جاباما
۵۹۶۸۷۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

۱۹۰ هزار تومان برای ویزا و بیمه زائرین اربعین

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از صبح امروز(دوشنبه) صدور ویزای اربعین در ۴ کنسولگری عراق در ایران آغاز خواهد شد، گفت: از اوایل مهر ماه ۱۲ دفتر کنسولگری موقت نیز فعالیت خود را برای ارائه خدمات ویزا به زائرین آغاز می‌کنند.

خبرگزاری فارس: محسن نظافتی در گفت‌‌وگو با خبرنگار، گفت: ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح از اول شهریور ماه آغاز شده و عملیات صدور ویزای زائران اربعین حسینی از امروز (دوشنبه) ۲۰ شهریور ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: با تمهیداتی که سال گذشته در ستاد مرکزی اربعین صورت گرفت، ۳ بانک عامل ملی، ملت و سپه متولی بحث مالی ویزای اربعین بودند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته زائران در سامانه سماح معادل ریالی هزینه ویزا را از طریق درگاه بانک‌های ملی و ملت پرداخت می‌کردند و لازم نبود که زائران برای هزینه ویزا به دنبال تهیه ارز باشند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به زمان آغاز صدور ویزای اربعین اعلام کرد: صدور ویزای اربعین از امروز (دوشنبه) ۲۰ شهریور تا اوایل مهرماه در ۴ کنسولگری تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز انجام خواهد گرفت و از اوایل مهرماه به بعد به منظور تسهیل و تسریع در صدور ویزای زائران، ۱۲ دفتر کنسولگری موقت در سراسر کشور فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمه برای زائرین اربعین اجباری است، افزود: زائرین می‌توانند با بهره‌مندی از بیمه اجباری در این خصوص در صورت بروز حوادث مختلف، بیماری، تصادفات، فشارهای جمعیت و یا حملات تروریستی از بیمه اجباری که پشتوانه حمایتی زائرین است بهره‌مند شوند.

وی افزود: زائرین می‌توانند با بهره‌مندی از بیمه اجباری در این خصوص در صورت بروز حوادث مختلف، بیماری، تصادفات، فشارهای جمعیت و یا حملات تروریستی از بیمه اجباری که پشتوانه حمایتی زائرین است، بهره‌مند شوند.امسال برای چهارمین سال پیاپی سامانه سماح برای ثبت‌نام زائرین اربعین در نظر گرفته شده است که مردم می‌توانند هر جایی که دسترسی به اینترنت داشته باشند ثبت‌نام خود را انجام دهند ضمن اینکه زائرین اربعین همچنین می‌توانند با مراجعه مستقیم به ۲۴۰۰ دفتر زیارتی وابسته به سازمان حج و زیارت ثبت‌نام خود را انجام دهند.

نظافتی خاطرنشان کرد: زائرین اربعین با ثبت‌نام و درج اطلاعات خود در سامانه سماح و دریافت ویزای معتبر هیچ گونه اضطرابی نخواهند داشت؛ ضمن اینکه وجوه پرداختی هم صرفاً از طریق درگاه‌های اینترنتی در نظر گرفته شده در سامانه سماح خواهد بود و به هیچ وجه به حساب شخصی نبوده و از طریق دستگاه‌های POS نخواهد بود و به مانند پرداخت قبوض است.

وی خاطرنشان کرد: رقم هزینه پرداختی زائرین اربعین نهایی شده (۱۹۰ هزارتومان) که تمام آن به صورت ریال ایرانی پرداخت و حتی هزینه ۴۰ دلاری دریافت ویزا هم که طبق نرخ آزاد بانک مرکزی با این روش است و می‌کوشیم با این کار زائرین گرفتار دلالان ارز نشوند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت، گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح تا نزدیک اربعین ادامه خواهد داشت و این کار تا زمانی که سازمان حج و زیارت تشخیص دهد که برای دریافت ویزای اربعین وقت است، ادامه خواهد داشت.

نظافتی افزود: سال جاری سامانه سماح ساده‌تر شده و افرادی که کمترین آشنایی با اینترنت دارند، می‌توانند در این سامانه راحت‌تر ثبت‌نام کرده و اطلاعات خود را وارد کنند.

وی تصریح کرد: در برخی شهرستان‌هایی که دفاتر زیارتی وابسته به سازمان حج و زیارت کمتر است و یا اصلاً وجود ندارد، در چند روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران منعقد شده تا زائرین اربعین از دفاتر پستی برای ثبت‌نامه در سامانه سماح استفاده کنند به طوری که با این کار می‌توان گفت که ارتباط با سامانه سماح در دهستان‌ها و روستاهای کوچک هم وجود خواهد داشت.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت درباره استفاده زائرین از مرزهای خروجی هم خاطرنشان کرد: مرزهای خروجی توسط وزارت کشور مشخص می‌شود که زائرین اربعین برخی استان‌ها از تمامی مرزهای خروجی امکان استفاده دارند و برخی استان‌ها از یک یا ۲ مرز.

نظافتی در پایان، گفت: هر زائر اربعین از هر جایی که ویزای خود را دریافت می‌کند، تابع تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی انجام شده برای خروج از مرز توسط وزارت کشور خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج