۵۸۱۴۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دغدغه‌ی نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرا

با نزدیک شدن به زمان رای اعتماد وزرا در مجلس شورای اسلامی، بحث برنامه‌های کاری و تخصصی هر وزیر برای پیشبرد وزارتخانه مربوط از اهمیت بالایی برخوردار شده، اما در کنار این ویژگی، نمایندگان مجلس انتظار دارند وزیر کابینه دولت دوازدهم دارای خط مشی پشتیبانی از نظام، حرکت در مسیر انقلاب و دارای روحیه جهادی در راستای تحقق برنامه‌های دولت و نظام باشد.

اکبر رنجبرزاده در جام جم نوشت: با نزدیک شدن به زمان رای اعتماد وزرا در مجلس شورای اسلامی، بحث برنامه‌های کاری و تخصصی هر وزیر برای پیشبرد وزارتخانه مربوط از اهمیت بالایی برخوردار شده، اما در کنار این ویژگی، نمایندگان مجلس انتظار دارند وزیر کابینه دولت دوازدهم دارای خط مشی پشتیبانی از نظام، حرکت در مسیر انقلاب و دارای روحیه جهادی در راستای تحقق برنامه‌های دولت و نظام باشد.

هر چند برنامه‌های وزرای معرفی شده، میزان توانمندی و انگیزه انقلابی آنان را برای رسیدن به اولویت‌های کشور نشان می‌دهد، اما نگاه تک‌تک آنان به برنامه‌های کلی نظام‌، مشخص می‌کند وزرای پیشنهادی تا چه اندازه حامی و پشتیبان کشور بوده و در مسیر انقلاب و نظام گام برمی‌دارند.
نمایندگان باید از زبان یک وزیر بشنوند که او همزمان با ارائه برنامه برای وزارتخانه پیشنهادی، چه اهدافی را برای حرکت انقلابی و جهادی و برای اهداف کلان انقلاب اسلامی پشتیبانی می‌کند، ‌لذا در مورد وزرا، خط‌مشی نظام جمهوری اسلامی، اهداف انقلاب و کشور بویژه مرتبط بودن آن با اسناد بالادستی ‌راهبردی نظام جمهوری اسلامی مهم است و باید مشخص شود وزیر نه تنها برای وزارتخانه پیشنهادی برنامه دارد بلکه برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام در عرصه داخلی و بین‌المللی هم صاحب نظر و پشتیبان خط سیر کشور است و قطعا هیچ شهروند یا مقامی رفتار وزیری را که دیوار دور وزارتخانه خود بکشد و اهداف کلی کشور را نادیده بگیرد، نمی‌پسندد.

اولویت نخست کشور اهداف کلان نظام است و در این مسیر وزیری موفق خواهد بود که بتواند اهداف پیش روی وزارتخانه را با در نظر گرفتن اولویت‌های کشور از جمله تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی پیش ببرد.اگر وزیری نسبت به اهداف راهبردی نظام بی‌تفاوت باشد، قطعا نمره وی در مجلس پایین خواهد آمد و در کوتاه‌مدت ناتوانی مدیریتی‌اش مشخص خواهد شد.

بنابراین تعامل با نمایندگان نیز از اساسی‌ترین کار وزرا با قوه مقننه محسوب می‌شود و خانه ملت به عنوان یکی از قوای سه گانه کشور وظیفه دارد هر وزیری را که خواسته مردم را نادیده بگیرد، مورد بازخواست قراردهد. قطعا وزیر بدون تعامل با مجلس، امکان ادامه حیات و پیشرفت و عملیاتی شدن برنامه‌هایش را نخواهد داشت.

نمایندگان ملت دغدغه‌ای جز رفع موانع و گرفتاری‌های کشور ندارند‌ و تمام اطلاعاتی که از جغرافیای کشور گرفته می‌شود از طریق نمایندگان به وزرا منتقل می‌شود، لذا وزرا نباید نسبت به این اطلاعات بی‌توجه باشند، چون توجه به مجلس به معنی توجه به خواسته‌های عمومی کشور است که از زبان نمایندگان به وزرا منتقل می‌شود و قطعا یک وزیر ورزیده از بازوی توانمند مجلس برای محقق شدن خواست کشور استفاده می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج