانند هواوی میت ۹، هواوی P۱۰ و ال جی G۶، فوکوس بسیار سریع حتی در نقاط نسبتا کم نور به صورت اتوماتیک است. اپلیکیشن دوربین این گوشی نسبت به گذشته تغییرات چندان زیادی نداشته و شما همچنان با کشیدن انگشت روی صفحه به سمت چپ به قسمت ضبط ویدیو می‌روید و با کشیدن انگشت بر روی صفحه به سمت راست به قسمت عکاسی حرفه‌ای یا همان Pro Mode می‌روید که با استفاده از آن می‌توانید وایت بالانس، ISO، میزان نوردهی، فوکوس و سرعت شاتر را تنظیم نمایید.

از جمله حالت‌های عکاسی دوربین موبایل سامسونگ گلکسی S۸ پلاس باید به اتوماتیک، حرفه‌ای، پانوراما، فوکوس انتخابی (Selective Focus)، غذا و عکاسی مجازی اشاره داشت. همچنین از حالت‌های فیلم‌برداری باید به حالت اتوماتیک، صحنه آهسته (Slow motion) و تایم لپس اشاره داشت که می‌توانند زنجیره کاملی از نیازهای کاربر را رفع کنند.

در دوربین اصلی قابلیت عکاسی حرفه‌ای با قابلیت ذخیره تصاویر با فرمت RAW برای تغییرات بیشتر در نرم افزارهای گرافیکی، دو مزیت ویژه وجود دارد. قابلیت فوکوس انتخابی یا همان Selective Focus در سامسونگ گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس برای کاربران آماتور به منظور تهیه تصاویر با فوکوس بر روی سورژه مورد نظر به سادگی و در کمترین زمان بسیار ارزشمند است که با استفاده از آن می‌توان برای مثال در دو سوژه در سه حالت فوکوس کرد.
در حالت اول سوژه نزدیک، فوکوس دوربین خواهد بود، در حالت دوم، سوژه دورتر، فوکوس دوربین است و در حالت سوم هر دو سویه نزدیک و دور، فوکوس دوربین هستند.قابلت دوم در گلکسی اس ۸ پلاس، ویژگی تصویربرداری مجازی یا همان Virtual shot است که حالا نسبت به گذشته تغییراتی داشته و می‌توانید با کشیدن دکمه‌ی شاتر مجازی دوربین، تا ۸ برابر به شکل دیجیتالی زوم در اختیار داشته باشید و حتی از یک دکمه شاتر مجازی برای تصویربرداری راحت‌تر در هر کجای صفحه نمایش استفاده کنید.

اگر عاشق سلفی گرفتن هستید، سامسونگ گلکسی اس ۸ پلاس خبرهای خوبی برای شما دارد؛ این گوشی دارای یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم مناسب ۱.۷ و قابلیت بسیار کلیدی فوکوس اتوماتیک و HDR اتوماتیک به منظور تار نشدن سوژه‌ها و ثبت سلفی‌های واضح و شفاف در محیط‌های کم نور است. یکی از قابلیت‌های جذاب و پرکاربرد در دوربین سلفی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، افکت‌های جذاب و زنده‌ است. برای استفاده از این افکت‌ها باید در منوی اصلی دوربین، آیکون خرس کوچک را لمس کنید و سپس همچون اپلیکیشن MSQRD افکت های واقعیت افزوده به تصویر اضافه کنید و تصاویر یا ویدیو‌هایی با این افکت‌ها از خود یا دوستانتان ثبت کنید.
باتری؛ تجلی تلاشی موفق

سامسونگ برای گلکسی اس ۸ پلاس به سراغ یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع ۲.۰ کوالکام رفته است که بر روی کاغذمیزان مناسبی برای یک تلفن هوشمند قدرتمند ۶.۲ اینچی به شمار نمی‌رود؛ اما به سبب بهبود‌های نرم افزاری و سخت افزاری مصرف دستگاه کاهش یافته است.
سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس؛ کهکشان بی‌مرز
از جمله قابلیت‌های نرم افزاری برای بهبود مصرف انرژی باید به انتخاب میزان قدرت سخت افزاری و کیفیت صفحه نمایش اشاره داشت که بر این اساس می‌توانید گوشی را در حالت قدرتمند، متوسط یا ذخیره انرژی و صفحه نمایش را در سه کیفیت مختلف از جمله اچ دی، فول اچ دی و کواد اچ دی پلاس قرار دهید. باتری گلکسی اس 8 پلاس در استفاده روزمره می‌تواند تا یک روز به صورت کامل شارژدهی داشته باشد اما اگر به دنبال استفاده طولانی از دستگاه هستید باید شارژر به همراه داشته باشید.

گوشی گلکسی اس 8 پلاس با شارژر سریع در مدت زمان 99 دقیقه از صفر تا صد و مشابه گلکسی اس 7 اج شارژ می‌‎شود. سرعت شارژ این گوشی از موبایل‌های هوشمند ال جی G6، ال جی V20 و وان پلاس 3 تی کمتر است اما در مقایسه با آیفون 7 پلاس با شارژ صفر تا صد باتری در 197 دقیقه، عملکرد مناسبی دارد. گفتنی است که این دستگاه همراه با یک شارژر بی‌سیم جدید معرفی شده است که کیفیت و قدرت مناسبی دارد اما در هر صورت، سرعت شارژ بی‌سیم با این داک شارژ بی‌سیم جدید سامسونگ از حالت کابلی کندتر است.

طبق بررسی‌های انجام شده، سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس می‌تواند تا 88 ساعت و در صورت استفاده از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن تا 70 ساعت به صورت آماده به کار باشد. همچنین باتری گلکسی S8 پلاس می‌تواند تا 23 ساعت و 43 دقیقه شارژدهی مکالمه؛ تا 12 ساعت و 16 دقیقه برای وبگردی با شبکه وای فای و 16 ساعت و 3 دقیقه برای پخش مداوم ویدیو شارژ داشته باشد.

نتایج تست‌های ترکیبی از باتری گلکسی اس ۸ پلاس:

  • ۱ ساعت بازی آسفالت با نور صفحه و صدای اسپیکرهای ۱۰۰ درصد: ۸ درصد مصرف باتری
  • ۱ ساعت بازی آسفالت با نور صفحه نمایش و صدای اسپیکر فول، ۴۵ دقیقه مکالمه، ۱۰ دقیقه مکالمه با اسپیکر، ۱ ساعت پخش موزیک با صفحه نمایش خاموش (صفحه نمایش همیشه روشن)، ۲۰ دقیقه فیلمبرداری و عکسبرداری با کیفیت فول اچ دی، ۳ ساعت وبگردی با اینترنت وای فای و ۳۰ دقیقه وبگردی با اینترنت سیم کارت (با نور صفحه نمایش ۳۰ درصد و بدون صدا): ۳۱ درصد مصرف باتری
  • ۱ ساعت فیلمبرداری:۲۵ درصد مصرف باتری
  • ۱۰ دقیقه فیلمبرداری با کیفیت ۴K: شش درصد مصرف باتری
  • ۵۰ قطعه عکس: ۸ درصد مصرف باتری
  • پخش مداوم ویدیوی فول اچ دی بدون صدا و با نور ۵۰ درصد: ۱۱ ساعت و ۲۰ دقیقه


ویژگی ضد آب؛ پیش به سوی آب تنی

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس؛ کهکشان بی‌مرز

در تست ما سامسونگ گلکسی اس ۸ پلاس توانست مقاومت بسیار مناسبی در برابر آب داشته باشد و حتی تا حدود ۴۰ دقیقه در یک ظرف آب به عمق ۱۰ سانتی‌متر بدون مشکل به کار خود در اجرای بازی آسفالت ۸ ادامه دهد. اما یکی از مشکلاتی که برای کاربران بعد از آب خوردگی گلکسی اس ۸ پلاس مخصوصا قسمت پایینی دستگاه رخ می‌دهد، از کار افتادن حسگر اثر انگشت در اغلب موارد، کیفیت پایین اسپیکرها و وصل نشدن به صورت کابلی به کامپیوتر تا زمانی است که آب به صورت کامل از دستگاه خارج شود. به همین منظور بهتر است بعد از آب خوردگی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، موبایل را خاموش کنیدو با یک حوله آب دستگاه را خارج کرده و پس از آن از موبایل بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

امنیت؛ خیالتان راحت!

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس؛ کهکشان بی‌مرز

سامسونگ برای امنیت پرچمدار جدید خود به سراغ روش‌های امنیتی که در گلکسی نوت ۷ استفاده کرده بود رفته است تا بتواند امنیتی بسیار کامل و پیشرفته از جمله قابلیت‌های بایومتریک در اختیار کاربران قرار دهد. از جمله قابلیت‌های امنیتی سامسونگ گلکسی S۸ پلاس باید به سنسور اثر انگشت، حسگر تشخیص چهره و حسگر عنبیه چشم ، واژه متنی و عددی و الگوهای دلخواه کاربر اشاره داشت.

سامسونگ به منظور کاهش ضخامت حاشیه پایینی نمایشگر در پنل جلوی گلکسی S۸ و گلکسی S۸ پلاس مجبور شده است تا کلیدهای فیزیکی که در خانواده گلکسی اس ۷ شاهد آن‌ها بودیم را با کلیدهای نرم افزاری جایگزین کند و در نتیجه کلید خانه که حسگر اثر انگشت را در نسل گذشته در خود قرار داده بود، حذف شد و سنسور اثر انگشت گلکسی اس ۸ پلاس به قاب پشتی و در کنار دوربین منتقل گردید.

حسگر اثر انگشت در گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس بسیار پرسرعت است و شما می‌توانید تا ۵ اثر انگشت برای آن تعریف کنید؛ اما این سنسور در مکان نسبتا نامناسبی قرار دارد و شاید بهتر بود یک سنسور دایره‌ای یا مربعی شکل مانند ال جی G۶ یا زنفون ۳ دیلاکس در پایین‌ دوربین قرار می‌گرفت، چرا که بسیاری از مواقع برای استفاده از آن دستان شما روی لنز موبایل می‌رود که لنز دوربین را کثیف می‌کند. در واقع استفاده از این سنسور در گلکسی اس ۸ با ابعاد ۵.۸ اینچی راحت‌تر از گلکسی اس ۸ پلاس با ابعاد ۶.۲ اینچی است که نیاز به دستانی بزرگ و انگشتانی کشیده‌تر دارد.

حسگر تشخیص چهره که شایعاتی مبنی بر عدم تشخیص درست آن منشتر شده بود، در بررسی‌های انجام شده بسیار دقیق عمل کرد و هیچ مشکلی مشاهده نشد.

بعد از قابلیت تشخیص چهره به مهمترین قابلیت امنیتی پرچمداران جدید سامسونگ می‌رسیم که با عنوان حسگر عنبیه‌ چشم یا Iris شناخته می‌شود. برای راه‌اندازی و استفاده از حسگر عنبیه چشم که سنسور آن در بالای دستگاه قرار گرفته است، از شما درخواست می‌شود تا بدون عینک و لنز و با چشمانی باز در فضایی با نور مناسب گوشی را در فاصله ۲۵ الی ۳۵ سانتی متری قرار دهید و پس از آن شما می‌توانید حتی در محیط‌های کم نور از این سنسور استفاده کنید؛ اما در محیط‎های کاملا تاریک این سنسور قابل استفاده نیز و ما به شما توصیه می‌کنیم اگر از عینک یا لنز استفاده می‌کنید بهتر است به سراغ روش‌های امنیتی دیگر مانند حسگر اثر انگشت بروید. لازم به ذکر است که امکان فعال‌سازی حسگر عنبیه چشم و سنسور تشخیص چهره به صورت همزمان وجود ندارد.

کیفیت خروجی صدا؛ موسیقی را دریاب

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس؛ کهکشان بی‌مرز

اسپیکرهای گلکسی اس ۸ از طرفی نقطه قوت و از طرفی نقطه ضعف آن هستند؛ در حقیقت سامسونگ مانند گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج به سراغ اسپیکر اصلی تکی در پایین دستگاه با توان تولید صدای ۷۱ دسیبل رفته است که البته این اسپیکر نسبت به گذشته کیفیت بالاتری دارد و حتی در محیط‌های پر سر و صدا نیز می‌تواند خودش را نشان دهد. اما از طرف دیگری کمپانی سامسونگ با اعتقاد به اسپیکر تکی آن هم در پایین دستگاه بازار را به بسیاری از عاشقان موسیقی باخته است؛ چرا که اچ تی سی و برخی دیگر از برندها با اسپیکرهای با کیفیت دوتایی توانسته‌اند علاقه‌مندان را سیراب کنند.

سامسونگ درگاه هدفون را در گلکسی اس ۸ پلاس حذف نکرده است و در بسته بندی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس یک عدد هدفون از برند AKG همراه با چند عدد سری مختلف برای اندازه گوش‌های مختلف کاربران به ارزش ۱۰۰ دلار قرار دارد که متاسفانه دفتر سامسونگ این هدفون را در اختیار ما قرار ندارده بود به همین دلیل امکان بررسی این مورد وجود ندارد.

سیستم عامل و رابط کاربری

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا با قابلیت ارتقا به اندروید 7.1.1 نوقا همراه با نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی Samsung Experience نسخه 8.1 مجهز شده است که ترکیب نرم افزاری قدرتمند و به‌روزی برای این دستگاه ایجاد کرده‌اند. صفحه لاک اسکرین گلکسی اس 8 پلاس ساده اما جذاب است و تنها دو میانبر تماس و دوربین در دو طرف آن قرار گرفته است. صفحه اصلی شلوغ نیست و برای استفاده از صفحه اپلیکیشن باید انگشت خود را از پایین به بالا بکشید.

سامسونگ به منظور مدیریت راحت و سریع گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس اپلیکیشنی را با نام DEVICE MAINTENANCE در این گوشی به صورت پیش‌فرض نصب کرده است تا بتواند وضعیت عمومی گوشی را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهید. مهمترین کاربرد اپلیکیشن DEVICE MAINTENANCE امکان خالی کردن حافظه رم و بهبود وضعیت کلی دستگاه از جمله باتری، وضعیت سخت افزاری و امنیتی با کلید Optimize Now است. یکی دیگر از بخش‌های کاربردی این گوشی، گلکسی اپس (Galaxy Apps) یا همان فروشگاه نرم افزاری سامسونگ است و با استفاده از آن می‌توانید برنامه و بازی دانلود کنید.
سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس؛ کهکشان بی‌مرز

یکی از اپلیکیشن‌های نصب شده به صورت پیش فرض بر روی گلکسی S۸ و گلسی S۸ پلاس، Secure Folder نام دارد و برای قفل کردن عکس‌ها و اپلیکیشن‌ها به منظور ایجاد امنیت کاربرد دارد. یکی از مهمترین ویژگی های رابط کاربری گلکسی اس ۸ پلاس Game Launcher است و با استفاده از آن می‌توانید وضعیت سخت افزاری دستگاه را برای انجام بازی بهبود و شتاب دهید. صدای بازی، پیام‌ها و اعلان‌ها را در هنگام بازی ببنیدید، در بازی‌ها ویدیو ضبط کنید، اسکرین شات بگیرید و تمامی نیازهای حرفه‌ای لازم برای انجام بازی با موبایل را رفع کنید.

در نهایت به بخش مدیریت لبه خمیده می‌رسیم؛ سامسونگ برای بهره گیری بهتر کاربران از لبه خمیده این گوشی‌ها قابلیتی با نام پنل اج ( Edge Panels‌) ایجاد و در اختیار کاربران گذاشته است تا با ورق زدن آن بتوانید از قابلیت‌های متنوع لبه خمیده استفاده کنید. همچنین قابلیت شخصی‌سازی برای آن وجود دارد و می‌توانید برای هر کدام از بخش‌ها از جمله Apps Edge به منظور دسترسی سریع به اپلیکیشن‌های دلخواه کاربر و People Edge برای دسترسی سریع به مخاطب‌های منتخب و اپلکیشن موزیک و .. پوسته‌های جدید دریافت کنید یا محتوای آن ها را ویرایش کنید.


دستیار صوتی بیکسبی

مهمترین و بارزترین قابلیت نرم افزاری سامسونگ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، بیکسبی نام دارد که دستیار دیجیتال جدید سامسونگ است. این دستیار دیجیتال جدید آنقدر برای سامسونگ مهم است که دوست دارد تا تمامی کاربران از آن استفاده کنند و برای آن یک کلید اختصاصی در کنار دستگاه و در پایین کلید‌های کاهش و افزایش حجم صدا قرار داده است.

سامسونگ بیکسبی را یک راهکار جدید، مناسب و قدرتمند برای تعامل کاربر با گوشی‌های پرچمدار گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس می‌داند؛ در واقع شما می‌توانید از طریق صدا، متن یا لمس خواسته‌های خودتان را به بیکسبی بگویید چرا این دستیار صوتی قابلیت درک کردن دارد و بر اساس هوش مصنوعی به مرور زمان و استفاده شما از موبایل می‌تواند شما و سلایقتان را بشناسد و بر همین اساس عملکرد خود را مناسب و برای شما شخصی سازی کند.
کاربر بعد از فشردن کلید بیکسبی، وارد صفحه‎ی Bixby Home می‌شود و در آن جا می‌تواند از طریق صوت، نوشتار یا لمس با بیکسبی به صحبت بپردازید و اطلاعاتی جالب از یک محصول خاص، رستوران‌های نزدیک، ترجمه متون یا وضعیت آب و هوا و … را به دست آورد.
سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس؛ کهکشان بی‌مرز

یکی دیگر از امکانات دستیار دیجیتال بیکسبی، بیکسبی ویژن (Bixby Vision) است که یک موتور جستجوی تصویری برای جستجو تصاویر در قسمت دوربین به منظور به دست آوردن اطلاعاتی از آن است که البته این امکان در Google Now و Google Assistant نیز وجود دارد و با توجه به سابقه‌ی بیشتر گوگل در زمینه هوش مصنوعی باید محصولات گوگل در زمینه جستجوی تصویری را به بیکسبی از سامسونگ ترجیح داد.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی خاص و زیبا
  • خوش دست بودن
  • صفحه نمایش فوق العاده با کیفیت با لبه‌های خمیده
  • پردازنده قدرتمند
  • دوربین قدرتمند
  • اسپیکرهای باکیفیت
  • مقاومت مناسب در برابر آب
  • باتری قدرتمند

معایب

  • لک پذیری بالای قاب پشتی
  • محل نامناسب اسکنر اثر انگشت
  • قیمت نسبتا بالا

جمع بندی

اگر یک کاربر حرفه‌ای هستید یا یک کاربر آماتور فرقی نمی‌کند، گلکسی اس 8 تمامی نیازهای همه کاربران را رفع می‌کند، این گوشی به حدی قدرتمند و در عین حال زیبا است که طیف گسترده‌ای از نیازها را پوشش می‌دهد. بر همین اساس اگر محدودیت بودجه ندارید بهتر است بر اساس سلیقه در اندازه به سراغ یکی از اعضای جدید خانواده کهکشانی سامسونگ یعنی گلکسی S8 یا گلکسی S8 پلاس بروید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کهکشان بی مرز ولی بی دوام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج