چکار کنم که ویدئوهای تبلیغاتی ام دیده شود؟
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
لاله زار مال_1
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_4
ادیب_4
لاله زار مال_2
اپیلاسیون نانا 2
ادیب_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۶۶۲۱۷۲
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
۷۲۱۰
بالاخره انجامش دادید! پس از مدت ها توانسته اید اولین قسمت از مجموعه فیلم های تبلیغاتی تان را بسازید. فیلمنامه ای نوشته اید، کارگردانی کرده اید، به ویرایش آن پرداخته اید و در نهایت در یکی از پلت فورم های آنلاین خود بارگذاری کرده اید. فقط مانده که لم بدهید، استراحت کنید و ببینید که محتوای ویدئویی تان چگونه دست به دست می شود.
مجله پنجره خلاقیت - آماندا زانتال وینر، ترجمه شادی حسن پور: بالاخره انجامش دادید! پس از مدت ها توانسته اید اولین قسمت از مجموعه فیلم های تبلیغاتی تان را بسازید. فیلمنامه ای نوشته اید، کارگردانی کرده اید، به ویرایش آن پرداخته اید و در نهایت در یکی از پلت فورم های آنلاین خود بارگذاری کرده اید. فقط مانده که لم بدهید، استراحت کنید و ببینید که محتوای ویدئویی تان چگونه دست به دست می شود.

داستان جالبی است مگر نه؟

مدت ها قبل من نیز اولین محتوای ویدئویی ام را تولید کرده بودم و انتظار داشتم خیلی سریع ویروسی شده و بین همه مردم پخش شود. اما ناامید شدم. فکر می کردم ایده های خارق العاده ای دارم که همه از دیدن آن لذت می برند، اما هیچ کس علاقه ای به ویدئوی من نشان ندارد.

کجای کار را اشتباه رفته بودم؟

ای کاش آن زمان چیزهایی را که الان می دانم، می دانستم. مشکل عدم دیده شدن محتوای ویدئویی مشکلی است که بسیاری از بازاریاب ها درگیر آن هستند. به همین خاطر تصمیم گرفتم بزرگ ترین عوامل یکه باعث عدم توجه مخاطبان به محتوای ویدئویی می شود را فهرست کنم. به خواندن ادامه دهید و این مطلب را به عنوان یک مرجع برای استفاده بعدی نگه دارید.
 
چرا محتوای ویدئویی من مورد اقبال مردم واقع نمی شود؟ 

چرا هیچ کس به تماشای محتوای ویدئویی من نمی پردازد؟

فیلم هایتان خیلی طولانی هستند. به نظر می رسد دیگر همه مردم از بازه توجه کوتاه مدتشان باخبر باشند، اما باز هم جالب است که بگوییم براساس پژوهش های صورت گرفته، بازه توجه انسان به هشت ثانیه کاهش یافته است! علاوه بر این، بیش از دوسوم مخاطبان دوست دارند به تماشای ویدئوهای زیر شصت ثانیه بپردازند. خلاصه این که: فیلم های کوتاه بسازید. هیچ گاه فراموش نمی کنم که برایان هالیگان مدیرعامل سایت HubSpot در مورد این موضوع چه گفت. او بر این عقیده بود که «شما دارید ذهن و فکر مردم را قرض می گیرید. وقتی می خواهید چیزی از کسی قرض کنید، باید به زمان او احترام بگذارید و هر وقت که زمان و ذهنشان را بازخواستند، آن را بهشان بازگردانید.»
 
معمولا ما خودمان به ذهن و فکرمان نیاز داریم. پس زمانی که می خواهید محتوای ویدئویی تولید کنید، به یادداشته باشید که دارید ذهن مخاطب را برای مدتی کوتاه قرض می گیرد. البته فکر نکنید که باید ویدئوهای هشت ثانیه ای بسازید؟! مگر در هشت ثانیه چقدر اطلاعات می توان ارائه کرد؟ اما در هنگام تولید ویدئو مطمئن شوید که چند ثانیه اول به خوبی مخاطب را درگیر خود می کند. به این شکل می توانید فکر و ذهن مخاطب را تا پایان ویدئو از آن خود کنید.

مخاطب خود را به درستی انتخاب نکرده اید.

من از دیدن ویدئو های بامزه حیوانات لذت می برم. شما هم احتمالا از دیدنشان کیف می کنید. احتمالا همه همین طور هستند. اما آخر این ویدئوها چه ارتباطی با برند شما دارند؟!

زمانی که می خواهید محتوای ویدئویی تولید کنید، باید از خودتان بپرسید که «این  ویدئو چه ارتباطی با برند من دارد؟» حتی اگر می خواهید شیرین کاری های یک حیوان بامزه را در ویدئوتان بگنجانید، قبل از آن مطمئن شوید که این کار ارتباطی به کسب و کار شما دارد و برای مخاطب بی معنا نیست.
 
زمانی که می خواهید استراتژی ای برای بازاریابی ویدئویی تان تدارک ببینید، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که بدانید مخاطب شما (چه مخاطبان فعلی، چه آینده) مایل است چه چیزی ببیند. به غیر از محتوای سرگرم کننده چه چیزی برای او مفید خواهدبود؟ چه چیزی توجه او را جلب کرده، او را خوشحال می کند یا پاسخی برای پرسش های ذهنی اش فراهم می سازد؟

از پلت فورم اشتباهی استفاده می کنید.

زمانی که مردم به «محتوای ویدئویی» فکر می کنند، اولین چیزی که به ذهنشان می رسد یوتیوب است. و البته تصور اشتباهی نیز نیست. بالاخره یک سوم از تمام کاربران اینترنت از یوتیوب استفاده می کنند. اما یوتیوب تنها پلت فورمی نیست که برای دیدن محتوای ویدئویی می توان از آن استفاده کرد. از طرفی تنها جایی نیست که می توانید مخاطبان خوبی در آن پیدا کنید. در نظر داشته باشید که 45 درصد از مردم، روزی یک ساعت از وقتشان را به تماشای فیلم های فیس بوک یا یوتیوب اختصاص می دهند. سعی کنید بهترین پلت فورم را برای ویدئوهای خود انتخاب کنید. شاید این روزها اینستاگرام بهترین جایی باشد که می توانید مخاطبان عام خود را در آنجا بیابید. البته توجه داشته باشید که فیلم هایتان در اینستاگرام باید نهایتا 59 ثانیه باشند.

تیتر ویدئویتان اشتباه است.

شاید با اصطلاح «کلیک بیت/ طعمه کلیک» آشنا باشید. این اصطلاح به معنای استفاده از تیترهای جذاب برای گول زدن مخاطب و وادار کردن او به کلیک کردن روی محتوایی است که شاید اصلا به دردش نخورد. این یکی از بدترین کارهایی است که می توانید در حق مخاطب و البته در حق خودتان انجام دهید. چرا که اگر تعدادی از مخاطبانتان پست شما را به عنوان اسپم علامت گذاری کنند، نه تنها آن پست از سوی پلت فورم مربوطه پاک می شود، بلکه ممکن است برای مدتی دسترسی تان را به حساب کاربری تان از دست بدهید.

در نهایت این که مراقب باشید ویدئویی تولید نکنید که به نحوی به شخصی توهین کند یا او را برنجاند. برای لایک گرفتن اخلاقیات را زیر پا نگذارید و خود را درگیر عواقب قانونی آن نکنید. به یاد داشته باشید که یکی از اهداف اصلی تولید محتوا این است که برندتان را به عنوان یک برند مفید و ماندگار در ذهن مشتری جا بیندازید؛ نه برندی که با جهت گیری هایش باعث عصبانیت یا آزردگی مردم می شود.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شرکت هوش و دانش سپهر_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_1
شرکت هوش و دانش سپهر_3
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
شرکت هوش و دانش سپهر_4
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
شرکت هوش و دانش سپهر_2
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی بانو_فوترموبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دندانپزشکی تاج _ فوترموبایل2
اورانوس_فوترموبایل2
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
فنی آتل_فوتر
کلینیک النا_فوتر
اورانوس_فوتر2
روشا فارمسی_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
پارسیان طب - فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
آیلین_تزریق چربی
شفا_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
دندانپزشکی تاج _ فوتر2
آیلین_فوتر کاشت ابرو
ترجمه زندگی_فوتر
تنورستان_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر