۶۴۴۷۴۸
۲ نظر
۵۰۱۶
۲ نظر
۵۰۱۶
پ

مطالعه با صدای بلند یادگیری را بهبود می‌بخشد

هرچند قریب به اتفاق افراد از صدای بلند به خصوص در هنگام صحبت کردن راضی نیستند، بااین‌حال شاید جالب باشد که بدانید همین تن صدای بالا در هنگام حفظ کردن متون می‌تواند شما را یاری رساند.

وبسایت فارنت - بهزاد ایزدی فریمانی: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مطالعه با صدای بلند در مقایسه با خواندن متون در حالت سکوت، حافظه و یادگیری را بهبود می‌بخشد. بر اساس نتایج مطالعات علمی منتشر شده در مجله Memory، ادا کردن کلمات با صدای بلند به دو علت میتواند نتایج مطلوبی را به همراه آورد. اول این‌که کلمات با صدای بلند خوانده می‌شوند و همین امر باعث حفظ حواس وی خواهد شد؛ دوم این واقعیت است که فرد درواقع در حال صحبت با خود است.

بر همین اساس تحقیقی بر روی ۷۵ دانش‌آموز با ضریب هوشی یکسان صورت گرفت که از آن‌ها خواسته شد با صدای بلند ۱۶۰ کلمه را بیان کنند. دو هفته بعد این دانش‌آموزان به‌طور میانگین ۸۰ حرف را در شرایط مختلف همانند مطالعه در سکوت، گوش دادن به صدای ضبط شده شخص دیگری که متن را می خواند، گوش دادن به صدای ضبط شده خود فرد و خواندن با صدای بلند سعی کردند حفظ کنند.

سعی در حفظ متون در سکوت کمترین بازده را نسبت به سایر روش ها دارد

در مرحله بعدی از آن‌ها خواسته شد از میان کلماتی که پیش روشان قرار داده می‌شود، مشخص کنند که پیش‌تر کدام یک را مطالعه کرده‌اند. برخلاف تصور عمومی که گفته می‌شود مطالعه و حفظ کردن متن در سکوت بهتر صورت می‌گیرد، در این آزمایش دست کم 77 درصد از افرادی که با صدای بلند کلمات را خوانده بودند، به‌طور کامل از این آزمون موفق بیرون آمدند. در رتبه بعدی آن دسته از افرادی که به‌واسطه صدای ضبط شده خود سعی کردند کلمات را حفظ کنند، موفق بیرون آمدند و در رتبه‌های بعدی نیز آن‌هایی که توسط صدای ضبط شده دیگران و در سکوت کلمات را مطالعه کردند، قرار گرفتند.

علاوه بر این اگر نتایج این تحقیق را حجت قرار دهیم، مشخص می‌شود که گوش کردن به صدای ضبط شده، علل خصوص صدای دیگران یکی از مأیوس‌کننده‌ترین روش حفظ متون است. به زبان ساده‌تر، خواندن با صدای بلند به خودی خود نسبت به شنیدن صدای دیگران موجب تقویت حافظه می‌شود. هرچند یادگیری و فعال کردن حافظه بلند مدت حاصل از مشارکت فعال تمام حواس است، اما نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که بلند خواندن متون، آن را برای حافظه بلند مدت پررنگ می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاقا برعکس .من اگر من درس خوندم .اشتباه است

    • بدون نام

      تجربه .دانشمندان ایرانی رو درنظر بگیرید .نه منگلل های خارجی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج