در زبان تخصصی فروش، «نهنگ» به چه معنی است؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
زمردی_داخلی1
دکتر نداف کرمانی 1
کلاسینو_1
اپیلاسیون نانا 1
لاله زار مال_1
ریزخور_1
سفیر بار ساقدوش_1
ریزخور_3
لاله زار مال_3
سفیر بار ساقدوش_3
زمردی_داخلی3
کلاسینو_3
اپیلاسیون نانا 3
دکتر نداف کرمانی 3
دکتر نداف کرمانی 4
زمردی_داخلی4
لاله زار مال_4
کلاسینو_4
سفیر بار ساقدوش_4
ریزخور_4
اپیلاسیون نانا 4
کلاسینو_2
لاله زار مال_2
سفیر بار ساقدوش_2
اپیلاسیون نانا 2
زمردی_داخلی2
دکتر نداف کرمانی 2
ریزخور_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۶۹۹۹۱۳
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲
۶۴۷۳
در زبان تخصصی فروش، یک نهنگ تقریبا آنچنان است که در ظاهر حقیقی آن به نظر می رسد یعنی در واقع نهنگ به یک مشتری بالقوه ای گفته می شود که حداقل 10 برابر بزرگتر از متوسط فروش شما باشد. در رابطه با فروش های سازمانی، یک نهنگ بالقوه اغلب شرکتی است که بسیار بزرگتر از شرکت شما باشد.

وبسایت بازاریابی: در زبان تخصصی فروش، یک نهنگ تقریبا آنچنان است که در ظاهر حقیقی آن به نظر می رسد یعنی در واقع نهنگ به یک مشتری بالقوه ای گفته می شود که حداقل 10 برابر بزرگتر از متوسط فروش شما باشد. در رابطه با فروش های سازمانی، یک نهنگ بالقوه اغلب شرکتی است که بسیار بزرگتر از شرکت شما باشد. در حوزه فروش سازمانی به مشتریان غیر سازمانی یا شخصی، منظور از نهنگ ممکن است مشتری بالقوه ای باشد که بزرگترین محصول یا خدمت شما را بصورت مکرر می خرد و این خرید را تکرار می کند.

در زبان تخصصی فروش ” نهنگ ” به چه معنی است؟

پیدا کردن و شکار نهنگ ها در فروش

نهنگ ها بدون محدودیت در بازار هر شرکتی وجود دارند، اما احتمالا برای دستیابی به آنها نیاز گذر از آب های بسیار زیاد و پهناوری خواهید داشت. در این بین، ممکن است به مشتریان بی شماری برخورد کنید که قابلیت صید شدن داشته و بتوانید چیزی به آنها بفروشید. اما هرگز به امید صید ماهی بزرگ به آنها بی اعتنایی نکنید، خصوصا زمانی که در ابتدای فعالیت فروش خود قرار دارید. این مشتری های کوچک سودهای اولیه شما هستند و هرگز نباید آنها را نادیده بگیرید، چرا که انرژی و توان لازم برای دستیابی به مشتریان بزرگتر را برای شما فراهم می آورند. در این حین باید توجه و تمرکز خود را بر روی یکی از آن مشتریان بزرگ و به اصطلاح نهنگ هم حفظ کنید

و البته اینکه چگونه این کار را انجام می دهید تا حدودی بستگی به نوع و کیفیت کسب و کار شما دارد. اگر در فروش خودروهای لوکس و گران قیمت تخصص دارید، باید سراغ مکان هایی بروید که مالکین چنین خودروهایی در آنها رفت و آمد دارند و به قول معروف پاتوق آنهاست. قرار دادن کارت ویزیت خودتان در زیر برف پاکن یک مرسدس بنز میباخ شاید یک تاکتیک روشن و واضح باشد، اما منجر به فروش برای شما نشود؛ بلکه باید وارد باشگاه و محل تفریح رانندگان و یا مالکان این دست از خودروها شده و خودتان و محصول خودتان را معرفی کنید. وقت بگذارید و بحث کنید و بعد از اینکه موضوع صحبت را به خودرو رساندید، می توانید دست در جیب کرده و کارت ویزیت خود را ارائه کنید و اینگونه یک تصویر خوب و سازنده در برخورد اول از خود بر جای بگذارید.

البته . . .

البته که این رویکرد در فروش های صنعتی می تواند به شدت متفاوت باشد، اما کلیت آن در همه فروش های یکسان است و آن اینکه بدون مطالعه پیش نروید و عجله نکنید. از قبل آمادگی داشته باشید، نهنگ خود را شناسایی کنید و مرحله به مرحله و فکر پیش بروید. به یاد داشته باشید که مشتری بالقوه شما ممکن است هدف نهایی دهها فروشنده دیگر هم باشد. باید آنقدر حرفه ای باشید که بتوانید از همه آنها بهتر عمل کنید و نهنگ مورد نظر را به عنوان یک مشتری وارد سازمان خود کنید.

در زبان تخصصی فروش ” نهنگ ” به چه معنی است؟

بستن معامله با نهنگ ها

بستن معامله با نهنگ ها عموما زمان بیشتری نسبت به یک فروش معمولی می طلبد، اما بسیار بزرگتر از آنهاست یعنی سودآوری به مراتب شاید دهها برابر فروش های عادی را برای سازمان در پی دارد. این موضوع باعث می شود، در عین حالی که در حال پیگیری مشتری های (ماهی های) کوچکتر هستید، همچنان پیگیر نتیجه فروش خود به این مشتری های بزرگ هم باشید. چرا که حتی ممکن است پس از مدتی موفق به تبدیل کردن یک نهنگ به یک مشتری مکرر و ثابت برای کسب و کار خود شوید و اینگونه شرایط متفاوتی برای خود رقم بزنید.

برای این کار باید از همان روند و اصول استاندارد فروش به مشتریان عادی خود پیروی کنید، اما تلاش بیشتری به خرج دهید. اگر برای یک مشتری عادی آنقدر مطالعه می کنید تا در حین مذاکره سه سوال سازنده را از وی مطرح کنید، برای فروش به یک نهنگ باید آنقدر اطلاعات داشته باشید که 10 سوال سازنده را در طی مذاکره خود مطرح کنید. پیش بینی کنید که یک فروش سخت تر را در پی خواهید داشت. اصلا نباید به راهکارهای ساده و معمولی مثل ارسال یک یادداشت تشکر یا چند کادو ساده برای ابزار علاقه و احترام بسنده کنید.

پس از فروش

اگر موفق شوید، دیگر باید توجه ویژه بیشتری به مشتری بزرگ جدید خود داشته باشید. ارتباط خود را با وی قطع نکنید تا کاملا از رضایت وی تکرار خرید وی از خودتان اطمینان کسب کنید.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
سوییچ ایران_1
خرید باکس 1
عارفی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
شیرآلات زمانی_1
خرید باکس 3
شیرآلات زمانی_3
عارفی_3
دکتر نائبی_3
سوییچ ایران_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
شیرآلات زمانی_4
سوییچ ایران_4
عارفی_4
خرید باکس 4
دکتر نائبی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
دکتر نائبی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
عارفی_2
خرید باکس 2
شیرآلات زمانی_2
سوییچ ایران_2
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
دکتر عارفی - موبایل فوتر
فنی آتل_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
شاخه نبات_ فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
فنی آتل_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
شفا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی بانو_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو