بررسی تعامل و احترام متقابل میان ادیان
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_3
ادیب_3
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_4
ادیب_4
لاله زار مال_2
ادیب_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۶۲۷۸۷۳
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳
۴۴۷۳
همایون سامه‌ یح نجف‌ آبادی- رئیس انجمن کلیمیان تهران در روزنامه شرق نوشت: در مقام مسئول اجتماعی جامعه کلیمیان تهران و ایران و با توجه به اینکه مرجع دینی نیستم، می‌توانم پیش از هر نکته‌ای بیان کنم که جامعه ما، یعنی جامعه یهودی، سیدالشهدا‌(ع) را به‌عنوان یک آزادمرد می‌شناسد.
همایون سامه‌ یح نجف‌ آبادی- رئیس انجمن کلیمیان تهران در روزنامه شرق نوشت: در مقام مسئول اجتماعی جامعه کلیمیان تهران و ایران و با توجه به اینکه مرجع دینی نیستم، می‌توانم پیش از هر نکته‌ای بیان کنم که جامعه ما، یعنی جامعه یهودی، سیدالشهدا‌(ع) را به‌عنوان یک آزادمرد می‌شناسد.
 
آزادمردی که برای آزادی و احقاق حقوق جامعه خود، بزرگ‌ترین و ارزشمندترین سرمایه، یعنی جانش را فدای اعتقاداتش کرد. در مدت برگزاری مراسم عزاداری، یعنی از ابتدا تا انتهای محرم و دهه عاشورا تا اربعین می‌توانم بگویم جامعه ما به این مراسم احترام می‌گذارند. در تهران، خیابان فلسطین و دیگر خیابان‌ها، گاهی اوقات دیواربه‌دیوار کنیسه‌های ما، حسینیه برپا می‌شود، مراسم عزاداری برپا می‌شود.
 
در زمان برگزاری این مراسم همیشه هم اهالی کنیسه‌های ما نه‌تنها به مراسم مسلمانان احترام می‌گذارند، بلکه کمک هم می‌کنند، مثلا اگر برق لازم داشته باشند یا گاز یا هر کمک دیگری که بتوانند بکنند یا اگر دوستان مسلمان برای انجام مراسمشان فضایی بخواهند، در اختیارشان قرار می‌دهند. همیشه همکاری و همیاری میان جامعه ما و جامعه مسلمان وجود داشته است.  

ما دوهزارو ٥٠٠ سال است که در ایران زندگی می‌کنیم. از دوره کوروش کبیر تا قبل از اسلام و بعد هم هزارو ٤٠٠ سال در دوران بعد از ظهور اسلام، جامعه یهودی در ایران زندگی کرده است؛ با همین تعاملات و با همین احترامات متقابل. مراسم اعتقادی و دینی را نمی‌توانیم با مسائل سیاسی یا رژیم قبل از انقلاب و بعد از انقلاب ارتباط دهیم.
 
من این‌طور نمی‌توانم استنباط کنم که به‌خاطر تغییرات سیاسی یا هر چیز دیگري این تعاملات تغییر کرده باشد. همین تعاملات و احتراماتی که بین این ادیان، اقلیت‌های مذهبی – نه‌فقط جامعه کلیمی- و جامعه مسلمان وجود داشته، باعث شده است ما در ایران ماندگار شویم و جامعه، یک جامعه امن باشد و برای خودمان برنامه‌ریزی کنیم که بخواهیم در ایران زندگی کنیم و به‌راحتی هم زندگی می‌کنیم؛ چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
گروه تولیدی نیلوفر_1
دکتر نائبی_1
سفیر بار ساقدوش_1
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
دکتر نائبی_3
دکتر نائبی_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_4
سفیر بار ساقدوش_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
دکتر نائبی_2
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوترموبایل
تنورستان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
اورانوس_فوترموبایل2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر
آیلین_تزریق چربی
پارسیان طب - فوتر
تنورستان_فوتر
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
تدبیرکالا_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
فنی آتل_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
اورانوس_فوتر2
رستوران باغ بهشت _فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر