جاباما
۵۸۷۳۴
۳۵ نظر
۵۰۰۹
۳۵ نظر
۵۰۰۹
پ

اصغر فرهادی: تلويزيون از من عذرخواهی كند

پرواز شماره ۷۳۲ پاريس- تهران سه شنبه شب يک مهمان ويژه داشت؛ مسافري که حالا شهرت جهاني پيدا کرده و قرار است بعد از مدتها دوري به ايران برگردد.

بانی فیلم: پرواز شماره ۷۳۲ پاريس- تهران سه شنبه شب يک مهمان ويژه داشت؛ مسافري که حالا شهرت جهاني پيدا کرده و قرار است بعد از مدتها دوري به ايران برگردد.

سعيد فرهادي، حميد رضا قرباني و مريم نراقي تنها چهره‌هاي آشنا در سالن انتظار هستند. ظاهرا اصغر فرهادي اصرار داشته که در سکوت خبري وارد ايران شود. اين را مي شود از تعداد استقبال کنندگانش فهميد. تقريبا يک ساعتي از زمان نشستن هواپيماي ايران اير از پاريس به تهران گذشته که اصغر فرهادي از در سالن تشريفات وارد فرودگاه مي شود.

بر خلاف اخبار منتشر شده پريسا بخت آور و سارينا فرهادي در اين سفر او را همراهي نکرده‌اند و فرهادي تنها به ايران برگشته است. چهره اش خيلي روبراه نيست. او بعد از بگو مگوي کوتاهي با يکي از ماموران فرودگاه مشخص مي‌شود که پاسپورتش را توقيف کرده‌اند.

اصغر فرهادی: تلويزيون از من عذرخواهی كند

فرهادي علتش را مي‌پرسد و تهديد مي‌کند که اين موضوع را رسانه‌اي خواهد کرد. دقايقي بعد ظاهرا سوتفاهمات بر طرف شده و فرهادي پاسپورتش را مي گيرد، اما بايد روز بعد براي پاره اي از تو ضيحات حاضر شود. فرهادي به سالن مجاور مي رود تا وسايلش را تحويل بگيرد؛ مردم کم کم متوجه حضور او در سالن شده اند و دوره اش مي کنند. پيرمردي به سمتش مي آيد و پيشاني اش را مي بوسد. مي گويد: فرهادي افتخار ايران است.

فرهادي از اين همه ابراز احساسات خوشحال است و مي گويد:«از مهر و محبت همه مردم تشکر مي کنم و هميشه قدردان شان هستم. اين استقبال از اکران «گذشته» در ايران نيز مرا اميدوار و خوشحال مي کند.»

گروه برنامه هفت هم در فرودگاه حاضر بودند. ديدن جنب و جوش شان براي گرفتن مصاحبه و تصوير براي من که دو سال با اين برنامه همکاري کرده ام تازگي دارد. يادم مي آيد که تقريبا همه آيتم هاي ما بعد از اسکار «جدايي نادر از سيمين» از سوي مديران و ناظر پخش‌هاي تلويزيون رد مي شد و برنامه هفت حتي براي نشان دادن تصوير فرهادي بارها مورد مواخذه قرار مي گرفت.

خوشحال کننده است که فضاي تلويزيون و برنامه هفت طي اين سالها تغيير کرده اما ظاهرا اين اتفاقات از ياد اصغر فرهادي نرفته است. او بعد از گپ و گفتي کوتاه با دوربين هفت، وقتي با اصرار گزارشگر برنامه مبني بر حضورش در برنامه هفت مواجه مي شود، به او پاسخ منفي مي دهد و مي گويد:«من با هيچ کس مشکلي ندارم اما با کليت صدا و سيما و رفتارهايي که طي سه، چهار گذشته در قبال من انجام داده‌اند مشکل دارم. مگر اينکه تلويزيون به خاطر رفتارهاي زشت‌اش از من عذر خواهي کند.»

خستگي در چهره اش کاملا پيداست اما هم چنان با خوشرويي امضا مي دهد و عکس يادگاري مي گيرد. آخرين جمله اي که فرهادي مي گويد درباره آينده کاري اش است:«تازه به ايران آمده ام و تصميم قطعي براي ساخت فيلم نگرفته ام. هنوز از فيلم قبلي ام جدا نشده‌ام.»

کمي آن طرف تر عده زيادي از مردم و مسئولان دولتي با حلقه‌هاي گل به استقبال تعدادي از ورزشکاران آمده اند که ظاهرا از مسابقات آسيايي برگشته اند. فرياد ايران... ايران شان سالن فرودگاه را پر کرده است. فرهادي مجبور است براي خروج از سالن ازميان آنها عبور کند. کمتر کسي در آن شلوغي متوجه او مي شود و اين فيلمساز جهاني در همان هياهوي جمعيت گم مي شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • dalton

      اگه عرب لبناني بود مطمئنا"دولت ايران جلوش چند راس گوسفند سر ميبريد كجان اينهائي كه همين الان دم از سينمائي ميزنن كه درشو تخته كردند.

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        چرت و پرت نگو بابا

      • مقدم

        يادمون نرفته "جومونگ " را كه به ايران آوردن در فرودگاه چه استقبالي كردند !
        جومونگ چه گلي بسر فرهنگ ما زد ؟
        از ماست كه برماست

    • هموطن

      از فرهادي و امثال او كه مايه سرافكندگي ايران هستند متنفرم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خدا منم

      • بدون نام

        اتفاقا من هم از تو!!!

    • بدون نام

      ایشون کاری جزئ ساختن فیلم علیه ایران و ایرانی نکرده اند ...

      پاسخ ها

      • ماندانا

        وقتی نمیفهمی حرف نزن

      • برزو

        شما هم همینطور ماندانا خانم

    • ali

      اینم جو گرفت تش، از خدات باشه برای ایران اسکار گرفتی و به واسطه فیلمی که در ایران ساختی اسکار گرفتی، پس بر منتی بر هیچکی نیست. افتخار کن اتفاقا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهشا تو نت سرچ کن و نقدلایه ی سوم و چهارم فیلم این اقا جدایی نادر از سیمین را گوش کن بعد بیا اینجا از این نظر بذار و از این اقا طرفداری کن!
        بعد از گوش گرفتن نقد این فیلمه ببینم باز هم میتونی از ایشون طرفداری کنی ؟؟؟؟؟
        من که یه دختر هستم و تعصب های مردانه را کمتر دارم خیییییییییییییییلیییییییییییی بهم برخورد که همچنین فیلمی توسط یک ایرانی ساخته شده و بخصوص ایرانی ها از این فیلم حمایت میکنند!

      • بدون نام

        اسکار را به فرهادی و فیلمش ندادن ساده لوح عزیز...حالا این کارخوب بود یا بد من نمیدونم ولی واقعیت را باید پذیرفت

    • بدون نام

      این همون ادمیه که زن خارجیه رو جلو همه بوسش کرد نمیدونم فک کنم همون باشه

      پاسخ ها

      • بهار

        اتفاقا همونه. ولی این نشون میده چقدر بی فرهنگی که وقتی نمیدونی حرف میزنی

      • بدون نام

        انگار بهار خانمم می خواد که این فرهادیه بوسش کنه :)

    • جواد

      ول کنید بابا چی شده مگه؟اصغر فرهادی مگه کیه؟اینقدر بزرگش نکنید فکر میکنه کسیه.اینها فقط بفکر عشق و حال خودشونن و به ملت اهمیت نمیدن.معلوم نیست چی شده برگشتن .البته احتمالا چون دولت عوض شده گفته بیام شاید در دولت یه چیزی برسه.

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخ
      خیلی خوشحالی فرهادی

    • بدون نام

      چه راحت قضاوت میکنین شماهااااا؟!!!!!! مگه چیکار کرده جز اینکه رفته فیلم ساخته جایزه گرفته.شماها بودبد نمی رفتید بگیرید؟لیاقت ما اینه که فیلم اخراجی ها بشه اول تو سینماهای کشورمون.واقعا ماها لیاقت اصغر فرهادی رو نداریم

    • بدون نام

      واقعا متاسفم براي خودمون كه كسي رو كه ارزشهاي ديني رو زير پاش له كرد و تونست فضاي سياهي از كشورمون تو دنيا نمايش بده و اونجا هم با زنان دست ميداد و روبوسي ميكرد و .... اين جاي افتخار داره؟؟؟؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه منفی دادم شرمنده

    • علی

      اصغر فرهادی رو جو گرفته حالا میگه صدا و سیما بیاد عذرخواهی
      یکی نیست به اصغر فرهادی بگه تو کی میخوای بابت بوسیدن جنیفر لوز بعنوان یک ایرانی که فرهنگ مردم خودش رو زیر سئوال برده از مردم ایران عذر خواهی کنی!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

    • mhd

      درود بر اصغر فرهادی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        - - - - - - - -

    • بدون نام

      آقای فرهادی مایه مباهات ایرانیان در سرتاسر جهان هستند.آرزوی سلامتی و موفقیت واسشون دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با جمله اولت کاملا مخالفم با جمله دومت ولی موافقم

    • قاسم بيگلو

      نكنه فيلم بعدي فرهادي « آقاي خود بزرگ بين » است! كدام هنرمند اصيل عليه آداب و سنن و باورهاي اجتماعي كشور خودش فيلم مي سازد؟

    • بدون نام

      شما که به فرهاد حرف میزنید چکاره هستی که نظر میدید اصلا در حد اون هستی .... اگه درک میکردید چه کار کرده خوب بود

    • بدون نام

      فرهادی کسیه که باعث شد نگاه دنیا نسبت به ایرانی ها تغییر کنه نه مثل بعضی ها که فقط بلدن ایرانی ها رو بدبخت بیچاره نشون بدن. فیلم آخرش گذشته سکانس هایی هست که داره فرهنگ ایران رو نشون میده و با نشون دادن کاراکتر احمد ایرانی ها رو خوب جلوه میده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فیلم گذشترو ندیدم ولی امیدوارم همینطور باشه که میگه یعنی امیدوارم

    • ناشناس

      آقای فرهادی افتخار ماست. این از ذات خراب ما ایرانیاست که نمیتونیم موفقیت هم رو ببینیم. آقای فرهادی به ایران خوش آمدید، دوستون داریم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من همیشه از موفقیت دیگران خوشحال میشم ولی این چیزی که فرهادی اورد موفقیت نبود

    • moise

      برا همتون متاسفم
      یه مشت آدمای بی هنر و بی ادب و بی فرهنگی هستید که اصولا توانایی یه نقاشی کشیدن رو ندارید
      بعد از یه فیلمسازی مثل فرهادی بد میگید و نمیدونید که ایران امروز رو به واسطه فرهادی ها میشناسن و الا ما رو فراموش کرده بودن و به جز با بی فرهنگی و بی ادبی برخی آدما نمیشناختن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم برا تو متاسفم :)

    • بدون نام

      فرهادی آخه تو که از فرهنگ فرانسه چیزی نمی دونی رفتی فرانسه فیلم ساختی و فیلم گذشته بر عکس جدایی نادر از سیمین اصلا فیلم قشنگی نیست

    • فرشاد

      من که به عنوان ایرانی شرمم میاد وقتی می بینم کارگزدان مملکت میره اونجور به دست بوسی زن اجنبی
      مرد ایرانی در همیشه تاریخ همیشه به ناموس پرست بودن وغیرتی بودنش در مقابل بانوی ایرانی شهره بوده و این به قبل از اسلام هم مربوط میشه
      فرهادی دیگه کیه بخواد فرهنگ 7000ساله این مرز وبوم و ابا واجدادیمون رو با این قرتی بازی هاش خراب کنه
      بی خیال بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج