جاباما
۶۴۷۲۳۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

هواپیمای بی سرنشین تک موتور ساخته شد

به تازگی هواپیمای بی سرنشین سبک تر و سریع تری ساخته شده که به جای فلپ، روی بال هایش سوراخ هایی دارد. این هواپیما با یک موتور جت در آسمان پرواز می کند.

خبرگزاری مهر: به تازگی هواپیمای بی سرنشین سبک تر و سریع تری ساخته شده که به جای فلپ، روی بال هایش سوراخ هایی دارد. این هواپیما با یک موتور جت در آسمان پرواز می کند.
هواپیمای بی سرنشین تک موتور ساخته شد

به گزارش نیواطلس، محققان سعی دارند هواپیمایی سبک تر، سریعتر و با شرایط نگهداری آسانتر بسازند. در همین راستا به نظر می رسد برای تولید چنین هواپیمایی می توان فلپ روی بال ها و دم هواپیما را حذف کرد.

محققان شرکت BAE Systems این ایده را در مقیاس کوچک با همکاری دانشگاه منچستر انجام داده اند. نتیجه فعالیت آنان یک هواپیمای بی سرنشین به نام MAGMA UAV است که با یک موتور جت پرواز می کند.

بال های هواپیمای MAGMA UAV دارای مجموعه ای از سوراخ های باریک در لبه هاست. بخشی از هوای اگزوز از موتور به این بخش هدایت شده و از سوراخ ها با سرعت مافوق صوت خارج می شود. به این ترتیب می توان با کنترل میزان هوای خروجی از بال ها، هواپیمای بدون سرنشین را هدایت کرد.

همچنین در بخش عقب هواپیما هوای اگزوز از مسیری خمیده خارج می شود که به بدنه چسبیده نیست. به این ترتیب زاویه ای خاص با بدنه هواپیما ایجاد و سرعت آن را تعیین می کند.

به گفته شرکت تولید کننده در ماه های آتی آزمایش های این هواپیما انجام خواهد شد. BAE قبلا از این سیستم در بال های هواپیمایDEMON UAV استفاده کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج