۶۸۶۸۸۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

مصر و عربستان به دنبال گسترش مساحت اسرائیل

یکی از مبلغان تونسی در واکنش به تعهد رئیس جمهوری مصر برای واگذاری اراضی شبه جزیره سینا به عربستان سعودی، آن را در راستای «قرارداد قرن» خواند و گفت که دیکتاتورهای مصر و عربستان به دنبال گسترش مساحت رژیم صهیونیستی هستند.

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقامات سعودی دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که رئیس جمهوری مصر "متعهد شده است" هزار کیلومتر مربع از اراضی جنوب شبه جزیره سیناء را به ولی‌عهد عربستان واگذار کند.

انتشار خبر واگذاری این مقدار از اراضی شبه جزیره سینا واکنش‌های برخی از شخصیت‌های دینی و سیاسی را به خود همراه داشته است.

شیخ «بشیر بن حسن»، از مبلغان تونسی در واکنش به این خبر به شدت به مقامات سعودی و مصر تاخت و آن‌ها را دیکتاتور خواند.

این مبلغ تونسی روز سه‌شنبه در حساب فیس‌بوک خود، از این دست و دلبازی «عیدالفتاح السیسی» انتقاد کرد و آن را به «قرارداد قرن» که خواهان پایان دادن به آرمان فلسطین است، ربط داد.

شیخ بن حسن تأکید کرد: «در راستای موفقیت قرارداد قرن و عادی‌سازی آشکار با کیان صهیونیستی، دیکتاتور مصر هزار کیلومتر مربع از جنوب سیناء را به دیکتاتور عربستان واگذار می‌کند؛ همه این‌ها با هدف توسعه مساحت اسرائیل است؛ این [دیکتاتورها] اگر منکر چنین خبری هم باشند، گذشت روزها خود شهادت خواهد داد».

اصطلاح قرارداد قرن برای اولین بار در پانزدهم فروردین ماه گذشته از سوی رئیس جمهوری مصر و در جریان سفر او به آمریکا به کار رفت. براساس این طرح، آمریکا، رژیم اسرائیل و برخی کشورهای عربی قصد دارند کشوری به نام فلسطین در منطقه نوار غزه و بخش‌هایی از شبه جزیره سینا تشکیل دهند و از بازگشت آوارگان فلسطین به سرزمین اصلی خود ممانعت کنند.

مقام مذکور سعودی که از همراهان «محمد بن سلمان» در سفر اخیر وی به مصر نیز هست، در گفت‌وگو با رویترز گفته است که هزار کیلومتری که السیسی قول واگذاری آن به عربستان را داده، به موازات دریای سرخ جای گرفته و قرار است بخشی از ابر شهر«نئوم» باشد که ولی‌عهد عربستان ماه اکتوبر گذشته از احداث آن خبر داده بود.

رئیس جمهوری مصر و ولی‌عهد عربستان یکشنبه این هفته بعد از دیدار از تأسیس صندوق مشترک مالی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار خبر دادند.

محمد بن سلمان دوم آبان ماه طی سخنانی از ایجاد شهر مدرنی به ارزش نیم تریلیون دلار خبر داد که بخش‌هایی از اردن و مصر را نیز شامل می‌شود.

این طرح «نئوم» (Neom) نام دارد و در مساحت ۲۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربعی احداث خواهد شد و مرحله نخست این طرح در سال ۲۰۲۵ آماده خواهد شد.

از جمله ویژگی‌های پروژه نئوم، اشراف آن بر ساحل دریای سرخ است که شریان اقتصادی مهمی به شمار می‌رود و ۱۰% از مسیر عبور و مرور تجارت جهانی از آن می‌گذرد.

این منطقه، قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا را به هم پیوند می‌دهد؛ به گونه‌ای که ۷۰% از ساکنان جهان می‌توانند خود را نهایت ظرف ۸ ساعت بدان برسانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه بدترازاین نمیشه ازیک طرف محورهمیشه سرافراز مقاومت بارشادت مانع ازعملی شدن نقشه صهیونیسم درگسترش اسراییل اولیه به اسراییل بزرگ شده واون رودرچهاردیواری خودش محبوس کرده وحالا سران همیشه بی غیرت واسلام فروش مصر وعربستان دشمن واقعی اسلام را گسترش وپرورش میدهنداسراییل میگوید مابااعراب مشکل ودشمنی نداریم وایشان هم باما هرگزنگفته مابااسلام ومسلمان مشکل نداریم خوب میداندهرکشوری سمت اسراییل بروداول بایدفاتحه اسلام رابخواند که این اعراب مرتبط با دشمن تاریخی پیامبرص پیشاپیش خوانده اند

    • بدون نام

      دو حرامزاده دیگر به اسراییل اضافه شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج